Mutsen in de mist

20-11-2009 16:47 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
en waar het op slaat... ik heb geen idee! maar het bekt wel lekker
het klinkt wel als heel vermoeiend, Anky! ben toch blij dat wij 2 van de 3 dagen vooral thuis zijn geweest. Gelukkig dat het iig wel gezellig was. Wanneer is Ankyman ook alweer jarig?
Mandarijn heeft ook grote voeten, maat 24-25 inmiddels. Maar 1 maatje kleiner dan Limoen, die heeft 25-26.

Mijn moeder heeft d'r staar laten opereren en heeft in principe geen bril meer nodig, maar ik begon er ook aan te twijfelen hoor, of ze het nog wel ziet allemaal

Anky, pfff.. drukke dagen zeg.

Ik ben eerlijk gezegd ook blij dat we gewoon weer een dagje met zijn vieren waren vandaag. Hier ook grote schoonmaak, en ook haren geknipt van de kindjes. Vanmorgen moesten ze allebei nog even in het ritme komen, maar vanmiddag en vanavond ging het al heel prima. Mandarijn was volgens mij ook heel blij dat ie weer gewoon eten kreeg ipv van de liflafjes. Hij schreeuwde heel enthousiast; Honger! Eten! toen hij de pan spaghetti zag.
Klinkt inderdaad druk Anky Maar goed, je zegt dat het gezellig was en dat is ook wel fijn toch

Ik wil ook wel een Wii. Maar op de een of andere manier komt er niets van. Komt nog wel. Ik heb hier wel een echte spelletjesfanaat in huis, oudste dan he, dus hij zal hier wel op zijn plek zijn.
Haha, wat lief van mandarijn. Kan me h et ook welvoorstellen hoor trouwens. Ik heb zelf ook altijd weer trek in 'normaal' eten na zulke dagen.

Hmm, mini heeft maat 25 van schoen, maar ik heb het idee dat ze te klein zijn en dus gaan we morgen op zoek naar schoenen. Of in ieder geval gaan we een meetsessie doen. Ik denk dat hij nu op maat 26 zit. Meis heeft, al heeeeeeeeeel lang, maat 27. Oudste zit nu op 33.
dan heeft mini geen grote4 voeten, Remma, want Poek heeft toch echt al wel maat 28. Meis dan trouwens ook niet.

Leuk, dat Mandarijn zo op het eten reageerde. hier aten ze überhaupt weer eens weinig tot niets.

Ik wil eigenlijk zorgen dat Poek vaker buiten speelt. Je merkt dat ze het leuk vindt, ze zeurt dan niet dat ze 'honger' heeft en ze hangt niet zo. Maar ja, zonder zwemdiploma dus niet alleen en ik kan niet altijd mee.
Nee die van mij hebben geen grote voeten. Maar ik heb zelf ook maar een poezelige maat 37.
Dat vind ik jammer aan de winter: het is wel heel erg koud om te gaan zitten toekijken terwijl Pluis buitenspeelt, en ik heb zelf niet altijd zin om van de glijbaan te gaan

De leukste speeltuin in de buurt is ook de hele maand december dicht, en verder is er veel op maandag, als ik thuis ben, niet open. Wij gaan morgen maar weer zwemmen, dan is hij ook wel lekker bezig. Bij diploma A moest ik geloof ik, in een heel grijs verleden, een halve minuut watertrappelen. Pluis watertrappelt rustig een uur lang. Wel met bandjes, maar toch, moe wordt hij er in elk geval van.

Anky, te laat slapen: check. Bij Pluis werd het twee keer elf uur. Hij sliep dan wel uit tot half negen. Misschien moeten we hem maar vaker zo lang wakker houden

Bij ons was het ook een aardig rondje Nederland, maar met 1 kind is dat denk ik toch een heel stuk makkelijker dan met vijf.

Morgen naar de verloskundige. Bij Pluis ben ik volgens mij bij 8 weken geweest, en toen pas weer bij 14, maar nu zit er maar 4 weken tussen en was de eerste afspraak vroeger. Denk eigenlijk niet dat er heel veel te melden zal zijn.

Wij aten trouwens kant en klare geitenkaasquiche, maar tomatensoep had ook gekund.
Limoen is er inmiddels al voor de 2e keer uitgekomen, die zit duidelijk toch nog niet helemaal in het ritme.

Oh da's wel jammer ja Sok, dat ze niet makkelijk alleen naar buiten kan. Ik laat Limoen trouwens ook nog niet zo makkelijk alleen gaan.

Is/was Es trouwens weg met kerst ? ze heeft al een paar dagen niet geblogd.
Es verwachtte dat ze in de bak zou komen toch

Missie geslaagd hier, spul lag er om zeven uur in. Intussen heb ik opgeruimd, gedweild en gezogen.

Wat schattig van Mandarijn. Hier was iedereen blij met de soep. Mini heeft brie en nog een ander kaasje gegeten, die snoept lekker met ons mee. Mannie is meer kieskeurig, doe maar gewone kaas.

Heb precies hetzelfde Miffy. Met de sneeuw kun je wat met ze doen, maar anders is het wel erg koud. Hier kun je makkelijk loopje naar de eendjes maken, beweging en toch buiten. Pluis komt op een fiets zeker zelf nog niet vooruit? Dat vind ik zo'n fijne fase namelijk, dat vergroot je wereld meteen een stuk.
De eendjes zijn hier ook op loopafstand, en Pluis en ik zijn kennelijk verwend: alleen de eendjes vinden we saai De kinderboerderij naast de eendjes is op maandag dicht, en bij de eendjes komend we dan ook zelden.

Maar nu je het over fietsen hebt: misschien is het wel een goed idee om weer eens met de driewieler op pad te gaan. Ondertussen moet hij toch bij de trappers kunnen.
op maandag is hier ook veel dicht, de 2 kinderboerderijen in de buurt iig. de bieb dan weer niet, maar die gaat pas open als Slof slaapt. en das niet echt beweging.

Die sneeuw was ideaal idd, zelden eerder voorgekomen dat Poek zo vaak naar buiten wilde.

Ik ben echt in een gat gevallen nu, zo zonder Millenium! Iemand nog tips voor boeken?
kweet trouwens niet of Es weg was met de feestdagen, maar zou zomaar kunnen.
Hmm, ik vond de Reizigersserie wel mooi. Van Gabaldon.

Ik haat met de kinderen mee naar buiten. Ben blij dat die van mij helemaal alleen spelen al.
Oh ja, de bak, dat was het

Goed, ze moest plassen, ze had het warm, en ze wilde bedsokken aan, 3x is ze nu uit bed geweest, ik ben benieuwd wat de volgende creatieve inval wordt, gek toch, hoeveel redenen een kind kan verzinnen om uit bed te komen?

We eten restjes chocolade en nootjes op. We hebben ook nog een halve tulband en een heel kerstbrood liggen. Ik geloof dat ik in januari wel iets meer mag gaan doen dan 1x in de week een uurtje conditietraining. De oliebollen moeten nog komen, daar ben ik ook dol op.
Heb tijdens weekend weg de biografie van André Agassi gelezen, zat er meteen helemaal in. Maar da's wel heel wat anders dan dat je normaal leest als ik het hier goed volg.
Zag hem laatst bij DWDD, ongelofelijk dat je je drukker maakt of je toupet blijft zitten dan of de wedstrijd wint. Bizar vond ik het.
Hadden jullie niets te doen vandaag, moest 3 bladzijden bijlezen

Mannie heeft inmiddels wel maat 26, en hij is een meter lang en 17 kilo. Vandaag klaagde hij dat hij op school altijd omver wordt gelopen. Dat geloof ik wel Mini heeft maat 28/29.

Sok, boekentip: De Waterspuwer.

Vanavond macaroni, waar man over zanikte en dochter ook. Toen was ik pissig want we waren pas om 6 uur thuis en ik moest gewoon even snel wat op tafel hebben. Maar goed, gleuf dat het over is gekomen.

Citro, Mini was ook zo aan het spoken met naar bed gaan; eerst de hele tijd ouwehoeren, toen kon ze niet slapen, toen had ze het warm, toen moest ze plassen, toen had ze het weer koud. Denk dat ze pas na 9-en sliep.

Remma, als man geen werkster regelt dan doe je het toch zelf? Uiteindelijk loop je ook zelf weer te poetsen ondanks belofte Remman.

Man heeft de Wii gehaald en is de geleende aan het terugbrengen al ruim een half uur. Gezellig. Met dit takkeweer vind ik het toch prettig dat ze wat energie kwijt kunnen op dat ding.

Wij hadden vanmiddag een doop van mijn oude huisgenootje. Was erg leuk. Zij woont in het buitenland dus ik had haar al jaren niet gezien. Nog steeds niet veel tijd gehad om bij te kletsen maar het was fijn om elkaar weer eens irl te zien.
Agassi bij DWDD? Jammer dat ik dat gemist heb.

Es in de bak? Ik volg het even niet...
Vroegâh was ik ook op maandag vrij. Vond er geen drol aan, alles was altijd dicht en verder werkte iedereen.
Tja, maar man vindt het idee van een "vreemde" in ons huis, die overal komt, vreselijk. Was het om de centen geweest, dan had ik allang mijn middelvinger opgestoken, maar in dit geval vind ik het toch een beetje anders. Maar goed, ik had me voorgenomen om het toch maar weer eens aan te zwengelen, binnenkort. Dus het zal wel weer bonje worden dan.

Is ie al terug inmiddels dan?
Precies daardoor alle andere bijzondere dingen vond ik het boek erg de moeite waard Citro.

Mijn Mannie vroeg zich laatst af waarom vriendje van nog geen 4 groter is dan hij. Want hij is toch ál 4. Heb hem gezegd dat hij dat nog veeeeel vaker mee gaat maken

Lijkt mij bijzonder Pammie, zo'n doop op latere leeftijd. Of hoort dat bij dat geloof?
Remma, hier hetzelfde. Man vindt het ook maar niks. Nu doen we vooral tijdens de slaapjes van Pluis het huishouden, maar dat duurt ook niet lang meer. Het zou zomaar kunnen dat die werkster er dan alsnog komt.

Op zich vind ik maandag vrij wel lekker, maar ik heb dan ook twee goede vrienden en een kennisje die op maandag ook vrij zijn, dus ik verveel me niet. Een lang weekend vind ik fijner dan midden in de week een dag vrij.
Ik ben ook paar jaar op maandag vrij geweest. Ik vond dat wel lekker omdat ik altijd met voorbereiding zit en dus in het weekend niet hoefde voor te bereiden. Maar qua winkels enzo vond ik het kut.
Ik ga mijn bed vast opzoeken. Nog even lezen, laatste stukje Agassi. Wordt morgen waarschijnlijk laat door etentje.

Kreeg uitnodiging voor verjaardag van vriendin die 40 wordt. Ook allerlei dingen geregeld voor de kinderen, leuk!
Winkels waren toen ik Pluis nog overal naar toe kon slepen wel een punt, maar dat doe ik nu eigenlijk toch niet meer. Shoppen met een kind dat er geen zin in heeft, is niet mijn hobby.

Als ik op maandag om 8 uur bij de appie ben is wel vaak nog lang niet alle groente aangevuld, dat is minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven