Jongensnamentopic!
maandag 28 december 2009 om 22:21
Ik vind Luka en Raff de leukste uit je rijtje. Lekker origineel! De andere namen komen wat vaker voor en dat vind ik dan jammer (terwijl het wel leuke namen zijn).Jij hebt dan weer wel originele schrijfwijzes bedacht, zoals Semm. Maar dat vind ik dan weer verwarrend. Dan moet je steeds je naam spellen. Lijkt me erg vervelend.
dinsdag 29 december 2009 om 13:06
quote:elska schreef op 29 december 2009 @ 13:04:
Ik ook niet. Waarom moet Raf nu weer met 2 f-en en Sem met 2 m-en?
Ik zoek trouwens ook nog een jongensnaam! Graag gewoon Nederlands (internationaal mag ook, maar geen "buitenlandse naam" zoals Mike), 2 lettergrepen en passend bij Sarah.
Abraham?
Ehm..
Sarah en David (wordt wel erg bijbels)
Sarah en Julian
Sarah en Jasper
Sarah en Jurre
Ik zoek trouwens ook nog een jongensnaam! Graag gewoon Nederlands (internationaal mag ook, maar geen "buitenlandse naam" zoals Mike), 2 lettergrepen en passend bij Sarah.
Abraham?
Ehm..
Sarah en David (wordt wel erg bijbels)
Sarah en Julian
Sarah en Jasper
Sarah en Jurre
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
dinsdag 29 december 2009 om 13:07
dinsdag 29 december 2009 om 13:14
Ik lees mee voor de jongensnaam passend bij Sara(h).
Wij hebben drie dochters en zijn nu op zoek naar een passende jongensnaam. Meisjesnaam hebben we al.
Mijn dochters heten Sara, Floor en Mette.
Jongensnamen tot nu toe:
* Stijn
* Hugo
* Rens
Leuk, maar afgevallen vanwege bekende:
* Gijs
* Jop
* Tijn
Wij hebben drie dochters en zijn nu op zoek naar een passende jongensnaam. Meisjesnaam hebben we al.
Mijn dochters heten Sara, Floor en Mette.
Jongensnamen tot nu toe:
* Stijn
* Hugo
* Rens
Leuk, maar afgevallen vanwege bekende:
* Gijs
* Jop
* Tijn
dinsdag 29 december 2009 om 14:07
quote:elska schreef op 29 december 2009 @ 13:04:
Ik zoek trouwens ook nog een jongensnaam! Graag gewoon Nederlands (internationaal mag ook, maar geen "buitenlandse naam" zoals Mike), 2 lettergrepen en passend bij Sarah.Dus Raff en Semm begrijp je niet? Waarom zet je dan wel een totaal overbodige h achter Sara?
Ik zoek trouwens ook nog een jongensnaam! Graag gewoon Nederlands (internationaal mag ook, maar geen "buitenlandse naam" zoals Mike), 2 lettergrepen en passend bij Sarah.Dus Raff en Semm begrijp je niet? Waarom zet je dan wel een totaal overbodige h achter Sara?
dinsdag 29 december 2009 om 14:13
dinsdag 29 december 2009 om 15:23
Hallo allemaal
Wat een heerlijk topic blijft dit toch!
Ons zoontje heet Bas.
Gewoon Bas niets meer niets minder, wat is daar een leuke naam bij? Zelf denk ik aan:
Daan
Pepijn
Sepp
Siem
Niet te apart want dan gaat manlief weer protesteren.....
Zelf vind ik Mees zozoo leuk.... Man niet.
HMMMM Moeilijk! Iemand tips bij Bas?
Ons zoontje heet Bas.
Gewoon Bas niets meer niets minder, wat is daar een leuke naam bij? Zelf denk ik aan:
Daan
Pepijn
Sepp
Siem
dinsdag 29 december 2009 om 15:29
quote:elska schreef op 29 december 2009 @ 14:13:
Klopt, die h is ook overbodig. De reden is een ouderwetse: het is een familienaam die we letterlijk over wilden nemen en dus niet wilden verbasteren. Verder vond mijn vriend de naam met de h, een medeklinker op het eind, meer af.
bedankt voor de tips trouwens, Jasper vind ik vooral leuk!Als dat um wordt, krijg ik dan ook een vermelding op t geboortekaartje??!
Klopt, die h is ook overbodig. De reden is een ouderwetse: het is een familienaam die we letterlijk over wilden nemen en dus niet wilden verbasteren. Verder vond mijn vriend de naam met de h, een medeklinker op het eind, meer af.
bedankt voor de tips trouwens, Jasper vind ik vooral leuk!Als dat um wordt, krijg ik dan ook een vermelding op t geboortekaartje??!
dinsdag 29 december 2009 om 15:30
quote:buffy schreef op 29 december 2009 @ 15:23:
Hallo allemaal
Ons zoontje heet Bas.
Daan
Pepijn
Sepp
Siem
Joris?
Bram?
Jip?
Sam?
Joost?
Hallo allemaal
Ons zoontje heet Bas.
Daan
Pepijn
Sepp
Siem
Joris?
Bram?
Jip?
Sam?
Joost?
dinsdag 29 december 2009 om 18:52
quote:[message=4766303,noline]buffy schreef op 29 december Jip is ook zooo leuk! Alleen worden hier in de buurt meisjes zo genoemd....
Moeilijk!Jip leuk? dit vind ik dus een vreselijke naam. Hier in de buurt woont ook een Jip, jongen van een jaar of 14 en ik vind het geen porum als moeder hem roept (sorry als ik nu iemand beledig).
Moeilijk!Jip leuk? dit vind ik dus een vreselijke naam. Hier in de buurt woont ook een Jip, jongen van een jaar of 14 en ik vind het geen porum als moeder hem roept (sorry als ik nu iemand beledig).
dinsdag 29 december 2009 om 19:50
quote:wilma64 schreef op 29 december 2009 @ 18:52:
[...]
Jip leuk? dit vind ik dus een vreselijke naam. Hier in de buurt woont ook een Jip, jongen van een jaar of 14 en ik vind het geen porum als moeder hem roept (sorry als ik nu iemand beledig).
En daarnaast wordt er de rest van zijn leven naar een Janneke gezocht. Een vroegere kennis van mij heet Jip en ieder vriendinnetje werd standaard Janneke genoemd.
Ik vind Guus een leuke naam!!
[...]
Jip leuk? dit vind ik dus een vreselijke naam. Hier in de buurt woont ook een Jip, jongen van een jaar of 14 en ik vind het geen porum als moeder hem roept (sorry als ik nu iemand beledig).
En daarnaast wordt er de rest van zijn leven naar een Janneke gezocht. Een vroegere kennis van mij heet Jip en ieder vriendinnetje werd standaard Janneke genoemd.
Ik vind Guus een leuke naam!!