***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Oh jee Swiss, ik hoop dat het allemaal meevalt. Bahbah. Het is, om meerdere redenen, geen goede dag vandaag.
He bah swis, wat eng!! Dat verwacht je niet na zo'n goede scan!

Hopelijk ligt het dan "alleen maar" aan de medicijnen! He bah meid, het zit je ook niet mee he!

Even een hele andere vraag:

Ole heeft al langere tijd een nogal dik buikje. En dan niet een gewoon dik buikje, maar een echte dikke, opgezwollen buikje, heel hard ook. Hij heeft het ook niet altijd, maar wel vaak.

Is dit herkenbaar? Als ik kindjes op het kdv zie hebben die al lang niet meer zo'n bol buikje. Het is soms echt een soort ballonbuikje, daar lijkt het nog het meeste op...
quote:spitsmuisje schreef op 21 december 2009 @ 19:48:

Ik dacht dat Steijn niet op majesteit zat, maar dat is dus wel het geval! Hij is een lief kind, maar hij negeert me alleen maar sinds ik terug ben uit Parijs. Vorige keer heeft hij dit negeren twee weken volgehouden, maar ik mag hopen dat het nu wat sneller voorbij is.HUH??
Hij kan nog best een peuterbuikjehebben Fachat, maar die zijn niet hard (toch? Mijn scharminkel heeft nooit zo'n lief buikje gehad...). Zit hij niet een beetje verstopt ofzo?
Fach, hoe is Oles ontlasting? Ik zou voor de zekerheid even langs de dokter gaan!

Ken je de uitdrukking "op majesteit zitten" niet? Het zal wel een familiegezegde zijn ofzo! Het betekent zoiets als afstandelijk, niet te bereiken en negeerderig gedrag.
Ik ken die uitdrukking ook niet... Wat betekent het?
Oké, laatste poging tot uitleggen van Majesteit: Hooghartig gedrag. (komt in Steijnebeertjes geval voort uit angst. Hij lag net heel hard te huilen in zijn bedje en werd pas weer kalm toen ik voor de tiende keer zei dat ik niet weg zou gaan en gewoon beneden was. Hij was gerustgesteld en keerde me weer een koude schouder toe. Majesteit dus!)
Jeetje Swiss, wat naar dat je in het zh moet blijven. Sterkte met het onderzoek, lijkt me niet prettig. Hopelijk krijgen ze de ontsteking snel onder controle.

Xaloy, dat klinkt best heftig, 8 maanden achterstand, en inderdaad, dat Robbie op schoot in slaap viel wil ook wel wat zeggen. Nou is Zahra ook wel een slaapkop, als ik die niet op tijd in bed leg valt ze ook wel op schoot in slaap, maar als Robbie nooit zo geweest is is het een ander verhaal.

Laar, doe je wel een beetje rustig aan? 2 bedden een verdieping lager sjouwen is niet echt werk voor een vrouw, laat staan voor een hoogzwangere vrouw. En de Bugaboo lijkt me wel wat veiliger dan een fiets met die sneeuw.

Ik kon vanmorgen trouwens ook bijna niet door de sneeuw met de auto, de straat van het kdv kwam ik bijna niet in, ik zat steeds vast in de sneeuw.

Witch, ik heb ook een droger maar ik gebruik hem alleen voor de handdoeken en lakens enzo, de rest van de kleding droog ik gewoon binnen op een droogrek. Ik heb gemerkt dat kleding veel meer slijt en ook wat krimpt door de droger.

Fach, ik zou ook ff naar de dokter gaan als je het niet vertrouwt hoor.
Fach, ik denk dat het heel erg afhangt van zijn ontlasting. En of hij pijn heeft. Sommige kindjes hebben enorme buikjes, Robbie heeft ook een beste. Soms lijkt het net alsof hij met holle rug staat, maar dat is dan niet zo. Robbie heeft wel es last van verstopping en dan geef ik 'm een beetje lactulose, dan is het de dag daarna weer helemaal goed.

Majesteit is een leuke uitdrukking, ik kende hem ook niet maar kon me er, misschien omdat wij katten hebben die alleen maar zo hooghartig doen als je weggeweest bent, heel wat bij voorstellen.

Nee, Robbie kon tot een maand geleden makkelijk een dag zonder middagslaap. Sterker nog, ik heb het er hier nog over gehad om hem geen middagslaap meer te laten doen. Ik zal nog es opzoeken wanneer dat was, want de dagen daarna gng het mis en sliep hij ineens uren achter elkaar.

Hij heeft het vast van zijn moeder. DIe nu ook gaat slapen
Op 4 december schreef ik dat we het middagslaapje hadden opgegeven bij Robbie. Dus nu 3 weken dat hij zo enorm slaapt en moe is.

Gaap. Welterusten!
maar Robbie wordt niet op van die achterlijk vroege tijden wakker als zijn moeder...
goed, ff vies praatje dan. Hoe ziet de ontlasting bij jullie kindjes er dan uit?

Zijn het al echte drolletjes?

Ole maakt soms een soort van "keutel", maar meestal is het toch een soort van baby-poep.

Kan me bij Kaj niet meer herinneren wanneer hij overging naar echte drollen...

Sorry voor dit vieze praatje hoor..
Trouwens Xaloy, ik hoop dat er morgen wat meer duidelijkheid komt voor jullie over de moeheid van Robbie. Vind het toch wel raar nl.
Nee, dat klopt Laar, Robbie ligt nog lekker te slapen, ik was om 5 uur wakker :-)

Iedereen goed geslapen? Swiss?

Fach, over poep: Bij Robbie wisselt het enorm, zijn poepjes zijn soms keihard (en dan geef ik hem weer wat lactulose) en dan weer zacht. Echte drollen heeft hij zelden.

Zo, en dan nu weer klaarmaken voor werk!
Poe. Vijf uur...

Bij Puk is het meestal een soort keutel, maar nooit hard. Maar bij Ole is het niet keihard? Ik dacht namelijk een beetje aan verstopping, maar dat lijkt me dan stug.
Shit, ligt Swiss weer in het ziekenhuis... Sterkte! 'Fijn' dat het waarschijnlijk alleen maar een bijwerking is. Hoop dat je snel weer thuis bent.

Xaloy, werk je nu nog steeds halve dagen en hoe trek je dat? Voel je je al wat beter of niet?

Laar, niet zoveel meer sjouwen nu! Aan de andere kant, ik heb ook altijd een heleboel gesjouwd en dat had als resultaat dat ik meteen weer fit was na de bevallingen, dus dat is wel goed. Maar vanaf nu rustig aan doen!

Muis, gezellig dat je ook komt dinsdag, en neem A. vooral mee! Leuk voor S., want die is dan ook vrij.

Fach, ik herken die harde buik wel van Morris geloof ik. Maar ik weet natuurlijk niet zeker of het hetzelfde is, dus als je het niet vertrouwt moet je langs de dokter gaan hoor. Morris heeft het ook soms, maar volgens mij ligt het aan z'n bouw of zo. Hij heeft nooit last van verstopping en heeft ook nog steeds altijd van die drekpoep.

Lars is jarig! Zondag al gevierd maar vandaag is het echt. Mijn ouders komen langs straks. Ik heb nu al geen zin in m'n moeder. Had haar net aan de lijn maar ze klonk weer erg koud, brrr. Mijn broer belde net en die zei dat ik het niet persoonlijk moet opvatten. Dat zij zich buitengesloten voelt en dat dat haar probleem is. Meestal lukt het me om er zo volwassen in te staan, maar nu moet ik ongesteld worden en voel ik me een beetje uit balans, dus ik zit alweer een stiekem potje te janken.
Gefeliciteerd met Lars Mich. Hoop dat het een OK dag wordt ondanks vervelende mama. Probeer het je niet aan te trekken, sommige moeders zijn nou eenmaal absurd.

Iemand al iets van Swiss gehoord...?
Gefeliciteerd met Lars Micha! hopelijk werkt je moeder een beetje mee vanmiddag, want het zou zonde zijn als ze de dag voor je verpest. Probeer dat dus ook niet te laten gebeuren!

Wanneer krijg je uitslagen van de kinderarts Xaloy?
Gefeliciteerd met Lars Mich! Wat betreft je moeder: ik doe altijd mijn oren dicht als mijn vader weer eens zo'n gezellige bui heeft. Leuk is anders, maar het zou wel erg zijn als ze op die manier de verjaardag van Lars verknalt.

Wij hebben vanochtend bij de buurttweeling (straat achter ons) gespeeld en het was wel gezellig. Hugo vindt ze een beetje eng, maar hij kwam over alsof hij zich goed vermaakte. (eenmaal thuis vertelde hij dat hij ze een beetje eng vindt. Arm kind!) Steijn zit nog steeds op majesteit en Mees heeft het niet meer koud in zijn nieuwe tweedehands skipak!

Wij hebben hier nu natte sneeuw! Ik ben dol op sneeuw, maar niet op die vieze natte sneeuw! Blegh.
Uitslag bloedonderzoek ergens aan het eind van de middag Laar. Maar ik verwacht er niets van, ik denk dat Robbie gewoon een wintermarmot is. Bij afwijkingen aan de schildklier zou er toch wel wat meer op te merken zijn denk ik.

Hier is het ook flink aan het dooien Muis, gelukkig geen natte sneeuw. Zonnig en harde Föhnwind. We gingen van -16 graden maandagochtend, naar +7 vanmiddag. Heb er een beetje hoofdpijn van!
Joehoe!! Ik heb een nichtje erbij!!

Afgelopen nacht geboren en ze heet Lotte!! Leuk he!!

Ik ben nu op mijn ouders aan het wachten en dan gaan we er zo direct heen!!!

Micha, gefeliciteerd met Lars!!! Grote jongen!!

Heel stom, ik dacht dat vandaag de borrel bij jou was en dan kon ik dus niet, maar het is dus pas volgende week dinsdag.. dan kan ik wel!! Leuk!!!

Nog geen nieuws van Swissie??

Is dat die hele drukke tweeling Muis? Die maar doen waar ze zelf zin in hebben?? Is hij er daarom bang voor?
Jeetje, Swiss in het ziekenhuis dat is even schrikken.

Swiss hopelijk mag je snel weer (zonder klachten) naar huis.

Een wintermarmot die Robbie! laat het dan maar snel lente worden dan hoeft mama zich geen zorgen meer te maken.

Goed dat de dokter even de tijd had om Robbie te onderzoeken. Nu nog even spannend de bloeduitslagen van vanmiddag.

Heeft Robbie een algehele ontwikkelings achterstand of alleen op het gebied van zijn spraak/taalontwikkeling? Ik vind 200 woorden trouwens best veel.

Mich, gefeliciteerd met Lars. Vier jaar weer een hele mijlpaal. De grootste verandering vond ik destijds dat ik met het halen en brengen van en naar school steeds zo op de klok moest letten.

Wat vervelend (understatement) dat je moeder niet zo gezellig is. Het mooiste zou zijn haar in de tuin te parkeren dan kan ze even lekker ontdooien. De tip van Muis is ook een goede, oren dicht!

Fach, hier echte drollen! Vincent poept niet meer in zijn luier en doet alles op de wc of op het potje. Een bol buikje heeft hij wel. Volgens mij hoort dat nog echt bij het peuterfiguur. Ik moet wel zeggen het is een ontzettende lekkerbek.

Net even het pakketje voor Bergen op Zoom weggebracht. Wat is dat leuk zo'n pakketje samenstellen. Het geeft een goed gevoel om wat voor iemand te kunnen doen.

De sneeuwpret is hier sinds een uurtje over. Dikke regendruppels. Vincent was met geen tien paarden naar binnen te krijgen de afgelopen dagen. Met zijn skipak aan had hij het ook niet koud.

Morgen vieren wij alvast voor de verjaardag van Feline. Op 1e kerstdag haar echte verjaardag komt de naaste familie.
Bij schildklierafwijkingen zie je ook vaak gevolgen in gewicht toch? Als hier niets uitkomt gaan ze niet verder zoeken? Komt het wel vaker voor dat kinderen in de winter veel moeier zijn?

Poe, 23 graden verschil. Wat veel!

Ik had gisteren bedacht dat we vanmorgen even een slee gingen kopen. Mooi niet. Er is nergens meer een slee te krijgen! Jammer (en ook lastig, want zo mobiel zijn we nu niet).
Gefeliciteerd Fachat! Wonen ze in de buurt?
Gefeliciteerd Fach!

Xaloy, Steijn, Huug en Mees hebben het de afgelopen weken ook op een slapen gezet en de oudste twee slapen 's middags zonder te morren drie uur achter elkaar. Heb je al uitslag?

Oh Laar, wat ontzettend irritant dat er nergens meer een slee te krijgen is! Ik had mazzel dat mijn moeder nog een oude op zolder had liggen en dat ik hem kan gebruiken, anders had ik nu ook zonder gezeten. Heb je geen speciale wintersportwinkel in de buurt? Misschien hebben zij nog wat?

Ik ben een poes kwijt! Tijger is al een paar dagen zoek en er zijn twee opties mogelijk:

- Optie 1: Ze heeft een nieuw huis gevonden. Zo leuk vond/vindt ze het niet bij ons, aangezien ze een hekel heeft aan kinderen. (vette pech, ik ga mijn kinderen niet de deur uit doen!)

- Optie 2: Er is iets vervelends gebeurd en ze ligt ergens. Zoeken is geen optie, aangezien er nog een dik pak sneeuw ligt en ik geen zin heb om de hele buurt sneeuwvrij te maken.

(heel erg, maar ik mis haar niet zo. Ik hoop wel dat ze gewoon bij iemand thuis is en dat er niets gebeurd is, maar ik heb niet zo heel veel met mijn poezen.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven