Is er reden tot jaloezie?

24-12-2009 10:20 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 4,5 maand een relatie met een heel leuke man.

Alleen heeft hij sinds 1,5 week een twijfel of ie wel met mij door wil en of ik wel de juiste persoon voor hem ben. Dat heeft grotendeels te maken met mijn jaloezie en achterdocht. Het zit namelijk zo:

Hij is dit jaar weer aan een opleiding begonnen en heeft in zijn klas een meid leren kennen met wie het heel goed klikt. Ze hebben allebei bijvoorbeeld last gehad van paniekaanvallen en nog wel wat meer raakvlakken. Kan me dus heel goed voorstellen dat ze in elkaar een goede gesprekspartner hebben gevonden, dus so far so good. Dat ze een tijdje geleden wt met elkaar hebben gedronken vond ik ook geen probleem. Maar toen ie 2 weken later weer met haar afsprak om thuis bij haar een drankje te doen begon ik al ietwat wantrouwend te worden..vond het een beetje raar die ie, terwijl ie haar ook 2 dagen per week op school ziet en haar ook regelmatig belt, ze nu ook eens in de 2 weken met elkaar afspreken.Dat is nu denk ik een maand geleden en sindsdien hebben ze ook niet meer naast school met elkaar afgesproken. Hij heeft eerlijk gezegd dat ie het een mooie leuke meid vindt en dat het contact tussen hen gewoon heel relaxed is en er geen spanning is tussen die 2. Jullie zullen nu misschien wel ook denken:'waar maak je je dan nog druk om'. Maar het is een gevoel wat ik heb...ze hebben nu 2 weken vakantie maar hebben sindsdien iedere dag met elkaar gebeld..Ik lag gisternacht naast hem toen ie om tien voor half 1 werd gebeld. Hij ontkent dat zij het was maar heb het zelf in z'n telefoon zien staan. Vind het persoonlijk niet normaal dat zij hem op die tijden nog belt. Zeker niet als hij zegt dat zij ook niet op hem valt. Daarbij zijn de smsjes al van iets andere toon..eerst vrij zakelijk..maar nu meer 'zullen we vanavond even bellen' 'als je bang bent mag je me altijd bellen' en 'zijn je voetjes al lekker warm' (die stuurt hij). Ik wil me er allemaal niet te druk om maken en er relaxed mee omgaan, maar merk dat het me toch niet helemaal lekker zit. Vooral omdat ie soms niet eerlijk is over hun contact, hij zegt dat zij een vriend heeft maar dat is niet zo, en als ik er teveel naar vraag raakt ie geirriteerd omdat ie zich niet teveel wilt verantwoorden. Komt erop neer dat ik ermee zal moeten dealen want hij zit nog 1,5 jaar bij haar in de klas.

Wat vinden jullie hiervan?
oeh alarmbellen inderdaad...

probeer je op het ergste voor te bereiden en hou alvast een beetje afstand want het klinkt niet alsof praten gaat helpen

Je bent niet jaloers en achterdochtig, je wordt jaloers en achterdochtig door zijn gedrag (tenzij je dit altijd en met iedereen hebt natuurlijk maar zo komt het niet op me over)

dus laat hem jou niet een complex aanpraten

Ik hoop dat bij je plannen voor de komende dagen wat goede vriendinnen betrokken zijn, sterkte
Dat je vanavond niet mee mag (als dat zo is) zou voor mij de druppel zijn in deze situatie. Gaat hij lekker met haar stelletje lopen spelen en jij bent er niet eens bij? Alleen voor het idee hoe ik me voor lul zou voelen staan tegenover zijn vrienden zou dit voor mij de grens zijn.
als het idd niet de bedoeling is dat jij vanavond meegaat dan zou ik zeggen : tot ziens, adieu , vaarwel het ga je goed, of gewoon op z'n oerhollands: optieven
Heel vreemd dat hij jou vanavond niet meeneemt

als het echt puur en alleen een "goede vriendin" zou zijn, dan is het 1e wat je doet toch je partner meenemen naar zoiets?

Alleen al het feit dat jij niet meegevraagd bent en op kerstavond alleen mag zitten omdat hij met haar en haar vrienden en zjin vrienden kerstavond viert in een club vind ik echt niet kunnen

Hij praat jou idd een complex aan. Jij bent zogenaamd de zeur en achterdochtig terwijl hij degene is die gewoon niet eerlijk en oprecht naar jou toe is, dus het lijkt me dat je alle reden hebt om jaloers en achterdochtig te zijn

Ik heb het idee dat hij zich op deze manier van jou probeert los te weken met als excuus dat het dan jouw eigen schuld geweest is.....
robin...

volgens mij ben jij niet jaloers, maar heb je een goede intuitie!
quote:robin1987 schreef op 24 december 2009 @ 10:55:

Ja precies..dat heb ik ook al eens gezegd. Ben er van overtuigd dat ie niet vreemdgaat in de zin dat ie met haar naar bed zal gaan. Maar ben wel bang dat ie achter mijn rug gaat uitvogelen wat zijn gevoelens voor haar zijn ofzo. Zeker nu hij zo twijfelt ziet hij in haar natuurlijk alleen maar de leuke dingen. Vanavond gaat ie ook naar feestje in een club waarvoor zij hem heeft uitgenodigd. Hij neemt wat vrienden mee en zij de hare. Was er ook heel relaxed over totdat ik dit vanochtend allemaal te weten kwam. Vind het zo kut allemaal uitgerekend voor de feestdagen. Allemaal leuke plannen gemaakt, waar ik waarschijnlijk niet optimaal van kan genieten... Dit zou voor mij de druppel zijn..kerstavond met haar doorbrengen?? Wegwezen... En dan wil ik nog even toevoegen, meid wat ontzettend klote voor je
* gaat nu even kerstinkopen doen, helemaal alleen. Inderdaad moeilijk, maar beter dan met mijn ontrouwe ex*
Ik vind het ook meer dan raar dat hij jou niet meeneemt naar dit feest vanavond. Hij zou toch zelf ook graag moeten willen dat jij meegaat? Je bent zijn pártner...

Nee meid, dit klinkt mij ook niet goed in de oren. Rot voor je, zo vlak voor de feestdagen. Wat anderen ook zeggen: voor zover je er zelf nog geen punt achter wilt zetten, bouw in elk geval alvast maar heel wat reserves in, want deze relatie tussen jullie lijkt me eerlijk gezegd geen lang leven beschoren.. Hoe rot ik het ook voor je vind!

Sterkte!
Hij heeft een feestje en hij neemt jou niet mee??? Nee hoor, zou ik niet tof vinden. Ik zou er eerlijk gezegd helemaal klaar mee zijn... Als je de kans hebt een goed gesprek met hem aangaan en vragen wat zijn gevoelens zijn voor haar.... Veel mannen draaien graag om dingen heen hè dus recht zijn raap vragen wat zijn bedoelingen zijn... weet jij ook waar je aan toe bent...

Succes
@letgo...succes!!!! En of je gelijk hebt!
quote:dangeensuus schreef op 24 december 2009 @ 11:12:

@letgo...succes!!!! En of je gelijk hebt!Lief, dank je!
Hij heeft me indd niet mee gevraagd nee...

Zijn vrienden zijn er ook bij dus van stelletje uithangen zal geen sprake zijn denk ik zo

Ik word alleen zo heen er weer geslingerd tussen emoties...

zegt ie gisteravond in bed dat ie geen cadeau hoeft voor kerst omdat ie mij al heeft..en wordt ie vanochtend weer geirriteerd omdat ik over die kut begon.
Wat rottig Robin... Dit is echt niet okee hoor. Laat je niks aanraten, want je bent terecht wantrouwend. Die plannen voor vanavond zijn natuurlijk belachelijk, maar die dagelijkse SMSjes en telefoontjes midden in de nacht zou ik persoonlijk al een brug te ver vinden.
Ga jij nou vanavond wel of niet mee, Robin? Want dat is me niet helemaal duidelijk eigenlijk.
Only dead fish go with the flow
ik zou ook geen kado willen van iemand die ik op het punt sta te bedriegen....

Ik wordt altijd overal mee naartoe gevraagd maar zou het ook niet anders kunnen, eigen dingen doen heel ok maar de optie moet er zijn vind ik, en zo werkt het vice versa ook....
Ik zou gewoon meegaan vanavond. Als hij tegenstribbelt mag hij uitleggen waarom je niet welkom bent op hun feestje (lijkt me al duidelijk waarom hij jou er niet bij wil hebben, maar toch). By the way, z'n vrienden staan achter hem niet achter jou (mannen zullen elkaar altijd de hand boven het hoofd houden in zaken als vreemdgaan).
Ik zou het er toch vóór vanavond nog een keer heel duidelijk met hem over hebben. Zeg dat je je er enorm klote bij voelt en dat je bang bent dat dit het begin van het einde voor jullie wordt. Heel rustig, zonder verwijten, zonder negatief over 'haar' te praten.
Begin dan niet over die 'kut' en ga er gewoon vanuit dat je mee gaat...? Hoe laat zal ik bij jou zijn vanavond?? Als hij dan vreemd reageert, weet jij genoeg.
Ik ga niet mee vanavond..iig ik ben het niet van plan Gelukkig zit ik met kerstavond ook niet alleen want vier het met vriendinnen...gezellig uiteten en een drankje doen in de kroeg.

Weet je wat het is..ik heb al eerder een twijfel gehad. Heeft niks met dit te maken maar meer met het feit dat ie z'n (verliefde) gevoelens nauwelijks kan uiten. Ik ben een knuffelbeer hou van warmte. Dat hij dat niet zo in zich daar kan ik opzich wel mee leven als hij z'n liefde maar op een andere manier kan uiten..bijv. in de vorm van af en toe een lief smsje, me even succes wensen voor een tentamen o.i.d. Maar ook dat zit er niet in. Als ie aan het werk is heeft ie het te druk om te smsen zegt ie..maar dan zie ik wel dat ie haar tijdens z'n werk smst om te vragen hoe haar weekend was en of ze 's avonds even zullen bellen...daarbij heeft ook vaak last van stemmingswisselingen, maar dat heeft geloof ik meer te maken met z'n medicijnen.

Bedankt iig voor de reacties! Het is niet hoopgevend, maar ik moet nu wel realistisch blijven Zal de kerstdagen uitzingen, want kaartjes gekocht voor feest ed maar ben bang dat het nieuwe jaar slecht zal beginnen...
Ooow Robin,

Ik vind dit heel k* voor je, maar het ziet ernaar uit dat hij inderdaad niet gek genoeg op je is. Erg raar als hij wel de tijd heeft om haar te sms-en en jou niet. Dit zijn alarmbellen. Als je verstandig bent en enigszins nog iets van hem wil, doe je er goed aan dit niet te pikken. En dat ook duidelijk te maken: jij wilt fijn met haar stappen? Prima!

Als hij echt gek is op jou: komt hij bij je terug. Maar dit zou ik echt niet pikken. Ondanks deze situatie, wens ik je veel plezier met je vriendinnen. Misschien kom jij vanavond ook wel een andere leuke vent tegen.
Mijn vriendinnen vragen zich al langer af wat ik nog bij hem doe..en dat er zat mannen zijn die wel voor me door het vuur zouden gaan. Maar hij heeft uiteraard ook z'n goeie kanten..het is niet alleen maar kommer en kwel. Maar het is wel zo dat wanneer zij ter sprake komt, mijn nekharen al overeind gaan staan. en wat dat betreft haalt iehet slechtste in mij naar boven. Want ik was nooit zo heel erg jaloers aangelegd..een beetje gezonde jaloezie Maar ik lijk nu haast wel paranoia te worden door z'n telefoon te willen checken..en vaochtend was ik serieus van plan haar vanavond op te bellen om aan haar te vragen hoe het zit..maar laat ik dat maar niet doen :P Allemaal geen goede ontwikkelingen dus...
Mijn vriendinnen vragen zich al langer af wat ik nog bij hem doe..en dat er zat mannen zijn die wel voor me door het vuur zouden gaan. Maar hij heeft uiteraard ook z'n goeie kanten..het is niet alleen maar kommer en kwel. Maar het is wel zo dat wanneer zij ter sprake komt, mijn nekharen al overeind gaan staan. en wat dat betreft haalt iehet slechtste in mij naar boven. Want ik was nooit zo heel erg jaloers aangelegd..een beetje gezonde jaloezie Maar ik lijk nu haast wel paranoia te worden door z'n telefoon te willen checken..en vaochtend was ik serieus van plan haar vanavond op te bellen om aan haar te vragen hoe het zit..maar laat ik dat maar niet doen :P Allemaal geen goede ontwikkelingen dus...
Je zegt: het nieuwe jaar zal slecht beginnen. Ben ik niet met je eens... het nieuwe jaar zal goed beginnen. Want je kiest voor jezelf en laat niet met je dollen! En daardoor kun je trots op jezelf zijn!
Dat heeft grotendeels te maken met mijn jaloezie en achterdocht.

NEE!! NEE!!

Nee, dat heeft te maken met het feit dat jij heel goed aanvoelt dat HIJ fout bezig is!!!!!!!!!

En dat weet hij zelf ook wel: en als ik er teveel naar vraag raakt ie geirriteerd omdat ie zich niet teveel wilt verantwoorden.
Hij twijfelt aan je, en voert daarvoor een reden aan die niet eerlijk is.

Hij gaat namelijk een grens over. En geeft dan jou de schuld van jaloezie en achterdochtigheid.

Wegwezen bij deze kerel..
anoniem_63d7e0b6d92f2 wijzigde dit bericht op 24-12-2009 13:00
Reden: woord vergeten
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven