Ach ja, laten we weer eens vragen 'of dit normaal is'.

30-12-2009 14:14 522 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, na dagen zelf aan het denken geslagen te zijn wil ik ook graag eens de nuchtere kijk van andere mensen op mijn 'soort van probleem'.

Mijn vriend heeft voor mij diverse scharrels en vriendinnen gehad. Met 1 heeft hij nog steeds contact. Ik heb dat altijd normaal gevonden, heb er nooit wat achter gezocht of er een probleem van gemaakt. Ik weet dat een van zijn exen belangrijk voor hem is. Ik vind dat prima, 100% ok. Hij ziet in haar slechts 'een goede vriendin'. Dus laten we haar vanaf nu 'de goede vriendin' noemen. ;)

Natuurlijk vond ik het in de eerste maanden vreemd dat wanneer wij met vakantie waren hij naast kado-tjes voor zijn familie óók kado-tjes voor haar en haar kind (niet van hem) ging kopen. Maar hey, voor een goede vriendin zie ik ook daar uiteindelijk de problemen niet van in.

Inmiddels zijn vriend en ik al ruim 2 jaar bij elkaar en tot op heden heb ik deze goede vriendin nog nooit mogen/kunnen ontmoeten. Ik heb diverse voorstellen gedaan: bij haar thuis, bij ons thuis, avondje gezellig wat drinken etc..etc... maar niets lijkt echt te lukken. Er is altijd wel iets waarom het - door haar - niet kan. Mijn vriend en zij spreken wel af. Niet wekelijks maar regelmatig. Meestal hebben ze daar ook een goede reden voor want ze hebben allebei een beroep waarbij ze veel raakvlakken hebben. Hierdoor organiseren ze weleens een aantal zaken en dan spreken ze af. Ze werken niet bij hetzelfde bedrijf maar bundelen hun intelligentie en doen dan weleens iets freelance samen. Het brainstormen doen ze op zijn werk, bij haar thuis (dan kookt ze gezellig voor hem) etc..etc.. maar nooit bij ons.

Tijdens de kerstdagen had ik een stemmetje in mijn hoofd dat er iets niet klopte en met een schuldgevoel van hier tot Tokyo (en terecht want ik haat dat ik het heb gedaan en veroordeel anderen er ook op) zijn telefoon gechecked. Ik heb niet zijn smsn gelezen alleen maar gekeken door wie hij de laatste tijd gebeld was en wat mij opviel was: Ze bellen heel erg veel! Ze hebben veel contact en áltijd tijdens kantooruren. Nooit daarbuiten. Zij belt hem over van alles (dat zegt mijn vriend tenminste) en niet alleen over zakelijke evenementen.

- Op de vraag of ze veel contact hadden antwoordde hij ontkennend

- Op de vraag waarom een goede vriendin alleen maar tijdens kantooruren belt wist hij geen antwoord

- Op de vraag waarom ik haar na 2 jaar nog steeds niet ken wist hij geen antwoord.

- Op de dag dat een dierbaar iemand van mij op t punt van overlijden stond was hij bij haar en liet mij alleen afscheid van die persoon nemen.

- Wij sturen haar gezamelijk een kerstkaart, hij krijgt er een op zijn naam terug.

- Ik heb eens een kado voor haar (via mijn werk) aan mijn vriend meegegeven. Het ging over de interesse die ze samen delen. Ik heb geen bedankje gekregen.

- Ze bellen nooit in mijn nabijheid.

- Laatst was ik vrij op een doordeweekse dag en mijn vriend ook, toen heeft ze 3x gebeld en hij heeft toen express niet opgenomen (om discussies te vermijden, zegt hij).

Bij deze mijn vraag: wat en dan ook echt wát moet ik hier nu van maken. Is dit iets wat ik dien te begrijpen en wat ik los moet laten? Of heb ik nu toch wel recht op antwoorden? En zo ja, op welke vragen dan eigenlijk? Ik heb er nu, na 2 jaar, gewoon een vreemd gevoel bij gekregen.

Het is een heel verhaal... ik weet het. Ik ben niet jaloers van aard maar ik begin het gevoel te krijgen dat er dingen gebeuren die niet in orde zijn. Misschien wil ik van jullie wel weten of ik spoken zie of dat dit normaal is and to move on

Groetjes,

Kopje thee...
Mayfair, begrijp ik goed dat je een posting van KopjeThee uit een ander topic hebt gekopieerd? Dat mag volgens mij niet hier.

Niet dat je punt niet duidelijk is hoor, en volgens mij is het voor KopjeThee ook vrij confronterend... he bah, wat naar voor je dat dat ook juist één dag voor oud&nieuw is...
Peas on earth!
quote:kopjetheemeteenzoetje schreef op 30 december 2009 @ 19:50:

Dit is echt even slikken... Ik was vergeten dat ik het gepost had. Maar het is wel waar. Het is al vanaf het begin aan knokken en vechten voor erkenning. Niet alleen bij zijn ex (maar dat vind ik het ergste) maar ook bij zijn vrienden.. Klopt.. Hij zweert alleen nu wel echt trouw aan mij te zijn..

meisje, meisje toch wat zul jij je klote voelen.

probeer je gevoel even op zij te zetten en alle feiten op een rijtje te zetten:

- hij is tot nu toe al 3 keer vreemd gegaan in een relatie; geeft aan dat het teveel kapot maakt, maar waarom het dan eerst 3 keer moeten doen?

- hij vindt zijn vrienden in wezen ook belangrijker dan jou.

- wil zijn beste vriendin niet voorstellen. want als hij dat echt wil gebeurt het wel.

- hij negeert je compleet als hij op vakantie is met een van zijn hand boven het hoofd houdende vriend.

En tuurlijk zal je lachen gieren en brullen met hem, maar er zijn zoveel anderen waarmee je dat kan, echt waar!

dit is kansloos, trekken aan een dood paard.
Nu smst ie weer dat ie spijt heeft van zijn manier van reageren. Dat ie niet weet wat ie moet doen. Dat hij niet weet hoe hij het goed moet maken..

Ik ga niet reageren... niet nu.
Doet ie dat vaker, ruzie maken voor dagen waarop je geacht wordt samen te zijn?
Am Yisrael Chai!
quote:kopjetheemeteenzoetje schreef op 30 december 2009 @ 19:58:

Nu smst ie weer dat ie spijt heeft van zijn manier van reageren. Dat ie niet weet wat ie moet doen. Dat hij niet weet hoe hij het goed moet maken..

Ik ga niet reageren... niet nu.Eerst even alles voor jezelf op een rijtje zetten
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 30 december 2009 @ 19:57:

Mayfair, begrijp ik goed dat je een posting van KopjeThee uit een ander topic hebt gekopieerd? Dat mag volgens mij niet hier.

Niet dat je punt niet duidelijk is hoor, en volgens mij is het voor KopjeThee ook vrij confronterend... he bah, wat naar voor je dat dat ook juist één dag voor oud&nieuw is... sory, wist echt niet dat dat verboden is. excuses

Ik ga niet reageren... niet nu.Goed zo. Ga voor jezelf bepalen wat je wilt meid, want de kans is vele malen groter dat je bedonderd wordt. Laat je niet in de maling nemen door ogenschijnlijke spijt.
Nee, hij maakt in principe geen ruzie. Ik maak ruzie. Ik maak niet echt geplande ruzie. Ik wil antwoorden of een gesprek, maar ik krijg dan niet echte antwoorden. Dan raak ik verhit, hij gaat zijn stem verheffen en dan hebben we ineens ruzie. Niet specifiek tijdens de feestdagen...

Die van het dode paard heb ik er zelf ook maar al te vaak ingegooid.

Ik moet zeggen dat ik ondanks dat ik jank het wel erg fijn vind dat jullie, hoe virtueel ook, er zijn en mij even op de grond houden.

Lief en dikke knuffel
mevrouw thee, ik moet nu gaan.

als ik te confronterend ben geweest dan spijt me dat heel erg. maar ik geloof dat je zelf ook nuchter genoeg bent de situatie in te schatten.

ik wens je veel sterkte en kracht toe en daarmee het besef dat je beter verdient met zo'n groot hart!!
Hoe doen jullie dat trouwens, oude berichten van iemand vinden? Ik probeer het weleens maar het lukt mij niet (digibeet-achtig).
Thanks mayfair... no worries, ik red mij wel...
O ja, de tactiek van het vage ontwijken. Zodat bij jou de bom barst en jij de kwaaie genius bent, of de labiele zeurmuts....

Bleh, wat kots ik daarop....

Laat het maar even bezinken hoor Kopje Thee. En laat vooral even doordringen wat er allemaal gebeurt. Voetjes op de grond!

Knuffel voor jou!
Op je vergrootglaasje klikken, dan kan je alles terug vinden.

Wellicht verstandig om zelf eens terug te lezen. Kan een eye opener zijn.

Heel veel sterkte
Oude berichten vind je door op het loepje onder je avatar te klikken Kopje Thee.

Ik ga niet reageren... niet nu.Je wilt ook geen spijt, je wilt antwoorden. Spijt komt later, na de antwoorden. En als jij behoefte hebt aan spijt. Anders steekt hij zijn spijt lekker in zijn ***.

Ik vind dat je het heel goed doet... je opent een topic, krijgt best confronterende reacties,maar reageert op iedereen, neemt alles serieus en beschouwt alle mogelijkheden
Peas on earth!
Loepje gevonden, even lezen dan maar..

Hij kan idd zijn spijt steken waar de zon niet schijnt... voorlopig. NU is het gewoon eens klaar en anders is het echt over en uit.
quote:kopjetheemeteenzoetje schreef op 30 december 2009 @ 20:02:

Nee, hij maakt in principe geen ruzie. Ik maak ruzie. Ik maak niet echt geplande ruzie. Ik wil antwoorden of een gesprek, maar ik krijg dan niet echte antwoorden. Dan raak ik verhit, hij gaat zijn stem verheffen en dan hebben we ineens ruzie. Niet specifiek tijdens de feestdagen...

Dat was bij ons ook altijd zo. Althans, dat léék zo.

Ik had een heel verhaal getikt maar daar ga je je alleen maar rotter door voelen waarschijnlijk, dus dat heb ik maar weer gewist.
Am Yisrael Chai!
Spijt is een aardig zoethoudertje dat vaak in de strijd wordt gegooid om de aandacht van de echte shit af te leiden.
Jeetje wat een ellende, wat vreselijk verdrietig voor je.

Als er niets aan de hand is zoals hij zegt, waarom wil hij dan niet dat je haar belt, als je vriendin overstuur is en ze heeft verkeerde ideeen over je, dan doe je toch alles om dat uit de wereld te helpen? Zeker als er vanwege het verleden meer redenen tot wantrouwen zijn, en als je normaal nooit echt jaloers en moeilijk bent. Ik vind het ook maar erg verdacht en ik snap je rotgevoelens maar al te goed.

Heel veel sterkte kopjethee!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 30 december 2009 @ 20:10:

Ik vind dat je het heel goed doet... je opent een topic, krijgt best confronterende reacties,maar reageert op iedereen, neemt alles serieus en beschouwt alle mogelijkheden Mee eens. Daar heb ik altijd veel respect voor
Hoe hij het goed moet maken? Door als de sodemieter die vriendin bij jullie thuis uit te nodigen. Volgens mij heb je dat ondertussen wel duidelijk gemaakt, toch?
Dank je prinses... Ik wil ook zowel de pro als tegen reacties lezen. Misschien zie ik wel wat over het hoofd... Maar ja, dit is wel duidelijk dacht ik zo...

Ik ga ff lezen, daarna liggen..beetje relaxen. Ik hou jullie op de hoogte hoor..
Hij heeft spijt van zijn manier van reageren. Maar niet van keihard over jouw grenzen heenwalsen? Wat een leuke man.
Heb je een vriendin met wie je een fles (of wat) wijn kan delen? Wij zijn hier natuurlijk om je virtueel te steunen, maar op dit soort momenten kan het heel fijn zijn om tegen iemand aan te leunen, letterlijk en figuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven