**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Linda, succes met solliciteren vandaag en dankje voor de felicitatie. We hebben een erg leuke dag gehad.

Met Finn gaat het super, heb m al 2 dagen om half 8 wakker moeten maken en ipv te huilen gaat meneer dan gezellig liggen kletsen. Hij is echt zo leuk.

Jeetje Visje wat een achtbaan van emoties waar jij in zit, hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben. Zielig is dat he als kleintjes zo reageren op teveel prikkels, kan me helemaal voorstellen dat jullie graag weg wilden gaan.

Hier is het laatste weekje vrij ingegaan en hoewel ik verschrikkelijk veel zin heb om te beginnen heb ik er toch ook wel moeite mee. Gek wordt ik van mezelf, gok er op dat dat gevoel aan het einde van volgende week maandag wel over is, dus moet nog ff doorbijten
Hé dames,

hier ook een prima kerst gehad. Kerstavond lekker met z'n viertjes, lekkere hapjes op tafel en met de beentjes omhoog All you need is love gekeken.

Eerste kerstdag bij m'n moeder gevierd met de hele familie. Tweede kerstdag zelf gekookt voor m'n schoonfamilie. Het was allemaal erg goed gelukt; vooral m'n cranberrysaus was super goed gelukt! (al zeg ik het zelf...X-D)

@ Linda, succes met solliciteren! Wou dat ik zelf ook weer eens mocht ipv telkens afwijzingen te krijgen (en zo'n slecht cv heb ik niet eens...)

@ Saxmania, wat een reusje hebben jullie zeg! Ben jij of is je man zo lang dan? Hier ook de Motilium maar wij hebben er Nexium bij. Sinds we dit gebruiken, gaat het hier erg goed. Hoop dat het bij jullie net zo goed werkt!!! Wij maken hier weer nachten van 7-8 (soms 9!!) uur!!!

@ Visje, wat rot van die overprikkels, wij hadden het 1ste kerstdag ook. Omdat het met Luuk in het begin niet zo lekker ging, zijn we nog niet zo vaak weg geweest met hem, met als gevolg, dat hij dus geen grote drukte gewend is. Heel herkenbaar je verhaal. Wij zijn uiteindelijk ook eerder naar huis gegaan zodat ie lekker in z'n eigen bedje kon.

@ Kwimmie, let op mijn woorden. De eerste werkdag is weer kl*** maar als je een weekje verder bent en je hebt je ritme gevonden is het heerlijk om weer aan het werk te zijn. Even niet 'vrouw van', 'mama van' maar gewoon weer Kwimmie zijn!

Met Luuk gaat het erg goed. We zijn nu 'n week over op 4 voedingen en Luuk doet het er super op. Hij krijgt 's morgens tussen half 9 en 9 zijn eerste fles, voor die tijd heeft ie echt geen honger. We zouden de laatste fles wel wat eerder kunnen gaan geven en de eerste dan ook wat eerder, maar het komt zo wel goed uit met de oudste, die is dan al klaar met aankleden en eten voordat Luuk wakker wordt. Morgen moeten we met Luuk weer naar het CB. Ben erg benieuwd of hij een beetje gegroeid is nu hij eindelijk slaapt! (ze zeggen dat kindjes groeien als ze slapen toch?) We zullen zien!

Vandaag een dagje zonder de jongens. Nu dus snel m'n klusjes doen, dan heb ik de rest van de dag lekker voor mezelf!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Jeetje Nadine 4 voedingen nog maar, dat zou dat smulpaapje hier echt niet pikken hihi. Balen dat het solliciteren niet zo wil lukken, maar gelukkig komt er een nieuw jaar aan met nieuwe kansen.

Ik ga er overigens helemaal vanuit dat de eerste werkdag klote zal zijn, heb ook al gezegd dat ze me maar even als kip zonder kop moeten laten lopen. Iedereen is wel helemaal blij dat ik er weer bijna ben en dat is wel een heel prettig gevoel. En ik krijg mijn oude label dus ik ben helemaal in mijn nopjes en wat is nou 24u op 168 u die in een week zitten .
Haha, Kwimmie, dat is nog eens een mooie benadering van die uren! die moet ik onthouden.

Ik weet niet hoeveel je in de flessen van Finn doet, maar Luuk krijgt nu 3x 180 en 1x 210. Ik denk zelfs dat Luuk naar 4 x 210 zou mogen, zeker gezien zijn gewicht. Z'n schema is nu:

08.30-09.00 180cc

13.00-13.15 180cc

17.00-17.15 180cc

21.30 210cc

En dit werkt voor ons prima, dus we gaan er maar mee door!
Hier ben ik ook weer..

Onze kerstdagen waren gezellig druk.

Kerstavond hadden we mijn neefje op slaapbezoek dus zaten we met drie kinderen kerstochtend om 6.15 uur op bed naar de televisie te kijken... pff....

Zoonlief heeft gelukkig wel al zijn verloren slaap van vorige week ingehaald...

1e kerstdag was hij zo vervelend dat we m om 8.30 weer naar bed hebben gedaan en om 10.00 uur wakker gemaakt. Daarna was hij vrolijker en hebben we om 12.30 naar bed gedaan en werd hij om 16.00 wakker. Toen was de schoonfamilie er al dus hij heeft ontzettend druk met zijn nichtjes gespeeld en tolde om 2045 op zijn benen toen ze weg gingen. Hij is toen meteen het bed in gegaan en sliep door tot 10.00 uur!!!! Gisteren was het 8 uur en vanochtend half 8 dus hij heeft zijn ritme weer een beetje terug.... Tevens slaapt hij zo'n 3 tot 3,5 uur overdag om weer bij te tanken en daardoor doet hij wel veel vrolijker en liever dan wanneer hij te weinig heeft geslapen.

Onze kleine meid steelt nog steeds de show, want die ligt gewoon lekker te glimlachen en te brabbelen als ze wakker is. Ze begint wel meer te bewegen en ze doet ook haar best dingen te pakken die recht voor haar gehouden worden. Ook gooit ze haar benen af en toe in de lucht om op haar zij te draaien. Grappig om te zien. En ik heb haar zo vaak mogelijk aangelegd de afgelopen dagen maar haar ritme blijft hetzelfde.. dus moet er maar aan wennen dat ik tot zes maanden 's nachts om 2.00 uur moet voeden... Ze blijft dus voorlopig nog wel even op onze kamer liggen...

Jeetje was is Saxbaby ook al groot!!
Jojo ik moet ook vrijwel elke nacht nog om 2 uur eruit, en tegen 0.00 en dan ook weer om 6.00. En met kerst nog een x meer 's nachts. Wordt er wel erg moe van en het lukt maar niet om hem 's nachts langer te laten slapen. Niet met een flesje, niet met een speentje, niet met wakker houden.. Behoorlijk vermoeid de kerst door gekomen helaas.

Maar sax jij hebt echt reden om te klagen, sterkte !!

En visje (toch?) met die naam is het goed gekomen, ik heb het toen toch maar aangekaart en ze hadden helemaal mijn kaartje niet gezien. Bovendien hebben ze een meisje gekregen : )

Nu weer verder met werken... nooit gedacht maar ik zou geloof ik best een gelukkige huisvrouw kunnen zijn...
Oeps, typefout!!!! 64 cm ipv 74 cm. Ik snapte jullie reakties al niet, hahaha. Zal deze week niet zo vaak hier zijn, want hele week avond- en nachtdienst. En elke dag overdag werken (ja ook met oud en nieuw en in het weekend, pffffff). Heb volgende week maandag maar een dagje vrij genomen om bij te tanken.
@soshiva: poeh... dat is eigenlijk gewoon wel veel zeg.. ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit.... Mijn ukkie komt ergens rond 19.00 en dan dus pas om 2.00 en daarna weer om 6.00 uur. Dus jij hebt nog minder mogelijkheid om te slapen... en zeker nu je ook weer aan het werk bent...

Heb er eigenlijk ook geen tips voor behalve dat je de rust moet pakken op momenten dat het kan (middagslaapje met de kleine als je thuis bent) en dat vriend of manlief hierin ook af en toe even mee doet (want ja die hoeven er snachts niet uit om te voeden dus kunnen best op een ander moment wat meer doen... :-))

Ik heb van het weekend even lekker langer kunnen liggen omdat de oudste dus langer sliep en vriend daarna met de kids ging badderen enzo. Daarnaast ben ik gisteren gewoon om 21.00 naar bed gegaan dus ik voel me nu wel goed... maar ik weet dat de kans er dik in zit dat dat oververmoeide gevoel nog wel een keertje terugkomt... :-)....

Nog drie maandjes borstvoeding en daarna kan ik altijd nog overschakelen op hypo-allergene voeding met rijstebloem... :-)..
ppfff.. hier ook een heel druk kerstweekend gehad. vandaag even bijkomen en morgen en woensdag weer werken. en dan oud en nieuw.. druk druk, wel gezellig..

1ste kerstdag met de hele familie bij schoonfamilie gegeten. dat was te laat, C. was erg moe en dus zijn we voor het toetje naar huis gegaan. we zaten wel om 8 uur heerlijk op de bank voor een suffe kerstfilm. ook wel lekker eigenlijk. 2de kwam mijn vader, broer en zus met aanhang hier eten. lekker gegeten en C. kon het zo veel beter behappen. Dus ze heeft zich prima vermaakt. 3de kerstdag( ja we moesten nog een keertje eten ;)) gegourmet. best oke. B. is alle dagen heerlijk geweest. lekker wakker en dan lachen en kletsen. en ook lekker slapen. het is echt een makkelijk mannetje ivm zn zus... hij is trouwens wel snachts onrustiger.. vanaf een uur of 4 hoor ik hem elke half uur. niet huilen maar brabbelen.. valt ie weer in slaap.. en dan half uurtje later weer... misschien toch rijstebloem gaan proberen? dat ie dan vaster slaapt?

haha, die kwimmie... ach wat is 24 uur toch..;) ik zal er morgen aan denken als ik aant werk ben..

nu even voetjes omhoog.. C. slaapt en B. ligt heerlijk in de box!
Ik hou er wel van om de dingen positief te benaderen . Kan totaal niet tegen negatief gedrag, dan kom je in zo'n neerwaardse spiraal terecht en neem van mij aan dat die gekke hormonen een ernstige poging daartoe hebben gedaan hehe.

Nu ga ik lekker Super Mario Bros op de Wii spelen.
Ahh, die super mario bros op de wii is echt leuk he kwimmie!

Wij hebben 'm ook, echt zo grappig.

Hahaha moest wel ontzettens lachen om je typfout Sax. Kan me voorstellen dat je nogal vreemd opkeek van de verbaasde reacties hier.
Hey dames,

Ook hier rustige kerstdagen gehad. Eerste kerstdag schoonmoeder en kids van vriend hier geweest. Lekker gegeten (menu was super gelukt) en cadeautjes uitgepakt. Tweede kerstdag en gister lekker saampjes geweest.

Nick doet het momenteel echt super. Hele dag lachen en "kletsen". Er komt momenteel een geluid uit zeg...heerlijk. En inderdaad iedere ochtend wordt hij wakker met een lach. Hij krijgt nu 5 voedingen en slaapt de nachten fijn door. Gisterochtend heb ik hem om half 9 wakker moeten maken. Hij huilt eigenlijk alleen als hij honger heeft. Het is volop genieten.

Op het werk is het echt megadruk. Tja wat wil je met deze dagen. Het lijkt wel of de mensen steeds meer kopen. Maak best lange dagen. Begin om half 7 en dan tot ongeveer 5uur/half 6. Moet zeggen dat ik Nick wel erg mis. Het is fijn om gewoon Lynx te zijn, maar moet wel heel erg wennen dat ik hem een stuk minder zie. Gelukkig keert volgende weer de rust weer terug op het werk en ben ik weer meer thuis.

Visje wat een emoties bij jou. Hele dikke knuffel! Kan me heel goed voorstellen dat het verdriet om je opa er juist nu uitkomt. Ik vond de kerst ook heel dubbel hier. Het was de eerste kerst van NIck, maar tegelijkertijd ook de eerst kerst zonder mijn schoonvader.

Wat sneu ook die overprikkels voor Silje. Gelukkig dat ze nu wel weer vrolijk en gezellig is.

Linda hoe ging je sollicitatie gesprek?

Sax hoe is het nu met babysax? Jeetje jij moet ook veel werken zeg. Haha wat een heerlijk typefout had je...moest er wel om lachen.

Kwimmie wat heerlijk dat je zo positief bent haha...ga het ook zo maar eens bekijken als ik het allemaal weer erg veel vind. Is super Mario Bros op de Wii leuk? Heb hem in mijn handen gehad, maar uiteindelijk nog niet gekocht. Zijn nu op het moment aan de monopoly :-)

Finn ook al zo gezellig dus...heerlijk he? Hoeveel voedingen krijgt hij nu?

MamaSax je hebt inderdaad drukke dagen gehad zo te lezen. Bevalt toch beter dus om thuis te zijn met de kinderen zulke dagen. Hoeveel uur werk jij als ik vragen mag?

Nadine lekker trots op je cranberrysaus! Hier ook All you need gekeken. Vond sommige dingen weer erg emotioneel. Wat heerlijk om te lezen dat het goed gaat met Luuk. Eindelijk kan je ook volop genieten. Succes morgen op het CB. Krijgt hij ook weer prikjes?

Shosiva jeetje wat moet jij er nog vaak uit. Kan me heel goed voorstellen dat je erg moe bent. En dan ook nog werken....petje af hoor. Goed om te lezen dat het met de naam nog helemaal is goedgekomen. Hoe is het nu met het huidje van babyShiv?

Jojo is het voor jezelf dat je nog 3 maanden borstvoeding wil geven of heeft dat een reden? Haha dat van die benen in de lucht en draaien op de zij ken ik..doet Nick ook regelmatig. Is inderdaad een erg leuk gezicht. Van het weekend lag hij trouwens omgekeerd in zijn bed. Met zijn hoofd naar het voeteneind, helemaal trots te kijken en heerlijk op zijn duim te zuigen :-)

Nu gaan we lekker met kop koffie nog even bankhangen..morgen om half 6 rinkelt de wekker weer.
hoi hoi,

meerdere kindjes last van de drukte dus...Thijs had er ook duidelijk moeite mee...In bed is de beste plek voor hem.

Hoe lang zijn jullie kindjes overdag wakker? Thijs slaapt tussen de voedingen hooguit een uur....

visje: logisch dat je je moeder mist met de kerst....en je opa natuurlijk ook. Je krijgt nu pas een beetje rust....dus heb je tijd om na te denken...sterkte meissie!

Ik wil dan de 2 0-uren contracten gaan combineren. je kan nee zeggen als de dienst je niet uitkomt. Dus als ik bij de een aan het werk ben zeg ik bij de ander nee. En blijkt dat ik bij de een heel veel aan het werk ben, zeg ik de ander gewoon op.

Vandaag ging het gesprek erg goed.....ben ervan overtuigd dat ze mij wel willen hebben, maar ik twijfel zelf.....neig nu naar nee. Ze kunnen ook hier niet garanderen dat ik niet 3 avonden van huis ben.....en dat is nou net wat ik erg belangrijk vind. hoe leuk het ook klinkt!

kwimmie: ik kijk ook uit naar werken hoor! Al denk ik ook dat ik er snel van terugkom. het fulltime moederen bevalt me wel.

ben er ook van overtuigd dat je vooral de positieve dingen moet zien!!! Hou ik ook niet zo van neerslachtige mensen. Juist omdat die je eigen humeur ook zo kunnen beinvloeden. Ik maak me dan ook zelf nooit zo heel veel zorgen....alles komt goed!

nadine: naar wat voor een baan ben jij op zoek???

sax wat balen dat je zoveel moet werken! pfff....moet er niet aan denken!

vandaag 4 kids in huis gehad...al heb ik er weinig van meegekregen. Manlief heeft vanmorgen met 3 gezwommen....vanmiddag tijdens mijn gesprek met 4 in huis gezeten en ook nog tijd gevonden om flink te poetsen.

Ik heb gekookt en met z'n allen gegeten en vanavond is hij met 2 naar de zwemles geweest...en nu ligt hij met de mannen in bed ET te kijken. Ze mogen bij hem in bed slapen....en ik in het bed van de kids.....1 nachtje maar hoor!!! langer sta ik mijn bed en man niet af! hahahaha

Ik denk erover om rijstebloem te gaan gebruiken....iemand anders al mee begonnen?? Thijs wordt nu regelmatig nog weer in de nacht wakker....4.30 ongeveer...krijgt dan een kleine fles en slaapt tot 8 uur....wil rekken tot 7 uur....

x
LInda, Nick is na een voeding gemiddeld 1,5u wakker en slaapt dan ongeveer 2,5uur. De ene keer is hij uit zichzelf wakker en de andere keer moet ik hem wakker maken.

Hier nog niet begonnen met rijstebloem. Nick krijgt om 23.00u nog een voeding en slaapt dan door. Doordeweeks krijgt hij om 7u zijn eerste voeding en in het weekend laten wij hem ook liggen. Meestal meldt hij zich dan tegen een uur of 8. Gaat zo nog prima dus.

En nu echt naar mijn bed! Truste iedereen.
@Lynx: de reden voor borstvoeding is dat mijn vriend hele erge hooikoorts heeft en tevens is hij allergisch voor bepaalde soorten fruit en noten. Met name die hooikoorts is erg vervelend, want fruit en noten kun je nog ontwijken.

Maar pollen dus niet. Hij is allergisch voor bomen en grassen dus van maart t/m juli bezig (benauwd, oogontstekingen en oogirritaties). Hij heeft wel een soort kuur van vijf jaar gehad en het schijnt nu een stuk minder heftig te zijn dan vroeger, maar ik vind het nog steeds vrij heftig. Ik heb m een keer zien opzwellen en benauwd worden dat we met spoed naar het de huisartsenpost moesten....

En om in ieder geval onze ukken een zo goed mogelijke start mee te geven (waardoor mogelijke allergiën niet of minder heftig ontstaan) en ook het gevoel te hebben dat ik alles heb gedaan om hen die start mee te geven , wil ik uitsluitend borstvoeding geven tot zes maanden.

Pas daarna ga ik rustig beginnen met het introduceren van eten en hypo-allergene kunstvoeding en rijstebloempap.

Ik heb het idee dat het bij de oudste goed is gelukt (al weet je dat pas op latere leeftijd). Tijdens mijn voedingsperiode met hem is hij geen moment ziek geweest bijv.

Maar de jongste is behoorlijk vaak verkouden, ligt nu ook te hoesten, heeft een volle neus en heeft dan ook een 'pus'-oogje... dat ik eigenlijk het gevoel heb dat zij waarschijnlijk die allergie-genen van haar vader heeft geerfd.... Ik ga zo de dokter maar eens bellen, omdat ik niet weet of het goed is dat die kleine zoveel ligt te hoesten. Ik weet niet of ze haar longen schoon krijgt nl.

@Linda: succes met beslissen over je werk.... Vind je het vervelend om 's avonds te werken? Betekent dat niet dat je overdag meer thuis bent? Of kan je man/vriend niet 's avonds thuis zijn?

Ik heb zelf ook drie jaar lang minimaal 1 avond in de week gewerkt. Voordeel daarvan was dat ik dus 1 dag in de twee weken extra vrij was...

Nu werk ik gewoon weer overdag en werk 32 uur (dus het kan altijd 'erger' dames... :-)..) dus ik ben vier dagen van huis... En wanneer mijn ouderschapsverlof over is, zal ik 36 uur moeten werken. Dat wil ik compenseren met vrije dagen en dan vanaf 2011 weer 32 uur gaan werken.

Heb gisteren mijn vrije dagen voor volgend jaar alvast bekeken en ook bij de KDV al extra dagen aangevraagd omdat twee van mijn oppassen tegelijkertijd op vakantie gaan...en ik dus te weinig vakantiedagen heb om dat te compenseren.

Tevens weet ik dat vriendlief over het jaar genomen weinig tijd heeft (behalve in de zomer- en kerstvakantie) om vrij te nemen. Op mijn werk is dat wat gemakkelijker in te plannen (overheid).

Maar zodra vriendlief klaar is met zijn studie (nog anderhalf jaar) dan gaan we eens opnieuw bekijken hoe we e.e.a. gaan inrichten. Ik wil eigenlijk dichter bij huis werken en als hij zijn studie heeft afgerond, zal het bijbehorende salaris ook wel beter zijn... en kan ik wel wat minder (ik ben nu kostwinner nl.).
Respect Jojo gewoon 36u werken en dan ook nog wat verder van huis als ik het zo lees . Kortom ik hou meteen op met piepen, ik werk namelijk vlak bij huis en maar 24u, sterker nog zelfs het kdv zit hier in de straat.

Haha Sax wel een leuke typfout hoor, jij dacht waarschijnlijk dat wij compleet gestekkerd waren

Mario Bros voor de Wii is erg leuk moet ik zeggen, vooral als je het met z'n vieren doet, je komt geen steek verder maar het is zo om te lachen dan.
@kwimmie: valt mee hoor.. heb het naar mijn zin.. vind alleen de reistijd af en toe wel een beetje te gek worden (met files kan het wel eens drie kwartier tot een uur heen zijn en hetzelfde op de terugweg)

Gisteren hadden we 'maar' één auto tot onze beschikking dus ik moest zoonlief naar KDV brengen. Was om 915 op mijn werk en ben 1645 weggegaan. Hem opgehaald en nog wat boodschappen gedaan en het was zes uur toen ik thuis was... Dochterlief moest hoognodig eten en ging daarna direct naar bed... Dat vind ik dan wel jammer (en dan heb ik nog niet eens echt 8 uur gemaakt gisteren dus moet ik weer een ander moment inhalen).... maar goed.. morgen is mama weer thuis... :-).
quote:Nadine 409 schreef op 28 december 2009 @ 10:06:

Haha, Kwimmie, dat is nog eens een mooie benadering van die uren! die moet ik onthouden.

Ik weet niet hoeveel je in de flessen van Finn doet, maar Luuk krijgt nu 3x 180 en 1x 210. Ik denk zelfs dat Luuk naar 4 x 210 zou mogen, zeker gezien zijn gewicht. Z'n schema is nu:

08.30-09.00 180cc

13.00-13.15 180cc

17.00-17.15 180cc

21.30 210cc

En dit werkt voor ons prima, dus we gaan er maar mee door!

Wow, dit is dus bijna precies Miniemeis haar nieuwe schema! Sinds 5 dagen slaapt ze laaange nachten door (21:30-8:30) dus wij moesten wel naar 4 voedingen. Ze krijgt om de 4 uur, dus dat is ongeveer om 8:45-12:45-16:45 en de laatste krijgt ze om 21:00, want om 20:45 beginnen we met haar badje. Over 3 dagen gaan we het weer een kwartier vervroegen en beginnen we om 20:30 met haar badje.

Ze drinkt drie keer 200 ml (180+6) en 1x 270 ml (240+8). Meis mag gelukkig nog best veel drinken, aangezien ze aan de lichte kant is. Ben benieuwd hoe haar gewicht nu wordt!

Kerst was leuk hier, ik heb een Balance Board gehad en ik mag nog nieuwe witgouden oorbellen uitzoeken bij de juwelier. Miniemeis had de meeste kadootjes!
Hoi iedereen!

Wij willen vanaf deze week ook graag aan de rijstebloem beginnen. Silje wilt de laatste tijd elke nacht eten. Misschien dat ze dan iets meer gevuld is. Iemand anders van jullie al bij 13,5 week met rijstebloem begonnen? Dit kan toch geen kwaad?

Silje maakt de laatste dagen zulke grappige geluiden, we liggen helemaal in de scheur van haar. Zo maakt ze nu de hele tijd pruttel geluiden met haar lippen, vind ze zelf ook erg grappig

Vandaag weer zwangerschapstest gedaan. Nog steeds erg vaag streepje. Erg frustrerend, die zou nou dan toch duidelijker moeten zijn. Overmorgen test ik opnieuw, als ik weer zo'n vaag streepje krijg bel ik maar de huisarts. Het vervelde is dat ik geen idee heb wanneer mijn laatste ongesteldheid was. Weet nog geen eens of dat nou voor of na sinterklaas was. Voortaan toch maar even noteren wanneer ik ongesteld wordt

Ojee, babyalarm!
Grrrr! net heel stuk getypt, loopt internet vast en alles weg!

Moet nu weg, maar zal straks nog een poging wagen

alvast voor de tabel: 7150 gr. en 60 cm
Even snel bijlezen, maar weinig tijd om te reageren, want zo weer terug naar de praktijk voor een pijnklacht...

Zou het even goed navragen van die rijstebloem. I.v.m. allergieën wordt liever niet voor 4 maanden gestart met bijvoeden en volgens mij valt rijstebloem daar ook onder. Linda, had Thijs niet de neiging tot eczeem? Dan zou ik er toch nog even mee wachten.

Nou, ik ga me gereed maken om de kou weer in te gaan, brrrrr.
hoi hoi,

jojo: ik vind het idd vervelend om 's avond ste werken. Ik weet wel dat ik dan meer oppas nodig heb als ik overdag werk, maar wil gewoon graag thuis zijn als manlief thuis is. en dan ook de weekenden en feestdagen.

lastig hoor als je de kostwinner bent. je bent verplicht om veel te blijven werken. mijn man heeft ook alleen in de zomervakantie vrij en in de kerstvakantie....dus ook geen extra vrije dagen voor hem.

is je vriend dan meer thuis door de weeks?

visje.....een streepje??? hmmm vaag hoor...

sax: hier geen allergien hoor.....in het nieuwe jaar denk ik toch aan de rijstebloem. vannacht om 2 uur de volle fles weer leeg...en vanmorgen om 8 uur....erg hongerig soms...

vanmorgen is Thijs oefenen bij het kdv. ik vind er helemaal niets aan!! stom om thuis te zitten....

x
Net terug van een arbeidsvoorwaarden gesprek. Ik zou vast op dinsdag en donderdag werken en de overige dagen flexibel. Ik heb een min - max contract van 10-20 uur. Waarschijnlijk ga ik al snel overstappen op drie vaste dagen. Moet toch brood op tafel komen... Volgende week sollicitatie bij bureau jeugdzorg. Ben erg in twijfel wat ik ga doen als ik daar ook aangenomen wordt. Kies ik dan voor de baan die uitdagend is, goed verdient, maar waar ik wel vier volle dagen moet werken (32-36 uur per week) of kies ik voor de baan waar ik minder werk, vlak bij huis is en waar ik Silje in het kinderdagverblijf naast me kan achterlaten ( moet ik trouwens wel gewoon volle pot voor betalen), maar wel weer slecht verdien. Hmm, ik weet het even niet.

Gisterenmiddag toch maar even huisarts gebeld in verband met de twijfel wel of niet zwanger. Hij raadde me aan een bloedtest te laten doen en volgende week nog een keer om te kijken of mijn HCG stijgt of daalt. Net dus bloed wezen prikken en volgende week woensdag nogmaals. Ik zit dus nog even in spanning. Ik denk zelf dat ik gewoon hartstikke schijnzwanger ben

Wij wachten nog even met de rijstebloem tot 17 januari, als ze 4 maanden is. Had inderdaad ook ergens gelezen wat Sax ook zei, dat het allergieen kan opwekken. In verband met mijn allergieen en haar eczeem kan ik dus beter even wachten. Dan maar s nachts eruit voor de fles. Die laatste 2,5 week hou ik wel uit.

Wie van jullie werken er 4 dagen in de week? Is dit wel uit te houden? Trouwens hoe bevalt het eigenlijk uberhaupt om weer te werken? Zijn jullie dodelijk vermoeid? Is het wel lekker om jezelf te zijn of zouden jullie toch wel graag huisvrouw willen worden als het financieel mogelijk zou zijn?

Lieselotje zit nu zeker lekker te genieten in Dubai?! (grr, beetje jaloers hoor )
Nou, nog een poging en nu wat sneller posten....

@ Visje, wat een dillema's! Maar jij kunt tenminste nog kiezen! Ik zit met smart op een uitnodiging te wachten!

@ Linda, wellicht dat je ff contact op kunt nemen met het CB over die rijstebloem. 't gaat niet alleen om de allergieen meen ik, maar vraag me ff niet wat dan wel!

Luuk was dus 7150 gram en 60 cm. Een echt Michelinpoppetje! Met z'n gewicht zit ie net iets boven het gemiddelde maar met z'n lengte zit ie tegen de onderste lijn aan. Maar zolang hij z'n eigen lijntje blijft volgen zijn ze op het CB tevreden. Prikjes hadden we even uitgesteld; hij had wat rode vlekjes en de arts kon niet met 100% zekerheid zeggen of het wel of niet 5de/ 6de ziekte was. Nu moeten we 19 januari nog even voor de prikjes. Verder waren ze erg tevreden en wij ook! Hij mag nu klokje rond gaan slapen dus daar gaan we maar eens naar toe werken.

Gisteren had ik ook weer wat...

Ik was net klaar met flessen hoor ik plots een grote knal tegen het keukenraam. Ik denk: welke idioot is er nou sneeuwballen aan het gooien, dus ik ga kijken. Liggen er een duifje en een buizerd op de grond, die waren met z'n tweeen tegen het raam geknald! Toen zag de buizerd mij en vloog weg, het zielige duifje naar adem snakkend achterlatend. Ik denk, wat nu, maar voor ik iets had kunnen bedenken, kwam de buizerd het duifje oppikken met z'n klauwen om hem achter in de tuin kaal te gaan zitten plukken en oppeuzelen! Ik snel naar het dakterras om een foto te maken, maar hij schrok van de flitser en vloog toen weg met duifje en al!

Nou, ik ga maar weer eens wat soll.brieven schrijven, wellicht levert het in het nieuwe jaar wat op!
pfffffffff hier ook de kerstdagen doorgekomen met veel (te veel) eten, heerlijke wijn en gezelligheid. Daarna op maandag nog de verjaardag van vriend, dus lekker druk. Oudejaarsavond is ook bij ons, maar gelukkig neemt iedereen vanalles mee zodat wij "vrij" hebben. Hier is het slapen niet jofel, maar dat komt omdat beide mannen verkouden zijn.

Sander heeft ook 4 voedingen (3*180 met jbpm en 1*210 met rijstebloem) maar geeft 's nachts toch nog wel regelmatig een speenalarm. Maar goed, dat deed de oudste tot 6 maanden dus we gaan daar maar vanuit.

Verder gaat het eigenlijk heel erg goed, meneer groeit als een gek (4 jan. weer CB), "kletst" volop, is vrolijk en doet serieuze rolpogingen.

De oudste is wat ontregeld door de gekke dagen en stond vannacht 02:45 rechtop in bed te roepen dat ie wakker is en naar de diertjes wil..................wij: "nee je gaat nu slapen want het is donker en iedereen slaapt nog" Hij:"papa mama ook wakker, Jottel (zo noemt hij zichzelf) gaat naar de tijgers Nou succes, maar wij gaan slapen.

Oh wie vroeg het ook alweer (heb maar met een half oog gelezen) over het werken.

ik werk 36 uur ,4 dagen kantoor en 4 uurtjes verdeelt over de week thuis (soort compensatie voor het feit dat ik altijd en overal gebeld wordt) en dan nog de administratie voor ons eigen bedrijf, dus al met al gezellig druk. Helaas is minder dan 4 dagen op kantoor niet mogelijk (want 3 lijkt mij ideaal) omdat ik de hele afd. P&O ben hahaha.

JoJo: Zware tijden hoor met zo'n wakkere jet

Nadine: gaat het beter nu met Luuk? Ieuh een buizerd die dineert in je achtertuin.......weet dat het de natuur is, maar wat een bruut!!

Sax: Wel aangeven bij de KA dat ze zich niet alleen op reflux focussed hoor, want misschien is het wel heel iets anders. Hoop dat het snel beter gaat en bij jullie ook de rust terugkeert en het grote genieten begint. Hoe bevalt de drager eigenlijk? Heb hem even opgezocht en vindt hem erg mooi! Ben inmiddels helemaal van de doeken en dragen (heb nu ook een Mei Tai voor vriend laten maken) Ik voel een kleine verslaving opkomen haha.

Oei, pijnklachten in de praktijk, nooit leuk! K mag mij gelukkig prijzen met mijn gebit (pas 1 gaatje en al 35 jaar oud........ ) maar goed, van de behandelingen van vriend kan onze tandarts wel in een porsche rijden, dus ruimschoots gecompenseerd zeg maar

Visje: oei wat een dillema. Beide hebben voor- en nadelen. Ik hou mijzelf altijd voor dat ik plezier in het werk het belangrijkste vind, of ik daar dan 24 of 32 uur voor moet werken. Moet eerlijk zeggen dat ik 36 uur met 1 kind heel goed te doen vond, maar dat komt omdat wij op maandag oppas aan huis hebben (dus geen stress bij thuiskomen) wij dan op dinsdag makkelijk eten (pizza/tosti/pasta dat soort grappen), woensdag vrij en dan dan voor 2 dagen koken, dus donderdag weer gezond eten en geen stress bij thuiskomen (want alleen opwarmen) en op vrijdag werk ik tot 16:00 dus das ook wel lekker. Maar ja daar heb jij dan nu geen reet aan, alleen wil ik zeggen dat je met goed plannen en relaxed zijn een heel eind komt hoor.

Wat ik nu het lastigste vind is 2 kinderen op tijd en aangekleed op de creche te krijgen (leg 's avonds alles al helemaal klaar) en dat het bij ons tussen 18:00 -20:00 echt even rennen en vliegen is. Maar goed, wij hebben met vrienden enzo afgesproken dat zij ons tijdens het spitsuur met rust laten en wij vanaf 20:00 weer parraat en gezellig zijn.

mmmbloedtesten, ben wel heel erg benieuwd nu hoor!!

Nadine: jouw baan komt ook echt wel hoor!! Januari is een prima maand om de banenjacht te beginnen.

Lynx: waar werk jij dan (omdat je niet al te ver van mij vandaan woont heb ik misschien wel eens stiekem bij je geshopt zonder het te weten hihi) Wat een dagen maak je zeg. En half zes opstaan, dat vind ik dan wel weer onmenselijk! Zou verboden moeten worden. En tja, dat shopgedrag, was gisteren in de stad met vriend die echt ernstig aan nieuwe schoenen toe was. Hij gaat biijna nooit mee de stad in (lees: in 9 jaar tijd misschien 4x gebeurd dat we samen geshopt hebben) dus was wel even heel leuk en goed geslaagd, MNaar goed, leek inderdaad wel of iedereen al een voorschot op de jackpot heeft genomen. Heb ze maar snel uit de droom geholpen, het winnende lot ligt namelijk bij ons thuis (kan hem alleen ff niet vinden ---------->reden dat wij automatisch spelen, wordt alles lekker gestort(en afgeschreven) anders zou k toch mooi al die miljoenen mislopen )

Nou, ga nu even theedrinken met mijzelf, want iedereen slaapt hier in huis..............

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven