Sollicitatieblunder
woensdag 23 december 2009 om 07:11
Wat een blunder heb ik gemaakt. Gisteren had ik na dagen denken eindelijk DE sollicitatiebrief in mijn hoofd. Zoon voor de tv gezet en naar zolder gesprint om de brief te maken. Nog een paar aanpassingen in mijn cv en de brief kon verstuurd worden. In het mailtje zet ik nog netjes "Bijgaand treft u mijn sollicitatiebrief en mijn Culliculum Vitae aan" *drukt op verzenden*. En dan dringt het langzaam tot me door.... Culliculum? OMG, wat heb ik gedaan. Waarom? Dit gaat natuurlijk nooit meer iets worden. Maar mocht ik wel uitgenodigd worden en ze vragen me erom dan zeg ik gewoon dat ik wilde opvallen, of dat ik trek in chinees had of of of zoiets. Wat een blunder, ben ik de enige of heeft 1 van jullie ook wel een zoiets gedaan bij een sollicitatie?
woensdag 23 december 2009 om 08:11
Tijdens een sollicitatiegesprek als secretaresse bij een bouwonderneming. Het was harstikke druk op de weg met allerlei bouwverkeer.
De man vroeg of ik het makkelijk kon vinden enzo... ja hoor maar er reed heel wat bouwverkeer dus dat hield het wel even op. Erg vervelend.... Dus..... je begrijpt dat ik die baan niet gekregen heb
De man vroeg of ik het makkelijk kon vinden enzo... ja hoor maar er reed heel wat bouwverkeer dus dat hield het wel even op. Erg vervelend.... Dus..... je begrijpt dat ik die baan niet gekregen heb
woensdag 23 december 2009 om 08:39
woensdag 23 december 2009 om 08:51
Pfoe, ben blij dat ik niet de enige ben...
Ik heb er inderdaad ook aan gedacht om er nog een mail achteraan te sturen. Maar ik wil een slapende honden wakker maken. In mijn brief en boven mijn cv staat gewoon netjes Curriculum. Ik heb ook direct een heel leuk persoonlijk mailtje teruggekregen waarin ze me fijne feestdagen toewensen, dus ik hoop dat ze alleen mijn brief en CV hebben geprint en niet de mail.
Ik heb er inderdaad ook aan gedacht om er nog een mail achteraan te sturen. Maar ik wil een slapende honden wakker maken. In mijn brief en boven mijn cv staat gewoon netjes Curriculum. Ik heb ook direct een heel leuk persoonlijk mailtje teruggekregen waarin ze me fijne feestdagen toewensen, dus ik hoop dat ze alleen mijn brief en CV hebben geprint en niet de mail.
woensdag 23 december 2009 om 09:06
Ik heb eens 3x een rondje om het gebouw heengefietst voordat ik zag dat ik daar moest zijn. Toen ik eindelijk door had waar ik moest zijn en binnen stapte, vertelde de telefoniste op haar meest onvriendelijke toon dat ik toch vast niet al te slim zou zijn. Ze had me namelijk al 3x voorbij zien komen.
Toen overigens wel aangenomen en die telefoniste bleek heel aardig.
Ook een keer gaan solliciteren toen het 30 graden was. Met de bus en de trein zou het anderhalf uur reizen zijn, dus ik besloot de fiets te nemen. Na 10 km fietsen was ik geheel bezweet op plaats van bestemming. Aangezien ik zo niet naar binnen kom ben ik op het station in de buurt in een wc hokje me maar gaan opfrissen met een flesje water, deo en wc papier.
Ook deze keer aangenomen.
Toen overigens wel aangenomen en die telefoniste bleek heel aardig.
Ook een keer gaan solliciteren toen het 30 graden was. Met de bus en de trein zou het anderhalf uur reizen zijn, dus ik besloot de fiets te nemen. Na 10 km fietsen was ik geheel bezweet op plaats van bestemming. Aangezien ik zo niet naar binnen kom ben ik op het station in de buurt in een wc hokje me maar gaan opfrissen met een flesje water, deo en wc papier.
Ook deze keer aangenomen.
woensdag 23 december 2009 om 09:08
woensdag 23 december 2009 om 09:10
In de trein naar een verre sollicitatiegesprekbestemming veel koffie op mijn shirtje gemorst. Jasje dus stijf dichtgeknoopt tot bovenaan... Trein had ook nog eens vertraging, waardoor ik (ondanks ruime marge in reistijd) een uur te laat was. Toch aangenomen!
(je kan altijd nog zeggen dat je dat cv meesturen eigenlijk flauwe cul vindt)
(je kan altijd nog zeggen dat je dat cv meesturen eigenlijk flauwe cul vindt)
woensdag 23 december 2009 om 09:18
quote:Pammie schreef op 23 december 2009 @ 09:08:
Ik heb mijn brief verstuurd zonder postzegel. Was er zó meebezig dat ik helemaal gemist had dat die er nog niet op zat. De manager van het bedrijf belde me en zei dat hij nog geld van me kreeg. Ze hadden de brief met strafport binnengekregen Zo viel ik trouwens wel op en ik ben nog aangenomen ook Haha, dan is wel meteen de toon gezet... was ongetwijfeld een leuk bedrijf
Ik heb mijn brief verstuurd zonder postzegel. Was er zó meebezig dat ik helemaal gemist had dat die er nog niet op zat. De manager van het bedrijf belde me en zei dat hij nog geld van me kreeg. Ze hadden de brief met strafport binnengekregen Zo viel ik trouwens wel op en ik ben nog aangenomen ook Haha, dan is wel meteen de toon gezet... was ongetwijfeld een leuk bedrijf
woensdag 23 december 2009 om 09:21
Ik kwam, na wat gehaast want ik had een bus later dan oorspronkelijk gepland, eindelijk aan, op de plaats van bestemming. Ik meld me enthousiast bij de balie voor mijn sollicitatie. Word me gevraagd met wie ik die afspraak heb. Ehm... ik had geen idee! Het was een bedrijf met meer dan 1000 werknemers en zij hadden ook geen idee met wie ik die afspraak zou hebben. Welke afdeling dan? werd me gevraagd...Inmiddels was ik zo gespannen geworden dat ik dat ook niet meer wist. De receptionist heeft heel wat telefoontjes moeten plegen om te achterhalen met wie ik nou een afspraak had. Eindelijk melde zich de manager met wie ik de afspraak had, die lag in een deuk want achter de schermen waren werkelijk alle managers gebeld en het was nogal een oproer geworden.. Omdat ik toen inmiddels tot de conclusie was gekomen dat ik onmogelijk nog aangenomen kon worden was ik ineens super ontspannen. Het gesprek liep super en ik werd na afloop van het gesprek direct voorgesteld aan mijn nieuwe collega's.
woensdag 23 december 2009 om 09:34
Ik moest een keer op sollicitatiegesprek, maar kon het niet vinden. Uiteindelijk toch gevonden, gelukkig nog niet te laat, maar een parkeerplek vinden was echt een ramp. Toen zag ik opeens een plekje pal voor de deur, echt ideaal! Auto neergezet, gesprek ingegaan en het ging allemaal prima. Totdat er iemand de kamer kwam binnenvallen om te vragen of de auto die op de directeursplek stond misschien van mij was. Ik ben niet aangenomen....
woensdag 23 december 2009 om 09:36
Sollicitant vertelde mij tijdens zijn gesprek dat alle vrouwen onbetrouwbare wezens zijn die alleen maar op je geld uit zijn. Daarna dat hij één van de weinige programmeurs is die goed is communicatie en het inschatten van situaties.
Hij is toch aangenomen (programmeurs waren gewoon schaars en het betekent dat ik nooit aardig of betrouwbaar tegen hem hoef te zijn)
Hij is toch aangenomen (programmeurs waren gewoon schaars en het betekent dat ik nooit aardig of betrouwbaar tegen hem hoef te zijn)
woensdag 23 december 2009 om 09:38
woensdag 23 december 2009 om 09:41
Een keer gesolliciteerd als secretaresse op een notariskantoor. Ik had een blousje zwart spencertje en colbertje aan. Voordat ik weg ging gaf ik mijn witte hondje nog een knuffel.
Toen ik daar aan kwam, werd ik in een kantoor gezet, er zou zo iemand komen. Na verveeld om mij heen te hebben gekeken, mijn nagels te hebben gecheckt, viel mijn blik op het spencertje, die van boven tot onder bezaaid was met een dikke laag wit hondenhaar. Ik kon nog snel wat vegen, maar het mocht niet baten .
Ik heb ook eens gesolliciteerd voor een baan, waar het ook nodig was af en toe naar het buitenland te gaan. De 'baas' vroeg mij of ik er dan bezwaar tegen had, om tijdens zo'n bezoek een hotelkamer met hem te delen, om de kosten te drukken .
Toen ik daar aan kwam, werd ik in een kantoor gezet, er zou zo iemand komen. Na verveeld om mij heen te hebben gekeken, mijn nagels te hebben gecheckt, viel mijn blik op het spencertje, die van boven tot onder bezaaid was met een dikke laag wit hondenhaar. Ik kon nog snel wat vegen, maar het mocht niet baten .
Ik heb ook eens gesolliciteerd voor een baan, waar het ook nodig was af en toe naar het buitenland te gaan. De 'baas' vroeg mij of ik er dan bezwaar tegen had, om tijdens zo'n bezoek een hotelkamer met hem te delen, om de kosten te drukken .
woensdag 23 december 2009 om 09:42
quote:Starshine schreef op 23 december 2009 @ 09:38:
AE
(was dat die man die ook zo liep ze zeuren over wat er allemaal fout was op kantoor? Airco, verkeerde stoelen, verkeerde beeldschermen etc)
Yep en dat ik z'n nieuwe bril zou moeten betalen.
Dit jaar had hij bedacht dat een iPhone wel een goed kerstgeschenk zou zijn.
AE
(was dat die man die ook zo liep ze zeuren over wat er allemaal fout was op kantoor? Airco, verkeerde stoelen, verkeerde beeldschermen etc)
Yep en dat ik z'n nieuwe bril zou moeten betalen.
Dit jaar had hij bedacht dat een iPhone wel een goed kerstgeschenk zou zijn.
woensdag 23 december 2009 om 09:45
quote:winkelfanaat schreef op 23 december 2009 @ 09:41:
Wat heb je toen gezegt? Ik zou echt met mijn mond vol tanden staan!
Vanmiddag heb ik een sollicitatie gesprek dus ben benieuwd... zal vast ook wel een blunder maken!
groetjes
Wat heb je toen gezegt? Ik zou echt met mijn mond vol tanden staan!
Vanmiddag heb ik een sollicitatie gesprek dus ben benieuwd... zal vast ook wel een blunder maken!
groetjes
woensdag 23 december 2009 om 09:53
quote:Vinyl schreef op 23 december 2009 @ 08:05:
Ik zou er denk ik een mailtje achteraan doen, dan zien ze in elk geval dat je het wel weet!
En dan zien ze dat je nogal een neuroot bent.
Sorry, maar als de OP niet bedoeld is als humor, maar als serieus, dan zou ik me drukker maken om je wat overdreven reactie op een simpel foutje, dan over de fout zelf.
Ik zou er denk ik een mailtje achteraan doen, dan zien ze in elk geval dat je het wel weet!
En dan zien ze dat je nogal een neuroot bent.
Sorry, maar als de OP niet bedoeld is als humor, maar als serieus, dan zou ik me drukker maken om je wat overdreven reactie op een simpel foutje, dan over de fout zelf.
woensdag 23 december 2009 om 10:06
Ik heb ooit in een joggingpak gesolliciteerd voor de functie van secretaresse. Ik werkte bij een ander bedrijf als secretaresse, maar het ging slecht, ik moest daar weg wegens reorganisatie. Dus brieven uitgezet. Voor het bedrijf waar ik werkte moest ik 1 x per maand de dozen klaarzetten voor de overige filialen in Europa met kantoorartikelen. Dat werd vanuit Nederland geregeld, de locaties mochten nog geen paperclip zelf kopen (...).
Ik moest daarvoor altijd overal op en in klimmen in stellages en werd dan wel eens vies. Dus oudste tokkiepak aan. Ik zorgde ook altijd dat ik die dag geen afspraken had of belangrijke mensen kwamen.
Afijn, belt een bedrijf, die wil mij absoluut die dag nog zien terwijl het mijn inpakdag is. Ik probeer er elegant onderuit te komen. Maar het was de 30ste van de maand en dan kon ik eventueel de 31ste, volgende dag, netjes opzeggen bij mijn baas. Ik zou er nl. nog wel een maand of 4 kunnen werken. Tsja, toen moest ik wel bekennen wat ik aanhad. Ze verzekerden mij dat het niet erg was. Dus ik op gympen en mijn joggingpak (dat overigens wel heel, netjes en schoon was) naar het bedrijf.
Resultaat: aangenomen
Ik moest daarvoor altijd overal op en in klimmen in stellages en werd dan wel eens vies. Dus oudste tokkiepak aan. Ik zorgde ook altijd dat ik die dag geen afspraken had of belangrijke mensen kwamen.
Afijn, belt een bedrijf, die wil mij absoluut die dag nog zien terwijl het mijn inpakdag is. Ik probeer er elegant onderuit te komen. Maar het was de 30ste van de maand en dan kon ik eventueel de 31ste, volgende dag, netjes opzeggen bij mijn baas. Ik zou er nl. nog wel een maand of 4 kunnen werken. Tsja, toen moest ik wel bekennen wat ik aanhad. Ze verzekerden mij dat het niet erg was. Dus ik op gympen en mijn joggingpak (dat overigens wel heel, netjes en schoon was) naar het bedrijf.
Resultaat: aangenomen