Gezondheid alle pijlers

stoppen met de pil

20-12-2009 11:28 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal!

ik zit te twijfelen om te stoppen met de pil, maar ik weet het eigenlijk niet zeker.

redenen om te stoppen is vooral nieuwschierigheid en pilmoeheid, mijn partner en ik willen pas over ongveer een jaar proberen om zwanger te raken, maar ik ben erg benieuwd hoe k me ga voelen zonder pil, en hoe mijn cyclys zal zijn.Ik ben aan de pil gegaan toen ik 16 was, en na anderhalf jaar was ik nog steeds niet regelmatig ongesteld. Vandaar dat ik benieuwd was

redenen om niet te stoppen is dat het handig is om te weten wanneer ik ongesteld word, en dat het dubbel dutch is, pil en condoom is lekker veilig.

wat zouden jullie mij adviseren?

xxx me
Haal maar 'n flinke hoeveelheid pijnstillers, want ongesteld worden zonder pil is 'n hel! Heb 't ook ooit 'ns geprobeerd zonder hoor, om te kijken of ik dan makkelijker kon afvallen, maar de hormonen zonder pil zijn zo heftig dat ik mezelf in die periode alleen maar extra ging volvreten. De pil zorgt bij mij juist voor 'n goede balans in hormonen en heb minder last van ongesteldheden die ik tevens zo vaak mogelijk over sla door door te slikken. Vind het ideaal en zou niet meer zonder willen!
Ik ben een aantal jaren geleden gestopt met de pil, vanwege dezelfde redenen als jij aangeeft. Voor mij is het de beste beslissing ooit geweest.

Mijn menstruatie is consequent gebleven en verder merk ik aan mijn lichaam dat veel kleine pijntjes weg zijn gegaan, zoals hoofdpijn enz.

Succes metje beslissing, want volgens mij heb je nu twee tegenstrijdige reacties!
Ik ben nu na dik 10 jaar pil of spiraal ook "even" zonder anticonceptie.

Mijn 2 menstruaties vielen me tot nu 90% mee, de eerste voelde ik helemaal niets en de 2e is erger dan ik gewend ben, ben ook chagrijnig, snel prikkelbaar, maar nog weinig pijn gehad (wel migraine)

Ik ben op mijn 15e/16e aan de pil gegaan omdat ik er altijd zo'n last van had, ik was niet veel ongesteld, maar het duurde lang en ik had veel pijn (elke keer heftige migraine, terwijl ik zo ook al veel migraine had, buikpijn enz)

Het niet weten wanneer je ongesteld moet worden is ook maar relatief, als je ongeveer 28 dagen aanhoud en altijd wat bij je hebt is het te doen.

Ik was afgelopen maandagochtend (dat was dag 25) aan het uitrekenen wanneer ik ongesteld zou moeten worden en prompt werd ik 's avonds ongesteld.
De onregelmatigheid vind ik ook maar niks. Je krijgt het altijd op 'n moment dat het niet uitkomt. Zonder pil begon het bij mij ook vaak 's nachts zodat ik te laat was voor 'n pijnstiller en ik alles uitkotste en 'n bloedbed had. Bovendien kwam het bij mij nooit netjes om de 4 weken maar zat er soms 'n week speling in. Mijn eigen hormonen ervaar ik als schadelijker voor mijzelf en mijn humeur dan de kleine hoeveelheid hormonen uit de pil.
.
.
wat fijn dat jullie zo snel reageerden!

ik ben niet bang voor menstruatie pijn, want daar heb ik nooit last van, ook niet toen ik nog niet aan de pil was. En als ik het toch krijg, dan is aleve mijn new best friend ik ben wel een beetje bang om moodswings te krijgen, want daar ben ik nogal gevoelig voor, maar goed, ik wilde anders in augustus na de vakantie met de pil stoppen, en dan kan ik het ook krijgen...

ik neig er naar om er maar gewoon mee te stoppen... het voelt wel heel raar...

is het risico nou heel groot om zwa nger te worden met het condoom? ik bedoel, hevaak chreurt zo'n ding nou? zelden toch? want als ie dat niet doet, dan is ie 99% safe toch?
Als je over een jaartje zwanger wilt worden, is het juist een goed idee om nu al te stoppen. Ik schrijf al een tijdje met een aantal vrouwen die ook zwanger willen worden en als je net gestopt bent met de pil, dan kan je cyclus echt een tijdje nodig hebben om op gang te komen. In ons clubje zitten een aantal vrouwen die lang moeten wachten (om de twee a drie maanden ongesteld) en dat is frustrerend als je zwanger wilt worden!

Een condoom is echt betrouwbaar. Je ziet het duidelijk als hij gescheurd is. En een leuke bijkomstigheid is dat je vaak ook meer zin in sex krijgt!
Slik al 30 jaar de pil(44 jaar)ivm flauwvallen van de pijn tijdens menstruatie en eisprong...Durf niet te stoppen en in gesprek met huisarts afgesproken nog zeker 6jaar door te gaan ivm vervroegde overgang ..... ik durf het niet te riskeren,ben 2 keer gestopt ivm kinderwens,maar klachten van me 14 kwamen gewoon terug,kan echt een week niet funktioneren...Succes
Als je echt nog niet zwanger wil worden en wel stopt met de pil, zou ik naast condooms ook een zaaddodende pasta gebruiken
Thanks voor de adviezen, ik heb besloten om te stoppen met de pil!
Ik ben ook net gestopt om dezelfde redenen als jij. Na vier weken werd ik keurig ongesteld. Nu duurt het ineens zeven weken en nog steeds geen ongesteldheid. Niet erg lang of gek, maar toch maak ik me wel zorgen over mijn vruchtbaarheid. *lang verhaal achterwege laat*

Ik heb nu besloten dat ik mijn lichaam de tijd geef tot zomer 2010 en dan ga ik naar de dokter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven