vriend vermijd contact nadat ik vertelde over verkrachting

29-12-2009 23:06 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie jaar geleden ben ik verkracht in mijn eigen huis door de vriend van mijn vriendin. Nu is een half jaar geleden uitgekomen dat 'de vriend' ook haar kind heeft verkracht (relatie is geeindigd, aangifte komt nog). Dat was de eerste keer dat ik aan haar vertelde wat er gebeurt was. Ze is ook de enigste die er van af weet. 'De vriend' heeft mij via Hyves benaderd en een paar dagen geleden ook telefonisch.

Nu is het zo dat ik sinds kort een relatie heb. Toen ik telefonisch gebeld werd door 'de vriend', stortte ik even in. Het eerste wat ik deed was mijn vriend bellen. Hij was niet bereikbaar. Uiteindelijk heb ik het hem via sms verteld (dat vond ik al erg kut om te doen), in de hoop dat hij dan wel zou reageren. Volgende ochtend pas een reactie (via SMS) dat hij die 'vriend' wilde bellen. Ik heb de afgelopen dagen geprobeerd contact met hem te zoeken, maar niet te bereiken. Ik heb hem ook laten weten dat hij mij enorm in de kou laat staan. Ik kan begrijpen dat dit wat met hem doet. Alles wat ik wil is dat hij er voor mij is, hij hoeft er niet mee te dealen. Dat doe ik wel.

Al met al heeft hij mij dus laten barsten (tenminste zo voelt het). Ik ben behoorlijk pist en ik kras over mijn bol of ik verder met hem wil. Wij zouden vandaag praten. Is wat tussen gekomen van zijn kant, kan gebeuren. Nu ben ik zo ver dat ik hem verlopig niet wil zien en mijn telefoon heb uitgezet.

Wat is wijsheid?
Jee ik begrijp dat je hem via de SMS hebt verteld wat je is overkomen?

En nu reageert hij niet? Hm. in de eerste plaats geen handige manier om zoiets te vertellen en in de tweede plaats is het op zijn minst vreemd dat hij niet reageert.

Heb je therapie gehad en heb je aangifte gedaan?
Hoe lang heb je een relatie? En wat heb je nou allemaal gesmst? En waarom kon je je vriend niet gewoon even bellen?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Misschien heeft hij die "vriend" gesproken en heeft die vriend de schuld op jou afgeschoven.

Je moet echt hulp zoeken voor dit soort dingen want je vriendje kan je daar niet bij helpen hij kan hooguit steunen en blijkbaar heeft hij daar weinig zin in
Communiceren.

Wat je zegt en wat je doet is nu in tegenspraak met elkaar. Aaan de ene kant zeg je "er kwam iets tussen, kan gebeuren", maar je zet wel je telefoon uit zodat hij je niet kan bereiken. Het is dus bij jou heel erg "nu of nooit" en met zo'n houding krijg je zelden wat je echt nodig hebt.

En sms is GEEN middel voor het communiceren van heftige boodschappen als het feit dat je verkracht bent.

Ik zou nu vooral goed buij jezelf nadenken wat je wilt, op wie je nu boos bent en waarom, en dan naar je vriend gewoon vragen om dat waar je echt behoefte aan hebt.
Wat een ontzettend heftig verhaal kalima!

Hoe lang heb je al een relatie met deze jongen?

Ik kan me wel een (klein beetje) voorstellen dat hij zich helemaal kapot geschrokken is en ik vind ook dat je dat niet per SMS had moeten mededelen.

Ik mag hopen dat je aangifte hebt gedaan?

Mijn hart gaat ook uit naar het kind van je vriendin!
Nondesju wat een situatie, verschrikkelijk

Het was natuurlijk niet handig om via sms jouw vriend te benaderen, maar dat besef je zelf ook. Is gebeurd...

Er zijn twee zaken die ik érg vreemd vind.

1. Hoezo wil vriend contact opnemen met bewuste man, gelooft hij jouw verhaal niet?

2. Wat laat jouw vriend het nu afweten zeg! Hij hoort er nu voor jou te zijn. Ik kan mijzelf voorstellen dat hij in shock is maar dan nog!

Ik zou zeggen maak hem dit heel duidelijk... Al moet dit dus bijvoorbeeld via voicemail omdat hij niet opneemt

Wat ik me nog afvroeg. Heb je zelf al wel aangifte gedaan? Daarnaast, wat moest de bewuste viezerik man nu van jou waar haalt hij het lef vandaan nog contact op te nemen
aan de andere kant is het uiterst dubieus dat haar "vriend" niet reageert. Ik denk voldoende om hem te kwalificeren als totaal ongeschikt relatiemateriaal
Ik hoop dat je aangifte hebt gedaan. Indien niet dan zou ik je willen adviseren dat alsnog te doen. Hij heeft dit nu twee keer geflikt bij iemand. Bij jou als volwassene maar dus ook bij een kind. Dat mag niet ongestraft blijven.

Ik hoef je denk ik niet te vertellen dat een dergelijke boodschap via sms te vertellen geenszins slim is. Aan de andere kant laat je partner het nu wel erg afweten. Je hebt nu al een paar keer geprobeerd met hem af te spreken/contact te zoeken. Ik zou zeggen: laat het erbij. Wat ook de reden is, hij is er nu niet voor jou en dat is wel wat jij nodig hebt.

Kijk of er iemand anders, liefst ook een professioneel iemand, is bij wie je kan aankloppen met je verhaal en ervaringen. Dit in je eentje verwerken is niet verstandig en ook niet nodig.

Heel veel sterkte toegewenst!!!!!!!!!
Waarom wil die "vriend" die je verkracht heeft nog contact met je opnemen? Lijkt me dat hij de gene is waar je boos op moet zijn!!

Zijn jou verkering (laten we het zo maar even noemen voor 't gemak) en die "vriend" ook bekenden van elkaar? Want anders snap ik ook niet helemaal waarom je verkering hem gaat bellen. Wil hij je verhaal checken, gaat hij verhaal halen?

Ik zou je verkering nog even de kans geven op te vertellen waar hij de afgelopen dagen zo druk mee was en waarom hij er niet voor jou kon zijn. En afhankelijk van dat verhaal zou ik hem waarschijnlijk mooi dumpen. Moet wel heel goed verhaal zijn wil hij uitleggen waarom hij drukker is met die "vriend" dan met jou.....

En idd, heb je ook aangifte gedaan?
quote:meds schreef op 29 december 2009 @ 23:14:

aan de andere kant is het uiterst dubieus dat haar "vriend" niet reageert. Ik denk voldoende om hem te kwalificeren als totaal ongeschikt relatiemateriaal

Helemaal mee eens. Prima dat hij de tijd nodig heeft om het te laten bezinken en zijn rust te vinden maar daarna in rap tempo naar je vriendin toe die je duidelijk hard nodig heeft!

Mijn hart krimpt ineen bij het idee dat hij blijkbaar ook niet van kinderen af kan blijven :puke:
quote:Bindi schreef op 29 december 2009 @ 23:17:

[...]

Helemaal mee eens. Prima dat hij de tijd nodig heeft om het te laten bezinken en zijn rust te vinden maar daarna in rap tempo naar je vriendin toe die je duidelijk hard nodig heeft!

Mijn hart krimp ineen bij het idee dat hij blijkbaar ook niet van kinderen af kan blijven :puke:daarom moet iedereen die ooit verkracht is ook aangifte doen en het zeggen. Dit soort honden blijven maar slachtoffers maken
Sluit me aan bij Boarn, scheelt mij typwerk
Heel veel sterkte!!

Net als de rest zegt, was die sms waarschijnlijk niet zo handig. Maar waarschijnlijk werd je overvallen door emoties die je op dat moment graag kwijt wilde en dan doe je weleens iets wat achteraf gezien niet zo handig was.

Van je vriend is dit wel heel erg jammer, ook al is hij geschrokken, hij zou er nu toch voor je moeten zijn.

Wat meds zegt; waarschijnlijk niet geschikt voor relatie?

liefs
quote:meds schreef op 29 december 2009 @ 23:18:

[...]

daarom moet iedereen die ooit verkracht is ook aangifte doen en het zeggen. Dit soort honden blijven maar slachtoffers makenBen ik helemaal met je eens
En kind verkracht???? Aan wat voor leeftijd moet ik dan denken?
zoiets sms je toch niet? In een paar woorden even vertellen dat je verkracht bent? Vraag je ook eens af wat dat met je vriend doet?

Zo even plompverloren een sms-je.
Je vraag wat wijsheid is.

Welnu wijsheid is voor jezelf hulp organiseren (slachtofferhulp kan je verder helpen)

en aangifte doen voor zover dat nog niet gedaan is (als je het niet voor jezelf wil doen, doe het dan voor dat kind, jouw verhaal en aangifte is heel belangrijk in de zaak van de verkrachting van dat kind)

wat betreft je vriend, die zou ik vriendelijk per sms vertellen dat ie geen contact meer met je hoeft te zoeken. Er zijn wel betere vrienden te vinden hoor.
quote:medje schreef op 29 december 2009 @ 23:22:

zoiets sms je toch niet? In een paar woorden even vertellen dat je verkracht bent? Vraag je ook eens af wat dat met je vriend doet?

Zo even plompverloren een sms-je.kan gebeuren, is niet handig van TO, maar TO is het slachtoffer niet de vriend. Die kerel had natuurlijk meteen aan de deur moeten staan
en nu wil je ineens dat hij er voor je is terwijl je niet eens de moeite of tijd neemt om het hem persoonlijk te vertellen??

Ik mag aannemen dat er nogal wat emoties van jouw kant mee gemoeid zijn. Leg het niet bij hem maar bij jezelf
Wat een vreemd verhaal... ben ik de enige die zich afvraagt waarom je het je vriendin nooit eerder hebt verteld? En sms-en over zoiets...?

Al met al een kut situatie. Sterkte.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:meds schreef op 29 december 2009 @ 23:22:

en aangifte doen voor zover dat nog niet gedaan is (als je het niet voor jezelf wil doen, doe het dan voor dat kind, jouw verhaal en aangifte is heel belangrijk in de zaak van de verkrachting van dat kind)!!!!!!!!!!
T.a.v de dader, als je aangifte hebt gedaan kan je gelijk met de politie spreken over een contactverbod.
Mag ik de naam en adres van die smeerpijp ?
Aliquando et insanire lucundum est
quote:meds schreef op 29 december 2009 @ 23:23:

[...]

kan gebeuren, is niet handig van TO, maar TO is het slachtoffer niet de vriend. Die kerel had natuurlijk meteen aan de deur moeten staannee mee eens, meds. Zo'n kerel weet toch niet wat hij daar mee moet. Het is nog een prille relatie, begrijp ik. Wat moet hij met zo'n sms?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven