Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
quote:minny schreef op 30 december 2009 @ 15:22:

Mag je trouwens wel stukjes van de OP quoten, waar je op wil reageren?Ja, dat mag. Het gaat er namelijk vooral om dat er niet alleen maar gequote wordt om de OP te bewaren, zodat de TO die niet meer aan kan passen. Maar die stukken quoten waar je op reageert is geen enkel probleem.
Fijn he, dat dat toch allemaal maar mág.

Zo op Vivaforum.

We mogen zoveel.

En daarbij ook nog in onze handjes knijpen.

Ik vind het gewéldig!

Hartelijk dank.
quote:willem1959 schreef op 30 december 2009 @ 14:15:

[...]

Dit was anders jasmijn. Er kwamen wat mensen vragen waarom mijn topics gesloten waren, omdat angel 5 er de sticker provocerend op had geplakt. Er was er zegge en schrijven 1 die in een "groepjes-topic" post, maar angel 5 reageerde met: toch opvallend dat 3000+ ers het weer voor willem op komen nemen.

Daarnast heeft ze mijn gesloten topics weer geopend en over verschillende pijlers rondgestrooid zodat de samenhang zoek was.

Al met al erg kinderachtig. Blijkbaar had ze een onderliggende vete met 3000+.Dat ben ik wel met je eens Willem. Blijkbaar is er iets grondig misgegaan tussen Vijf en het 3000+ groepje, sinds dat gedoe met mij (en Petra) en reageert ze nu heel allergisch op alles wat uit die hoek komt of lijkt te komen. Dat vind ik echt heel jammer.
quote:Viva Angel2 schreef op 30 december 2009 @ 16:43:

[...]

Ja, dat mag. Het gaat er namelijk vooral om dat er niet alleen maar gequote wordt om de OP te bewaren, zodat de TO die niet meer aan kan passen. Maar die stukken quoten waar je op reageert is geen enkel probleem.

Is het mogelijk om de mogelijkheid te geven dat TO de OP wel kan veranderen maar niet helemaal kan verwijderen als ze de reacties niet naar wens vindt.

Ik vind het vaak erg jammer dat het verhaal dan totaal niet meer te volgen is en eerlijk gezegd vind ik het verwijderen van een OP ook een zwaktebod. Dat is het risico, dan moet je maar geen topic openen.
Oooh, dus het ligt niet aan mij, maar aan 5 dat ik haar soms stom vind?
quote:iris1969 schreef op 30 december 2009 @ 17:03:

[...]

Is het mogelijk om de mogelijkheid te geven dat TO de OP wel kan veranderen maar niet helemaal kan verwijderen als ze de reacties niet naar wens vindt.

Ik vind het vaak erg jammer dat het verhaal dan totaal niet meer te volgen is en eerlijk gezegd vind ik het verwijderen van een OP ook een zwaktebod. Dat is het risico, dan moet je maar geen topic openen.

Die discussie is hier eerder al gevoerd

Het punt is dat een TO die spijt heeft van het topic, om wat voor reden dan ook, de OP en alle quotes, of zelfs het hele topic, toch wel wegkrijgt. Zoals nu, door het zelf te doen, of anders door het ons te verzoeken. En aan zo'n verzoek moeten wij gehoor geven. Het enige effect dat je met een dergelijke maatregel krijgt, is dat wij het veel drukker gaan krijgen met het weghalen van al die postings en quotes, of dat de topics helemaal verdwijnen in plaats van alleen de OP.
Aha, duidelijk. Dank je Twee.
Ah oke, maar zoals al eerder is vastgesteld, soms staan er dagenlang beledigingen onder het mom van "ook andere dingen te doen en druk druk druk". Derhalve lijkt het me dan erg plausibel dat een verwijderverzoek van een huilie ook best wel om dezelfde reden dagenlang kan blijven staan. Toch? Ja toch? Ja he? Toch?
quote:Viva Angel2 schreef op 30 december 2009 @ 16:43:

[...]

Ja, dat mag. Het gaat er namelijk vooral om dat er niet alleen maar gequote wordt om de OP te bewaren, zodat de TO die niet meer aan kan passen. Maar die stukken quoten waar je op reageert is geen enkel probleem.Ah mooi, bedankt voor het antwoord
quote:kjong schreef op 30 december 2009 @ 17:11:

Oooh, dus het ligt niet aan mij, maar aan 5 dat ik haar soms stom vind?Het ligt altijd aan een ander Kjong, dat houdt het leven lekker overzichtelijk
quote:minny schreef op 30 december 2009 @ 17:20:

Ah oke, maar zoals al eerder is vastgesteld, soms staan er dagenlang beledigingen onder het mom van "ook andere dingen te doen en druk druk druk". Derhalve lijkt het me dan erg plausibel dat een verwijderverzoek van een huilie ook best wel om dezelfde reden dagenlang kan blijven staan. Toch? Ja toch? Ja he? Toch?

... en leid ons niet in verzoeking

We proberen altijd binnen 24 uur te reageren, maar een angel is ook wel eens met vakantie of soms moeten we eerst over iets overleggen of willen we een oordeel van Naomi. Dan kan iets wel eens langer blijven staan. Meestal zijn dit niet-dringende zaken, maar we laten ons eigen gevoel of waarde-oordeel daar niet in meespelen. Al is dat soms best moeilijk .
Mijn opmerking in het modtopic heb ik verwijderd. Hiermee is voor mij de zaak afgedaan.

Alle hoofdletters zijn verwijderd uit deze pijler, op de beginwoorden van een zin en namen na.
Jammer. Ps, Nietjes is een naam, zelfs die hoofdletter hebben we moeten inleveren .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:iris1969 schreef op 30 december 2009 @ 17:22:

[...]

Het ligt altijd aan een ander Kjong, dat houdt het leven lekker overzichtelijk Zo is dat!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Maar als beide partijen dat vinden, dan ligt het dus ook aan jezelf, volgens de ander. Of vergist de ander zich ook altijd?
quote:Viva Angel2 schreef op 30 december 2009 @ 17:24:

[...]

... en leid ons niet in verzoeking

We proberen altijd binnen 24 uur te reageren, maar een angel is ook wel eens met vakantie of soms moeten we eerst over iets overleggen of willen we een oordeel van Naomi. Dan kan iets wel eens langer blijven staan. Meestal zijn dit niet-dringende zaken, maar we laten ons eigen gevoel of waarde-oordeel daar niet in meespelen. Al is dat soms best moeilijk .Oke....maar als je het even nuchter bekijkt, hoe dringend is huilie-beschermen nou eigenlijk echt? Daar hebben we de HRS toch al voor?
Dan ligt het aan het weer of aan de overheid of aan het verkeer of......., maar NOOIT aan jezelf .
Oeps, hoofdletters .
Ja, dat wordt een ban Iris
Die flauwekul met die hoofdletters wordt nu wel erg ver doorgevoerd, zeg. Afkortingen worden volgens het groene boekje helemaal niet met kleine letters geschreven, tenzij ingeburgerd. En de BEO is nog altijd een afkorting.
quote:Viva Angel5 schreef op 30 december 2009 @ 17:44:

Mijn opmerking in het modtopic heb ik verwijderd. Hiermee is voor mij de zaak afgedaan.

Alle hoofdletters zijn verwijderd uit deze pijler, op de beginwoorden van een zin en namen na.

Dat maakt het nog niet netjes Five.

Flauw, heel erg flauw.
Hoe gaat men om met de hoofdletters in topictitels op alle andere interessante pijlers?
Ik vind trouwens dat er ook best een paar laatjes uit Hela's nick mogen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Je gaat lekker he Solo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven