November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Volgens mij gaat de 30ste wel lukken. Zou helemaal top zijn. Ik moet alleen Q nog ergens bereiken.

QQQQQQQQ: Als je meeleest. Zou je ff naar de AK kunnen???????????????????

Q ook even gesmst.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Even een snelle zwaai; Suzy heeft de waterpokken en is veranderd in een aanhankelijk lief klein vogeltje. Arme schat. Net in een badje met havermout gezeten en ingesmeerd, hopelijk kan ze een beetje slapen vannacht.

Sneeuw; jazeker hebben we daarvan genoten. Even de slee van zolder gehaald, laarzen aan en lekker naar buiten geweest gisteren. Leuk!

Novem; vermoeidheid bij 2e zwangerschap; check. Het is hoe dan ook zwaarder, dus neem je rust!
Aw - beterschap voor Suzy!

Sneeuw - Vaantje wilde geen handschoenen aan, dus ze is niet lang buiten geweest (vingers werden ijskoud) en ze begon buiten steeds na een paar minuten al te zeuren (ik denk omdat het te koud was). We hadden ook geen slee helaas, dus sneeuwpret - niet echt gehad. Ze vond de sneeuw op zich wel mooi, en we hebben veel naar buiten gekeken.

Wel hebben we met sneeuw binnen gespeeld. Op een bord aan tafel en mini-sneeuwpopjes gemaakt.

Ik zit thuis te werken, de treinen rijden nog steeds slecht, dus kan niet naar werk.
Ach arme Suzy (en suzaa), heeft ze er veel last van? Schijnt van wel namelijk. Werkte het havermoutenbadje een beetje?

Vana, fijn dat je thuis kan werken. Kan ik helaas niet en vind het weer dat ook niet echt geweldig. Normaal gesproken natuurlijk wel, maar het funest voor mijn bekken. Arme echtgenoot, hij maakt echt overuren. Deze tijd van het jaar is het echt super druk en dan kan hij thuis ook nog flink aan de bak. En als dank vind hij iedere avond een slapende ega op de bank

Binti, klinkt alsof je in een hele leuke buurt woont. Hier is het leefdtijsverschil toch wel vrij groot. Wel jammer hóór.

Praten, ben al heel blij dat Binkie 2 woord zinnetjes maakt. Hij begrijpt volgens mij alles en hij kletst de oren van mijn hoofd. Alleen in zijn eigen taal. Al vind ik het wel echt leuk worden, nu je een soort van communiceren kan.

Hoe gaat het trouwens met jullie ik ben twee en zeg nee-fase. Vind het knap lastig. Hoe lang duurt deze fase? Toch geen jaar?
Haha, Novem, het duurt tot te in de echte puberteit komen

Heb je trouwens al fysio o.i.d. voor je bekken?

Vana, hier zijn ook geen handschoentjes, dikke sokken of snowboots meer te krijgen in de stad. Enorm balen! Misschien nog even op martkplaats kijken of aan buren vragen die een ouder kind hebben?

Suzaa sterkte met die waterpokken!

Ik heb vandaag zo'n huilbui gehad. Ik was kerstkaartjes aan het schrijven en bij de E (van mijn moeders kant) stond niemand meer: opa en oma al een paar jaar geleden overleden, toen verder, langs de naam en het adres van mijn tante en toen moest ik zo huilen. Eigenlijk net of al het verdriet weer helemaal loskwam over mijn grootouders en tante. Heel onverwachts....
Lizzie
Lizzie Zeker met deze dagen is het gemis extra zwaar. Bij ons zal de eerste kerst zonder schoonvader ook niet zonder tranen verlopen. We vieren de kerst bij ons en gisteren de woonkamer even in kerststemming gebracht, ziet er gezellig uit.

Met Suzy's waterpokken gaat het best goed. Ik las dat de pokken soms in vlagen komen, dus misschien krijgt ze nog een hoos. Nu vooral haar rug en buik, billen en schaamstreek flink veel pokken. Ze heeft er met vlagen last van (auw, pijn, buik). We hadden verwacht dat de 's nachts ook last zou hebben en wakker zou worden, maar vooralsnog slaapt ze als een marmotje. Lief bikkeltje is het. 's Avonds een badje met havermout insmeren en speciaal spulletje voor waterpokken werkt vooralsnog prima. De pokken beginnen al aardig op te drogen.

Ik zal het afkloppen, maar de nee-fase heeft Suzy nog geen last van. Ze kletst de oren van ons hoofd en ik vind het zo leuk!!!

Nog 1 dagje werken en dan voorbereiden op hopelijk een gezellige kerst!
Lizzie en Suzaa . Met dit soort dagen komt het gemis extra sterk naar boven, zeker zo'n eerste jaar. Laat de tranen maar de vrije loop!

Suzaa, wel fijn dat de pokken tot nu toe verstopt zitten onder kleding en ze dus niet kan krabben! Ben je niet bang dat Suzoon het ook krijgt?

Novem, ik voel met je mee. Zo frustrerend om dingen niet meer te kunnen en dat dan (weer) te moeten vragen. Vaak ben ik dan geneigd om het toch maar zelf te doen, waarop vriend boos op mij wordt en zegt dat ik het gewoon aan hem moet vragen.

Nee-fase: Tessje weet heel goed dat ze ook 'nee' kan zeggen op een vraag, maar tot nu toe levert het niet echt drama's op. Ze is goed te corrigeren of om te kopen . Gisteren liepen we in de sneeuw en wilde ze niet verder lopen. Ik vroeg waarom niet, zegt ze 'geen zin in'. Tja. Ook zegt ze vaak 'vind ik NIET leuk'. Meestal beaam ik maar dat het inderdaad niet leuk is, maar dat het toch moet.

Ik heb vakantie!!!! Vandaag is Tessje nog een dagje naar het kdv en dan heeft ze ook vakantie tot volgend jaar. Maar wat een heerlijkheid, zo'n dagje alleen. Na het wegbrengen van Tessje heb ik gelijk maar de kerstboodschappen gedaan. Nu nog een beetje schoonmaken en aanrommelen en verder niks. Mijn zus is echt een ubermoeder, die houdt nichtje standaard thuis als ze zelf vakantie heeft (onderwijs). En die moest deze week ook nog alle kerstinkopen doen enz. Ik snap daar nooit zoveel van, maar goed, ik ben natuurlijk ook geen ubermoeder . Oke, ik haal Tessje dan wel weer wat vroeger op ter compensatie.
He Tess als dat een ubermoeder is dan ben ik een zware untermoeder. Ik breng ze nl altijd elke week naar het KDV hahahaha.

Novem: Heel herkenbaar die dingen die je niet meer kunt. Nog steeds heb ik wel eens dat als ik buk of iets opraap of ergens onder kruip, dat ik denk: goh, wat gaat dat toch lekker makkelijk. Ik heb met jullie te doen dus.

Suzaa: Beterschap want pokken zijn geen pretje. Wat voor spul gebruik je?

Nee-fase: Is ook nog niet echt toegeslagen hier. Komt nog wel, Anniek is altijd laat Maar tot nu toe is het wel te doen. Tuurlijk heeft ze haar (drift)buien wel, maar het echte - ik ben twee en zeg nee- valt nog wel mee.

Lizzie: Ik kan het me toch wel voorstellen hoor dat je dan ineens een huilbui krijgt. Inderdaad zijn dit dé dagen waarop je het gemis het meeste voelt. Ik ben vroeger toen ik 22 was mijn vriendje verloren. Hij is overleden aan een motor ongeluk en dat was tussen kerst en oud en nieuw. Nu 15 jaar later denk ik daar nog altijd aan. Geen tranen meer, maar het speelt altijd door mijn hoofd.
Inderdaad een voor iedereen die een dierbare verloren heeft. Deze dagen zijn dan extra moeilijk! Tranen kunnen dan wel eens een opluchting zijn.

Dank je wel Lizzie, daar knap ik echt van op, haha! Hoop voor die tijd toch wel goede vriendjes met hem te zijn!

Inderdaad al hele lange tijd fysio voor mijn bekken. Eigenlijk sinds de zwangerschap van Binkie. Dit keer gaat het beter! Hoop dat het zo blijft.

Tess, wat heerlijk vakantie!

Ik snap het ook niet hóór, dat ouders hun kinderen dan ook thuis laten. Tja, misschien als je je kind 4 dagen naar de opvang brengt. Maar die 2 vrije dagen vind ik dan echt super! En dan kom je nog eens tot dingen, waar je anders niet aan toe komt. Hier zijn die dagen echt van 's morgens vroeg tot 's avonds tot aan de nok toe gevuld. Haal hem meestal later dan normaal, omdat we nog zo druk zijn. Enne ik schaam me er echt niet voor. Hij heeft het erg naar zijn zin op het kdv en ik betaal er ook genoeg voor.

Ibbel, wij hebben nu ook het herfstboek in huis. Was nieuwsgierig of Binkie ook het woord pompoen zou kunnen uitspreken en het herkennen. Nou inderdaad, het is Pom-Poem voor en na. Zo schattig

Vanochtend heeft Binkie heerlijk in de sneeuw gespeeld. Grappig hij was er niet weg te krijgen. Gleed alle kanten op, maar dat deerde hem echt niet. Moest blijkbaar toch eerst de kat uit de boom kijken, voordat hij bedacht dat sneeuw best leuk kan zijn.
Hier nog zo'n moeder die haar kind vandaag (en gisteren) gewoon weg heeft gebracht. Ben even de grote stad in gegaan op zoek naar Snowboots.... helemaal niks! Noppes, nada, niente! Zit nu heerlijk ontaard ook even te forummen, ooo, wat fantastisch fout!

Voor de andere mensen voor wie dit een moeilijke tijd is ook een dikke knuffel.

X
Hoi dames, even een kort teken van leven. Het is hier mega druk en met 2 kinderen waarvan de 1 niet meer slaapt en de ander 1 keer anderhalf uur, ben ik blij als ik bijgelezen blijf. dat is gelukt

Even een voor iedereen die het moeilijk heeft in deze tijd.

Mag ik ook nog even trots zijn? Mannetje is nog een groter talenwonder dan zijn zus. Nu 10 maanden en dan al kunnen zeggen: daag, papa, mama, kaa (klaar) en nee vind ik echt bizar. Gelukkig is het bij de meeste woordjes alleen nog maar nazeggen .......

Hier geen sneeuwpret, want ook geen slee te krijgen en ik echt niet als het niet hoeft met de wandelwagen ga zeulen. Helaas, want het is wel heel mooi weer.

O jee, ruzie in de tent
O ja, Kdv is hier dicht, dus ik kan zomaar ubermama zijn
Ik ben ook geen ubermama. De laatste 2 weken juist expres een dag vrij genomen en de kids lekker naar het kdv. Heerlijk, ik wou dat het vaker kon .

O; zomaar slecht slapen zonder duidelijke reden? Hopelijk is dat een korte fase dan. Maar Nelis dus ook al zo'n talenwonder als zijn zus. Knap hoor!

Spulletje voor waterpokken is PoxClin. Prima spul, de pokken drogen nu goed op en ziet er alweer stukken beter uit. Hopelijk gaat het nu de goede kant op en niet een nieuwe vlaag pokken. Suzoon had 2 weken geleden al wat waterpokken (stuk of 10 totaal ofzo en weinig last verder), dus hopelijk krijgt die ze nu niet nog een keer.

Leuk dat Binkie de sneeuw ontdekt heeft, genieten he, zo'n ventje in de sneeuw.

Tess; geniet van je vakantie en pak je rust!
Suzaa, volgens mij slapen ze gewoon altijd al "slecht". Neeltje slaapt al een paar weken overdag bijna niet of niet. Ik denk dat de tijd van de slaapjes voorbij is. Alleen jammer dat ze 's nachts ook kort of slecht slaapt. Ze was vanochtend echt niet te genieten. Ook Nelis moet eigenlijk 's nachts meer slapen voor het feit dat hij overdag nog maar 1 slaapje wil. Maar ja, hoe leg je ze dat uit?

Ik ga nu even werken. En dan lekker vakantie!!

Allemaal heel fijne dagen, ik weet niet of en wie ik hier nog kan treffen
Ibbel en Novem, wat is de preciese titel van die seizoenen serie? Bij de bieb kon ik het niet vinden, lijkt me wel erg leuk!

O, waren jij en man vroeger ook van die talenwonders? Leuk hoor, zo'n klein babbelend mannetje! Als hij nou ook nog eens wat langer gaat slapen... En het lijkt me erg vermoeiend voor jullie en voor Neeltje als ze 's middags niet meer wil slapen, vooral als ze er zelf niet vrolijker van wordt.

Hier is het kdv ook dicht tussen kerst en oud&nieuw. Tessje en ik zijn dus een weekje samen thuis. Als Tessje wakker is gaan we op weg naar Brabant naar mijn schoonouders. Morgen gaan we weer terug en komt heel mijn familie en tweede (en derde) kerstdag zijn we lekker vrij met zijn drietjes!!! Heerlijk!

Iedereen hier hele fijne kerstdagen!!!!
Iedereen alvast fijne kerstdagen! Hopelijk hebben jullie het allemaal niet vol gepropt, zodat je ook nog een beetje bij kan komen van de hectiek. Hier redelijk rustig gelukkig.

Tess, je kunt het beste op de schrijfster zoeken, dat is "Rotraut Susanne Berner".. Wij hebben nu het is herfst en leve de lente. Het zomerboek vond ik zelf wat tegenvallen. Als eerste hadden wij het winterboek en daar is heel veel in te zien. Zag net dat ze ook een nachtboek heeft gemaakt en misschien iets voor Neeltje, ook een wiskundeboek .

Suzaa, fijn dat het middel helpt. Ken het niet.
Heel prettige kerst dames en ik wens jullie nog geen goed nieuwjaar hoor, want ik spreek (lees) jullie vast nog wel in de tussentijd.

Ik ga lekker All you need is Love kijken, morgen naar schoonouders, overmorgen naar ouders, derde kerstdag naar Manifesto (feestje in Adam) en dan ma weer kinderen ophalen. Drukke dagen dus maar wel erg leuk.

Ik ga zelfs morgen een chocolade kerstkrans eten hahaha. Heb er helemaal zin in
Meiden allemaal een hele prettige kerst gewenst. Ik hoop dat iedereen deze op een gezellige manier mag doorbrengen!

Hier vanavond gourmetten bij schoonouders. Manlief is nu met Leon naar het zwembad om samen met neefje en oom wat gezelligs te doen en ik heb even tijd voor mezelf.

We hebben voor volgende week lastminute een huisje van Landal geboekt in Limburg en daar gaan we een midweekje naar toe. Ben benieuwd! Iemand nog tips voor een leuk restaurant in Maastricht?
Lieve mensen, fijne kerst toegewenst!!!!!

Wij gaan vanavond naar de schoonfamilie, morgen thuis met mijn broer en overmorgen komen mijn ouders dan ook nog even langs. Drie dagen kerst dus, ben benieuwd hoe ons meisje dat trekt.

Qtie zingt de hele dag "oh denneboom" Hier is het ècht kerst dus.
Lieve meiden,

Een hele fijne kerst!! Hier druk druk druk, want zometeen komen er 12 familieleden hier eten, dus de tuintafel naar binnen gehaald en stoelen geleend bij de buren. Het gaat allemaal nét passen!! Gister al bij schoonouders geweest en morgen een groep vrienden te eten (we laten de tuintafel maar staan denk ik ) maar wel allemaal heel gezellig.

Hele fijne dagen, geniet van elkaar!!

PS: Lizzie: Cafe Sjiek in Maastricht!!! Ontzettend lekker, niet heel duur en echt goed eten! Minpuntje: ze doen niet aan reserveren en het kan er heel druk zijn..... Veel plezier!
Thanx voor de tip Binti! Menu leek lekker op internet.

Zit hier naast een memoblokje met meer tips (viva natuurlijk...) voor Maastricht. Heb ook al een leuk adresje voor de lunch, tapas en Thais. Verder even gegoogled op de directe omgeving van ons huisje en nog een goeie Italiaan gescoord.

Dit wordt een verwenuitje!

Wauw, Q-tie die oh denneboom kan zingen!

Chica, hoe was manifesto?
O dennenboom, wat schattig! ik moet zeggen dat we hier helemaal geen kerstliedjes doen of gedaan hebben. Ik kon alleen maar cd'tjes vinden met ook christelijke liederen erop, en daar hebben we (nog) geen zin in met Neeltje. En ach, er viel weinig te zingen. Nadat Nelis vorige week een week niet tot weinig sliep in verband met klachten die leken op tandjes krijgen (en dat niet waren, want het heeft ook niets opgeleverd), zijn de beide kleinen nu de hele kerst ziek geweest. Dus papa en mama lopen heel erg op hun tandvlees. Ik heb ze zowaar voor het eerst van het kdv thuis moeten houden de 24e. Heeft tot gevolg dat mijn werk voor die dag er ook nog ligt...... Vannacht zijn we voor het eerst sinds een week of 2 maar 2 keer pp eruit gehoeven, dus we zijn weer wat bijgeslapen! Maar een rustige kerst, nee dus.

Neeltje zit nu voor het eerst sinds dagen lekker te kleuren, dus even forumtijd. Hopelijk hebben jullie lekker rustige, heerlijke dagen gehad!

En nu fruit voor Nelis.
O, volgens mij heb ik die CD wel! Kerstliedjes met een hoepeltje erom, ik dacht, leuk, een kindercd. Blijkt het inderdaad wel erg christelijk te zijn... Ach, Tessje heeft ook de hele kerst geroepen 'Kindje Jesus jarig! Heeft cadeautjes meegenomen!'. Balen dat de kerst een beetje aan jullie voorbij is gegaan. Wel een goede timing van de kleintjes omdat je niet nog meer werkdagen hebt hoeven missen...

Lizzie, volgens mij komen jullie helemaal rond en bol weer terug .

Tessje ligt op dit moment voor het eerst in haar nieuwe bedje. Eergisteren klom ze haar ledikant uit omdat ze 's middags niet wilde slapen. Gisteren dus maar een matrasje en lakentjes gehaald. Vandaag de stad ingeweest op zoek naar een molton, maar nergens kunnen vinden! Overal wel dekbedovertrekjes en lakens voor juniorbedjes, maar geen molton dus. Uiteindelijk heb ik bij de Hema maar een molton voor een eenpersoonsbed gekocht, en omgevouwen op het bedje gedaan. Heeft hier iemand de gouden tip?

Ik ben erg benieuwd hoe Tessje morgenochtend reageert als ze wakker wordt. En of ze morgenmiddag gaat slapen in haar nieuwe bedje...

Morgenochtend om 9 uur hebben we een afspraak op het CB. Heel fijn, zo in mijn vakantie...
Vandaag Leon even gemeten bij mijn ouders: 94 cm!

Gewicht geen idee, wel flink zwaarder aan het worden.

Morgen onze zooi in de auto mikken en rond een uur of 11 naar Limburgia! Niet vergeten eerst nog langs de LIDL te daan, want die schijnt snowboots voor kinderen te hebben.

Hoop dat ik nog op tijd ben en ze niet allemaal al uitverkocht zijn voor wij aankomen (of nog niet binnen zijn....)

Tip nog voor jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven