Wanneer heb je een echte relatie?

dinsdag 29 december 2009 om 18:59
"Het is vrij simpel: als je aan sex begint voor je een echte relatie hebt, moet je er altijd rekening mee houden dat het daar bij blijft."
Bovenstaande zin zag ik ergens op het forum staan en de vraag kwam bij mij op "wanneer weet je of je een echte relatie hebt"? Er zijn heel veel topics van (vooral) vrouwen die dachten dat zij in een (prille) relatie (fase) zaten, totdat er iets gebeurde (vaak seks) waarna de man afstand nam en hun enigszins verbaasd dan wel verbijsterd achterliet.
Een vraag voor diegene met een relatie. Vanaf welk moment wist je dat je een echte relatie hebt?
Bovenstaande zin zag ik ergens op het forum staan en de vraag kwam bij mij op "wanneer weet je of je een echte relatie hebt"? Er zijn heel veel topics van (vooral) vrouwen die dachten dat zij in een (prille) relatie (fase) zaten, totdat er iets gebeurde (vaak seks) waarna de man afstand nam en hun enigszins verbaasd dan wel verbijsterd achterliet.
Een vraag voor diegene met een relatie. Vanaf welk moment wist je dat je een echte relatie hebt?
dinsdag 29 december 2009 om 19:02

dinsdag 29 december 2009 om 19:13
Gewoon om vragen? Precies. Waarom ook niet? Maar volgens mij gebeurt dat vaker niet dan wel. Een vrouw leert een leuke vent kennen, hij zegt wat zij wil horen en zij denkt "hij voelt hetzelfde voor mij als ik voor hem". Vervolgens gaat 80% van de communicatie via MSN en SMS. Het moment komt dat ze seks hebben. En dan gaat bij de man de negeer modus aan (op wat voor manier dan ook) en gaat meer en meer afstand nemen. De vrouw blijft met vraagtekens zitten en gaat vervolgens via SMS en MSN opheldering proberen te krijgen. Dit even in een notendop en generaliserend gezegd. Maar niemand praat meer met elkaar (verbaal). En niemand vraagt aan elkaar "wat hebben wij met elkaar?" of "wat zijn wij van elkaar?"
dinsdag 29 december 2009 om 19:13
Wij hebben eerst een aantal maanden gescharreld, ik wilde geen relatie. Tot ik daar op een gegeven moment een einde aan maakte en hem verschrikkelijk ging missen. Toen hebben er wel heel bewust 'officieel' voor elkaar gekozen. Scharrelen was overigens al meer een relatie dan alleen maar bootycalls hoor, maar van geen seks voordat je een officiële relatie hebt was bij ons dus niet echt sprake
dinsdag 29 december 2009 om 19:15
Op je gevoel en of dat beantwoordt wordt door je partner, als je op dat moment goed naar je hart luistert (en niet naar je piemel) dan voel je of het goed zit of niet, ik wist het bij Betty al voordat we een woord gewisseld hadden en zij ook. Binnen een week nadat we aan de praat geraakt waren woonden we samen en nu al bijna 8 jaar.

dinsdag 29 december 2009 om 19:17

dinsdag 29 december 2009 om 19:26
Na al een week zei hij "volgens mij ben ik nu al smoorverliefd op je".
Na een week of 5 begon een wederzijdse vriendin zich "ermee te bemoeien" omdat ze maar steeds vroeg hoe het nu zat tussen ons. dus dat vertelde hij tegen me en zei daar meteen bij dat hij mij zag als zijn vriendin... dus toen was het duidelijk...
overigens hadden we na 3 weken (en 10 x logeren) pas sex. hij wilde graag wachten.
bij een ex van me hadden op de 1e date al sex, maar hij zag me toen nog als scharrel. pas na 3,5 maand durfde hij toe te geven dat hij van me hield.
Na een week of 5 begon een wederzijdse vriendin zich "ermee te bemoeien" omdat ze maar steeds vroeg hoe het nu zat tussen ons. dus dat vertelde hij tegen me en zei daar meteen bij dat hij mij zag als zijn vriendin... dus toen was het duidelijk...
overigens hadden we na 3 weken (en 10 x logeren) pas sex. hij wilde graag wachten.
bij een ex van me hadden op de 1e date al sex, maar hij zag me toen nog als scharrel. pas na 3,5 maand durfde hij toe te geven dat hij van me hield.
dinsdag 29 december 2009 om 19:26
dinsdag 29 december 2009 om 19:28
dinsdag 29 december 2009 om 19:32
quote:liefmeisje2 schreef op 29 december 2009 @ 19:27:
ja, maar soms kan het ook claimend of bevestiging zoekend overkomen... terwijl hij er misschien liever nog niet zo'n label aan wil hangen....en dan kan het volgens mij ook averechts werken?!Als hij dat zo zou voelen is dat zijn pakkie aan, jij wilt wat zekerheid, ik vind dat je daar dan gewoon recht op hebt, en eens met voorgangster, dat voel je wel hoor
ja, maar soms kan het ook claimend of bevestiging zoekend overkomen... terwijl hij er misschien liever nog niet zo'n label aan wil hangen....en dan kan het volgens mij ook averechts werken?!Als hij dat zo zou voelen is dat zijn pakkie aan, jij wilt wat zekerheid, ik vind dat je daar dan gewoon recht op hebt, en eens met voorgangster, dat voel je wel hoor