Fooi krantenjongen of -meisje
maandag 21 december 2009 om 20:47
Het ligt er aan of het je dagblad is wat iedere dag voor dag en dauw bezorgd wordt, of het huis-aan-huis krantje wat in de bus wordt gegooid als het de bezorger uit komt.
Bij mij krijgen ze allemaal 1 euro (heb geen dagblad). Als ik de bel al hoor tenminste..
Bij mij krijgen ze allemaal 1 euro (heb geen dagblad). Als ik de bel al hoor tenminste..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 21 december 2009 om 20:47
mmmmm zelf een nee/nee sticker en geen krant..maar wat ik zou geven zou afhangen van wat ik in mijn portemonnee zou hebben...zeker nu het al een week heeeel slecht weer is...zou ik denk ik wel wat extra's geven....¤10 ofzo denk ik.. uit medelijden
EDIT:Ik ga er dan wel van uit dat ik elke dag op tijd (nu even niet, dat begrijp ik uiteraard) mijn krant zou krijgen en in goede staat...dus niet nat of verfrommeld bijvoorbeeld.
EDIT:Ik ga er dan wel van uit dat ik elke dag op tijd (nu even niet, dat begrijp ik uiteraard) mijn krant zou krijgen en in goede staat...dus niet nat of verfrommeld bijvoorbeeld.
maandag 21 december 2009 om 20:49
maandag 21 december 2009 om 20:51
Ik vind wel dat het scheelt wie er aan de deur komt:
- reclamefolder 1 euro --> voor de moeite van het bezorgen
- huis-aan-huis blad 2 euro --> dit is een krantje, toch anders dan reclame en verschijnt hier wekelijks
- dagblad 5 euro --> deze komt dagelijks door weer en wind mijn krantje om half 7 's ochtends bezorgen (hier heb ik respect voor)
- reclamefolder 1 euro --> voor de moeite van het bezorgen
- huis-aan-huis blad 2 euro --> dit is een krantje, toch anders dan reclame en verschijnt hier wekelijks
- dagblad 5 euro --> deze komt dagelijks door weer en wind mijn krantje om half 7 's ochtends bezorgen (hier heb ik respect voor)

maandag 21 december 2009 om 20:56
Ik heb volgens mij nog nooit de VK-bezorgen voor een fooi aan de deur gehad.. of sliep ik toen nog?
Die zou ik nl juist wel wat willen geven, niet die folderstrooiers en huis-aan-huisbladen, die komen altijd te laat of onregelmatig.
Hoe tref ik mijn krantenjongen? zeker alleen door vroeg op te staan?
Die zou ik nl juist wel wat willen geven, niet die folderstrooiers en huis-aan-huisbladen, die komen altijd te laat of onregelmatig.
Hoe tref ik mijn krantenjongen? zeker alleen door vroeg op te staan?

maandag 21 december 2009 om 20:57
quote:ram83 schreef op 21 december 2009 @ 20:56:
Ik heb volgens mij nog nooit de VK-bezorgen voor een fooi aan de deur gehad.. of sliep ik toen nog?
Hoe tref ik mijn krantenjongen? zeker alleen door vroeg op te staan?Envelopje aan je brievenbus hangen?
Hoe tref ik mijn krantenjongen? zeker alleen door vroeg op te staan?Envelopje aan je brievenbus hangen?

maandag 21 december 2009 om 20:57
Hier de folderjongens en meisjes ¤ 0.50. Als ze dat bij iedereen krijgen zitten ze deze kerst gebakken.
Van de week waren ze met z'n tweeen!
Ik ga bij mijn bewoners ook niet langs de deur, vind het al een beetje debiele gewoonte.
Bovendien wordt er erg slecht bezorgd, dus het is ook niet dat ik zo tevreden ben.
Krant hebben we alleen op zaterdag, en die heb ik nog niet gezien.
Van de week waren ze met z'n tweeen!
Ik ga bij mijn bewoners ook niet langs de deur, vind het al een beetje debiele gewoonte.
Bovendien wordt er erg slecht bezorgd, dus het is ook niet dat ik zo tevreden ben.
Krant hebben we alleen op zaterdag, en die heb ik nog niet gezien.

maandag 21 december 2009 om 20:58
quote:misschicken schreef op 21 december 2009 @ 20:54:
Ik wens ze net zo vriendelijk fijne feestdagen als ze mij wensen. Er zijn er vandaag 3 geweest, met elk een klein stapeltje folders. Het lijkt wel of ze de folders spreiden om zo nog meer binnen te krijgen, ik vind het gescheten met ze.
Eens met MissC. Er is hier niet 1 persoon die de folders bezorgt (zoals vroeger). Wij krijgen wel 5x per week op verschillende tijdstippen folders in de bus geduwd. Ik voel me niet geroepen om folderlopers allemaal apart een bedrag te geven.
De weekkrantlopers krijgen 1 euro en de krantenbezorger (dagblad) krijgt 10 euro.
Ik wens ze net zo vriendelijk fijne feestdagen als ze mij wensen. Er zijn er vandaag 3 geweest, met elk een klein stapeltje folders. Het lijkt wel of ze de folders spreiden om zo nog meer binnen te krijgen, ik vind het gescheten met ze.
Eens met MissC. Er is hier niet 1 persoon die de folders bezorgt (zoals vroeger). Wij krijgen wel 5x per week op verschillende tijdstippen folders in de bus geduwd. Ik voel me niet geroepen om folderlopers allemaal apart een bedrag te geven.
De weekkrantlopers krijgen 1 euro en de krantenbezorger (dagblad) krijgt 10 euro.

maandag 21 december 2009 om 20:59
Toevallig vandaag 50 cent, het is maar net of en wat ik aan contant geld heb.
Zou mijn vaste bezorger, toevallig ook client, langskomen dan gunde ik hem wel wat meer. Maar die doet alleen het bezorgwerk, niet het jaarlijkse incasseren.
Hier alleen folders (twee pakketten) en het huis aan huis blaadje.
Zou mijn vaste bezorger, toevallig ook client, langskomen dan gunde ik hem wel wat meer. Maar die doet alleen het bezorgwerk, niet het jaarlijkse incasseren.
Hier alleen folders (twee pakketten) en het huis aan huis blaadje.
maandag 21 december 2009 om 21:00
Ik kreeg laatst een nep 2 euro stuk.... iets turks of weet ik veel wat het was.... Ja, je raad het al... Waarom moet ik de jongen/meisje van de reclame ook betalen ? Of die van het huis aan huis krantje ? Ik ben wegenbouwer, ik ga op oudjaarsdag toch ook niet elke automobilist aanhouden om een kaartje te geven en geld te vragen??
Aliquando et insanire lucundum est

maandag 21 december 2009 om 21:03
Ik lees de reclamefolders en huis-aan-huiskrantjes niet, wat mij betreft blijf ik er voortaan van verschoond. Helaas deel ik de voordeur en postklep met twee andere huishoudens en dan kun je dus niet altijd je zin doordrijven (ik wil een nee/nee sticker). Bezorgers van folders en dergelijke krijgen bij mij dus niets, heb niet om die rommel gevraagd en ga er dus ook niet voor betalen. Sorry voor hun moeite.