Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
quote:druifje76 schreef op 29 december 2009 @ 13:14:

Ik lees mee voor de jongensnaam passend bij Sara(h).

Wij hebben drie dochters en zijn nu op zoek naar een passende jongensnaam. Meisjesnaam hebben we al.

Mijn dochters heten Sara, Floor en Mette.

Jongensnamen tot nu toe:

* Stijn

* Hugo

* Rens

Namen die ik erbij vind passen: Thijs, Lucas, Jip, Ivar, Lars, Sven, Ole, Finn, Niels, Bas, Koen, Bart, Pim, Joep, Merlijn, Merijn, Marijn.
quote:buffy schreef op 29 december 2009 @ 15:23:

Ons zoontje heet Bas.

Gewoon Bas niets meer niets minder, wat is daar een leuke naam bij?

Bas & ..... Thijs, Gijs, Jeroen, Rick, Twan, Tom, Daan, Niek, Niels, Koen, Loek, Luuk, Mart, Sam, Bram, Joep, Chris, Sven, Stijn, Paul, Rob, Jos, Roel, Job/Jop.
quote:levenisleuk schreef op 29 december 2009 @ 18:00:

Wat vinden jullie van Guus?Leuk! Kort maar krachtig! Stoer! Lekker Hollands en verder geen poespas, houd ik van!
quote:elska schreef op 30 december 2009 @ 09:02:

Ja, Jip is leuk voor een kleuter. Maar als je later naar een advocaat gaat, en hij heet Jip de Vries? Neem je hem dan serieus?

Nee, volgens mij wordt een Jip nooit minister-president Ach... wie weet is een Jip in de regering wel veel vrolijker dan een Jan-Peter. Ik vind Jip leuk. Een volwassen man met de naam Jip... dat lijkt me gelijk een sympathieke kerel!
raff met dubbel F komt wel vaker voor. Het zoontje van een vriendin van mij heeft ook zo....( om orgineel te zijn haha maar meer mensen hebben dat dus bedacht)

Wij willen als t een jongen wordt ook vernoemen ( 2de en 3de naam) naar opa's....nou wil ik t niet letterlijk doen. Maar wat maak je van Henk??

Jongensnamen is zo ie zo moeilijk...een meisjesnaam hebben we allang
Hoi,

Mijn vriend en ik verwachten in maart ons eerste kindje, een jongetje, zoals het topic al doet vermoeden. We zijn nog niet uit de naam. Ik weet wel welke namen ik leuk vind:

-Olivier

-Tomas

-Timo

-Daan

Mijn vriend vindt leuk:

-Mathijs

De enige naam die we tot nu toe allebei leuk vinden is Tim, maar we zijn er nog niet uit. Kan iemand van jullie op een naam komen die bij de smaak van ons allebei past (ok, voor vriend een beetje moeilijk om zijn smaak te achterhalen met alleen de naam Mathijs). Voor een meisje zouden we erg wel al uit zijn geweest: Marit, maar ja, dit is echt overduidelijk een jongetje. Maar misschien dat die info nog helpt.

Ik ben erg benieuwd! Alvast bedankt.
quote:blogbabe schreef op 30 december 2009 @ 23:27:

[...]

Namen die ik erbij vind passen: Thijs, Lucas, Jip, Ivar, Lars, Sven, Ole, Finn, Niels, Bas, Koen, Bart, Pim, Joep, Merlijn, Merijn, Marijn.

Bedankt voor het meedenken! Super. Het punt is dat ik leerkracht ben en veel namen afvallen vanwege vervelende associatie.

Van jouw rijtje vind ik Lars, Joep en Koen leuk. Maar mijn man heet Coen... weet niet of dat handig is. Joep vind ik wel heel stoer. Ik vind Teun ook zo leuk, maar ken een beetje suffe Teun.
quote:druifje76 schreef op 31 december 2009 @ 12:27:

Ik vind Teun ook zo leuk, maar ken een beetje suffe Teun.Ik ken juist een geweldige Teun. Dus, tja... Als je het echt een gave naam vindt, dan zou ik het gewoon doen, hoor!
Voor bakvis...

Ik vind deze namen er wel bij passen: Yannick, Julian, Floris, Fabian, Florian, Bastiaan, Pepijn, Lucas, Jonathan, Merlijn, Merijn, Joris, Jasper, Hugo, Jonas, Nathan.
Ik vertelde net tegen mijn zus dat ik Jip zo'n ontzettend leuke naam vind Ik heb al een dochter en zoon en mijn gezin is in principe compleet maar stél dat er ooit nog een kindje komt staat Jip zeker op de lijst, voor een jongetje en voor een meisje.
.
.
quote:Zon_27 schreef op 31 december 2009 @ 10:29:

Wij willen als t een jongen wordt ook vernoemen ( 2de en 3de naam) naar opa's....nou wil ik t niet letterlijk doen. Maar wat maak je van Henk??

Hendrik, Erik/Eric, Rick/Rik, Ricky/Rikkie, Rikus/Riekus, Driekus/Drikus.
quote:blogbabe schreef op 31 december 2009 @ 14:29:

Voor bakvis...

Ik vind deze namen er wel bij passen: Yannick, Julian, Floris, Fabian, Florian, Bastiaan, Pepijn, Lucas, Jonathan, Merlijn, Merijn, Joris, Jasper, Hugo, Jonas, Nathan.Dank je blogbabe! Dat is inderdaad het soort namen dat ik leuk vind. Vooral Hugo en Nathan vind ik leuk, Yannick, Fabian, Florian en Pepijn het minste. Vriend vindt Nathan en Jonathan het leukste. Zou het dan Nathan worden? Nog even over denken hoor. Zijn er nog niet uit. Doet het natuurlijk wel goed internationaal (niet dat dat een vereiste is hoor, wil juist geen echt Engelse namen). Nog meer tips zijn welkom!
quote:Helianthus2106 schreef op 31 december 2009 @ 15:34:

[...]

Het wordt dus een jongetje? Mocht je ooit nog een meisje krijgen, misschien kun je dan ook de naam Marrit (korte a) overwegen. Vind ik wat pittiger en wat leuker.Dank je voor het meedenken, maar ik vind een lange a toch leuker.
Hoi,

Ook wij zijn nog niet uit de jongensnaam, al maakt Lukas een hele goede kans. Alleen heb ik even een paar vragen, ik hoop dat jullie me erbij kunnen helpen.

Lukas/Lucas schijnt nogal populair te zijn. Merken jullie daar wat van in jullie omgeving?

En de tweede gaat over de K... Vraag me niet waarom, maar ik vind Lukas mooier dan Lucas. Nu heb je alleen met sommige namen dat wanneer je het iets afwijkend schrijft het net lijkt alsof je niet wist hoe de naam geschreven moet worden (snap je het nog?). Zou het in dit geval ook zo kunnen lijken?

Vreselijk trouwens, een naam bedenken...
quote:Grann schreef op 01 januari 2010 @ 19:27:

Lukas/Lucas schijnt nogal populair te zijn. Merken jullie daar wat van in jullie omgeving?

Ja, ik werk op een basisschool en daar zitten meerdere jongens die Lucas heten (Lukas komt in mijn omgeving minder voor). Verder zitten bij mij op school: Luuk, Luc, Cas, Kas, Luca. Ik vind Lucas een supermooie naam. Maar als je geen veelvoorkomende naam wil, dan zou ik het niet doen.
Ik vind Lucas mooier dan Lukas. maar het kan allebei. Ik vind de K niet vergezocht. Kijk, heet je Yann ipv Jan dan vind ik dat wel vergezocht. Maar een K of een C? Dat heb je ook bij Koen /Coen.
Hm, in mijn omgeving hoor ik Lukas/Lucas namelijk helemaal niet veel. Maar goed, de 3e plek op de site van het svb zou natuurlijk genoeg moeten zeggen... Bedankt in ieder geval!
Grann: als je het echt een supergave naam vindt (en je weet ook echt niks anders wat je leuk vindt), dan zou ik er gewoon voor gaan hoor!
quote:blogbabe schreef op 01 januari 2010 @ 14:35:

[...]

Hendrik, Erik/Eric, Rick/Rik, Ricky/Rikkie, Rikus/Riekus, Driekus/Drikus.thanks voor t meedenken....ben er nog niet kapot van , van die namen...maar goed de roepnaam hebben we ook nog niet. Ik houd t topic dus maar in de gaten
quote:Zon_27 schreef op 31 december 2009 @ 10:29:

raff met dubbel F komt wel vaker voor. Het zoontje van een vriendin van mij heeft ook zo....( om orgineel te zijn haha maar meer mensen hebben dat dus bedacht)

Jongensnamen is zo ie zo moeilijk...een meisjesnaam hebben we allangWat vind je van Herre?
Variant op Henk: Eri, Enrique, Enrico, Henrico, Henry, Hendri. Maar als je zoon gewoon een Hollandse naam krijgt dan is de tweede naam 'Henk' misschien ook wel leuk?
Sara, Floor, Mette en ....

Wout, Harm, Josse, Bas, Ruben, Ralf, Rense, Timon, Cas, Pepijn, Sam, Abel, Noud, Loek.

Bas en ... Timme, Abel, Daan, Hidde, Siem, (Mees vind ik ook leuk!!) Vince, Stan, Melle,

Wat kun je van Henk maken: Henno.
Ik ben zwanger van ons tweede kind (een jongen, verwacht in april). We hebben al een dochter van 2,5. Haar naam is Leonie. Wat vinden jullie daarbij passen?

Ik vind zelf Lars of Laurens wel mooi.

Of vinden jullie opnieuw een naam met een L te "kak"? Ik moet wel zeggen dat ik Belgische ben, dus dat gedoe dat dezelfde voorletters verwarrend zijn speelt bij ons niet. :-)

De naam mag niet eindigen op een -e, want de achternaam eindigt daar ook op, en 2 keer -e vind ik niet mooi klinken.

Bedankt voor het meedenken alvast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven