M '06

18-03-2009 18:01 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw topic!!!!
fijn dat alles goed gegaan is Merel.

Q, haha heel zuid holland gehad dus, ach zo zie je nog eens wat.

Juul, toch weer geslaagd dus! Super.
Jemig ontaarde moeders hier die geen kaarten sturen 9grijnz).

Het lijkt wel of wij ieder jaar meer kaarten krijgen, ik ga maar eens een ontmoedigingsbeleid beginnen .

Heel veel plezier Merel! (in zweden hebben ze vast hele mooie kaarten ).

Quirida, lekker getufd dus. Heb je wat leuks gezien. Voor we kinderen hadden ging ik wel eens toeren in mijn eentje. Even naar het water of ergens wild/vogels kijken.

Juultje, ik kreeg bij mijn laatste bestelling van Kleertjes.com een hele leuke gehaakte knuffelhond kado. Was helemaal verbaast.

Indian, hoort dat echt? Gordijnen/vitrage wassen na het gourmetten? Menomen, dan ga ik nooit van mijn leven gourmetten :-).

Frans, is dat een serie? Waar gaat het over/wat is het genre. Wij kijken nu samen naar de Soprano's maar zijn nu bezig met het laatste seizoen, ik zoek nu een vervolg dus.

Papsie is nu al twee dagen thuis (en ook helpend), ben nu al niet meer moe s avonds. Ik vind het verschil altijd zo groot als ik er alleen voor sta of als Papsie er bij is. MOrgen gaan we uit eten (wegens verjaardag van een familielid). Wij hebben dus altijd 3 feestdagen. Meestal nog een verjaardag erbij maar die is dit jaar (goddank) verschoven.

Binnenkort komen onze vrienden uit Amerika voor twee nachtjes logeren. Zo leuk! Ik heb er zin in. Had ik al verteld dat ik ze dit jaar waarschijnlijk ga opzoeken voor een paar dagen, en dat ik dat alleen ga doen? :-). Ik moet nog even wachten tot begin maart, dan hoor ik of het door gaat.

Genoeg gekeuveld, ga nog eens even surfen en nieuws kijken (ik surf vaak tijdens het tvkijken).
Pips, fijn dat je hulp hebt van je husband. Dat zal een hoop vermoeidheid schelen.

Juul: hoe gaat het met de speciale voeding voor Sam?

Slaat het aan?

Frans en nu ook Juul: ik heb nog een heleboel jongenskleding liggen in de maten varierend van klein tot groter? Geef even aan waar je op zoek naar bent, dan kan ik eventueel het een en ander opsturen, want een mini meeting plannen lukt toch niet.

Tja, tis een raar tijdsstip waarop ik nu zit te typen. Ik was in slaap gevallen tijdens home alone 2, maar ben weer wakker geworden en nu kan ik ff niet slapen. Dan maar mezelf moe maken.

Gisteren een leuke middag gehad bij mijn zus en haar vriendin. We waren uitgenodigd samen met anderen voor een Kerstlunch. Natuurlijk teveel gegeten, maar niet gedronken en rondom 18.30 uur zaten zowel Emdin als ik voldaan op de bank thuis. Vandaag eigenlijk niet veel gedaan, behoudens het rondcrossen in Zuid-Holland. De sneeuw is hier nu praktisch weg, nog een paar straten liggen vol, maar als het even doorregend, is dat ook zo verdwenen. Ik vind sneeuw leuk, als ik nergens naar toe hoef.

Ik heb via de JAKO site een leuke salopet regenbroek voor Emdin gekocht. Knalgeel en erg praktisch, ook met sneeuw. Zo wordt hij tenminste niet nat als hij in de sneeuw aan het spelen is en door de plassen aan het stampen is.

Het adres van deze webshop is www.jako-o.nl

Het is een Duitse site. Niet de goedkoopste, maar ze hebben er wel leuke en goede zaken en als iets op voorraad is, en je betaald op tijd, heb je het zo in huis.

Ik wil in de uitverkoop voor Emdin nog wat lange broeken scoren (spijkerbroeken, corduroy etc). Shirts en vesten heeft hij genoeg.

Zo, ga nog even een spelletje spelen en daarna proberen te slapen. Tot snel
ik zit elk jaar in dubio. wel/geen kerstkaarten versturen.

Maar ik vind het wel leuk om ze te krijgen, dus ja, dan moet ik ze ook wel versturen he.

1e kerst viel een beetje in t water. Zoiezo ging het bij mn ouders niet door ivm nog ziek zijn van mn moeder. s avonds zouden we met zn 3tjes gourmetten, had man de gourmetschotel in de vriezer gedaan ipv koelkast op zolder. Dus geen vlees. Ik nijdig. Had ik daaaar al die boodschappen met pijn en moeite voor gedaan!! Nog geen 15 minuten later begint Jasper te spugen. Dus al met al een geluk bij ongeluk want we liepen af en aan met een emmertje. We hadden dus geen tijd gehad om te gourmetten.

Gisteren naar schoonouders, Was erg gezellig. Jasper spuugde alleen s ochtends nog een keertje.

Vandaag gaan we naar de dierentuin en vanavond gourmetten.

Fijn weekend nog voor iedereen!
koffie, zwart graag...
Nee Pips, denk niet dat dat hoort, maar vind gourmette / partypannen zo stinken, alhoewel het nu reuze mee viel. Maar de geur zit ook in de gordijnen.

Maar alles weer schoon en gestreken bleh heb een hekel aan strijken en al helemaal aan het strijken van de gordijnen, van die grote lappen...en uiteindelijk zie je er toch weinig van. Het verschil tussen niet en wel strijken is er wel hoor....maar niet genoeg naar mijn zin. (Of moet Beter strijken )

Leuk toch Pips, dat je er een cadeautje bij krijgt.

Jasper weer beter Syl.

Ken die site ook Q. Overbuurvrouw heeft er een boekje van.

Hier fijne kerstdagen gehad, en vanmorgen even lekker gaan zwemmen met de boys.

Nou ben er weer vandoor...doei!!

merel, had het al eens gevraag,d maar vergeten op te schirjven, hoe heette dat waar jij de web pagina voor je kdis hebt gemaakt?

En is dat makkelijk daar....of valt het tegen?

Ben je er tevreden mee, met wat je ermee kunt?
heb ook al zitten kijken om een boek (of online boek, dat kan ook) van diue serie pap en mam vertellen. (of alleen mam, of alleen pap of opa of oma kijk op: verteleens.nl)
Indian, ik ben vrij laks maar ik hield t eerste jaar een hoogtepuntendagboek bij. Was een speciaal boek.

Mijn moeder houdt van elk kleinkind een dagboek bij. Die krijgen ze later.

Mijn huis stonk nog vanochtend. Want ipv vrijdag hebben we dus gisteren gegourmet.

Jasper is gelukkig sinds zaterdagmiddag weer beter.

Iedereen fijne dagen gehad?
koffie, zwart graag...
Hoi!

Wat zielig dat Jasper zo ziek werd! Hmm als we gegourmet hebben, dan lucht ik gewoon flink . Heb de gordijnen nog nooit gewassen en nu voel ik me een enorme viesspeuk

Leuk zeg een hoogtepuntenboek en dagboek. Ik ben vol goede plannen, maar heb dus niks. Jammer. Ben wel voor Milena begonnen met kopieren van dit topic , maar ben na 1 jaar gestopt.

Pips, gezellig dat je man thuis is en lekker meedoet. Hier ook! En het is gezellig! Dit is de eerste vaklantie in 2 jaar dat ik echt uitrust. Ik voel me ook echt heel erg goed nu! Zo fijn.

Zwarte sneeuw is een serie die vroeger door de ncrv (volgens mij) werd uitgezonden. Beetje vaag vind ik het. we moeten nu nog anderhalve aflerfving en ik hoop dat de puzzelstukjes opzijn plaats gaan vallen (een paar zijne r al gevallen, nu de rest nog ).

Wij hadden goede dagen. eerste kerstdag bij schoonmoeder. Was wel oke, alleen schoonzusje kan moeilijk doen. Tweede kerstdag lekker niks. IK ben met Milena wezen zwemmen. Dat was echt supergezellig! En gisteren bij mijn ouders gegeten voor kerst. Was ook gezellig!

Nu is man met mijn vader een nieuwe voordeur erin aan het zetten. Ik heb net boodschappen gedaan en ga zo de trapkast opruimen.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ik ben dan ook een viespeuk want ik was mn gordijnen ook niet na een gourmet etentje ha ha.

Heb ze ook nog nooit gewassen, zulke mega grote zware lappen passen niet eens in mn wasmachine!

Mn vitrages worden wel netjes 2 x per jaar gewassen.

Hoogtepuntenboek is zo'n baby's eerste jaar boek, had een vrij uitgebreide. maar ik was van plan om ook te noteren als hij iets voor t eerst zou doen na t eerste jaar. Dus lopen, fietsen e.d. Dat is er nooit van gekomen.

Heb zelfs nooit een fotoboek gemaakt. Na 4 maanden nooit meer een foto afgedrukt. Das pas erg
koffie, zwart graag...
hier alles goed maar erg druk, dus ben er weer vandoor......kom nog wel effe voor het neiuwe jaar hoor ;)

hahah leuke verhalen over wie de grootste viespeuk hier is!!!!

Wie weet win ik dat wel.... Gourmetten doen we hier nooit vanwege de stank. Althans dat vond man altijd. Heb voor Sint een grillapparaat gekregen, hierop hebben we met sint en kerstavond soort van gegourmet. De stank, was er niet. We hadden klein raampje in woonkamer opengelaten. De deal was, bij stank niet weer en anders wel weer. En dat viel dus mee....

Merel nog in Zweden? Wanneer terug?

Manlief komt binnen wandelen na tennis, tot later..

greetz

Hi we vliegen morgen terug.

Ben wakker want madelief is al twee avinden aan ut spoken, krampjes denk ik, of gewoon te druk.

Heb vandaag met vriendin en babies geshopt. Veel leuke dingen van oa molo. De kinderkleding is altijd super hier, heel hip en vrolijke prints. Mooi fleece pak gekocht voor madelief, komt mooi uit met de kou die in nl komt.

Vriend is met valentijn naar pippi langkousland geweest, was ook leuk en heeft als souvenir een mooie pruik;-)

ook wel lekker om naar huis te gaan, het is erg druk hier met vijf kids in huis. Vandaag Zelfs zeven want de zus van vriendin is er ook met haar kids.

Ga nu proberen te slapen.....
Hoi,

Ja de Scandinavische kleertjes zijn errug leuk! Ben benieuwd wat je hebt gekocht. Vervelend dat Madelief zo aan het spoken is saonds. Krampjes? Eet je misschien anders?

Bojan is ook aan het spoken savonds en sochtrends vroeg. Ik snap weinig van zijn slaappatroon helaas.

Maken jullie je kindjes al wakkerop oudjaarsavond? Ik maak Milena wel wakker, maar Bojan niet, die is waarschijnlijk toch wel wakker, haha *zucht* . Vorig jaar heb ik MIlena ook wakker gemaakt en ze vond het prachtig. Ik vind het leuk om er zo'n speciaal moment van te maken. Die ene keer per jaar dat je 's nachts uit bed gehaald wordt om vuurwerk te kijken (want ze worden ook wel eens uit bed gehaald om naar huis te rijden ). Vorig jaar ging Milena idd niet zo makkelijk meer slapen, maar we waren toen ergens anders en ze bleef nogal lang wakker voor ze weer naar bed kon. Nu zijn we thuis en is het wakker maken, vuurwerk kijken, even wat drinken en wat eten en weer naar bed. Denk dat dat wel goed gaat.

Ben vandaag aan het opruimen. Best leuk als je eenmaal bezig bent. Ben nu spullen uit onze kast naar zolder aan het brengen (of wegggooien ), van beneden naar de kast op de slaapkamer (of weggooien) en dan komt er speelgoed in de kast beneden. Zo en datv allemaal omdat de tv op een andere kast staat
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Goede vlucht morgen, Merel!

Gourmetten is al even geleden dat we dat gedaan hebben, maar gordijnen wassen doe ik nooit... Ik denk dat ze niet eens in de wasmachine passen (onze woonkamer is aan de achterkant 3 meter hoor en het raam is 7 meter breed).

Sneu voor Jasper dat hij zo ziek werd, Syl, is hij weer helemaal opgeknapt? Hoe voel jij je?

Man doet hier ook wat meer mee, ik was zondag dan ook weer een dag ziek, waardoor hij wel moest. Alleen de nachtfles(sen) doet hij niet, maar dat wil ik eigenlijk ook niet, want dan heb ik overdag niets aan hem.

Lynn is vanmorgen al vroeg met papa vertrokken, want ze logeert een nachtje bij schoonouders en dat is vlakbij de werklokatie van man van vandaag. Morgen halen we haar weer op en gaan we met zijn allen naar het spoorwegmuseum. Sam blijft dan bij mijn schoonmoeder. Dat wordt mijn vuurdoop, zo lang heb ik 'm nog niet ergens achter gelaten...en volgende week voor het eerst echt naar het kdv.

Pepti slaat goed aan lijkt het. Sinds gisteren geen eindeloze stroom poepluiers meer, ik sta gewoon verbaasd als ik zijn luier verschoon en hij heeft alleen maar geplast. Ook geen bloed meer. Ik ben erg benieuwd of dit toeval is, of dat hij toch inderdaad koemelkallergie heeft. We gaan door met deze voeding tot het volgende cb-bezoek en dan zal ik het weer bespreken daar. Hopelijk kunnen ze iets onderzoeken ofzo en het dan ook echt voorschrijven, dan krijgen we het tenminste vergoed (kost 22 euro per pak...)

Als ik nog ff reclame mag maken: op de site die ik op hyves in een bericht heb gepost kun je ook heel mooi foto's plaatsen. Je kunt er ook tekstberichten bij plaatsen en filmpjes (als ze op youtube staan).

Sam rommelt, ik kom later weer terug.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
hey, hier alles goed, kom snel weer!!!
ja is duur he Juultje!!! weet er alles van!
Jij krijgt het wel vergoed toch, Indian? Moest je daar veel moeite voor doen?

Heeft iemand nog een goede tip voor een buggy? In standen verstelbaar, liefst snel bruikbaar en klein inklapbaar.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Bij D. gebruiken we nog hypo allergeen.

Bij Yuma toen zowel de hypo allergeen als de pepti als de neo cate vergoed gekregen.

Wij moesten daarvoor regelmatig provoceren, hoe kleiner ze zijn, hoe vaker het moest (leek wel) Vanaf het eerste jaar was het ongeveer 2x per jaar. De KA schreef voor ons een vergoeding uit, stuurde dit naar het ziekenfonds. Ziekenfonds stuurde mij een brief met goedkeuring.

(KA had in die verwijzing ook al duidelijk geschreven dat er geprovoceerd was etc etc. Anders vraagt het Ziekenfonds je dit eerst te doen)

En toen belde een leverancier op, sorgente in ons geval. En toen kregen we de voeding vergoed.

WIj waren begonnen met hypo allergeen bij Yuma, bleef reacties houden, dus naar de pepti, verbeterde niet, weer terug naar hypo. Uiteraard ook geen verbetering. KA wilde weer terug naar pepti, maar dat wilde ik niet, want met de pepti leek het hier ng slechter te gaan als met de hypo. Dus uiteindelijk naar de neo cate. Neo cate is hele dure voeding en ook echt koemelk vrij. Pepti zit nog wel koemelkeiwit in, maar dat is nog fijner/kleiner gemaakt dan in de hypo allergeen, en daar zou eht lichaam niet op moeten reageren. (helaas was dat bij Yuma wel)

Belangrijk is dat je voet bij stuk houd Juultje. Laat je niet ompraten, als jij ziet dat eht beter is/gaat...volhouden.

Je moet zo ie zo ook naar een dietiste als je kindje kea heeft. EN de HA kan ook die vergoeding uitschrijven. CB geloof ik ook!

WIj hebben wel altijd geprovoceerd, maar niet altijd zolang als ze eistte. Ze willen datb je het een aantal dagen doet, maar Yuma reageerde altijd zo heftig, dat ik die na 2 flessen eigenlijk niks meer durfde te geven. Wel geprobeerd om minimaal 2dgn te doen. (met pijn in mijn hart, om je kereltje dan weer zo te zien huilen etc)

Weet net of ik zo een beetje duidelijk ben. Spring en beetje van de hak op de tak geloof ik.

Als je nog vragen hebt...hoor ik het wel. Mag mij ook prive mailen hoor!

Gr en sterkte ermee!!
Frans,ah die serie... das idd al een tijdje terug.

Merel, Molo vind ik ook erg leuk! Nog even kijken in een webshop, je inspirireert me (duh.. heb vanavond al voor 100 euro bij diverse shops gekocht).

Oei... ik moet er morgen om 7.00 uur uit (werken van 8.tot 6), zie nu hoe laat het is... dat wordt niet shoppen maar op bed.

Daag! Fijne jaarwisseling toegewenst!

Pips

Wow Pips werken op oudjaarsdag tot 6 uur! Geen oliebollen bakken?? Je vroeg nog wat de kersthondtaart voor smaakje had: de ene helft frambozencreme en frambozen jam, de andere helf tiramisu creme en zelfgemaakt dulce du leche.

Hier echt vakantie! Jasper sliep vanochtend tot 9uur! Hij slaapt elke dag langer. Gaat ook elke dag later naar bed, vandaag was het pas 21.15. Jasper is nu al helemaal weg van vuurwerk! Vandaag met papa 'rotjes' en wat siervuurwerk afgestoken, hij vind het fantastisch! Laura zit achter het raam te kijken en Jasper zou het liefst zelf het lontje aansteken.

Morgen mag jasper nog dagje naar de vervangende groep van zijn kdv. Volgende week ook nog, de vloeren/muren etc zijn nog niet klaar. Laura gaat morgen hele dag spelen bij oud vriendinnetje van kdv. Papa en mama hele dag alleen thuis!!! We gaan lekker shoppen en samen ergens uit gebreid lunchen. We waren op internet al op zoek naar een leuke tent.

Juul, hoe was spoorwegmuseum?

Fijne jaarwisseling allemaal!
Goedemorgen!

Ik wens voor jullie allemaal een heel gelukkig en gezond 2010!!

Wij hadden een oke avond. Ik vind oud $ nieuw meestal niet zo leuk. Beetje verplicht bij elkaar zitten wachten tot het 12 uur is.

Bojan heeft weer eens een nacht doorgeslapen. Haha, het is niet te geloven, maar hij ging gisteren om 1900 uur naar bed en werd pas om 7 uur weer wakker. Denk dat we iedere nacht veel herrie moeten maken, dan slaapt hij veel beter . Milena hebben we om middernacht uit bed gehaald, dat vond ze echt prachtig. Ze lag er om 0.45 weer in en is pas net beneden. Wel een beetje chago, dus ik hoop dat dat nog bijtrekt.

IK had helaas de ochtenddienst. Viel me niet mee vanochtend zeg. Heb wel alle zooi van de tapas al opgeruimd, dat dan weer wel ;) .
GM,

Allemaal de allerbeste wensen voor dit mooie nieuwe jaar!!!

Wij hebben Yuma ook wakker gemaakt, had het van te voren gevraagd, en afgesproken, als ik hem wakker kreeg, dat hij mee naar beneden mocht. Hij vond het erg koud buiten maar wel mooi.

Hij lag er hier ook rond die tijd in Frans.

En hij komt net beneden, wel om 6u even wakker, was nat, dus verschoond.

EN D. sliep ook lekker tot bijna 8u Dus deze mama heeft ook best goede nacht gehad. (gingen tegen half 3 slapen)

Fijne dag allemaal!!!

Ook van ons voor jullie allemaal een goed 2010!

Zit hier net op de bank met Jasper. Die vond het vuurwerk supergaaf. Vooral rotjes gooien of siervuurwerk met knallen. Hij is totaal niet bang en heeft echt genoten. Laura is vind de knallen wat minder leuk. Ze wilde wel naar buiten maar dan wel mijn hand vast houden. We zijn wel uur buiten geweest. Toen mochten kids nog knakworstjes eten en wachten op mijn broertje die nog langs kwam. Ze lagen er pas 02.00 weer in.

Eens kijken hoe we de dag lekker relaxed doorkomen. Mijn broer slaapt hier ook met vriendin, die gingen pas rond 06.30 naar bed. Man ook.... toen had ik al paar uur getukt. Bij mij ging het licht om 04.30 echt uit.

Tot later allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven