topless van kamer naar badkamer?

18-12-2009 21:03 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een beetje een rare vraag, maar ik vraag me af of de meiden hier die nog bij hun ouders wonen, topless van hun slaapkamer naar de badkamer lopen?

Normaal houd ik altijd mijn boxer aan en om mijn borsten een handdoek. (Mijn kamer is op zolder en gelijk naast de zoldertrap is de badkamer). Maar ik had dus geen handdoek op mijn kamer en liep toen de trap af in alleen een boxer...mijn moeder vindt omdat er ook twee mannen (vader/broer) in huis wonen, dat dit niet netjes is. Ik vraag me af hoe jullie dat doen?
.
Nee, dat zou ik niet doen maar dat komt omdat ik me er niet fijn bij voel als mijn vader en broer me naakt zouden zien. Andersom ook niet denk ik. Met mijn moeder heb ik dat dan weer helemaal niet.

Bovendien is de badkamer in mijn ouderlijk huis beneden dus ik ga echt niet naakt door de keuken lopen om vervolgens op de trap nog iemand tegen te komen.
Ik had ooit eens een exvriendje waarbij de badkamer in de keuken was, net naast de eettafel, én er zat geen slot op. Vond ik toch niet echt geslaagd aangezien de broer en vader van ex daar ook rond liepen.
Ik zou gewoon een badjas aantrekken. Loop zelf echt niet bij mijn familie zo rond, en zou het ook niet op prijs stellen als ze dat in mijn huis doen.

Vroeger thuis was de badkamer ook niet op slot, maar mijn ouders bleven vaak gewoon beneden. Met mijn zusjes was het wel anders, stond de een tanden de poetsen en de ander te douchen, maar dat hoef ik nu ook niet meer hoor.
quote:singalala schreef op 18 december 2009 @ 23:34:

En in bad met je moeder of vader, of broer of zus... heel normaal hoor. Ik neem aan toen je nog heelllll jong was, of hadden jullie een mega groot bad ?
Daar heb ik bij mijn ouders zelfs nooit over nagedacht: wij lopen nog steeds bij elkaar de badkamer binnen, geen probleem.

Ik doe het zelfs bij mijn schoonouders (maar niet de badkamer binnenlopen). Maar die hebben ook een sauna in huis, en daar zitten we regelmatig in met ze, dus dat is dan niet raar ofzo.
Dat was nooit een probleem, wij hadden ook altijd een open deur beleid, dus iedereen zag elkaar wel eens naakt. Inmiddels heeft mijn moeder een nieuwe partner en hoewel we elkaar wel eens naakt zijn tegengekomen op de overloop ( ) loop ik niet meer naakt door het huis en doe ik ook de deur van de badkamer op slot als ik daar op bezoek ben. Moeder en ik kletsen nog steeds net zo hard door als één van de twee onder de douche staat of op de wc zit, maar wel met de deur dicht. Mij zou het op zich niet heel veel uitmaken (naturistencampings en sauna's...geen schaamte hier), maar vriend van moeder voelt zich er erg oncomfortabel bij en voor mij is het ook wel minder 'natuurlijk' dan mijn echte vader, moeder of stiefmoeder.
Dat zeg ik....
Wij hadden vroeger als kinderen een eigen badkamer, wat decadenter klinkt dan het was hoor.

Maar daarom speelde dit niet echt.

E.e.a. hangt meer af van hoe het er bij jullie thuis aan toegaat, niet hoe anderen dat doen. Aangezien je moeder het niet netjes vindt, lijkt me een badjas bij jullie raadzamer.

Als ikzelf kinderen had, zou ik willen dat ze gewoon bloot naar hun kamer konden lopen en zich daar niet ongemakkelijk bij voelden.
joh, wij liepen vroeger ook gewoon naakt van slaapkamer naar badkamer.

Mijn schoonmoeder komt nu zelfs wel eens de douche in als ze iets wil vragen.

Lekker boeiend
quote:headenshoulders schreef op 18 december 2009 @ 21:03:

Misschien een beetje een rare vraag, maar ik vraag me af of de meiden hier die nog bij hun ouders wonen, topless van hun slaapkamer naar de badkamer lopen?

Normaal houd ik altijd mijn boxer aan en om mijn borsten een handdoek. (Mijn kamer is op zolder en gelijk naast de zoldertrap is de badkamer). Maar ik had dus geen handdoek op mijn kamer en liep toen de trap af in alleen een boxer...mijn moeder vindt omdat er ook twee mannen (vader/broer) in huis wonen, dat dit niet netjes is. Ik vraag me af hoe jullie dat doen?

Tsja, als jouw moeder dat zo vindt dan moet je daar rekening mee houden denk ik. 't Is haar huis. Ik kan me wel voorstellen dat ze het niet geheel prettig vindt.

Vroeger bij ons thuis (gezin met dochter en zoons) liepen we, en dan heb ik het over de pubertijd en daarna, niet naakt rond. Niet dat het een probleem was als toevallig iemand toch wat zag, maar ik denk dat we het allemaal gewoon prettiger vonden als iemand iig ondergoed of een badjas aan had of een handdoek omgeslagen. Ik hoef ook echt niet mijn broers of vader naakt te zien. De enige die mij (behalve man) naakt mag zien als het dan toch moet is mijn moeder, maar liever niet. In mijn eigen huis lopen man en ik wel gewoon naakt rond.
Ik zou het ook niet doen hoor, vind het ook niet echt netjes eigenlijk en ik zit er ook niet op te wachten dat mijn vader mij in m'n blootje ziet. Gelukkig hadden mijn ouders een eigen badkamer en mijn zusje en ik deelden er 1 op onze verdieping, dus het probleem speelde bij ons niet.
..
quote:mariesophie schreef op 20 december 2009 @ 09:21:

[...]

Ik neem aan toen je nog heelllll jong was, of hadden jullie een mega groot bad ?Niet allemaal tegelijk En ik geloof dat we dat soms deden tot mijn 8ste ofzo.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:anna761 schreef op 18 december 2009 @ 21:27:

No way dat ik naakt gezien wil worden door familie?!!! Door niemand trouwens (alleen mijn vriend). Maar zo ben ik ook absoluut niet opgevoed, dus daar zal ik deze 'tik' wel van hebben meegekregen.Waarom zou dat een tic moeten zijn? Nu wordt ie helemaal mooi zeg. Dus als je niet door iedereen naakt gezien wil worden moet je je daarvoor verontschuldigen?
Dat was bij ons thuis heel normaal, dat je niet (half)naakt door het huis ging. Dus aankleden inde badkamer, of minimaal onderbroek en shirt aan.

Achteraf was dat meer om ons meisjes, dat we ons veilig voelden en niet geconfronteerd werden met blote pa en broers. Want daar zitten de meeste pubermeiden niet op te wachten toch?

En mijn pa was gewoon preuts hoor, dat ook
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Toen ik héél jong was, was het natuurlijk niet erg, toen ging ik ook wel met mijn ouders douchen en zo. Maar toen ik wat ouder werd, borsten kreeg, etc., wilde ik het zelf gewoon niet meer. Gelukkig hebben mijn ouders dat altijd gerespecteerd.

Ik ben gewoon niet makkelijk met 'naakt'. Ik ga niet met vriendinnen naar de sauna, heb er geen behoefte aan om onder de douche te staan terwijl vriendinnen me kunnen zien.
Wat ik me wel afvraag, TO, is het altijd normaal bij jullie geweest om bedekt naar de badkamer te lopen? Hoe doen je ouders, broers dat? Je geeft zelf aan dat je normaal gesproken een handdoek omslaat. Als het voor iedereen normaal is om bedekt te lopen, vind ik het juist weer apart dat je van de ene op de andere dag besluit het handdoekje achterwege te laten.
Ik vind het nogal een vreemd argument dat je vroeger toch ook met je vader en/of broer in bad zat. Ja, dat is zo. Maar vroeger lag ik ook tussen mijn ouders in bed en kroop ik bij iedereen op schoot. Dat doe ik nu ook niet. Gewoon omdat ik nu een volwassen vrouw ben en geen kind.
tang, dat vind ik nog altijd enórm flauw van je! Nee hoor, als jij liever niet naar de sauna gaat, gaan we toch gewoon de stad in of thee drinken?

Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht, hoe ik van de badkamer naar de slaapkamer loop... Thuis doe ik dat in mijn blote kont, bij mijn ouders hangt het er maar net van af of ik mijn schone kleren mee heb genomen naar de badkamer. Soms loop ik in een handdoek over de gang, soms in mijn blote kont. Is nog nooit een issue geweest hier.
Toen ik thuis woonde liep ik altijd naakt naar de badkamer. Dat deed iedereen eigenlijk. Mijn toenmalige vriendje was wel geshockeerd toen hij een keer belde en mijn vader de telefoon opnam "ja, die is er, maar die zit in bad. Ik ga haar de telefoon wel even brengen" :-) Bij ons heel gewoon dus, maar ik neem aan bij jullie thuis wat minder als je moeder zo reageert.

Nu vind ik het nog geen probleem als mijn vader me naakt zou zien, maar ben ik wel iets minder 'vrij' dan toen ik er nog woonde. Gewoon omdat het toch niet mijn eigen huis is denk ik.
Als ik dat had gewild had de badkamer deur trouwens zeker op slot gemogen, alleen gebeurde dat nooit en liep iedereen gewoon bij elkaar binnen en poetste ik rustig mijn tanden als mijn vader stond te douchen bijvoorbeeld. Ik heb me er nooit ongemakkelijk bij gevoeld.
Ik ben niet preuts. Ben lange tijd regelmatig naar een gemengd Turks stoombad geweest. Toch zou ik er niet aan moeten denken om mezelf (half)naakt te moeten vertonen aan mijn familie. En ik heb er ook geen enkele behoefte aan om hen naakt te zien.
Ik vind het nog altijd jammer dat mijn ouders vroeger zo preuts waren. Nu nog trouwens.

Bij een vriendin zag ik dat het ook anders kan. Haar moeder zat op de badkamer gerust te plassen terwijl m'n vriendin aan het douchen was. En ik mocht dat ook nog m'n tanden poetsen. Geen probleem allemaal. Dat voelde wel bevrijdend.

(het zou me jaren klungelen met tampons bespaard hebben. Het lukte me maar niet en m'n moeder heeft ooit een keer een handleiding (uit het doosje) gegeven en verder ging de hulp niet. Ik durfde het ook niet te vragen. Zonde.)

Zelf probeer ik wat losser te zijn in m'n eigen huis en met m'n kinderen. Het lukt best goed en ik hoop dat ze voelen dat bloot zijn helemaal niet gek is.
We liepen thuis allemaal gewoon bloot door het huis heen. We hadden ook geen slot op de badkamerdeur. Geen probleem.
quote:bibaboe schreef op 22 december 2009 @ 13:24:

Ik vind het nog altijd jammer dat mijn ouders vroeger zo preuts waren. Nu nog trouwens.

Bij een vriendin zag ik dat het ook anders kan. Haar moeder zat op de badkamer gerust te plassen terwijl m'n vriendin aan het douchen was. En ik mocht dat ook nog m'n tanden poetsen. Geen probleem allemaal.

Oh zo herkenbaar. Woon al meer dan 10 jaar niet meer thuis, maar als zusje en ik thuis zijn gaat het nog steeds zo. De badkamer is echt de zoete inval. Als de tandpasta toevallig onder de douche staat is het niet ongebruikelijk dat er opeens een hand langs het douchegordijn komt om hem te pakken (en maar doorkletsen )

Als iemand in huis (hier dus partner moeder) er moeite mee heeft, vind ik overigens wel dat je daar rekening mee moet houden. Dat zou in dit geval dus ook voor TO gelden.
Dat zeg ik....
Het is denk ik een beetje hoe je bent opgevoed.

Muv toen ik nog klein was liepen wij ook nooit half naakt rond. Ik ben van nature ook wat preutser aangelegd waardoor ik me dan gewoon erg onprettig voel. Heb er best lang over gedaan voor ik er geen moeite meer mee had dat manlief me naakt zag (al is dat natuurlijk anders, want die kijkt echt en dat is wat anders dan in het voorbijgaan). Nu maakt het me niet meer uit als iemand me in het voorbijgaan naakt zou zien, maar ik woon allang niet meer thuis. En toen ik wel bij mijn vader woonde speelde het probleem niet omdat mijn vader zijn slaapkamer en badkamer beneden had en ik de bovenverdieping voor mij alleen had.

Sauna's vind ik ook niets. Ik hou er gewoon niet van om naakt rond te lopen. Vind ik een onprettig gevoel (en los daarvan krijg ik het erg snel koud).

Maar ook al vind jij het zelf geen probleem, degene die jou ziet kan het ook onprettig vinden. Niet omdat je een lelijk lichaam zou hebben ofzo, maar men kan zich in verlegenheid gebracht voelen. Ik weet nog dat manlief in het begin als hij bv na het douchen even op bed zat altijd een handdoek ervoor hield. Toen ik erna vroeg waarom hij dat deed, gaf hij aan dat hij dat deed om mij niet in verlegenheid te brengen. Ik vond dat erg lief (inmiddels heb ik liever dat ie die handdoek gewoon weglaat ).

Dus al heb jij er zelf geen moeite mee, denk ook aan de ander. En in zoverre snap ik de opmerking van je moeder ook wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven