Apotheek tijdens de feestdagen?
donderdag 24 december 2009 om 17:13
Wilde vanmiddag nog ff langs de apotheek, blijkt die vandaag al dicht te zijn i.v.m. feestdagen.. Dat is een streep door de rekening! Heb nog precies één pilstrip en ga 3e kerstdag op vakantie. Met die strip ga ik het nét niet redden en heb geen zin om ongesteld te zijn tijdens mijn laatste vakantiedagen. Wilde dus op het laatste nippertje een nieuwe lading halen zodat ik de pil door kon slikken, maar dat gaan we nu dus niet redden. Aangezien mijn menstruatie een ramp is wil ik écht heel graag nog ergens een extra strip scoren... Iemand enig idee of je dat nog ergens kunt krijgen op 1e of 2e kerstdag ergens in onze hoofdstad of omgeving? Betalen is uiteraard geen probleem...
Veel dank voor de gouden tip.
Veel dank voor de gouden tip.

donderdag 24 december 2009 om 17:56
quote:HuubHuubBarba schreef op 24 december 2009 @ 17:52:
De meeste anticonceptie kan je ook in het buitenland halen. Dus als je geen zin hebt om met de kerst te gaan zoeken, je kan het ook in het buitenland proberen.
Als je dat doet, moet je wel de bijsluiter meenemen (heb ik vorige maand geleerd ) Afhankelijk van waar je heen gaat kennen ze niet dezelfde merknamen als in Nederland.
Nou moest ik -belangrijker- ook andere medicijnen hebben omdat ik daar ziek werd. Kon ik terug in NL dus weer mét de bijsluiters naar onze apotheek om te vragen wat ik in vredesnaam allemaal had geslikt
De meeste anticonceptie kan je ook in het buitenland halen. Dus als je geen zin hebt om met de kerst te gaan zoeken, je kan het ook in het buitenland proberen.
Als je dat doet, moet je wel de bijsluiter meenemen (heb ik vorige maand geleerd ) Afhankelijk van waar je heen gaat kennen ze niet dezelfde merknamen als in Nederland.
Nou moest ik -belangrijker- ook andere medicijnen hebben omdat ik daar ziek werd. Kon ik terug in NL dus weer mét de bijsluiters naar onze apotheek om te vragen wat ik in vredesnaam allemaal had geslikt
Dat zeg ik....
donderdag 24 december 2009 om 18:43
Op schiphol voor de douane zit een apotheek. Ben ik ook naar toe gegaan toen ze mijn malariapillen bij mijn eigen apotheek pas na mijn vertrek binnen zouden krijgen (en ik had het twee weken voor vertrek al gevraagd daar, maar er was iets misgegaan )
Maar beter is het om even uit te zoeken waar de dienstdoende apotheek zit. Bel je eigen apotheek, daar hebben ze zeker weten een antwoordapparaat lopen waarop vermeld welke apotheek wanneer dienst heeft tijdens de feestdagen.
Huisartsenpost bellen hiervoor is gewoon verspilling van hun tijd, terwijl je zelf prima erachter kunt komen welje nog open is.
Maar beter is het om even uit te zoeken waar de dienstdoende apotheek zit. Bel je eigen apotheek, daar hebben ze zeker weten een antwoordapparaat lopen waarop vermeld welke apotheek wanneer dienst heeft tijdens de feestdagen.
Huisartsenpost bellen hiervoor is gewoon verspilling van hun tijd, terwijl je zelf prima erachter kunt komen welje nog open is.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
donderdag 24 december 2009 om 20:47
Inderdaad gewoon even de apotheek die dienst heeft bellen. Er is altijd een apotheek die "open"is. Of ze mensen voor dit soort zaken helpen, weet ik niet. Bij ons is het echt alleen voor spoedrecepten van ziekenhuis/huisartsenpost.
*weet weer precies waarom ik toen ik de pil nog slikte, standaard een voorraad van 2 strippen aanhield.*
*weet weer precies waarom ik toen ik de pil nog slikte, standaard een voorraad van 2 strippen aanhield.*
zaterdag 26 december 2009 om 09:55