***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Sterkte Swiss, zal wel meevallen aangezien de scan ook goed was. Kan ook gewoon een scheurtje zijn.

Ha, Muis, wij hebben voor dat doel een echte heuse autosneeuwbezem, daarmee vegen we eerst de sneeuw van de auto en daarna de auto uit de sneeuw. :-) Was vanmorgen ook wel even bezig, maar de vierwielaandrijving is goud waard.

Ga met Robbie zo naar de dok. Later!
Xaloy, handig zo'n autosneeuwbezem! Ik ben alleen bang dat dat A. vanochtend ook niet geholpen had; er lag een dik pak bevroren sneeuw rondom de wielen en hij kon geen grip krijgen met de banden. Gelukkig woont zijn pa dichtbij en kon hij een auto brengen! (alhoewel ik het ook prettig had gevonden als A. vandaag "gewoon" thuis was gebleven, maar goed.)

Brrr, wat is het koud! Ik denk echt dat wij heel de week binnen blijven hangen, op wat boodschappen en in de tuin met sneeuw spelen na. Mees haat dit weer (hij piept zich helemaal suf!), maar Steijn en Huug vinden het wel lachen zolang ze niet vallen.
Oh Xaal, succes bij de dokter!
Jeetje Swiss, dat is schrikken! Maar zou er dan niet wat uit die scans zijn gekomen als het mis was? Wat ik begrepen heb moet kanker in je darmen al best ver gevorderd zijn wil je er iets van merken. Maargoed, ik hoop echt dat alles goed is. Wat is het toch een kutziekte zeg.

Succes bij de kinderarts Xaloy. Ik ben erg benieuwd!

Muis, kun je niet gewoon de UJ gebruiken? Driewielers zijn ideaal met dit weer toch?

Vanmorgen heb ik Puk met de Bugaboo naar de creche gebracht en dat ging wel. Op stukken waar al gelopen is lukt het prima, op stukken met veel verse sneeuw is het nogal gedoe. Ik ben nog even in dubio hoe ik straks weer naar de creche ga: Puk voorop de fiets en ik ernaast lopen, of met de Bugaboo. Wat zou prettiger gaan? Of zou de fiets naast me wegglibberen?

Even op de bank hangen. het goede nieuws is dat ik enorm ben opgeschoten met de babykamer. Het slechte nieuws is dat ik misschien iets te hard van stapel ben gelopen en dat nu merk (ik hoed me nu ook vast voor als vriend thuis komt vanavond. Er moesten twee bedden weg uit de logeer/babykamer en die heb ik zelf van 3 naar 2 hoog gesleept omdat ik geen zin meer had nog langer te wachten, maar ik denk niet dat hij daar veel begrip voor kan opbrengen ).
Wat naar Swiss, wat is het toch een kutziekte

We zijn trouwens (ik en vriend) nog op de kerstmarkt geraakt hoor, daar heb ik pannenkoeken gegeten en gluhwein gedronken.

Vandaag ook de hele dag thuisgezeten. En ik heb sinds dit weekend een droogautomaat. Heel hard over zitten zeuren tegen vriend. En kwam de buurman toch langs met zijn oude droogautomaat. Werkt trouwens nog perfect. Nu mag ik hem van vriend enkel gebruiken tussen november en februari ivm verbruik, maar heb er nu toch eentje !!

Morgen zelf naar de tandarts en een checkup bij Xander laten doen. Arm kind.

Maar het werd aangeraden door het CB.
Fijn van die droger Witchke! Waarom mag het maar in die maanden dan? Moet je anders de was buiten hangen ofzo? Dat kan toch ook niet altijd?

Waarom is het zielig dat Xander naar de tandarts gaat? Ik zou daar ook een beetje mee oppassen; als je hem dat idee geeft wordt hij misschien wel bang. De tandarts doet toch nog niets engs met hem.
Laar, ik zou met de Bugaboo gaan! Serieus, ik denk dat je wegglibbert met je fiets en ik wil niet weten wat er dan gebeurt.

Trouwens, je bent een lieverd, maar ook een sufferd. Een lieve sufferd dus! (of een suffe lieverd!) Ik snap echt dat je last hebt van nestdrang, maar even in je zwangere eentje twee bedden een etage verslepen is gewoon geen goed idee. Ik herhaal: GEEN GOED IDEE! Zo, dat heb ik tegen je gezegd.

Ik was er zelf nog niet opgekomen om de UJ te gebruiken...Ben ik even suf! Het enige nadeel is dat Steijn of Huug er dan naast moet lopen en het is behoorlijk glad op de delen waar geen bergje sneeuw ligt. In ieder geval heb ik net een sleezitje voor op de slee besteld online, zodat Mees ook op de slee kan. Nu maar hopen dat het illusture trio met z'n allen op de slee passen!

Witch, een droger is zo prettig! Ik kan niet zonder!

Mijn arme oude buurman heeft zijn dag niet vandaag. Hij liep nt naar buiten, toen een enorme hoeveelheid sneeuw van het dak naar beneden plofte. Waar kwam het terecht? Precies! Op de buurman!
:-) arme buurman!

Zo, we zijn weer terug. Robbie binnenstebuiten gekeerd, een aantal testuitslagen komen morgen nog binnen (Schildklier ed). IJzer en HB is allemaal OK, dus daar kan het niet aan liggen. Robbie viel trouwens bij mij op schoot in slaap, om even ons punt te bewijzen dat hij zo afschuwelijk moe is de laatste tijd. Nu ligt hij in zijn bedje te knorren.

We hebben het ook nog over zijn onderontwikkeling gehad, en die is amper ingehaald. Hij loopt nog steeds 8-10 maanden achter. We gaan in april weer een ontwikkelingstest doen en dan kijken of er enige verbetering was, indien niet wordt er voor het eerst naar een oorzaak gezocht. Geen idee waar we op moeten rekenen. Echt ernstig is het allemaal niet, maar leuk is anders. Het bevestigd alle zorgen die ik al zolang heb wb onze Robbel. We waren in oktober dit jaar bij een vriendin in Utrecht, zij heeft een zoontje van 8 maanden jonger dan Robbie. En ze gaan/gingen precies gelijk op qua ontwikkeling. Ik merk het aan jullie verhalen ook vaak, als ik lees dat kinderen al hele puzzels maken schrik ik altijd weer. Robbie gooit de puzzels door de kamer :-) Zijn concentratievermorgen is kleiner, aandachtsspanne is kort. Bewegingen zijn soms ongecoordineerd, etc etc etc, allemaal kleine dingen die opvallen.

Nou ja, ook daar valt weinig over te zeggen voor april. Afwachten maar weer. Ik moet een woordenlijst maken, als ik minder dan 200 woorden kan opschrijven is het iig niet goed. Dat is de kritische grens. Volgens mij kan hij nooit 200 woorden...

Zucht.

Ik ga even wat opruimen hier.
Xaloy, kom hier!

Tweehonderd woorden lijkt misschien veel, maar ik denk dat Robbie veel meer woorden kan zeggen dan dat je denkt. Klanken, zoals dierengeluiden, vallen volgens mij ook onder de woordenschat en worden dus meegeteld.

Wat naar en confronterend om te horen dat hij zijn achterstand (nog) niet heeft ingehaald. Het lijkt me zo labiel als je niet weet welke richting je op moet denken! Gelukkig stagneert Robbie niet en is zijn ontwikkeling wel progressief, maar acht maanden achterstand op nog geen drie jaar is best wat.

In april moet je dus weer terug? Ga je dan naar een ontwikkelingspsycholoog of hoe ze het ook noemen?

He jesses zeg, wat krijgen jullie het voor de kiezen! Jij zo moe, Robbie zo moe plus alle zorgen omtrent zijn ontwikkeling...Ik had je zo veel meer gegund na november 2007!

Wijffie, ik sta met mijn waffel vol tanden, maar alles zal rech komme. Robbie boft maar met jou en C. als ouders! (je kan veel zeggen, maar bikkelen kunnen jullie als geen ander!)

Hoe is het eigenlijk met Swis? Nog nieuws?
Oh, en wachten is zo stom en tijdrovend! Het zou verboden moeten worden!

(ik heb zelf totaal geen geduld.)
Je bent lief Muis. Het komt vast wel goed, al gaat Robbie dan een jaar later naar de kleuterschool.

We hebben trouwens al een woordenlijst gemaakt. Al een tijd geleden. Omdat we zijn woordkeus wilden onthouden. (Woorden als 'toegoetan' voor 'stofzuigen', of 'kimaklok' voor 'kerkklok' enzo :-) Heb hem er net bijgepakt, en daar staan er zo'n 90 op. Tel daar nog hooguit 50 bij op van woorden die hij daarnaast nog kent: mama en papa, eten, sokken en schoenen, jas, eten tot 10 tellen.. en dat soort woorden. Ik zal die nog es serieus gaan opschrijven, maar we komen echt niet, of heel krap, aan die 200.

Swiss, al nieuws van het ziekenhuis?
Jeetje Xaloy, wat een heftig verhaal. Vergeet inderdaad de geluidswoorden (auto's, dieren etcetera) niet. Een beetje dierenvriend sprokelt daar al een heleboel woorden mee bijelkaar.

Ik wil het verder niet bagetaliseren, want 8-10 maanden is best veel en ik kan me voorstellen dat dat behoorlijk confronterend is, zelfs al had je geen goed gevoel.

Morgen dus meer nieuws. Hopelijk komt er wat uit, want een kind dat zo moe is dat hij op schoot in slaap valt is toch ook wel heel erg raar...

(nog even over de puzzels: Puk is er ook geen held in vind ik. Ik krijg hem slecht aan zijn verstand gepeuterd dat je eerst op het plaatje moet kijken en dan moet beginnen. Hij probeert gewoon stukje voor stukje uit tot hij er een vindt die past. Tsja. Hij heeft weer andere talenten )
Muis, ernaast lopen moet wel lukken als je Hugo of Steijn warme sokken en dan laarsjes aantrekt. Puk heeft gisteren heel ver gelopen door de sneeuw en is niet onderuit gegaan.

Slim trouwens, zo'n hekje op de slee. Kan me herinneren dat mijn vader mijn broers en mij door het park heen trok op de slee. Ik zat achterop en lag niet veel later achterover in de sneeuw...
Ben nu even bezig met die woordenlijst en we komen wel op 200. Ik zit nu op 180 en daar komen er vast nog wel een paar bij.

Naja. Ik zit nu meer in de stress vanwege Swiss. Het is toch wat!
Gelukkig Xaloy. Ik vind touwens "kerkklok" als een dubbele tellen. Welke tweejarige kent dat nou? (of heb ik gewoon een enorm atheistisch stadskind rondlopen? )

Ik heb Swiss maar eens ge-smst. Ik zie het zo gebeuren dat er niets aan de hand is, mevrouw lekker staat te shoppen en wij ons maar zorgen maken (en stiekem hoop ik dat ook heel hard!).

Even naar de creche glibberen.
Waar wij wonen is de kerkklok nogal aanwezig. 'Bimbam' is ook een woord. En 'Booooing' :-)
(en dat zijn dus ook weer 2 woorden )

Shit. Berichtje Swiss: "Moet helaas in het ziekenhuis blijven. Krijg morgen een colonoscopy om te kijken waar een ontsteking zit en wat we eraan kunnen doen. Hoop dat ik morgen weg kan! Heb gelukkig geen pijn."
Ach jee. Dus toch een ontsteking? Dat moet dan een bijwerking zijn. Ik snap er niets van, de Prednison nam ze toch nog steeds? Even teruglezen. En een sms sturen. Arme Swiss.
Ze was net begonnen met het afbouwen. Djiez, dat moet dan een heftige ontsteking zijn, ondanks de prednison!
Ze zegt hetzelfde probleem als 3 weken geleden. Wellicht door verminderen steroiden (is dat hetzelfde als Prednison?). Heel sneu.
Ja, steroiden is prednison. Een ontstekingsremmer.
He getver, wat een ellende weer in swiss land. Hopelijk kunnen ze wat doen. Geloof dat een colonoscopie ook niet echt fijn is, maar goed. Staat er een m ob nr op hyves? Kan ik ook ff sms en
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Ben ik weer ff. Hoop dat ik zo mijn laptop krijg,dan gaat het makkelijker.

Ik krijg momenteel geen prednison meer, maar budenofalk. Dat zijn steroiden die gericht op het maag/darm traject werkten. Die was ik sinds woensdag aan het afbouwen, helaas. Ik weet niet of de problemen nu daardoor komen.

Hoop het morgen allemaal te horen.

We verwachten geen darmkanker of metastasen hoor. Het zal echt een gevolg zijn van het medicament.

Ben wel blij dat ze er serieus mee omgaan, want mensen die te lang hebben gewacht (3 of 4 dagen) hebben geperforeerde darmen gekregen.

Gelukkig kennen ze de bijwerkingen al.

Ga B eens bellen, hoop dat hij nog ff langskomt (heb momenteel mijn handtas, huidige kleding, incl bergschoenen) zou een tandenborstel wel fijn vinden!
Swis, wat een doffe ellende zeg! He get, ik zou zo graag willen dat ik in Zwitserland (of jij in de buurt van Rotterdam!) zou wonen, zodat ik je gezelschap kon houden en een tandenborstel kon brengen. Ik ben, op een oude oom na, nooit geconfronteerd geweest met kanker en ik vind het een stinkziekte.

Xaloy, Robbie zit dus goed met de woorden? Mooi! Ik ben benieuwd wat morgen uit het onderzoek komt. Zit je thuis of moet je nog werken?

Ik dacht dat Steijn niet op majesteit zat, maar dat is dus wel het geval! Hij is een lief kind, maar hij negeert me alleen maar sinds ik terug ben uit Parijs. Vorige keer heeft hij dit negeren twee weken volgehouden, maar ik mag hopen dat het nu wat sneller voorbij is.

A. is laat vanavond. Hij moet nog even langs Laar en daarna door naar Zoetermeer, waar hij een skipakje voor Mees gaat halen. Arme kleine Mees heeft het ijskoud en klappertand zich suf met zijn ene tandje, dus hij moet een warm pak hebben!
Ja wij letten op ons verbruik ivm de droger

Wat sneu Swiss dat je nu in het ziekenhuis ligt, ik duim dat je er met kerstavond weer uit bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven