**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
...
anoniem_24216 wijzigde dit bericht op 21-12-2009 08:09
Reden: dubbel
% gewijzigd
heej,

we gaan vanmiddag voor 2 nachten weg...willen jullie niet teveel schrijven????

kwimmie: op feestjes van je werk moet je je ook gewoon gedragen hoor. het wordt tegen je gebruikt als je belachelijk gaat doen.

soshiva: heb je al vaseline gebruikt??? wondermiddel tegen vreemde plekjes...en ze worden er lekker zacht van...

sax: bewondering voor je hoor!!! sterkte meissie!!

en nog gefeliciteerdmet zoon!

Hier ook een vage nacht weer...om 23.30 wakker en om 4.30.....hmmm geen idee waarom hij zo'n honger had.

net bij cb geweest voor de 2e inentingen. zielig hoor...eerst lief lachen en dan 2 spuiten in je been....

6540 en 63 cm

nou ga nog even een sollicitatiebrief schrijven en mijn tas in pakken....en dan straks saampjes weg. heerlijk!! en morgen een dag skiën!!! joehoe!!!!!

Tot woensdag meiden!!

x
Het bijlezen valt mee, rustig geweest hier!

Ik lig nog lekker in bed met een slapende Tom naast me, hij snurkt een btje doordat z'n neusje wat dicht zit maar dat klinkt zo schattig! Hij ziet er ook supercute uit met z'n slaapzakje, net een schaapje

Dochter is naar de creche en ik moet eigenlijk best veel doen vandaag - opruimen, wassen en nadenken over kerstmenu's - maar nog niet veel zin! We hebben een druk weekend achter de rug met af en toe een superlieve of superdreinerige peuter: best wel vermoeiend soms en ook lastig om haar steeds te corrigeren maar we hebben het gevoel dat ze echt haar grenzen aan het opzoeken is dus we moeten haar echt kort houden en consequent zijn: lastig en zeker ook omdat ze ziek was. Ze is gelukkig nu weer helemaal beter al at ze gisteren als een zieke: pap-boterham-beker melk en een chocolaatje en dat was het. Ze hoefde geen fruit en ook geen avondeten, was nog wel haar favo broccoli maar dat proberen we vanavond dan nog maar eens (leve de magnetron!).

En wij eten ossehaaspuntjes teriyaki met rijst en wokgroente

Is het bij jullie ook zo supermooi wit trouwens? Hier is het echt geweldig, hele straat is superwit en hier wordt ook niet gestrooid dus zal nog wel even zo blijven! Ik zou vanmiddag kraamvisite krijgen, ben benieuwd of ze het aandurven... Zelf hoef ik niet weg, alleen even naar de brievenbus voor de kerstkaarten - die moet ik dan nog wel eerst even schrijven..

Ik ga even een wasje aanzetten, tot straks!
Goeiemorgen lieve meiden

Ik heb me toch opeens een zin om weer te gaan werken, kan bijna niet wachten lijkt wel. Weet gewoon niet wat me overkomt haha, zal de sneeuw wel zijn .

Hier is het ook super mooi wit, zo bijzonder eigenlijk.

Sax voor jou en gefeliciteerd met je zoontje. Het is ook best wel eens lekker om een keer te klagen hoor, dus gooi het er maar uit. Vaak lucht dat heel erg op en denk je waar maakte ik me ook alweer druk om.

Linda geniet van jullie weekendje

Shiv, onze kleine man had ook opeens van de vlekjes en hielp ook bijna niks tot ik nivea soft ben gaan smeren. Vlekjes zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik heb het idee dat het hier kwam door het kwijlen wat ie opeens heel extreem doet.

Choca lekker he, ik heb vanmorgen ook lekker lang liggen doezelen met Finn lekker bij me.

Ga nu ff lenzen in doen en het huisje een beetje opruimen.
voor sax + saxbaby, en een egoberichtje mag hoor!

Hoera voor Silje!

Zit nu te kolven op mn werk, zit nog net niet in het bezemhok maar het scheelt niet veel, wat een ellende! (Maar wel een computer in de buurt , dat dan weer wel )
Hahaha, ik zie je al helemaal zitten in je semi-bezemhok Soshiva. Ik vind het wel knap van je hoor dat je de borstvoeding doorzet ondanks dat je weer aan de slag bent. Petje af.
zitten onze babies in het 3 mnd sprongetje? Q is erg jengelig, terwijl ik net zo zat op te scheppen over dat ze zo lief en rustig is... :-)

zit nu ook te kolven op mijn eigen kamer... zit alleen dus ideaal... alleen werkt het bij mij beter om te staren naar het apparaat en mijn aandacht daar te houden omdat er anders niets uit komt...

soshiva: wij zijn goed bezig.. :-)
Jojo en shoshiva respect hoor… dat kolven op je werk… en dan ook nog de bezemkast in gestopt worden… petje af!!

Trouwens jojo, mijn dochter had ook een tijdje bedacht dat 6.15 mooie tijd was maar gelukkig is het nu weer vaker half8. stuk beter.. komt bij jou zoon ook wel weer.. enne, eerder wakker maken in de middag.. tja, C. wordt daar ook heel chagrijnig van.. doe ik alleen als het echt extreem laat is.. na half 4!

Kwimmie: fijn dat je weer wilt werken. Dat scheelt een hoop. Vanaf januari toch?

Choca: klinkt heerlijk die ossenhaaspuntje met teriyaki.. is dat marinade of kant en klaar? Hmm.. misschien ga ik ook wel voor de ossenhaaspuntjes..lekker

Wij gaan trouwens voor een nieuwjaarskaartje.. heb een super leuke foto van de kids op de slee gemaakt.. maar voor de kerst gaat niet meer lukken!

Linda: geniet lekker van je nachtje weg en het skieeen!! Ff heerlijk met zn tweetjes weg! Ook wel fijn toch?

Visje: wat heerlijk dat het beter gaat met Silje! Knappe meid, lekker grote flessen drinken!! Daar gaat ze lekker van aankomen!

Sax: logisch dat je er soms ff doorheen zit! Hopelijk gaat het snel beter met saxbaby! Wanneer moet je naar de kinderarts?

Lynx: en? Op je werk aangekomen? Moet je met openbaar vervoer of auto? Of kon je ook lopend?

We genieten ewnorm van het weer. Lekker sleeen, wandelen en sneeuwballen maken. C. is helemaal blij! Gistermiddag tot het donker werd buiten geweest met veel buurtkindjes. Ze was dan ook helemaal kapot!

Morgen weer werken dus dat is dan minder. Vanavond even een kerstpakket brengen naar schoonouders. Passen 1 dag in de week op dus hebben recht op een kado ;). Heb een mandje met tijdschriften, wijntje, chocolaatje, kaarsjes, servetten gemaakt.
Meiden die nog BV geven, petje af hoor! Ik ben trots op jullie!

@ Kwimmie, nu het hier zo goed gaat, wil ik ook wel weer aan de slag, maar dan moet ik eerst nog een baan zien te vinden....

@ Sax, proficiat met je zoontje en ook een digi van mij. Egoberichtjes zijn niet erg, we zijn er voor elkaar in GT en ST!!

@ Linda, geniet van de dagen weg met je lief! Die vaseline is wel een goed idee. Luuk heeft soms ook een schraal wangetje; het wangetje waar hij op slaapt (buikslaper). Hij zevert vaak en dat komt dan in de aerosleep en van de wrijving krijgt hij dan wat uitslag, wellicht is de vaseline voor mij ook een uitkomst. Nu staat de pot bij de oudste, daar stop ik voor gebruik de thermometer altijd even in en ook de zetpilletjes, dat glijdt net wat makkelijker naar binnen

@ Visje, hoe gaat het nu met Silje? Ik ga trouwens a.s. woensdag met een vriendin naar Komt een vrouw bij de dokter. Zat bij het boek al ernstig te brullen, nu naar de film met een lijf vol hormonen.... ben benieuwd!!

Hier gaat het erg goed. Luuk slaapt prima overdag en ik heb echt zeëen van tijd over! Ben aan het proberen om hem op 4 voedingen te krijgen en de afgelopen 2 dagen werkt dat prima. Hij krijgt nu 3 x 180 en 1 x 210 met rijstebloem. De laatste fles om 21.30-22.00 uur en de eerste pas om 'n uur of 8-half 9. Hij wordt wel eerder wakker, maar hij heeft dan nog geen honger dus ik laat hem 10 minuutjes jengelen en dan valt hij weer in slaap. Ook geen speen-alarm meer voor ons, Luuk heeft zijn duimpje gevonden (alleen voor het inslapen)! Ik ben echt een gelukkige moeder waar het roze wolkje eindelijk boven is komen drijven!

Verder druk met voorbereiding van de kerst. 2de kerstdag krijgen we eters, dus hier liggen al her en der lijstjes van wat er nog gehaald moet worden. Ook heel speciaal dat we een witte kerst gaan krijgen! Nick vind het super al die sneeuw, en wil dan ook graag sleëen. Sneeuwpop maken dan weer niet, dan kijkt ie liever, de held!!

Kheb wat honger, dus ik ga eens ff een boterhammetje eten.
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
@ mamasax, ik maak altijd een mooi kerststuk voor schoonmoeder, vind ik ook wel een leuk idee. Had bij Felicitas ook nog een abbonement op de Ook besteld voor alle oma's.
Bleh, ik verveel me! Ik heb eigenlijk zat te doen in het huishouden maar kan mezelf er niet toe zetten. Silje ligt lekker te slapen. De laatste drie dagen slaapt ze erg veel en drinkt zoals ik eerder vermelde echt ontzettend goed. Denk inderdaad jojo dat het een drie maanden sprongetje is.

Linda ook druk aan het solliciteren. Ik ook. Verleden week sollicitatie verstuurt voor de functie gezinscoach en vandaag een sollicitatie verstuurd naar bureau jeugdzorg als jeugdbeschermer. Ben benieuwd, ik vind het heel spannend. Ik zit toch erg te twijfelen over die baan bij de bso. Is niet echt een baan waar ik warm voor loop. Wel erg weinig uitdaging en niet waar ik voor gestudeerd heb. Om nog van de enorm slechte salaris te zwijgen. Het is vooral praktisch omdat ik Silje daar bij de opvang kan achterlaten en het lekker dicht bij huis is. Nou ja, ik heb in ieder geval iets achter de hand als de andere sollicitaties op niets uitlopen. Grote kans, want ze zoeken overal alleen mensen met minimaal drie jaar werkervaring.
Hoi dames. Wat is het stil hier. Ik heb een erg onrustige nacht gehad. Silje was erg levendig en hongerig vannacht. Ben er vijf keer uitgeweest. Vanmiddag naar het CB ben benieuwd hoeveel ze is gegroeid en dan krijgt ze ook haar prikjes weer, arme meid.
@visje... ik hoop dat je vandaag wel een beetje aan je rust komt... zo'n sprongetje kan nog wel een paar dagen duren, maar daarna komt het wel weer goed en kun je je rust pakken...

Qua banen: Als het na je studie lastig is om aan werk te komen, omdat je bijv. nog weinig werkervaring hebt dan kun je natuurlijk opstarten door bij de BSO te werken. Kun je ook een beetje wennen aan het werken en mama zijn tegelijk. Dat is soms al een klus... :-)

Bij ons in de stad zitten de BSO's en KDV's in één stichting en bij die stichting hebben ze dan ook een pedagogisch medewerker in dienst. Misschien is dat bij jullie ook zo en kun je wellicht langzaam daarin groeien en van daaruit naar interessanter werk solliciteren. Maar misschien krijg je wel meteen leuk werk... ze moeten nog een hoop wachtlijsten wegwerken dus....

@mamasax: ik hoop inderdaad dat zoonlief een ander tijdstip beter gaat vinden... :-)... Vanochtend was hij wakker toen mijn wekker ging... dus vriendlief moest er ook uit...

Wel een leuk idee zo'n kerstpakket. Ook mijn ouders en schoonouders passen op. Maar we doen altijd al kerstcadeaus met mijn schoonouders dus dan vind ik het wel weer dubbelop. Ze krijgen een mooie bos bloemen op hun trouwdag en vaak plannen we een etentje in een leuk restaurant met een paar gangen en lekkere wijnen. Of een avondje theater ofzoiets.

@Linda: wat een binkie!!

Wij waren zondag op kraamvisite bij een jochie van vier weken en die was al net zo groot als Q... :-)... en wrs. ook net zo zwaar.... :-)

Hier is Q gisteren voor de tweede keer wezen wennen op KDV. En dat ging hartstikke goed. Op de kvd heeft ze nauwelijks geslapen, omdat ze het toch wel erg leuk vond om naar al die kinderen te kijken. Ze is echt een kijkertje en geniet van veel mensen om zich heen. Dat had zoonlief helemaal niet en nu nog steeds niet trouwens.. Hij is wat meer kat uit de boom kijkerig en mengt zich niet direct in een drukke groep... Dus dat is wel grappig om te zien.

Maar ze had heel goed gegeten.. dus mijn kolfproductie moet omhoog.. want ze heeft nu gisteren 3 flessen opgedronken van gemiddeld 170 ml......

's Ochtends was ze nog thuis en heeft ze veel gehuild dus vriendlief heeft haar veel vast gehad (want toen huilde ze niet meer) dus is echt sprake van een sprongetje..

Gisterenavond was ze rond zeven uur moe en heb ik haar nog gevoed en op bed gelegd en ze kwam pas weer om 5.00 uur!! Zou wel lekker zijn als ze dit vol kon houden of misschien nog een uurtje later wakker kon worden... :-)...
Ik moet dit even krijt. Sta hier echt te trillen op mijn benen.

IK BEN WEER ZWANGER!!!

Raar gevoel in mijn buik vandaag. Dacht ik doe voor de zekerheid een test en ja hoor. Een heel licht streepje wel. Morgen voor de zekerheid maar nog een test doen.

Zou betekenen dat ik weer in September uitgerekend ben.

Ik ga het even laten bezinken....
WOWWWWWWWWWWWWWWW

Jeetje! Ik neem aan dat ik je mag feliciteren? Zal best even schrikken zijn geweest, denk ik. Maar superleuk toch?! Voor jou zal het wat zwaarder zijn denk ik, maar je bent pas 28 dus in de bloei van je leven! We snel hoor he?! Kunnen zomaar op dezelfde dag jarig zijn. Weet je ook al precies hoelang je zwanger bent of is het een gokje?
Wow, visje, gefeliciteerd! Wat een schok zeg, of niet? Ik zou me helemaal het leplazarus schrikken, ook al willen wij in augustus voor nummer 2 gaan. Echt heel bijzonder!

Ben je er wel blij mee?
Wauw Visje, wat een nieuws! 'n mooi kerstkadootje!!! Maar het zal wel ff schrikken geblazen zijn, of niet? In ieder geval van harte gefeliciteerd!! Wilde jullie ook al zo snel een tweede?
@visje: gefeliciteerd! ik neem aan dat dat de bedoeling was?
Ontzettende schok was het. Heb het aan de arts van het consultatie bureau gevraagd en die zei dat het misschien nog hormonen van de zwangerschap zijn. Kans is wel klein na drie maanden. Volgende week nieuwe test doen. Ik zou er heel blij mee zijn. Denk mijn partner minder. Hij vond de afgelopen drie maanden ontzettend zwaar. Wacht ook nog even om het hem te vertellen. Moest even mijn ei kwijt vandaar dat ik het maar aan jullie vertelde.

Silje was trouwens aangekomen. Zij is nu 61,5 cm en weegt 5550 g.

Pff, ben er nog steeds ondersteboven van, maar probeer me er niet teveel op te verheugen. Kan toch vals alarm zijn.
Wauw Visje, jeetje kan begrijpen dat je er ondersteboven van bent. Gefeliciteerd, ik help je hopen dat t geen vals alarm is.

Minie de kans bestaat dat wij samen op gaan weer

Later meer, moest hier even snel op reageren.
Volgens mij ben je er zelf stiekem hartstikke blij mee

Leuk dan toch!!!! Ik wil ook wel, maar nu nog niet. Over een paar maandjes pas. Vind het toch ook best vermoeiend allemaal nog ondanks dat Kees supermakkelijk is en zo goed als niet huilt.

Ik moet om half 10 pas tennissen vanvond.. Zit midden in een tournooi en moet winnen vanavond anders lig ik eruit. Maar zie het somber in... Eer dat we beginnen is het zo rond 10 uur en een partij kan zomaar 2 uur duren. Dat trek ik dus nog niet. Heb de afgelopen dagen ook gemiddeld 1,5 tot 2 uur op de baan gestaan. Valt me toch tegen, net een beetje Too much nog.... Maar dat mag als je net b evallen bent toch?!

En weet je...... ik verlies geen kilo!!! Dat geloof je toch niet?? Ik ren me de het apelazerus en ben nog geen kilo afgevallen... Dat is dan wel weer jammer...

Morgen mijn mamaponcho. Ben zo benieuwd!

Visje! Jij moet dan ook aan de doeken denk ik? Wel zo handig met 2 kleintjes
Hier ook later meer....maar wil ook even op Visje reageren.

Wow Gefeliciteerd!! Ga ook voor je duimen dat het zo is. Kan me heel goed voorstellen dat je je heel erg chaotisch voelt, maar er ook heel blij mee zal zijn.

Nu eerst eten! Probeer vanavond meer en anders morgen.
Chaotisch is inderdaad het goede woord. Ik voel nu zoveel emoties tegelijkertijd. Aan de ene kant ben ik ZO blij!! Aan de andere kant ben ik bang teleurgesteld te worden dat het vals alarm is. Ben ook een beetje schrikkerig, toch wel erg snel weer zwanger. Wat nu met werk? Weer bevallen (brrr). TWee kleine kinderen straks. Ach ja, overheersend is de vreugde. Ik probeer nuchter te blijven, morgenochtend doe ik weer een test en als die positief is maandag de volgende. Als die ook positief is kan ik de huisarts bellen en die gaat dan een echo voor mij regelen om te kijken hoever ik ben.

Geen idee hoever ik kan zijn. Ik ben nu de laatste twee maanden om de twee weken ongesteld ( zelfs tijdens de pil). Begin december was ik voor het laatst ongesteld. Zal nu dus waarschijnlijk drie weken zwanger zijn ( als ik zwanger ben). Zal dus de eerste week van September uitgerekend zijn. Maar zo vroeg in je zwangerschap kan je test toch niet positief uitslaan? Dacht dat de testen pas vanaf vier weken positief konden uitslaan?

Ik kon het nieuws niet voor me houden heb het mijn vriend toch maar verteld. Hij reageerde gelukkig heel positief. Hij vind het wel leuk als we er een tweede bij krijgen. Pff, gelukkig maar.
hee, even snel! Visje van Harte!! super leuk hoor... maar begrijp ik nou dat je het je man nog niet gaat vertellen?? lijkt me wel heftig om dit voor je te houden hoor!! je mag heir natuurlijk altijd alles kwijt, maar toch ook wel fijn om het met je man te delen??
oh.. lees net dat je het toch verteld hebt! Fijn dat ie positief reageerde. kennisje van mij heeft er ook 2 met precies een jaar verschil. heel erg druk maar ook super leuk!! Het gaat je helemaal lukken.

hopelijk zijn de volgende testen ook gewoon lekker positief!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven