Ik haat vuurwerk! Aargh!

30-12-2009 17:06 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al twee dagen wordt er links, rechts, voor en achter mijn huis geknald. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat en ik schrik me steeds weer het apezuur

Ik zal blij zijn als het er over een paar dagen weer op zit.
Niet zo negatief. Lees lekker mee op dit topic

vuurwerk
ROT voor je ;)
Ja, vuurwerk is stom, kinderachtig, geldverspillend, dieronvriendelijk, brandgevaarlijk, milieuvervuilend en je kan er gehoorschade mee oplopen of blind van worden of ledematen kwijtraken. Het is duur en je hebt er helemaal niets aan.
Hier ook zo... ik ben net een klein kind als het om vuurwerk gaat; ben er doodsbang voor. Op het genante af

Ik vind het wel mooi hoor... vanachter glas enzo. Maar puberjongens met strijkers... aaaaarrghh!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Dan blijf je toch gewoon binnen...
Hopelijk valt het hier op het Drenthse platteland mee met de ellende. Ik heb ook een bloedhekel aan vuurwerk, ik vind het alleen op TV mooi.
Ik vind er ook niks aan. Maar het schijnt erbij te horen...

Siervuurwerk snap ik nog, dat is mooi. Maar de enige lol van die harde knallen is toch dat anderen ervan schrikken? Of zie ik het nu te donker, en is er wel degelijk iets leuks positiefs aan?
quote:palientje schreef op 30 december 2009 @ 17:25:

Dan blijf je toch gewoon binnen...Ik (en mijn bange kat) woon helaas niet in een geluiddicht huis. Als ik het alleen zou hoeven zien, fijn, mooi, maar die knallen?
quote:eleonora schreef op 30 december 2009 @ 17:25:

Hopelijk valt het hier op het Drenthse platteland mee met de ellende. Ik heb ook een bloedhekel aan vuurwerk, ik vind het alleen op TV mooi.Vorige week zag ik in Overijssel advertenties over wedstrijden Carbid schieten. Ik neem aan dat dat in Drenthe ook een lokale sport is?
Morgen om 12 uur blijf ik idd binnen. Maar om nou van 29 t/m 31 december constant binnen te blijven...;-)
quote:delphicat schreef op 30 december 2009 @ 17:27:

[...]

Ik (en mijn bange kat) woon helaas niet in een geluiddicht huis. Als ik het alleen zou hoeven zien, fijn, mooi, maar die knallen?Het hoort er nou eenmaal bij..
Maar wáárom hoort dat erbij?
quote:palientje schreef op 30 december 2009 @ 17:28:

[...]

Het hoort er nou eenmaal bij..Dat is een beetje een waarom-nou daarom-antwoord. Je kunt je toch afvragen waarom mensen iets doen, en of dat eventueel anders kan?
Its google-time
O ik haat 't ook zo. Zie ook écht niet het mooie van siervuurwerk. Ik zie alleen geld- en milieuverspilling.

Weet iemand trouwens sinds wanneer en vooral WAAROM er de gehele 31e december vuurwerk afgestoken mag worden? Vroeger was dat toch alleen van middernacht tot 1:00 uur?
quote:delphicat schreef op 30 december 2009 @ 17:31:

[...]

Dat is een beetje een waarom-nou daarom-antwoord. Je kunt je toch afvragen waarom mensen iets doen, en of dat eventueel anders kan?Ik snap wel waar het oorspronkelijk vandaan komt, maar ik ben heel benieuwd wat het leuke is van hard knallend vuurwerk afsteken, behalve dat andere mensen ervan schrikken. Of is dat inderdaad het enige leuke eraan? Voor zover dat leuk is.
quote:delphicat schreef op 30 december 2009 @ 17:26:

Ik vind er ook niks aan. Maar het schijnt erbij te horen...

Siervuurwerk snap ik nog, dat is mooi. Maar de enige lol van die harde knallen is toch dat anderen ervan schrikken? Precies! Siervuurwerk vind ik ook mooi maar die knallen, echt, ik word er zo schrikkerig van, ik merk gewoon dat ik de hele tijd schrap zit voor de volgende knal.
quote:Nelladella1 schreef op 30 december 2009 @ 17:32:

Weet iemand trouwens sinds wanneer en vooral WAAROM er de gehele 31e december vuurwerk afgestoken mag worden? Vroeger was dat toch alleen van middernacht tot 1:00 uur?

Was al zo toen ik klein was, dus begin jaren tachtig. Misschien dat zo meer kinderen de kans krijgen vingers kwijt te raken?

* sorry, ben in cynische bui *
quote:delphicat schreef op 30 december 2009 @ 17:35:

[...]

Was al zo toen ik klein was, dus begin jaren tachtig. Misschien dat zo meer kinderen de kans krijgen vingers kwijt te raken?

* sorry, ben in cynische bui *Hm, naar mijn idee is 't pas sinds een jaar of vijf, maar 't kan best zijn dat ik 't mis heb.
In Nederland wordt op nieuwjaarsdag vanaf 00:00 uur met oud en nieuw traditioneel zeer veel vuurwerk door particulieren afgeschoten. Het is wettelijk geoorloofd van 31 december 10.00 uur tot 1 januari 2.00 uur. Daarmee wordt symbolisch het oude jaar verjaagd en het nieuwe jaar binnengehaald.

En anders gewoon ff op wikepedia kieken...zoals de chinezen het deden om boze geesten te verdrijven
Vind siervuurwerk wel mooi maar van knal vuurwerk moet ik niks hebben en zoveel boze geesten zijn er nu ook weer niet.

In China gebruiken ze vuurwerk om boze geesten te verjagen. Sommige Chinezen zijn zelfs zo gelovig dat ze iedere dag voordat ze gaan werken eerst vuurwerk afsteken op het werk zodat de boze geesten weg zijn en ze rustig kunnen werken.
quote:palientje schreef op 30 december 2009 @ 17:39:

In Nederland wordt op nieuwjaarsdag vanaf 00:00 uur met oud en nieuw traditioneel zeer veel vuurwerk door particulieren afgeschoten. Het is wettelijk geoorloofd van 31 december 10.00 uur tot 1 januari 2.00 uur. Daarmee wordt symbolisch het oude jaar verjaagd en het nieuwe jaar binnengehaald.

En anders gewoon ff op wikepedia kieken...zoals de chinezen het deden om boze geesten te verdrijven

Maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Die pubers die op straat keihard lopen te knallen, verdrijven geen boze geesten.

Ik wil weten (en herhaal mezelf maar voor de tweede keer) wat er leuk is aan harde knallen, behalve dat anderen ervan schrikken. En dat laatste vind ik niet zo leuk.

Maar wat is er verder leuk aan voor die knalmensen?

Daar geef je geen antwoord op. Geeft niet, waarschijnlijk weet je het ook niet, maar je verwijzingen naar google en wiki helpen mij niet.
Ik vind het ook stom, dat geknal dan... Bij mij in de straat staan ze natuurlijk ook precies voor mijn huis met een vuurkorf erbij. Laat ze lekker voor hun eigen huis gaan staan! En nog stunten ook... je zou toch bijna gaan hopen dat het misgaat!
ik heb nog nooit vuurwerk gekocht. Ik snap werkelijk niet dat mensen daar zoveel geld aan uitgeven. Wel vind ik het mooi om vuurpijlen te zien in de lucht.

Maar waarom ik een hekel heb aan vuurwerk: ik kan rond deze tijd (als ik vakantie heb) bijna niet naar buiten met mijn paard omdat ik meerdere malen heb meegemaakt dat er rotjes naar hem werden gegooid. belachelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven