Trouwen in 2010

07-11-2009 23:48 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?

Nickname // Trouwdatum of periode // Budget

Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)

theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000

Visje66 // 5 maart 2010 //

Bridges6 // 10 maart 2010 //

goudkever // 29 april 2010 //

MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500

Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000

dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500

Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500

Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤

Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000

fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000

Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000

abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000

legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500

ilske79 // nazomer 2010

regen // september 2010 // ¤11.000

Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max

miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000

Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

sterretje // ??? 2010 //

joos80 // ??? 2010 //

Sarafin // ??? 2010 //

DarkEnchantress // ??? 2011 //

Tuut // to be proposed //

Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //

pipo79 // to be proposed //

Bonny82 // to be proposed //
quote:Mevrouw75 schreef op 21 december 2009 @ 21:27:

Oei niramira, dat klinkt serieuzer dan mijn ouders die gewoon het verschil niet zien tussen trouwen en samenwonen.

mijn ouders die zien het verschil tussen samenwonen en trouwen juist heel erg(mijn vader hecht echt veel belang aan trouwen, samenwonen is uit den boze) mn moeder die had nooit gedacht dat ik zo vroeg zou settelen dus ze moet gewoon even wennen. Merk nu langzamerhand dat ze het idee steeds leuker begint te vinden dus dat komt allemaal wel goed.

Ik zie zelf ook niks in samenwonen(culturele en religieuze invloed i guess) Of zoals mn oma zou zeggen: Als je toch al zn vieze sokken gaat wassen kun je net zo goed trouwen.
quote:Driffa schreef op 21 december 2009 @ 21:31:

[...]

Als jij dat zegt geloof ik dat best, weet van Bosnië eigenlijk weinig af. Maar mooi toch, 2 culturen!!! Dat vind ik namelijk wel hoor, mogen we best trots op zijn!ja ze liggen heel dicht bij elkaar. Maar ik kom uit een familie van hele dominante vrouwen :p dat is wat het verschil maakt haha. Bij mijn familie zijn de vrouwen zeg maar in charge en dat is bij hun andersom.
Haha, ik ben met twee maanden samen gaan wonen en nu na 7 jaar gaan we pas trouwen. Ik ben juist sterk voorstander van elkaar door en door kennen voordat je er juridische gevolgen aan gaat hangen.
Maar hoe lang zijn jullie dan samen Niramira? (aangezien je vader zich zorgen maakt, als ie hem goed zou kennen hoeft ie zich geen zorgen te maken lijkt me)
quote:niramira schreef op 21 december 2009 @ 21:33:

[...]

ja ze liggen heel dicht bij elkaar. Maar ik kom uit een familie van hele dominante vrouwen :p dat is wat het verschil maakt haha. Bij mijn familie zijn de vrouwen zeg maar in charge en dat is bij hun andersom.

hahahah ja dat klopt, dat zie je veel met oostblok he dat vrouwen de "baas" zijn! Nou wens jullie alle liefde en suc6 toe!

Andere dames natuurlijk ook, trouwerij moet iets zijn wat JIJ en MAN graag willen en dat het de dag wordt die jullie voor oog hadden.
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 december 2009 @ 21:36:

Maar hoe lang zijn jullie dan samen Niramira? (aangezien je vader zich zorgen maakt, als ie hem goed zou kennen hoeft ie zich geen zorgen te maken lijkt me)

ehh...bijna een jaar nu. allochtonen zijn snel

mijn vader kent hem wel en vindt m ook een "leuke knul" zoals hij het zelf zegt. Maar die maakt zich altijd veel te druk over alles, ja, alles.
quote:Driffa schreef op 21 december 2009 @ 21:38:

[...]

hahahah ja dat klopt, dat zie je veel met oostblok he dat vrouwen de "baas" zijn! Nou wens jullie alle liefde en suc6 toe!

Andere dames natuurlijk ook, trouwerij moet iets zijn wat JIJ en MAN graag willen en dat het de dag wordt die jullie voor oog hadden.Lijkt de FNV wel, POWER TO THE PEOPLE vrouwen dus...
Ook niet-allochtonen kunnen snel zijn hoor, ook wij zijn nu een jaar bij elkaar. Maar ook ik kom uit een dominante vrouwenfamilie, zou het daar aan liggen misschien?
quote:niramira schreef op 21 december 2009 @ 21:38:

[...]

ehh...bijna een jaar nu. allochtonen zijn snel

mijn vader kent hem wel en vindt m ook een "leuke knul" zoals hij het zelf zegt. Maar die maakt zich altijd veel te druk over alles, ja, alles.Ehm, ja, na een jaar zouden mijn ouders zich ook wel zorgen maken ja (en ik ook, aangezien ik hiervoor een stuk of 3 vriendjes voor ongeveer 1 jaar heb gehad ) Wel grappig hoe je dan je eigen (voor)oordelen tegen komt, alles in me maakt zich gelijk zorgen, roept; meisje doe dat toch niet, ga eerst eens rustig samenwonen, je kent elkaar nog nauwelijks!
enneh, Driffa, ik weet zeker dat het een dag, of dagen wordt/ worden zoals wij het willen, geen mens die ons iets in de weg legt (de centen misschien, maar dat maakt het ook wel een sport om het zo leuk mogelijk te doen binnen een voor mijn idee redelijk budget)
Mijn ouders waren juist blij, dan is hij tenminste serieus met haar denk ik dat ze dat gedacht hebben!
quote:Mevrouw75 schreef op 21 december 2009 @ 21:42:

Ook niet-allochtonen kunnen snel zijn hoor, ook wij zijn nu een jaar bij elkaar. Maar ook ik kom uit een dominante vrouwenfamilie, zou het daar aan liggen misschien?

Ja ok, autochtonen doen het ook maar bij allochtonen is het de normaalste zaak van de wereld om te verloven na een paar maanden(soms zelfs paar ontmoetingen) bij autochtonen zie je toch veel daten, samenwonen tijdje, dan pas trouwen. Er zitten voor en nadelen aan beide manieren.

Misschien ligt het daar idd wel aan, we get what we want hehe. Ik vind dat mijn verloofde overigens minder dominant is dan gemiddelde turkse man. Nog steeds wel dominant, en soms moet ik m er even aan herinneren dat mijn mening ook meetelt(en dat is dan meestal omdat zijn ouders hem pushen, nieteens omdat hij mij mijn zin niet wil geven) maar over het algemeen gaat het prima. Of zou dat komen omdat ik ondertussen speltechniek heb ontwikkeld?
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 december 2009 @ 21:44:

[...]

Ehm, ja, na een jaar zouden mijn ouders zich ook wel zorgen maken ja (en ik ook, aangezien ik hiervoor een stuk of 3 vriendjes voor ongeveer 1 jaar heb gehad ) Wel grappig hoe je dan je eigen (voor)oordelen tegen komt, alles in me maakt zich gelijk zorgen, roept; meisje doe dat toch niet, ga eerst eens rustig samenwonen, je kent elkaar nog nauwelijks!

t is nu eenmaal niet anders

quote:Driffa schreef op 21 december 2009 @ 21:46:

Mijn ouders waren juist blij, dan is hij tenminste serieus met haar denk ik dat ze dat gedacht hebben!dat dachten de mijne ook! Maar toch moeten ze er even aan wennen. snap ik wel, het kwam allemaal best plotseling.
hoe zijn jullie trouwens gevraagd???
Als een vriendje van mij naar een paar maanden (serieus) had beweerd met me te gaan trouwen denk ik dat mijn moeder hoogstpersoonlijk de psychisch niet helemaal goed snik bevonden jongeman voorgoed uit mijn leven te bannen. Nee daar kunnen wij echt niets mee. Dat zou oprecht een motie van wantrouwen opleveren.
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 december 2009 @ 21:51:

Als een vriendje van mij naar een paar maanden (serieus) had beweerd met me te gaan trouwen denk ik dat mijn moeder hoogstpersoonlijk de psychisch niet helemaal goed snik bevonden jongeman voorgoed uit mijn leven te bannen. Nee daar kunnen wij echt niets mee. Dat zou oprecht een motie van wantrouwen opleveren.hahaha, wat een beschrijving :D cultuurverschil weer he, bij ons als een jongen na een paar maanden nog geen serieuze plannen krijgt beter ga je dan bij m weg want hij is niet serieus en wil wssch alleen een beetje plezier hebben. Dat krijg je dan dus te horen. En met "onze" jongens is dat meestal ook zo.
Mdk:

Ik vind het mooi als bijv mijn vader me weg geeft.

En vind het gewoon een extra demensie geven als mijn verloofde nog niet weet hoe mijn jurk eruit ziet.

En ik vind een witte bruidsjurk gewoon prachtig.

En tja, stadhuis en een feest is niet echt traditioneel, dat hoort er gewoon bij.
Wij zijn van mening dat je elkaar na een paar maanden nog helemaal niet kent, dan is alles nog roze en fluffy verliefdheid, niet iets wat je serieus moet nemen. Pas als dat afneemt en je elkaar zonder roze bril ook nog leuk vind kan er sprake zijn van elkaar leren kennen en eventueel houden van. Daarna kun je het gaan hebben over trouwen.

Voor mij is het vergelijkbaar met een jongen die je op de eerste date verteld dat ie van je houdt, die heeft het niet helemaal begrepen.
Hoe ben ik gevraagd? Heel onromantisch, maar daardoor juist heel romantisch. We waren een beetje aan het geiten over 'onze kinderen', laten we dan maar gaan trouwen en dan moet je me wel vragen natuurlijk.

Hij is toen de eerste de beste trein in gesprongen en heeft in de trein van een fietssleutelhangerringetje een verlovingsring geknutseld en aangekomen bij mijn huis mij gevraagd. Mijn antwoord was geen uitzinnig huilende ja, maar een typische onderkoelde ja hoor.
Aanzoek: Kees is op zijn knieen gegaan. Hij had eerst een ander plan, ik zou namelijk de week na onze vakantie al weer aan het werk zijn en hij nog vrij. Dan zou ie iets gaan doen met een tijdelijk ringetje, hart op het strand en uit eten enzo.

Maar ja, op vakantie,daar zaten we dan. Bloedheet Lissabon, uurtje of 22:00, donker terrasje, straatmuzikant die rosmantische liedjes speelde... En (zijn woorden) toen kon hij zich niet meer inhouden, ging op één knietje voor me zitten en zei zielsveel van me te houden... "Ja, Kees, JA".

.
mevrouw 75 je hebt gelijk. heel onromantisch maar juist daardoor(en door het impulsieve moment) heel romantisch
mevrouwdekees, ook al een romantisch impulsief momentje
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 december 2009 @ 21:57:

Wij zijn van mening dat je elkaar na een paar maanden nog helemaal niet kent, dan is alles nog roze en fluffy verliefdheid, niet iets wat je serieus moet nemen. Pas als dat afneemt en je elkaar zonder roze bril ook nog leuk vind kan er sprake zijn van elkaar leren kennen en eventueel houden van. Daarna kun je het gaan hebben over trouwen.

Voor mij is het vergelijkbaar met een jongen die je op de eerste date verteld dat ie van je houdt, die heeft het niet helemaal begrepen.daarheb je wel gelijk in. misschien zit een verschil erin dat als je uit een traditie komt van vroeg en snel trouwen, dat je een heel ander relatie verloop hebt en je al veel en veel vroeger over dingen gaat praten die je anders pas misschien na een jaar ofzo langzaam zou gaan bespreken.
Ik denk het ook Niramira. Een meisje dat bij ons binnen een paar maanden begint over huwelijk en kinderen zal een kerel ook de stuipen op het lijf jagen. Niet omdat hij dat (uiteindelijk) niet ook wil, maar omdat het totaal nog niet aan de orde is. Daardoor lijkt het heel wanhopig. En als een meisje al zo is na een paar maanden, de hemel mag weten wat voor noten ze dan later wel niet op haar zang heeft. Duidelijk een reden om te rennen nu het nog kan dus. Terwijl jullie mannen het verwachten, dus dan zegt het niets over het meisje zelf.
Bij ons zijn het de mannen die erover beginnen hehe. Want zelfs bij ons is het niet bepaald charmant als je daar als meisje over begint(je moet veroverd worden, en niet veroveren zeg maar) En je gaat dan ook meteen al heel eerlijk zijn met elkaar(als de kans er is dat je de rest van je leven met die man/vrouw gaat doorbrengen dan moet dat wel anders maak je het jezelf moeilijk) bij mij en mn verloofde leek t soms net een zakelijk gesprek. Wat wil je daarmee doen, hoe wil je dit doen, hoeveel kinderen wil je, wat wil je voor taakverdeling, ga je als vrouw wel of niet werken, hoe voed je je kinderen op, wil je missch in buitenland gaan wonen, hoe ga je met het geloof om. allemaal dingen die je anders(op de manier zoals jij en vele anderen het doen) in de meeste gevallen helemaal niet zou bespreken na 2 maanden. En ik weet uit mn omgeving dat dit wel iets is wat meestal werkt.

Zat laatst met lief in de bus en die kwam een oude collega tegen(collega had een relatie van 5 jaar) en die 2 dus een gesprekje van hoe het ging. zegt collega ja ik ga trouwen. mijn verloofde zegt: ik ook. collega: hoelang zijn jullie samen? verloofde "half jaar" collega: "hoe doen jullie het toch, allemaal zo snel trouwen en toch gelukkig zijn" tsja...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven