Man kan snel heetgebakerd zijn...

14-06-2009 21:04 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

lastig waar te beginnen en voor om ' de kern' er uit te filteren, maar ik ga een poging wagen.

Het doel van dit topic is niet om te zeuren over mijn man, maar om helder te krijgen wat er aan de hand is, of het normaal is, wat ik er aan kan doen om het me minder aan te trekken en rustiger te blijven.

Het zit als volgt; mijn man en ik kennen elkaar 10 jaar, hebben 2 kinderen. Ben stapelgek op mijn gezin en mijn kinderen en geniet volop van ze. Vanaf het begin dat ik mijn man ken, kan hij soms om dingen heel heftig reageren. Op zijn werk en mensen in zijn omgeving vinden hem vaak ook dominant/ duidelijk... iets waar niet iedereen tegen kan. Ik hou van duidelijkheid dus dat was iets wat me echt in hem aantrok (naast nog een boel dingen). Toch zit er ook een andere kant aan;hij is soms heetgebakerd en is dan echt zo hard.. ik vind gewoon te hard en dat raakt me gewoon. Ik hou wel van duidelijkheid maar ben helaas ook gevoelig. Als hem iets niet zint, dan vertelt hij niet rustig (of gewoon ' geergerd' wat ook best mag) wat hem niet zint, maar hij wordt erg boos, scheldt me uit bij de kinderen, ik zeg dan " ik vind het niet prettig dat je me uitscheldt waar de kinderen bij zijn, dat moet je niet doen" en vervolgens herhaalt hij het scheldwoord weer. Is dan zo dominant. En het kan echt om iets kleins gaan: vandaag om een dopje van de kraan wat door mijn schuld was afgebroken.. had hij me een paar weken eerder al voor op mijn kop gegeven en voelde ik me lullig onder natuurlijk.. had sorry gezegd.. vandaag wilde hij de tuin sproeien en natuurlijk lukte dat niet omdat het dopje nog steeds stuk was.. hij liep te stampen en dus ik werd al zenuwachtig, was lekker met de kindjes aan het spelen. Toen riep hij me op het matje, "... Kom eens hier kijken bij de kraan!" op een directieve toon... ik dus al zenuwachtig... wees hij me er weer op dat door mij de tuin nu weer niet gesproeid kon worden, wat ik precies stuk had gemaakt, dus als het gras verdorde, dat het mijn schuld was, ... Ik wilde het meteen oplossen en hem helpen " Luister je wel???" riep hij boos. En hij eindigde met "Zoek het maar uit!!" en liep boos weg. Was geen gesprek mogelijk, was mijn schuld, ik luisterde niet, .... enz enz.

Ik huilen...

Toen ik beneden kwam en hem zei dat hij geen twee keer boos hoefde te worden, hij had ook kunnen bedenken dat dat dopje nog stuk was, was ik een Trut.. zaten mijn kinderen bij.

Ik probeerde het op te lossen, was verdrietig maar belde met een zo normaal mogelijke stem mijn vader op...

Gelukkig kon hij het nu repareren en is het goed gekomen.Maar het is wel weer gezegd,

Als ik huil, moet ik niet janken, zegt hij dan, Tis echt niet zo dat ik altijd huil, maar wel als hij me uitscheld of gewoon erg hard tegen me doet. Hij kwetst me dan zo met zijn woorden, kan verbaal erg hard zijn en is verbaal ook erg sterk. Dat is iets waar hij op zijn werk erg ver mee komt, maar niet bij mij.

Zeg ik er wat van dan zegt hij "O je hebt het ook zo slecht bij mij he?" Of "Als je denkt dat je mij niet kunt accepteren zoals ik ben, dan zoek je toch een ander??"

Ik weet niet of ik dit heetgebakerde kan accepteren. Ondanks dat het niet altijd vaak is, komt het, wanneer het gebeurd, wel hard aan. Hij heeft overigens net wel zijn excuses aangeboden voor zijn woorden en heetgebakerdheid zoals hij zelf ook zegt, maar ja... ik zit daarna wel te janken op de bank.. mijn kinderen hebben het gezien dat ik huilde paps boos was... ik wil dat gewoon niet zo heftig... lastig omdat hij ook veel goede kanten heeft.

Ik denk niet dat hij wil veranderen, maar hoe moet ik hiermee omgaan. Kan ik me hiervoor afsluiten, ben ik te gevoelig...? En het is niet heel vaak.... zo lastig dit!!

Sorrie, misschien wat warrig getypt,
Hallo Candy,

Als je je niet op dit forum had gemeld, dan was dit incident allang weer overgewaaid en had je vast weer je leven gewoon als anders opgepakt. Wij zorgen er met zijn allen voor dat je het probleem niet los kan laten. Dat je het onder ogen moet zien. Dat je ziet dat het een behoorlijk probleem is. En ik denk dat dat goed is. Ik denk dat dat de tijd is aangebroken dat je er iets mee moet gaan doen. Dus ja, als je je relatie wilt redden zul je moeten praten. En hij zal bereid moeten zijn om te praten. Dat zal weerstand bij hem oproepen, dat weet ik zeker. Maar, als hij van je houdt en voor de relatie wil vechten, dan mag je verwachten dat hij dat voor jullie over heeft. Een objectief deskundige (mediator) daarbij inschakelen kan daarbij erg goed helpen. Vaak zijn twee tot drie gesprekken al heel verhelderend en kunnen je helpen een nieuwe start te maken. Als je dit weer wegstopt, zoals ik zelf heb gedaan met een ander probleem dat mijn man en ik hadden, is het zomaar opeens op en over. Ik ben weggegaan. Net drie weken geleden. En ik realiseer me dat als we een paar jaar geleden echt hadden gepraat, het misschien niet zover was gekomen.
Hallo allemaal!

Vond dat het tijd werd om hier weer eens te verschijnen. Hoe het nu gaat..? Goed! ZIjn geen voorvallen meer geweest, geen ruzies. Helemaal niks. Gaat eigenlijk erg goed... Wellicht heeft het hem toch aan het denken gezet wat ik tegen hem gezegd heb... ik hoop het. Ben in ieder geval blij dat het nu zo gaat.

Nogmaals bedankt iedereen voor de reacties.

liefs!
Shit, daar ben ik weer. Het ging zo lang goed. En nu dus even niet. En daar baal ik zó van!

Vanmorgen ging hij helemaal uit zijn naad omdat ik de warme regenlaarzen onder de caport had gezet en er een sneeuwstorm was, ja die waren nat. Ik was ze vergeten binnen te zetten.

Vanavond heel erg; ik had het fototoestel buiten laten liggen op de mat, ja.. weer onder de carport. Ik wíst ophet moment dat hij buiten was om het tafelkleed uit te kloppen, dat ik weer een preek zou krijgen, en jawel. 'Bij mij doe je dat ook altijd, dus ik doe het bij jou ook.' en hij zei "ga ik ook lekker spullen stukmaken als jij dat ook doen" (???) Ik reageerde aardig assertief; beet van me af. 'lekker kinderachtig' zei ik, voel je je nu weer machtig door zo'n dominante hanige preek!!

Pakte hij de afwasborstel en mepte afwaswater naar me toe. Toen werd ik pisseriger/ cynisch 'oh.. is dit weer je onmacht, kun je het weer niet verbaal aan?'. Toen reageerde hij "oh, nou, het kan nog veel erger dan dit hoor!" Toen werd ik echt boos. Ik ging woest voor hem staan. "Oh, wat wil je dan he!?!?! Wil je me slaan!? Wat moet je nou!!!"? "

Toen draaide hij mijn hand dubbel. Ik brulde maar dat hij me los moest laten maar dat deed hij niet en toen werd ik echt boos en mepte hem zo in zijn gezicht.

En ik kreeg een dikke dreun terug. Ben ik de auto gestapt en ben weg gereden. Gewoon wat doelloos rondgereden.

Jemig,

Wat voel ik me kut. Waar ging het fout. En het stomme is, het ging gewoon zo goed tussen ons. Echt top., het voelde zo goed. En nu dit.

Dit is gewoon even een 'ik baal-' berichtje.
quote:Candy3 schreef op 20 december 2009 @ 19:44:

Shit, daar ben ik weer. Het ging zo lang goed. En nu dus even niet. En daar baal ik zó van!

Vanmorgen ging hij helemaal uit zijn naad omdat ik de warme regenlaarzen onder de caport had gezet en er een sneeuwstorm was, ja die waren nat. Ik was ze vergeten binnen te zetten.

Vanavond heel erg; ik had het fototoestel buiten laten liggen op de mat, ja.. weer onder de carport. Ik wíst ophet moment dat hij buiten was om het tafelkleed uit te kloppen, dat ik weer een preek zou krijgen, en jawel. 'Bij mij doe je dat ook altijd, dus ik doe het bij jou ook.' en hij zei "ga ik ook lekker spullen stukmaken als jij dat ook doen" (???) Ik reageerde aardig assertief; beet van me af. 'lekker kinderachtig' zei ik, voel je je nu weer machtig door zo'n dominante hanige preek!!

Pakte hij de afwasborstel en mepte afwaswater naar me toe. Toen werd ik pisseriger/ cynisch 'oh.. is dit weer je onmacht, kun je het weer niet verbaal aan?'. Toen reageerde hij "oh, nou, het kan nog veel erger dan dit hoor!" Toen werd ik echt boos. Ik ging woest voor hem staan. "Oh, wat wil je dan he!?!?! Wil je me slaan!? Wat moet je nou!!!"? "

Toen draaide hij mijn hand dubbel. Ik brulde maar dat hij me los moest laten maar dat deed hij niet en toen werd ik echt boos en mepte hem zo in zijn gezicht.

En ik kreeg een dikke dreun terug. Ben ik de auto gestapt en ben weg gereden. Gewoon wat doelloos rondgereden.

Jemig,

Wat voel ik me kut. Waar ging het fout. En het stomme is, het ging gewoon zo goed tussen ons. Echt top., het voelde zo goed. En nu dit.

Dit is gewoon even een 'ik baal-' berichtje.

Even kort de bocht want ik heb de rest nog niet gelezen. Nee een schatje is het.

Lijkt me een goeie relatie. Ja je zal wel zeggen dat het een incident is. Prima, dan ga je door. Of je ziet in dat hij gewoon zo'n karakter heeft, dus take it or leave it.

Ach ik hoef denk ik geen 130 postings door te lezen, dit zegt mij al genoeg.

wel heel veel sterkte met je keuze wat je nu gaat doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zit je laatste berichtje te lezen, mag toch aannemen dat je het zelf ook geen normaal gedrag vind.

Jullie lijken wel een stel kinderen, oh jij doet dit, dan doe ik dat terug.

Snap niet dat je het een 'baalberichtje' noemt omdat hij je een dreun heeft gegeven. Vind je dat dan normaal?

Tuurlijk is het stom dat er dingen buiten zijn blijven liggen, maar dat is geen excuus voor zulk gedrag.
Jullie weten werkelijk het slechtste in elkaar naar boven te halen. De kinderen hebben toch wel gezien/gehoord wat zich tussen jullie heeft afgespeeld?
Ik heb het topic in eerste instantie niet gevolgd, maar ik begrijp dat jullie kinderen hebben.

Wat je beschrijft over wat er vanavond gebeurd is, is in mijn ogen huiselijk geweld (van hem of van jullie beiden).

Het is onacceptabel om je kinderen op te laten groeien in een situatie van huiselijk geweld (of ze er nou getuige van zijn of niet).

Ook als het al een tijdje wel goed ging lijkt mij dit een reden om deze week nog hulp te zoeken om jullie gedrag naar elkaar aan te pakken. Ga naar de huisarts. Naar het steunpunt huiselijk geweld. Naar maatschappelijk werk. Neem relatietherapie. Wat dan ook.

Maar in mijn ogen kan dit echt niet.

Heel veel sterkte.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Als ik wist wie jullie waren had ik allang melding gedaan bij het amk.

Kom op zeg, je ziet toch zelf ook wel dat dit niet goed is voor je kids?

En dan ook nog zo'n laconieke houding alsof het allemaal niets voorstelt. Bah.
Nee ik weet dat dit echt niet kan, ik had dit topic een tijdje geleden geopend maar het ging weer goed. Maar nu dus niet. Ik kan gewoon niet meer tegen zijn dominante gedrag. Dit kan gewoon niet.

ik ga ook hulp zoeken. deze week.
Nee, morgenochtend.
Ik ben niet laconiek. Ik sta te trillen op mijn benen! Maar ik kom nu misschien niet zo goed uit mijn woorden. Ben gewoon erg geschrokken.
Is de " waar ging het fout " echt een serieuze vraag van je?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Candy3 schreef op 20 december 2009 @ 19:58:

Nee ik weet dat dit echt niet kan, ik had dit topic een tijdje geleden geopend maar het ging weer goed. Maar nu dus niet. Ik kan gewoon niet meer tegen zijn dominante gedrag. Dit kan gewoon niet.

ik ga ook hulp zoeken. deze week.

Juist.

ECHT doen.

Niet morgen of overmorgen -al alles weer even koek en ei is- denken 'ach, het valt ook allemaal wel mee' en het dan toch voor je uit schuiven.

Wat er is gebeurd, valt niet mee en daar hebben jullie hulp bij nodig.

Heel erg veel succes.
Ik heb dit topic over het hoofd gezien destijds.

Dit is allemaal heel herkenbaar voor mij. Ik heb ook zo'n relatie gehad en sinds een maand of 2 is het uit.

Jouw man (en mijn ex) heeft een groot probleem en dat is dat hij niet met zijn eigen boosheid en frustraties kan omgaan. En daar valt niet mee te leven.

Ik ben heel lang boos op hem geweest (en ook op mezelf, want ik liet het toe!) maar nu heb ik meer medelijden met hem.

Ik ben zo blij dat ik bij hem weg ben gegaan, ondankt zijn goede kanten.

Maar dit gedrag kan echt niet en moet je ook niet pikken.

Je laat jezelf toch niet zo behandelen? Straks gaat hij je kinderen nog slaan of emotioneel mishandelen.
Blijf gewoon Bianca,

Tjah... dan ga ik denken... misschien had ik niet zo fel moeten reageren toen hij me op een belerende toon terecht sprak. Maar door hetgeen er in het verleden is gebeurd (daarom heb ik dit topic indertijd geopend) ben ik ook feller geworden. Ik pik het gewoon niet. Maar misschien ben ik te fel geweest. Ik ben gewoon zo allergisch voor dat dominante gedrag!
Nogal logisch dat je geschrokken bent na dit incident. Hij daagde je uit (met de afwasborstel water gooien), draaide je hand om én gaf je een dreun. De klap die jij hem gaf kwam daar nog ergens tussendoor maar goed, volgens mij is het dus 3-1 voor hem.

Ben je nu gewoon weer thuis? Gaat er nu weer gepraat worden of snap je dat dit een terugkerend probleem in jullie relatie is?

In ieder geval: dit is echt niet leuk, zeker niet zo vlak voor de feestdagen. Wat een droeftoeter die vent van jou!
quote:Candy3 schreef op 20 december 2009 @ 20:03:

Blijf gewoon Bianca,

Tjah... dan ga ik denken... misschien had ik niet zo fel moeten reageren toen hij me op een belerende toon terecht sprak. Maar door hetgeen er in het verleden is gebeurd (daarom heb ik dit topic indertijd geopend) ben ik ook feller geworden. Ik pik het gewoon niet. Maar misschien ben ik te fel geweest. Ik ben gewoon zo allergisch voor dat dominante gedrag!waarom ga je nu al weer excuses verzinnen 'het goedpraten'
Ben je na dit voorval teruggegaan naar huis? Waar ben je nu? Hoe reageerde hij daarna? Pure interesse vragen hoor. Wat ik je eigenlijk zou willen aanraden is om weg te gaan of hem te vragen om weg te gaan. Dit kan van kwaad tot erger gaan.
Jee wat heftig, heb dit topic nog niet eerder gezien. Maar TO dit is geen dominant gedrag, dit is gewoon ronduit onbeheerste agressiviteit, wat absoluut niet normaal is in een relatie.

Voor jou, je kinderen en je man is het noodzakelijk dat je echt morgenochtend om 8 uur hulp zoekt. Ik wens je heel veel sterkte!!

Blijf gewoon Bianca,

Tjah... dan ga ik denken... misschien had ik niet zo fel moeten reageren toen hij me op een belerende toon terecht sprak. Maar door hetgeen er in het verleden is gebeurd (daarom heb ik dit topic indertijd geopend) ben ik ook feller geworden. Ik pik het gewoon niet. Maar misschien ben ik te fel geweest. Ik ben gewoon zo allergisch voor dat dominante gedrag!

Wat ongetwijfeld zal triggeren bij je man is dat jij je anders opstelt dan vroeger.

En een belerend toontje ís natuurlijk ook rete-irritant, maar dat is een camera buiten laten liggen net zo goed,

Je hoeft je niet drie slagen in de rondte te laten schelden, maar misschien is af en toe eens tot drie tellen ook zo gek nog niet, zeker niet als je zelf iets hebt gedaan ( of gelaten ) wat niet echt heel handig was?

Maar dat dit - elkaar gaan lopen meppen - veel en veels te ver gaat , daar valt niet over te twisten, lijkt mij.
Ben thuis.

Gelukkig een groot huis.. wil even niet met hem praten.

Blijf gewoon Bianca,

Tjah... dan ga ik denken... misschien had ik niet zo fel moeten reageren toen hij me op een belerende toon terecht sprak. Maar door hetgeen er in het verleden is gebeurd (daarom heb ik dit topic indertijd geopend) ben ik ook feller geworden. Ik pik het gewoon niet. Maar misschien ben ik te fel geweest. Ik ben gewoon zo allergisch voor dat dominante gedrag!Hij sloeg je hand dubbel, jij gaf hem een klap en hij jou een dreun (die ongetwijfeld iets harder aankomt). Ga daar weg en neem je kinderen mee.
Hoe is het jullie de afgelopen maanden eigenlijk zo goed gelukt?
In een relatie hoor je elkaar geen pijn te doen (niet op die manier in ieder geval) slaan, schoppen, handen omdraaien, dreunen uitdelen, alles is niet goed te praten gedrag, dat mag gewoon niet voorkomen. Er is geen excuus.

Blijf gewoon Bianca,

Ik lees uit deze post dat je nu misschien denkt dat je hem uitgelokt hebt en dat het in die zin niet alleen zijn schuld is.

Doet dat er nou echt veel toe?

Het lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch dat jullie allebei 'schud' hebben.

Waarschijnlijk heeft hij meer 'schuld' dan jij, want hij werd het eerst buitenproportioneel kwaad en daarbij dreigend en fysiek. Maar jij laat al tijden een situatie voortbestaan waar dit in kan gebeuren, terwijl je verantwoording hebt voor kinderen.

Ik zeg dit heel bot, dat besef ik, maar daar kies jij zelf voor.

Jullie zijn allebei debet aan dit probleem en daar al door jullie allebei aan gewerkt moeten worden.

Nogmaals excuus voor de botheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven