Hoe had jij graag willen heten ?

02-12-2009 11:16 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraag voortvloeiend op DIT TOPIC.

Ik vind Anne een hele mooie naam. Zo heette mijn oma ook (bijna dan) en ik zou het geweldig hebben gevonden als mijn ouders me naar haar hadden vernoemd. Temeer omdat ik de naam zelf ook ECHT mooi vind. De naam die ik nu heb, doet me werkelijk helemaal niets. Ik vind hem niet mooi.

Mijn naam is zeer zeldzaam. In "mijn" schrijfwijze is ie niet eens bekend op de site. De meervoorkomende wijze wel: heel weinig:
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Mijn naam is niet zeldzaam, tenminste, niet onder leeftijdgenoten. Ik zat bijna altijd bij nog een naamgenoot in de klas. Ik wilde daarom eigenlijk altijd wel een andere naam hebben. Maar inmiddels hoor je de naam niet meer zo vaak. Nu vind ik het een mooie naam. De naam is internationaal, komt voor in tenminste 4 belangrijke talen, en is niet makkelijk af te korten of te verbasteren. Mijn naam is klassiek en eigenlijk heel elegant. Ik ben blij dat ik zo heet.

Ik wilde vroeger altijd Miranda heten, vraag me niet waarom, ben blij dat ik toch maar gewoon mijn eigen naam heb...
Mijn naam is best leuk in Nederland maar moeilijk in het engels uit te spreken. Iedereen die ik kende was er na jaren wel goed in geworden maar nu ben ik van werkplek veranderd en hier noemen ze me Mrs M

Mijn doopnaam is Maria, verder niks.... 3 x niks dus. Want met Maria heb ik echt niks, vroeger heette alleen alle Spaanse immigranten kinderen bij ons op school Maria en verder associeer het met de Sound of Music.

Is er iemand die echt zijn voornaam heeft laten veranderen? Paspoort, credit cards, rijbewijs en al?
quote:Paque_in_Pink schreef op 04 december 2009 @ 10:54:

Mijn naam is zeer zeldzaam. In "mijn" schrijfwijze is ie niet eens bekend op de site. De meervoorkomende wijze wel: heel weinig:

In 2007 kregen 17 meisjes de naam ******De naam stond toen op plaats 734.

In 2008 is de naam aan 14 meisjes gegeven en stond het op plaats 848.Hmmmm.... volgens de namensite waar ik altijd op kijk, is de naam die in 2007 op 734 stond, in 2008 30 keer gegeven aan meisjes.... (en niet 14 x). Klopt helemaal niets van de sites :-)
Jaydeline-Jerona-Shaquilla....

Ben dol op dat soort namen....hahahahaha
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik had wel Hilde willen heten.
Ik heb een typische jaren '70/'80 naam. Ach, ken wel wat mensen die dezelfde naam hebben maar ben er toch wel blij mee. Vind het wel een leuke naam en zeker niet oerlelijk.

Ik weet nog wel dat een vriendinnetje en ik vroeger allebei een andere naam wilde (zij heette Kelly) en we hadden toen afgesproken dat zij zichzelf Resie zou noemen en ik Evelientje. Ja, "tje" .... hahahaha ... ik moet er niet aan denken.

Overigens vind ik Kate nu een mooie naam, vandaar mijn nickname.
Angelina Jolie
Later is nu
Ik vond Willemijn altijd heel leuk, helaas klinkt het me nu een beetje te Gooisch in de oren.
Ik ben harstikke blij met mijn naam.

Hij is stoer en lief tegelijk. En komt erg weinig voor.

Maar mijn doopnamen zijn hopeloos ouderwets...........
Madonna !

(heb een jaren 60 naam, waarvan er altijd meerdere in de klas zaten)
Leuk topic!

Ik ben wel tevreden met mijn naam, toen ik klein was wilde ik altijd Roosje of Rosalie heten Maar nu vind ik mijn eigen naam leuker!
Arie ! heb mijn dochter zo genoemd
Maxima.
Indy, Fleur, Iris, Sanne zijn leuke namen vind ik.

Mijn naam betekent "meisje".
Ik vind mijn naam zoals hij is bedoeld door mijn ouders erg mooi, alleen jammer dat ik er maar één heb.

Helaas kun je mijn naam ook op zijn engels of zijn plat-Nijmeegs uitspreken en dan vind ik hem een heel stuk minder mooi.... Op zn frans, zoals de prinses en de klemtoon op de laatste lettergreep vind ik hem leuk.
Mijn roepnaam heb ik altijd verschrikkelijk gevonden.

Door mijn studie ben ik mijn doopnaam gaan gebruiken,veeeuull mooier

Eerder mocht ik het niet veranderen van mn ouders,zij vinden mn roepnaam dan ook nog geweldig... ik ben er tot in den treure mee gepest. Weg met die naam

Familie en vrienden die me als Roepnaam hebben leren kennen ga ik niet dwingen me anders te noemen, maar god wat heb ik een teringhekel aan die naam! Voel me ook totaal niet zo! Als iemand me Roepnaam noemt, krijg ik al kippenvel, maar toch kan ik het ze niet verbieden te gebruiken vind ik...

Neuh, dan maar een naam die vaker voorkomt(en toch ongebruikelijk vanwege de onlogische spellingswijze)
Ik vind Fréderique een mooie naam. Mocht er ooit een dochtertje komen, dan zal ze wss zo heten
Ik vind mijn naam mooi.

Het klinkt alleen een beetje verkleinend (geen 'tje' erachter maar 'ke' ) waardoor mensen soms een klein meisje verwachten terwijl ik 1.80 ben.

Als kind wilde ik Floor heten.
Mijn echte naam is onwezelijk ouderwetsch, ik ben vernoemd naar mijn kroma (kreng-oma) en ben er dan ook helemaal niet blij mee.

Hoe ik liever had geheten weet ik eigenlijk niet, iets normalers denk ik.

Mijn tweede naam is ook een vernoeming (is dat een woord?) een oud-oom die kinderloos maar vermogend is gestorven. Mijn tweede naam heeft geen geld opgebracht, trouwens.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Alles is beter dan mijn eigen naam!

Hij staat zelfs in het Topic over namen die verboden mogen worden!

Ik vind Lisa wel leuk, maar dat past niet bij mij.
Ik ben erg tevreden met mijn naam! Anders had ik wel Rosalie of Valerie willen heten...dat vind ik mooie namen.
Ik heb een redelijke naam. Maar hij wordt vaak op zijn Engels uitgesproken en dan klinkt ie ineens enorm sjonnie. Dus dat is jammer. Als ik had mogen kiezen had ik Benthe willen heten. Of Isolde. Ofzo.
.
anoniem_85056 wijzigde dit bericht op 18-08-2010 20:37
Reden: .
% gewijzigd
quote:satire schreef op 02 december 2009 @ 18:26:

Overigens is dit wel een leuke site: http://www.babybytes.nl/namen

Hier kun je naam intoetsen en lezen hoe mensen die ook zo heten over hun naam denken.Wat ontzettend herkenbaar. Ik heb me rotgelachen. \

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven