Fooi krantenjongen of -meisje
maandag 21 december 2009 om 21:03
Ik geef aan de krantenbezorger, mits het goed bezordt is, zo'n 5 euro tot 10 euro.
Aan folder en weekbladen bezorgers, als ze goed bezorgen 2,50 tot 5 euro.
Maar alleen als het goed bezorgt wordt, dus vaak is het niets.
Ik zelf bezorg ook de krant, en heb jaren (10 jaar ongeveer) lang de reclame folders en weekbladen bezorgd en bijna klachtenvrij. (klachten die kwamen waren meestal uit overmacht, dat ik bijvoorbeeld zelf mijn folders niet had gekregen die ik moest rond gaan brengen).
Aan folder en weekbladen bezorgers, als ze goed bezorgen 2,50 tot 5 euro.
Maar alleen als het goed bezorgt wordt, dus vaak is het niets.
Ik zelf bezorg ook de krant, en heb jaren (10 jaar ongeveer) lang de reclame folders en weekbladen bezorgd en bijna klachtenvrij. (klachten die kwamen waren meestal uit overmacht, dat ik bijvoorbeeld zelf mijn folders niet had gekregen die ik moest rond gaan brengen).

maandag 21 december 2009 om 21:09
Wat wel erg vervelend is voor krantenbezorgers die het goed willen doen is.
Dat mensen durven te klagen dat hun krant nat is terwijl het aan het stortregenen is. En dat als excuus gebruiken om niet te geven.
Als je niets wilt geven is dat prima. Wens dan gewoon even fijne feestdagen terug, daar gaat het toch immers om.
Geld geven is iet verplicht is alleen fijn als extra beloning voor een bezorger die toch al weinig betaald krijgt voor het werk dat hij/zij doet.
Dat mensen durven te klagen dat hun krant nat is terwijl het aan het stortregenen is. En dat als excuus gebruiken om niet te geven.
Als je niets wilt geven is dat prima. Wens dan gewoon even fijne feestdagen terug, daar gaat het toch immers om.
Geld geven is iet verplicht is alleen fijn als extra beloning voor een bezorger die toch al weinig betaald krijgt voor het werk dat hij/zij doet.
maandag 21 december 2009 om 21:17
Ik vind die bedragen die ik hoor behoorlijk fors! Toen ik weekbladbezorger was, kreeg ik hooguit 50 cent/ 1 gulden ondanks dat ik nooit klachten had gekregen..
Ook bij het plaatselijke weekkrantje hetzelfde bedrag, als je al wat kreeg..
Mij hoorde je niet klagen, ik vond het al stom/raar dat ik met die kaartjes overal aan moest bellen, dat had ik het eerste jaar niet eens door en kieperde ze gewoon bij de mensen in de bus.
Ook bij het plaatselijke weekkrantje hetzelfde bedrag, als je al wat kreeg..
Mij hoorde je niet klagen, ik vond het al stom/raar dat ik met die kaartjes overal aan moest bellen, dat had ik het eerste jaar niet eens door en kieperde ze gewoon bij de mensen in de bus.
maandag 21 december 2009 om 21:20
Waar ik woon is het pas van de laatste jaren dat er aangebeld wordt en dat je een gelukkig nieuwjaar gewenst wordt.
Eerste keer dacht ik echt van wat moet die jongen nou, maar die heeft het even uitgelegd
De dagblad bezorger wil ik wel 5 euro geven, maar de reclame bezorgers vind ik een euro wel voldoende. Deze bezeorgers hebben vaak ook wijken van 200 huizen.
Eerste keer dacht ik echt van wat moet die jongen nou, maar die heeft het even uitgelegd
De dagblad bezorger wil ik wel 5 euro geven, maar de reclame bezorgers vind ik een euro wel voldoende. Deze bezeorgers hebben vaak ook wijken van 200 huizen.
maandag 21 december 2009 om 21:21
Een paar jaar terug heb ik straf gekregen van de reclameblaadjes bezorger.
Het is een man van een jaar of 45 en hij komt altijd ergens rond de kerst langs de deur. Ben je niet thuis dan wordt dat genoteerd en komt hij later terug.
Toen was ik een keer met kerst op vakantie en plakte dus een nee-nee sticker op de brievenbus.
Teruggekomen van vakantie sticker van de deur gehaald, maar kreeg geen folders meer in de bus. Ik woon in een flat dus zie de man normaal gesproken niet. Na een maand of drie hoor ik van iemand dat je geen folders meer van deze bezorger krijgt als je hem geen kerstbonus geeft. Hij kwam nl. bij iemand aan de deur die hem niets gaf en toen zei hij "dan krijg je ook geen folders meer".
Daarna kwam ik de bezorger een keer tegen beneden in de hal en vroeg waarom ik geen folders meer van hem kreeg. Werd die man boos omdat ik hem probeerde te naaien door vlak voor de kerst een nee-nee sticker te plakken en hem in januari weer van de brievenbus te halen. Ik die man uitgelegd dat ik op vakantie was en hem al die jaren daarvoor wel wat had gegeven. Nou....dat wist hij dus niet meer. Uiteindelijk kreeg ik in april weer folders. En de kerst daarop stond hij gewoon weer voor de deur. Vond ik wel brutaal, maar heb hem toch maar een euro gegeven.
Het is een man van een jaar of 45 en hij komt altijd ergens rond de kerst langs de deur. Ben je niet thuis dan wordt dat genoteerd en komt hij later terug.
Toen was ik een keer met kerst op vakantie en plakte dus een nee-nee sticker op de brievenbus.
Teruggekomen van vakantie sticker van de deur gehaald, maar kreeg geen folders meer in de bus. Ik woon in een flat dus zie de man normaal gesproken niet. Na een maand of drie hoor ik van iemand dat je geen folders meer van deze bezorger krijgt als je hem geen kerstbonus geeft. Hij kwam nl. bij iemand aan de deur die hem niets gaf en toen zei hij "dan krijg je ook geen folders meer".
Daarna kwam ik de bezorger een keer tegen beneden in de hal en vroeg waarom ik geen folders meer van hem kreeg. Werd die man boos omdat ik hem probeerde te naaien door vlak voor de kerst een nee-nee sticker te plakken en hem in januari weer van de brievenbus te halen. Ik die man uitgelegd dat ik op vakantie was en hem al die jaren daarvoor wel wat had gegeven. Nou....dat wist hij dus niet meer. Uiteindelijk kreeg ik in april weer folders. En de kerst daarop stond hij gewoon weer voor de deur. Vond ik wel brutaal, maar heb hem toch maar een euro gegeven.

maandag 21 december 2009 om 21:25
Ik vind het eigenlijk heel vreemd om bij dat wat je geeft min of meer rekening te houden met dat hij heel veel huisjes langs gaat "en als hij van iedereen een euro krijgt dan...". Het gaat er toch om wat jij zo iemand zelf gunt? Het is toch helemaal niet relevant of hij aan het einde van de rit naar jouw maatstaven dan teveel op een te makkelijke manier heeft verdiend ofzo?
maandag 21 december 2009 om 21:26
maandag 21 december 2009 om 21:26
Ik geef net zoveel als hoe de pet staat bij mij. Als ze tijdens het eten aanbellen of als zoontje slaapt ben ik zo pissig dat ik niks geef. En als er mensen komen met een stapeltje foldertjes dan geef ik ook niks. Stom gedoe. Je kiest toch zelf zo'n baantje, en dan om fooi bedelen, daahaag. Ben zelf jaren postbode geweest en moest ook wel eens folders verspreiden en dan ging ik ook de deur niet langs met oud & nieuw. Ik vind het dikke onzin. Eerst waren het alleen de krantenjongens (en als ik er voor betaal zou ik wel een fooi geven trouwens) maar nu komen ze al met de Lidl folder gelukkig nieuwjaar wensen. Ik heb er zo 2 per dag aan de deur, onzin.
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 21 december 2009 om 21:28
quote:janneke44 schreef op 21 december 2009 @ 21:21:
Wat een sukkel!
Ik geef 50 cent aan de huis aan huis bladen bezorgers.
Een krant heb ik niet.
Mijn ouders hadden van de week een folderbezorger aan de deur met zijn zusje die zei: en ik? Gaf mijn vader nog een euro extra ook.
Wat een sukkel!
Ik geef 50 cent aan de huis aan huis bladen bezorgers.
Een krant heb ik niet.
Mijn ouders hadden van de week een folderbezorger aan de deur met zijn zusje die zei: en ik? Gaf mijn vader nog een euro extra ook.
maandag 21 december 2009 om 21:30
Waar ik woon kan je niet zo bij mijn huisdeur komen, centrale hal waar je voor moet aanbellen. Vorig jaar stonden 4 jongens aan mijn deur. Ik deed niet open. Ze zagen blijkbaar licht want ze bleven bellen en staan. Ik een vriendin gebeld of ik had er een aan de telefoon, dat weet ik niet meer. Dus haar even snel gezegd hoe en wat, dat ik ze niet ken maar dat ze niet weggingen. Open gedaan met de telefoon aan mijn oor. Ze waren van die en die krant. Ik krijg geen kranten dus dat zei ik ze ook. Doordat ik de telefoon niet neerlegde zeiden ze dat ze nog terugkwamen. Zei dat het niet hoefde. En ja hoor, hoe ze in het gebouw waren gekomen weet ik niet, maar stonden ze weer aan de deur. Politie gebeld, die kwam meteen, ik weer de deur geopend met de telefoon aan. Toen begonnen ze een beetje te dreigen dat ik wat moest geven. Met de politie aan de andere kant vond ik het een stuk minder eng. Ze zijn er snel vandoor gegaan. Die krant de volgende dag gebeld dat neppers zich voordeden als bezorgers van hun krant. Bleek het een bezorger te zijn die ook de niet-abbonees van een bezoekje te voorzien. Gezegd dat er melding bij de politie was gedaan door mij en dat de krant het zelf maar moest uitzoeken wat ze ermee deden. Dat ik die groep niet dit jaar weer voor mijn deur wilde hebben.
Oja, ook andere buren hadden al de politie gebeld. Die stommerd had wel zijn kaartje afgegeven, dus dat was wel makkelijk. Ik moest het kaartje terug geven maar ik ben toen bij iedereen langsgeweest en er waren een paar die het kaartje niet terug hadden gegeven.
Oja, ook andere buren hadden al de politie gebeld. Die stommerd had wel zijn kaartje afgegeven, dus dat was wel makkelijk. Ik moest het kaartje terug geven maar ik ben toen bij iedereen langsgeweest en er waren een paar die het kaartje niet terug hadden gegeven.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

maandag 21 december 2009 om 21:31
Krantenjongens moeten voor een bepaalde tijd leveren en moeten dus door wind en weer. Net als postbodes. Daarom zou ik een krantenjongen wel geven. Folderlopers kunnen gaan wanneer ze willen. Regent het even? Gaan ze 2 uurtjes later. Daarom vind ik het onzin om folderlopers wat te geven. Bij ons in de straat komen ook folderlopers met een dikke auto voorin de straat en dan maken ze dat rondje lopend, lekker gemakkelijk zeg. Met zo'n dikke auto geef ik geen fooi.
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 21 december 2009 om 21:31
Ik vind het ook wel verschil maken waar je woont. Hier in de flat is hij zo klaar met 60 woningen. Dus als iedereen hier een euro geeft is dat heel mooi. Woon je ergens achteraf dat moet hij er veel meer tijd insteken en moeite voor doen en mag het best iets meer zijn.
Ik vind dat de bezorger van de ochtendkrant best wat meer mag krijgen dat de bezorger van de weekblaadjes. Iedere ochtend door weer en wind....ik geef het je te doen.
Ik vind dat de bezorger van de ochtendkrant best wat meer mag krijgen dat de bezorger van de weekblaadjes. Iedere ochtend door weer en wind....ik geef het je te doen.