Hoe had jij graag willen heten ?

02-12-2009 11:16 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraag voortvloeiend op DIT TOPIC.

Ik vind Anne een hele mooie naam. Zo heette mijn oma ook (bijna dan) en ik zou het geweldig hebben gevonden als mijn ouders me naar haar hadden vernoemd. Temeer omdat ik de naam zelf ook ECHT mooi vind. De naam die ik nu heb, doet me werkelijk helemaal niets. Ik vind hem niet mooi.

quote:Annie Ooi schreef op 02 december 2009 @ 11:33:

Vroeger als kind wilde ik graag Saskia heten; van de boekjes van Saskia en Jeroen. Toen een poosje Esmeralda, vond dat wel een mooie prinsessennaam.

Wow! Ben jij mij?? Ik had als kind PRECIES diezelfde namen bedacht, om dezelfde redenen!

Mijn tweelingzus en ik werden te vroeg geboren en op dat moment hadden mijn ouders nog maar 1 meisjesnaam bedacht. Een van ons is daarom een paar dagen naamloos geweest, maar ze weten niet meer wie; dat wil zeggen, ze beweren allebei iets anders. Hoe dan ook hebben we allebei wel een mooie naam gekregen. Ik vond de mijne vroeger nogal lang en overdreven, maar tegenwoordig krijg er zoveel complimenten over dat ik er heel blij mee ben.
ik heb ook een lange originele mooie en ingewikkeld te schrijven naam

het is een Russische naam

als kind vond ik het niks. ik kon pas als een van de laatsten van mn klas mijn eigen naam schrijven.

daarnaast waren er geen stempeltjes en stickertjes met mijn naam. overigens nu nog steeds niet!

oja mijn vrienden/ familie korten mijn naam af.

mijn kinderen hebben beiden een NL naam
Ik heb echt een stupide naam, snap werkelijk niet wat mijn ouders bezielde! Mijn roepnaam doet denken aan een koe. Mijn officiele namen doen denken aan een muffige oude tante die niemand ooit gezien heeft. Ik wilde altijd Raven (niet op z'n engels) heten. Naar een heroine uit een mooi boek uit mijn jeugd. Het heeft echter wel een klein voordeel....mensen zijn altijd verrast als ze me voor het eerst zien. Pfffff....
quote:girlxxx schreef op 02 december 2009 @ 12:11:

Ik had graag anders geheten, ik heb een Franse naam, mijn moeder wilde lekker apart doen bij kind nummer 2 en dat ben ik dus grrrr. Ansich is het een mooie naam als ik het zelf goed uitspreek krijg ik altijd complimenten over mijn naam. maar het word altijd verkeerd uitgesproken behalve mijn moeder die zegt het goed, mijn collega's krijgen het er niet ingeprent zeer frustrerend, ik heb er een afkorting van gemaakt heel simpel want was het gemier zat !Ghyslaine?
Cum non tum age
quote:wolletje schreef op 02 december 2009 @ 13:00:

daarnaast waren er geen stempeltjes en stickertjes met mijn naam. overigens nu nog steeds niet!Daar baalde ik als kind ook vreselijk van. Wilde graag een naam waar wél stickers en stempels van waren. Nu ben ik juist blij dat ik geen doorsnee naam heb.
quote:pooky schreef op 02 december 2009 @ 13:03:

Ik heb echt een stupide naam, snap werkelijk niet wat mijn ouders bezielde! Mijn roepnaam doet denken aan een koe. Berta?
Stressed is just desserts spelled backwards
ZIjn er eigenlijk al Ursula's in de zaal?

Dat vind ik altijd zo zielig, Ur-su-la. Nee. Echt niet leuk.
Ik heb best een leuk naam.

Maar het ergste is dat ik vroeger altijd met een bepaalde soort barbie werd geasocieerd. Mijn naam komt uit de catogorie: Amerikaans zoals: Jordy. (alleen is dit een jongens naam)

Boven dien komt mijn naam nu alleen nog maar voor bij de pubers van nu.

Ik had zelf graag altijd Desie geheten. Zo heten vroeger ook altijd mijn baby-pop

En ik vind het nu gewoon nog steeds een geweldige naam.
quote:Nijntje schreef op 02 december 2009 @ 11:35:

...

Mijn roepnaam is okee, beetje te orgineel waardoor mensen me soms anders noemen dan ik heet, maar vooruit. Mijn doopnamen zijn net als bij Paqueinpink heel ouderwets. Vernoemd ja.

Dit heb ik ook. Ik heb ouderwetse doopnamen omdat ik ben vernoemd en een roepnaam die mooi is, maar altijd gespeld moet worden. Om een voor mij onduidelijke reden, word ik nooit bij die aparte voornaam genoemd, ook niet door mijn ouders. Die noemen me altijd (Jarig) Jetje Vrijwel alle anderen noemen me Jet of Jetje, ookal stel ik me gewoon voor met mijn roepnaam. En dat vind ik prima. Jet dekt de lading voor mijn gevoel in elk geval beter dan mijn echte naam.

Leuk om hier te lezen dat Jet in de smaak valt
Ik ben blij met mijn naam!

Vind 'm nog steeds leuk.
quote:Maleficent schreef op 02 december 2009 @ 13:05:

[...]

Berta?Wat een leuke naam! Beter dan de mijne.....:-)
Ik heb ook zo`n lelijke naam, ik vind het een hoerennaam, ben dr helemaal niet blij mee.

Ik had een naam gewild als Annemarie of Marieke.
quote:Elynn schreef op 02 december 2009 @ 13:05:

[...]

Daar baalde ik als kind ook vreselijk van. Wilde graag een naam waar wél stickers en stempels van waren. Nu ben ik juist blij dat ik geen doorsnee naam heb.hahaha dat heb ik nu ook. maar vroeger..pffff nee was echt wel verdrietig al m'n vriendinnetjes hadden stempels en stickers en ik dus niet
Ach Empress dan hadden ze je jaren ' Even aan mijn moeder vragen' nagezongen. Ook niets!

Kun je het niet afkorten tot iets stoers? Tweede naam?
quote:nietvoorniks schreef op 02 december 2009 @ 13:07:

Ik heb best een leuk naam.

Maar het ergste is dat ik vroeger altijd met een bepaalde soort barbie werd geasocieerd. Mijn naam komt uit de catogorie: Amerikaans zoals: Jordy. (alleen is dit een jongens naam)

Boven dien komt mijn naam nu alleen nog maar voor bij de pubers van nu.

Ik had zelf graag altijd Desie geheten. Zo heten vroeger ook altijd mijn baby-pop

En ik vind het nu gewoon nog steeds een geweldige naam.Cindy?
quote:hompeltjepompeltje schreef op 02 december 2009 @ 11:59:

Ik heb een joodse naam. Mijn opa was boos dat mijn ouders me zo genoemd hadden. Als de duitsers terug komen dan is ze aan de beurt!

Een soortgelijke reactie kreeg ik ook toen onze oudste zoon een joodse naam kreeg...In dat geval moet hij zijn tweede naam maar gaan gebruiken, een internationale...

Het was toen overigens 1990
Dansen is leuker dan lopen
Ik vind mijn officiële doopnaam heel lelijk en mijn roepnaam ook. Die roepnaam een afgeleide van mijn doopnaam. Als kind al kon ik zeuren bij mijn moeder waarom ze me zó had genoemd. Achteraf denk ik: ik had mijn roepnaam gewoon toen ik een jaar of 16 was moeten veranderen. Twee letters aanpassen en ik had wél een mooie naam gehad. Dan was ik nu als Erica door het leven gegaan... helaas, nu vind ik het te laat daarvoor. Ik doe het er maar mee.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 02 december 2009 @ 11:59:

Ik heb een joodse naam. Mijn opa was boos dat mijn ouders me zo genoemd hadden. Als de duitsers terug komen dan is ze aan de beurt!

Ook wel hard ofniet dan?

Ik heb dus een Russische naam en de familie was het daar ook niet mee eens. Hoe kun je nou zoiets doen zeiden ze.

Tijdens een bruiloft (ik was toen nog klein) rende ik langs een rij familieleden en een heel aantal deden letterlijk om die reden een stap naar achteren!

Die familieleden wilden ook niks meer met ons te maken hebben.

pff en dat om een naam!
Gewoon mijn eigen naam. Mijn moeder wilde me eerst Jeanette noemen, maar dat vond mijn vader een paardennaam.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ben blij met mijn naam. De eerste in de familie die niet vernoemd werd, dus daar is nog wat discussie over gevoerd door de tantes van mijn moeder. Maar gelukkig heeft ze voet bij stuk gehouden (de naam van mijn oma is echt niet mooi).

Het enige nadeeltje was de affaire tussen Mr. Beckham en Mevr. Loos, toen was mijn naam even niet zo handig.

Maar kan mijn naam nog steeds waarderen.
Ik vind mijn naam mooi, maar internationaal niet handig, met een lange ij erin. Dat is een lastige klank voor veel buitenlanders, die ze verhaspelen als ze hem alleen maar lezen. Gecombineerd met een achternaam met diezelfde klank erin is dat in een internationaal bedrijf niet handig.

Maar in nederland vind ik het een prima naam. En voor internationaal maak ik er de bijbelse variant van als mensen de uitspraak te moeilijk vinden.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 02 december 2009 @ 13:19:

Gewoon mijn eigen naam. Mijn moeder wilde me eerst Jeanette noemen, maar dat vond mijn vader een paardennaam.Hahahah, ik heb 17 jaar paardgereden maar die naam ben ik toen niet tegengekomen. Ken wel een Jeanette pepertje. Niet te eten voor de gemiddelde mens zo heet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik vind Eline een hele mooie vrouwelijke naam. En mijn tweede naam vind ik mooier dan mijn eerste, maar om hem nou te veranderen, nee, zo erg is het ook weer niet.
...
quote:pooky schreef op 02 december 2009 @ 13:03:

Ik heb echt een stupide naam, snap werkelijk niet wat mijn ouders bezielde! Mijn roepnaam doet denken aan een koe. Mijn officiele namen doen denken aan een muffige oude tante die niemand ooit gezien heeft. Ik wilde altijd Raven (niet op z'n engels) heten. Naar een heroine uit een mooi boek uit mijn jeugd. Het heeft echter wel een klein voordeel....mensen zijn altijd verrast als ze me voor het eerst zien. Pfffff....Bertha of Klara ?
quote:wolletje schreef op 02 december 2009 @ 13:18:

[...]

Ook wel hard ofniet dan?

Ik heb dus een Russische naam en de familie was het daar ook niet mee eens. Hoe kun je nou zoiets doen zeiden ze.

Tijdens een bruiloft (ik was toen nog klein) rende ik langs een rij familieleden en een heel aantal deden letterlijk om die reden een stap naar achteren!

Die familieleden wilden ook niks meer met ons te maken hebben.

pff en dat om een naam!Tja zover ging het dan bij mij weer niet. Mijn broer heeft overigens ook (toevallig) een joodse naam. Overigens geen spatje joods bloed hoor. Maar goed, ik begrijp opa's angst wel. Die had de oorlog natuurlijk ook wel van heel dichtbij meegemaakt. Maar negeren deed hij niet hoor. We hoorden er gewoon bij, net als alle andere 24 kleinkinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven