Long Distance Relationship (LDR) nr.12

05-08-2009 23:34 3089 berichten

.

.

Voor een terugblik op nr. 11 -klik-

.

.

Alle reacties Link kopieren
Isiss, ik moest beetje lachen om de communicatiestoornis. Maar wel mooi stom dat 'ie wegging. Maar goed, is het leermoment dat je volgend jaar de planning gewoon zegt zodat er geen misverstand over kan ontstaan?

Mevrouwtje, kan je iets leuks gaan doen? Iemand bellen, film kijken, je bezatten? En dat dan veel doen de komende 12 dagen? Dat maak het wel makkelijker. Twaalf dagen naast de telefoon zijn heul lang!
Ik moest er achteraf zelf ook wel om lachen, om die 12.00 uur dan. Niet om 't naar vriend gaan op de enige avond in 't jaar dat ik jarig ben en de enige avond in de week dat ie niet werkt. Maar ja. Kan ik achteraf ook niet veel meer aan doen.

MZ: afleiding is de truc. Veel gaan doen, en niet altijd je telefoon meenemen zodat je daar niet iedere 5 minuten op hoeft te kijken.

Spijker: ik ga je verhaal nog lezen op je andere topic. Heb je de Bassist helemaal niet meer gesproken intussen?

Nemo! Heb je nou wat uitgespookt met de Jordaniër of niet? En Mr. Lek, klonk ie oprecht met z'n uitleg?

Spees: fijn dat je moeder zich er mee heeft bemoeid. En oud-op-nieuw klinkt ook als 'n goed plan.

Fieje: jij hebt je (letterlijk) dus ook door de kerst heen gesleept?

Ik ga dat dubbelquoten nog uitproberen, zie nog niet helemaal voor me hoe 't werkt. Als je al hebt gequoot, zit je toch in 'n schermpje waarin je de andere berichten toch niet ziet? Ik ga 't morgen wel effe proberen, denk dat dat handiger is.
(Oh gót, alsof het om mijn verjaardag zou gaan Isiss.)

Waarbij ik hierbij mijn weledelgestrenge excuseerders aanbied voor het niet-feliciteren voor het vieren van je geboorte. Maar hierbij dan toch van harte en uit de grond van mijn ziel je heel veel moois toewens voor je 34ste jaar!

MZ, waarom spreek je hem de aankomende dagen niet?

Fille, wat ik racekak in het Duits?

Spees, gelukkig bestaan er begripvolle mama's.
Lolbroek die ik ben heb ik even 'racekak' ingevuld bij een site die ik soms gebruik als woordenboek (het is bedoelde voor Duitsers die NL leren, maar ik ben er erg gelukkig mee) en wat denk je? Het komt nog voor ook! Ze noemen zelfs nog een meervoud (de racekakken ) Dus: der durchfall (die wist ik) en (nu mijn favoriet) der Dünnpfiffe. Mijn dag is weer goed.
Bij de inburgering mogen we zeker niet als bewijs de 1095673de herhaling van Ms Bucket/Bouquet van Schone Schijn opvoeren he?

Nee?

Gelukkig, dan gaat-ie NU uit.
Misschien kan je iets met racekak doen? Misschien kan hij dan meteen voor de Duitse integratie doorgaan (tis toch bijna tzelfde) en met te klein dekbed aankomen en zeggen dattie dünnpfiffe heeft. En het dan filmen zodat ik kan sterven van het lachen. Feitelijk ben ik te jong om dood te gaan maar ik heb het er graag voor over. Echt.
Onbewust doe ik dat wel, stiekum op de telefoon kijken ook al weet ik beter dat ik dat niet kan doen. Vind het gewoon moeilijk dat we morgen en de dagen erna niet met elkaar kunnen praten. Hij is op vakantie.... en het liefste zou ik gewoon zijn meegegaan. Helaas kan het niet :( en het gewoon dat ik hem zo erg mis.

Wordt nu wel een beetje een klaagzang; elke keer hetzelfde "ik mis hem", maar positief denkend kan ik het een heel klein beetje zien als een teken dat het goed zit.

Zoals jullie al zeiden; gewoon bezig blijven. Overdag lukt 't wel goed want heb nog een studie die dit schooljaar wel af moet, maar s avonds is het wat moeilijker. Heb me vanmiddag maar getrakteerd op een dvd; goed voor de ik-ben-zo-zielig-dus-mag-ik-extra-lief-zijn-voor-mezelf-mood...

Is 't weer een halve ego-post geworden. Dank jullie wel voor 't luisteren en dat ik mijn "geklaag" hier kwijt kan.

@Issis: Ben je jarig geweest? Ik ken je verder (nog) niet, maar gefeliciteerd
Ik zit dus afleveringen van grenzeloos verliefd te kijken. Ik vind het heel fijn, want heb enorme behoefte aan positieve liefdesverhalen. Maar misschien als je in een ldr zit is het minder. Kan me voorstellen dat het dan juist een duwtje over het randje is.

Wat voor dvd? Ik vind dat altijd goede oplossing. Vriendinnetjes? Familie? Museum? Hmm, laatste klinkt beetje suf.
Fille, nee, geen bezoek, in ben de 31e in m'n eentje (met Bo). Héérlijk, is vorig jaar zéér goed bevallen.

Spees, goed om te horen dat je de kerstdagen goed bent doorgekomen (lief van je mama!) en fijn dat je zo'n leuk O&N voor de deur hebt.

Isiss, wat een vent heb je toch! Moest ook wel lachen om die communicatiestoring 0.00/12.00, al was het op dat moment natuurlijk niet leuk.

Zonnetje, even doorbijten. Afleiding is idd het toverwoord. Goed dat je jezelf verwend hebt met een dvd en Fille heeft al wat meer afleidingsmogelijkheden aangedragen. Verder nog: naar de bioscoop, shoppen? Ohja, Fille, museum klinkt helemaal niet suf, vind ik...
Ik ben op het werk een beetje administratie en zo aan het doen. Oa een lijst met overuren van het afgelopen jaar. Had dat allemaal in m'n agenda gezet, maar nog niet in zo'n sheetje onderelkaar. Heb dat nu alleen gedaan omdat ik op een gegeven moment met Bo naar de dokter moest (spoed, ze was ziek) en daarom wat eerder weg moest. Dat gingen ze van m'n vakantiedagen afhalen, terwijl ik wist dat ik echt wel wat overuren heb staan. Nu staat dat zwart op wit: 124,5 uur. Dat zijn dus 3 (!!!) weken. En dan gaan ze zeuren om een uurtje...
En mag je die dan meenemen naar volgend jaar?
Of worden die uitbetaald? Al is dat niet gunstig, maar aan de andere kant krijg je ze ook niet opgemaakt volgend jaar, toch?

Erg flauw, om over één uurtje te miepen.

Niet alle katten gaan trouwens volledig in de stress van vuurwerk, van de katten die ik had vond de kater 't niet echt indrukwekkend, en was de poes wel een beetje bangig maar niet in paniek. Tripje naar de dierenarts was 100x erger.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat we in 'n behoorlijk rustige wijk woonden waar wel wat vuurwerk werd afgestoken maar niet zoals in 't centrum.

Kjong, je bent vergeven.

Fieje (waarom maak je er trouwens geen Mädchen van?) (nou weet ik niet meer wat ik wilde typen. Durchfall klinkt ook erg ranzig als je visueel bent ingesteld, zoiets)
Nee, ik mag niks meenemen, het wordt ook niet uitbetaald. Staat heel duidelijk in contract. Ik heb het daar nog over gehad en ze zeiden dat we het heel gematigd af en toe een beetje konden compenseren (alleen mondeling, ze wilden dat niet vastleggen). Maar als je daar dan over begint, kan het weer niet. Dus eigenlijk lijk ik net gek dat ik dus overuren maak, he? Maar goed, ik vind het prima, hoort ook wel beetje bij aard van de baan (deadlines en zo), maar dan vind ik het dus belachelijk als men gaat zeuren als ik een uurtje eerder weg moet vanwege ziek dier. Niet eens om lekker eerder thuis te zijn of zo. Toch ben ik stiekem soms erg jaloers op vrienden, die uitbetaald of tijd voor tijd krijgen...
Isiss, ben benieuwd hoe Bo reageert. Er zijn nu af en toe al knallen, maar dan kijkt ze alleen even op. Geen idee hoe ze gaat reageren als het buiten helemaal los gaat.
Ohja, Fille, weet nog wel een paar leuke synoniemen:

Dünnschiss

Scheisserei

Spritzkacke

Montezumas Rache (waar dat in hemelsnaam vandaag komt...geen idee)

of, hou je vast:

Anal-Husten
Heb dat Montezuma's Rache ff opgezocht: is jargon in de reiswereld (begonnen in de cruise-wereld) en zo werd oorspronkelijk diaree op vakantie in Latijns-Amerika genoemd. Zo heb je ook nog Pharaos Rache, vooral gebruikt op Nijlcruises.

Zo, zeg, zo leer je nog ns wat op de doorsnee-dinsdagochtend
Dat plaatje dat Kjong geplakt heeft vind ik echt een kaart die mijn oma had kunnen sturen!

Jooles, dank. Nu kan ik variëren. Ik wist eigenlijk wel een aantal. Mijn Duits wordt echt steeds beter

Ies, volgens mij als je quote kan je daarna gewoon nog de andere reacties zien. Heb je het al geprobeerd?

Jooles, jeetje wat stom dat ze dan zeuren. En wat kut dat je er nu niks meer mee kan.

Nav de Paraos Race: heeft iemand van jullie Joe Speedboot gelezen? Ik moet nu denken aan die man die heel veel diarreeremmers innam en waar uiteindelijk groen mos op begon te groeien.
quote:fille schreef op 29 december 2009 @ 12:51:

Ies, volgens mij als je quote kan je daarna gewoon nog de andere reacties zien. Heb je het al geprobeerd?

Ik ben 't aan 't proberen maar 't lukt me niet. Weet niet of het aan Google Chrome ligt, dat zou kunnen. Ik zie geen andere reacties meer als ik in het quote-schermpje zit. Aangezien ik niet veel beters te doen heb ga ik nog effe kijken met Internet Explorer.

En Joe Speedboot ken ik niet, 't klinkt ook niet als 'n must-see eerlijk gezegd.

Jooles: dat van die overuren is wel shit. Want 't zijn er wel echt veel. Ik snap wel dat het 'n beetje erbij hoort, maar kun je het niet iets meer proberen te beperken?
Nee, ik geef 't op.
quote:fille schreef op 29 december 2009 @ 00:05:

Misschien kan je iets met racekak doen? Misschien kan hij dan meteen voor de Duitse integratie doorgaan (tis toch bijna tzelfde) en met te klein dekbed aankomen en zeggen dattie dünnpfiffe heeft.

You crack me up! Mijn god, ik zie dit zó voor me! Geweldig

Mevrouwtje, als ik je berichtjes lees zie ik exact mezelf schrijven een paar weken geleden. Wat doet dat missen pijn he? Verder is jouw situatie gelukkig heel anders dan de mijne. Want je weet dat hij jou ook leuk vindt, dat hij ook voor jou gaat.

Wat betreft de Bassist: stilte. Volledige, oorverdovende stilte. Ok, hij zit bij zijn familie, maar ik neem toch aan dat smsen daar ook mogelijk is. Hij zit niet in een grot ofzo.

Op mijn sms dat ik de belafspraak wilde verzetten: geen reactie. Hij heeft ook niet gebeld. Gisteren heb ik hem twee keer gebeld: voicemail.

Ongelooflijk toch. Heb je samen een heel bijzonder, onwaarschijnlijk zoet en mooi sprookje, eindigt het met voicemails en onbeantwoorde smsjes.

Maar ik heb vanavond een date. Niet dat ik perse van man naar man rennen moet, maar het gebeurde toevallig. En weet je wat voor hem pleit? Hij zit hartstikke dichtbij. Hartstikke dichtbij. Niet alleen dezelfde stad, niet alleen dezelfde buurt, maar mn straat uit en dan twee keer vallen en daar woont hij.

Dit is karma.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:isiss schreef op 29 december 2009 @ 12:59:

Ik zie geen andere reacties meer als ik in het quote-schermpje zit. Als je gewoon naar beneden scrollt zie je toch de reacties weer?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Nee, zie alleen wit, verder niks.

Is toch niet zo'n groot gemis, of wel? Dat ik niet twee quotes in één reactie kan zetten? Ik ga er in ieder geval niet van wakker liggen en mezelf er niet mee vermoeien.

Bassist is wel 'n beetje vaag zo hoor. Hoeveel moeite is het inderdaad om effe 'n smsje te sturen, zomaar voor de niks.

En de date van vanavond, hoe kom je daar aan? Straat uit klinkt erg handig, smsen duurt nog langer dan er naar toe lopen.
Isiss, ik gebruik ook Googlechrome.

Spijker, stom van de Bassist. Goed van de date! Dat verzet de zinnen!

Joe Speedboot is trouwens geweldig boek. Ik moest er even inkomen maar heb er vervolgens steeds heel hard om zitten lachen.

Ik ben zo stom dat ik gisteren niet spullen mee heb genomen uit andere woning. Het was wel praktisch want moet nog even wat doen daar, maar zie er weer tegenop. En voel me ook niet beter dan gisteren, dus dat helpt ook niet.
Nee je mist niks.

Ja, Spijker hoe kom je aan de date?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven