wie heeft er paranormale ervaringen?
woensdag 30 december 2009 om 13:23
quote:Pannetje schreef op 30 december 2009 @ 13:14:
Ik heb die wel gehad ja...meer heldervoelend...dingen voelen aankomen.
Mee eens, heb meerdere malen een zwangerschap 'voelen' aankomen.. maar ook een keer het ongeluk van mijn vader..
@pannetje, uitgelachen?! wat een hartelijke medeforummers had je dan.. het is juist iets waar je trots op kan zijn, vooral als je er goed mee om kan gaan!
Ik heb die wel gehad ja...meer heldervoelend...dingen voelen aankomen.
Mee eens, heb meerdere malen een zwangerschap 'voelen' aankomen.. maar ook een keer het ongeluk van mijn vader..
@pannetje, uitgelachen?! wat een hartelijke medeforummers had je dan.. het is juist iets waar je trots op kan zijn, vooral als je er goed mee om kan gaan!
woensdag 30 december 2009 om 13:29
Altijd een lastig onderwerp, want je weet nooit hoe mensen in elkaar steken als ze hier zomaar wat ervaringen op een forum gaan delen. Sommige mensen hebben wanen ed. wat sterk op paranormale ervaringen kan lijken. Anderen gaan er (naar mijn mening) niet integer mee om door mensen een toekomst te voorspellen die ze nog jaren achtervolgen kan.
En ook vind ik het soms vaag waar de grens tussen intuitie en paranormaal wordt getrokken. Waarom worden die ervaringen niet gewoon als normaal beschouwd zonder er gelijk een rariteitenkabinet van te maken? Lijkt mij voor iedereen gezonder dan nu op jacht te gaan naar wat spraakmakende paranormale sensaties. 't Is gewoon, graag minder bijzonder over doen en in vertrouwelijke kring bespreken ipv op een openbaar forum waar het waarheidsgehalte volledig onduidelijk is.
En ook vind ik het soms vaag waar de grens tussen intuitie en paranormaal wordt getrokken. Waarom worden die ervaringen niet gewoon als normaal beschouwd zonder er gelijk een rariteitenkabinet van te maken? Lijkt mij voor iedereen gezonder dan nu op jacht te gaan naar wat spraakmakende paranormale sensaties. 't Is gewoon, graag minder bijzonder over doen en in vertrouwelijke kring bespreken ipv op een openbaar forum waar het waarheidsgehalte volledig onduidelijk is.
woensdag 30 december 2009 om 13:34
Ik ben van het niet-kamp maar heb van de zomer een hele bizarre ervaring gehad. Mijn vader is deze zomer plots overleden. Ik had hem de dag ervoor zonnebloemen willen brengen maar deze mochten niet mee op de afdeling ( IC)
Geen zonnebloemen dus. Afijn, mijn vader is overleden, en de crematie werd gepland. Zonnebloemen, ik mocht kiezen, kreeg ie toch nog die grote gele bloemen. Hartverscheurend dat ie ze niet meer zou zien.
Op weg naar het crematorium besloten we even te wachten in de buurt, we wilden er niet bij zijn als de kist uit de auto getild werd. Ik was nog nooit in die stad geweest en we parkeerden zomaar ergens in een straat. We stapten even uit en tot onze grote verbazing had ik de auto pal voor een gebouw geparkeerd waar op de muur een enorme stenen zonnebloem ingebouwd zat. Bizar. Onverklaarbaar, nooit eerder in die buurt geweest.
Geen zonnebloemen dus. Afijn, mijn vader is overleden, en de crematie werd gepland. Zonnebloemen, ik mocht kiezen, kreeg ie toch nog die grote gele bloemen. Hartverscheurend dat ie ze niet meer zou zien.
Op weg naar het crematorium besloten we even te wachten in de buurt, we wilden er niet bij zijn als de kist uit de auto getild werd. Ik was nog nooit in die stad geweest en we parkeerden zomaar ergens in een straat. We stapten even uit en tot onze grote verbazing had ik de auto pal voor een gebouw geparkeerd waar op de muur een enorme stenen zonnebloem ingebouwd zat. Bizar. Onverklaarbaar, nooit eerder in die buurt geweest.
woensdag 30 december 2009 om 14:05
woensdag 30 december 2009 om 14:12
Mijn moeder en mijn tante waren allebei gek op jonge spruitjes. Van die kleine. Altijd als ze samen waren en als het seizoen ernaar was, aten ze die. Het was een soort zussending. Altijd maar die spruitjes. Tante werd ziek, en na een jaar stierf ze. Mijn moeder vroeg aan haar, als er iets is daar boven, wil je me dan iets laten merken? Als dat kan... En hoe zou ze dan laten merken dat het goed ging en dat er boven dus echt iets was, een hiernamaals ofzo... Nou, zei mijn tante, ik gooi wel een spruitje naar je toe.
Een paar maanden na haar dood loopt mijn moeder in de supermarkt. Een mevrouw pakt een netje spruitjes. Mijn moeder stond niet eens bij haar in de buurt. Maar het netje barstte open en de spruitjes rolde allemaal haar kant op. Ze stond er middenin, omringt met spruitjes. Van die kleintjes, de jonge. Waar ze zo gek op waren.
Ze is er van overtuigt dat dat het teken was dat er dus iets is hierboven.
Ik vind het mooi.
Een paar maanden na haar dood loopt mijn moeder in de supermarkt. Een mevrouw pakt een netje spruitjes. Mijn moeder stond niet eens bij haar in de buurt. Maar het netje barstte open en de spruitjes rolde allemaal haar kant op. Ze stond er middenin, omringt met spruitjes. Van die kleintjes, de jonge. Waar ze zo gek op waren.
Ze is er van overtuigt dat dat het teken was dat er dus iets is hierboven.
Ik vind het mooi.
woensdag 30 december 2009 om 14:15
Mijn vader lag in het ziekenhuis en die ochtend droomde ik dat ik mijn vader begeleidde naar het "paradijs". We zagen twee overleden hondjes die ons kwamen begroeten. Even daarna werd ik wakker gebeld door het ziekenhuis dat het niet goed ging met mijn vader. Het bleek dat hij een hartstilstand heeft gehad en dat ze hem gereanimeerd hadden. Helaas is hij twee dagen daarna toch overleden.
woensdag 30 december 2009 om 14:15
ik weet wat ik zie en voel en een vriendin van mij kan het ook.
ik heb de moeder van mijn beste vriend gezien en kon haar beschrijven terwijl ik nog nooit een foto van haar had gezien en ze al 16 jaar dood is.
de avond voor zijn bruiloft liet ze mij weten dat hij de goede keus had gemaakt en dat ze blij was dat ik hem steunde
ik heb de moeder van mijn beste vriend gezien en kon haar beschrijven terwijl ik nog nooit een foto van haar had gezien en ze al 16 jaar dood is.
de avond voor zijn bruiloft liet ze mij weten dat hij de goede keus had gemaakt en dat ze blij was dat ik hem steunde
woensdag 30 december 2009 om 14:19
Twintig jaar geleden liep ik op de Albert Cuypmarkt en moest steeds denken aan een vriendin waar ik al een paar maanden geen contact mee had. Ik besloot haar te bellen zodra ik thuis kam. Ze werkte in het City Theater op het Leidseplein. Ik belde daarheen en de telefoniste vroeg naar de relatie die ik met haar had. Ik vertelde een vriendin te zijn. Ze zei: "een ogenblikje". Even later kwam ze terug aan de telefoon en vertelde ze dat mijn vriendin die ochtend was overleden.
woensdag 30 december 2009 om 14:32
Ik heb mezelf nooit als paranormaal begaafd willen zien, maar heb wel dingen ervaren. Is dat dan menselijke intuïtie??
Ik liep een keer de metrotrap op naar het perron. Aan de wanden hangen schilderijen. Ineens zag ik in een flits mijn zus op een van de schilderijen. Ik dacht, ben nog niet helemaal wakker. Op het perron aangekomen kwam ik mijn zus tegen op een voor haar ongebruikelijk tijdstip.
Ik liep een keer de metrotrap op naar het perron. Aan de wanden hangen schilderijen. Ineens zag ik in een flits mijn zus op een van de schilderijen. Ik dacht, ben nog niet helemaal wakker. Op het perron aangekomen kwam ik mijn zus tegen op een voor haar ongebruikelijk tijdstip.
woensdag 30 december 2009 om 14:33
zomaareenvent, wat je schrijft gaat misschien op voor volwassen mensen.
mijn zoon zat met zijn gezicht naar de muur aan onze eettafel te eten, tot hij opeens begon te zwaaien.
ik vraag aan hem, naar wie zwaai je nou?
nou mama je ziet toch wel dat opa thijssie daar staat?
mijn kind had nog nooit gehoord dat zijn overgrootopa altijd opa thijssie werd genoemd. hij is namelijk overleden op de dag dat ik 15 werd en ik ben nu inmiddles 35
mijn zoon zat met zijn gezicht naar de muur aan onze eettafel te eten, tot hij opeens begon te zwaaien.
ik vraag aan hem, naar wie zwaai je nou?
nou mama je ziet toch wel dat opa thijssie daar staat?
mijn kind had nog nooit gehoord dat zijn overgrootopa altijd opa thijssie werd genoemd. hij is namelijk overleden op de dag dat ik 15 werd en ik ben nu inmiddles 35
woensdag 30 december 2009 om 14:37
Paranormaal betekent ongeveer 'naast het gewone' Iets wat dus niet direct verklaarbaar is, niet in het dagelijks leven voorkomt. Niet aantoonbaar is. Daar kan dus alles onder vallen. Elfjes zien tot glazenbollen gluren, tot kaarten leggen, geestverschijningen zien, iets dromen wat uit gaat komen, weten dat iemand je gaat bellen, dat soort dingen
Intuitie is meer een gevoel. Iets wat er aan zit te komen wat je al op kunt pikken. Volgens mij is paranormaal het allesomvattende woord waar je intuitie onder kunt brengen.
Alleen wordt intuitie meer geaccepteerd omdat de meeste mensen daar wel ervaringen mee hebben.
Intuitie is meer een gevoel. Iets wat er aan zit te komen wat je al op kunt pikken. Volgens mij is paranormaal het allesomvattende woord waar je intuitie onder kunt brengen.
Alleen wordt intuitie meer geaccepteerd omdat de meeste mensen daar wel ervaringen mee hebben.
woensdag 30 december 2009 om 14:55
@ hermoine, dat was een mooie ervaring die je zoontje daar had! Wat was jou reactie?
Een tijdje geleden liep ik met mijn dochter (nu 2) in de stad om cadeautjes te kopen voor mijn vader (haar opa) zijn verjaardag. Op eens begint ze vanuit het niets te lachen en heel hard opa opa te roepen. Dus ik vraag:
"Opa? waar is die dan?"
"Nou hier" (en wijst naast zich)
"ik (denkend dat ze het over haar eigen opa heeft) zie hem niet hoor schat"
"Nee mamma, niet mijn opa, jou opa! Naast je"
Vervolgens heeft ze de hele middag opa kusjes gegeven en geroepen dat we hier waren.
Tja.. wel een fijn gevoel dat hij er blijkbaar toch is. En voor de goede orde zij heeft mijn opa niet gekend. Hij overleed 5 jaar voor haar geboorte. Maar toch zodra ze kon praten pakte ze zijn foto uit de la en zei: Nikki opa kusje geven? En dat terwijl ze nog nooit een foto van opa gezien had laat stan dat ik of haar vader hadden verteld dat dat mijn opa was.
En om TO een antwoord te geven: Ja van kleins af aan (vanaf dat ik kon praten) heb ik die ervaringen gehad en gedeeld met mijn ouders.
Een tijdje geleden liep ik met mijn dochter (nu 2) in de stad om cadeautjes te kopen voor mijn vader (haar opa) zijn verjaardag. Op eens begint ze vanuit het niets te lachen en heel hard opa opa te roepen. Dus ik vraag:
"Opa? waar is die dan?"
"Nou hier" (en wijst naast zich)
"ik (denkend dat ze het over haar eigen opa heeft) zie hem niet hoor schat"
"Nee mamma, niet mijn opa, jou opa! Naast je"
Vervolgens heeft ze de hele middag opa kusjes gegeven en geroepen dat we hier waren.
Tja.. wel een fijn gevoel dat hij er blijkbaar toch is. En voor de goede orde zij heeft mijn opa niet gekend. Hij overleed 5 jaar voor haar geboorte. Maar toch zodra ze kon praten pakte ze zijn foto uit de la en zei: Nikki opa kusje geven? En dat terwijl ze nog nooit een foto van opa gezien had laat stan dat ik of haar vader hadden verteld dat dat mijn opa was.
En om TO een antwoord te geven: Ja van kleins af aan (vanaf dat ik kon praten) heb ik die ervaringen gehad en gedeeld met mijn ouders.
Erger u niet, verwonder u slechts!
woensdag 30 december 2009 om 14:59
De TO vraagt naar paranormale ervaringen, niet naar of het wel of niet waar is. Mensen die er sceptisch over zijn, ok. Maar daar wordt dus niet naar gevraagd. Sorry, maar dat vind ik erg irritant. Net zoals dat je gaat vergelijken welke stroming het beste is. Daar komt geen mens uit.
Ik heb er altijd voor open gestaan en ben er regelmatig mee bezig. Ik word vaak 's nachts wakker omdat ik het idee heb dat er iemand naar me kijkt. En ook heb ik vaak het gevoel dat ik niet alleen ben. Begin februari heb ik voor de eerste keer een avond waar ik vragen kan stellen aan een paranormaal begaafde. Ik ben heel benieuwd wat ik te horen krijg.
Ik heb er altijd voor open gestaan en ben er regelmatig mee bezig. Ik word vaak 's nachts wakker omdat ik het idee heb dat er iemand naar me kijkt. En ook heb ik vaak het gevoel dat ik niet alleen ben. Begin februari heb ik voor de eerste keer een avond waar ik vragen kan stellen aan een paranormaal begaafde. Ik ben heel benieuwd wat ik te horen krijg.