Gewoon, lekker relativeren (IV)

21-11-2009 15:51 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
DEEL IV!

De zoveelste mislukte date, weer eens ruzie met je dekbed, al wekenlang geen seks hebben, twijfels, te lang moeten wachten op smsjes, telefoontjes, mailtjes en alle andere mogelijke vormen van bevestiging, je onzeker voelen en bepaalde gevoeletjes...

Kortom, een topic voor iedereen die 'n andere visie op De Liefde zo nu en dan best kan gebruiken...:)

"Bij relativeren hou je je oordeel in stand, maar zet je het in een context waardoor het minder erg lijkt.

Een andere benadering brengt meer rust".[/quote]
Ik zit me een beetje te schamen hier nu.

Niet zozeer tegenover mezelf (want ik doe het toch allemaal zelf), maar tegenover jullie.

Jullie leven mee, maken je zorgen (denk ik), geven adviezen, en ik maak er wederom een potje van.

Ik ga er allemaal even zelf over nadenken, zonder jullie er lastig mee te vallen.

Want dit is niet fair van mij tegenover jullie.

Schamen ten opzichte van ons? Dat hoeft echt niet, maak je daar alsjeblief niet druk over! Wij zijn er alleen maar om je te herinneren als het de verkeerde kant uitgaat, daarvoor zijn we aangenomen .

En de situatie waar jij nu in zit is een situatie die wij allemaal kennen en dus ook begrip voor hebben. Dus maak je geen zorgen over hoe je op ons overkomt! Ik begrijp dat je nu even wilt nadenken, maar laat dat je niet weerhouden om met ons erover te willen praten, dat geeft namelijk ook lucht in je hoofd.

Niet schamen Frizz, nergens voor nodig. Je leeft. En dat mag.

Ik ga een film kijken (geloof ik). Eens zien hoelang ik dat vol houdt, anders zit ik zo weer hier
Frizz, kom op zeg, schamen hoort niet. Je openheid maakt je juist zo leuk en puur. Wees daar trots op.
Wat een lieve reacties!

Jullie zijn geweldig, echt.

Maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit, ik voel me zo dom.

Ik voel gewoon dat ik weer helemaal 'wegdrijf', weg van mezelf en dichter bij hem.

En ik weet nog wel dat dat niet handig is, maar ik maak mezelf wederom wijs dat ik alles onder controle heb.

Precies zo heb ik het al eerder gedaan.

Nog steeds weet ik heel goed dat er geen relatie gaat komen hoor, maar dan denk ik: 'In het hier en nu is het leuk en fijn, en in het NU leven is toch juist zo belangrijk? Lekker genieten...'

Het feit dat MX me de laatste tijd meerdere malen per dag belt en smst ("Heeeee lig je al in bed? Ik dacht ik bel je nog even bla bla bla...." en: "Goedemorgen! Ben je al wakker?") maakt het er natuurlijk niet makkelijker op.

En volgend weekend wil hij me meenemen naar het optreden van zijn broertje (de enige die ik nooit heb ontmoet) die speciaal hiervoor in Nederland is.

Hoe kan ik me nou losrukken?

Vandaag moet en zal ik eindelijk gaan leren voor mijn theorie, want de dagen vliegen voorbij en ik heb nu hoogstens een half uurtje geleerd.

Aktie!

*Frizz rent naar de douche*
Great.

De Marokkaanse Kakker die ik op het oog had is waarschijnlijk verloofd.

Tenminste, twee mensen dénken dat ie verloofd is, dus de kans lijkt me vrij groot.

Hij heeft aan mij gevraagd of ik vrijgezel ben, waarom heb ik dat niet aan hem gevraagd?

En ik heb nog steeds niet geleerd vandaag...
Jongens lach maar, ik kan het niet laten! Daar ben ik weer even.

Frizzel wil je even zeggen dat je je echt niet moet gaan zitten schamen. Daar schiet je niks mee op. T is ook een rottige situatie waar je in zit, maar je komt er echt wel uit, dat weet ik zeker!

Met mij gaat t overigens prima hoor, niets dramatisch aan de hand met mij. Frizzel als jij nu iets doet aan je MX-verslaving, dan doe ik iets aan mijn forum-verslaving.
Nee Sneeze en Frizz, niet doen!

Waar zouden "wij-van-dit-topic" zijn zonder mijmeringen over MX en de nuchtere maar lieve posts van Sneez?
Huts!
Frizz, leren voor theorie doe je met een cd-rom (tenminste in mijn tijd). Ik ben toen blanco de examenvragen gaan invullen en de vragen die ik fout had daar ben ik heel goed de antwoorden van gaan bestuderen (de juiste antwoorden hoef je niet te bestuderen, want die weet je al). Dat doe je een keer of 20 (trust me op het eind kan je van de eerder foutief beantwoordde vragen de antwoorden achterstevoren spellen ). Relaxte hierin is dat je op het echte examen de instinkers meteen herkent.

Afijn het trucje werkte nog steeds voor mij, want zo heb ik de theorie van het GVB ook behaald .

Wat jammer als kakker verloofd blijkt te zijn. Maar goed beter nu weten, dan in een te laat stadium. Ik heb nog even zitten nadenken over MX. Weet je het is goed om te onderzoeken waarom je dit soort mannen treft, wat je verleden mee te maken heeft, etc. Maar misschien is het ook wel interessant om na te denken waar je jouw identiteit aan ontleent? Ik heb gister dit testje gemaakt en er viel bij mij een muntje waarom ik bepaalde mensen opzoek. Uiteraard hoeft dit niet voor jou zo te werken. Het zou ook wel pretentieus zijn om te denken dat ik het antwoord op jouw vragen weet, maar misschien vind je het wel leuk om gewoon een testje te maken .
Nee Sneeze, ik doe iets aan mijn verslaving en jij blijft gewoon hier posten.

Pom ik heb eerst het theorie-boek gelezen, begin nu aan het boek met theorie-examens en heb daarna nog de CD-Rom.

In het eerste examen had ik 25 van de 65 vragen fout...

Maar ik MOET en ZAL het halen maandag.

Ik heb het tesje ook even gemaakt.

Ik snap de uitslag namelijk niet, want onderin staat hoe je de uitkomst moet interpreteren, en dan kom ik bij 3 types op 'laag' en bij eentje op 'gemiddeld'.

Dus wat kan ik er dan mee?

Maar op zich kan het geen kwaad om te bedenken waar ik mijn identiteit aan ontleen natuurlijk.

Ookal snap ik de uitslag niet, ben wel een beetje gaan nadenken wat voor mij belangrijk is.

Ik denk dat het op dit moment vooral is dat ik nog aan MX 'vastzit' doordat ik aandacht krijg.

Ik heb de laatste tijd meer dan ooit behoefte aan iemand die er voor me is, terwijl ik juist jarenlang het allemaal prima vond in mijn eentje.

Ik weet wel dat de Kakker me vertelde dat hij eerst samenwoonde, en nu al een tijdje alleen.

En dat hij het had over een huis kopen.

Stupid me dacht dat ie dat gewoon alleen zou doen.

Maar goed, misschien is de info die ik heb verkregen oud, en is dat nu dus uit.

Alhoewel ik bang ben van niet.
Aarrghhhh de vriend van de Kakker belde me!

Ik gad gister heel onopvallend (dacht ik) tussen de rest van het smsje de vraag gepropt of de Kakker vrijgezel is.

Niks gehoord, dus ik dacht: dat zegt genoeg (zeker icm de info van MX en een andere kennis).

Maar goed, nu vroeg hij eigenlijk direct of ik het telefoonnummer van de Kakker misschien wilde?

Dus ik maar meteen gezegd dat ik heb begrepen dat hij verloofd is, dus dat lijkt me dan niet zo nodig.

"Verloofd? Misschien kan ie je zelf uitleggen hoe het zit, kunnen jullie even babbelen enzo, bel em maar".

Toen ik dat afhield ging ie toch iets uitleggen: de verloving is verbroken, maar of ie vrijgezel is moet ik hem echt zelf vragen.

Ik heb gezegd: "Joh, gezellig als ie nog eens meegaat eten of iets drinken, maar laten we er verder geen big deal van maken hoor".

Dus nu maar afgesproken dat we ergens deze week nog iets met elkaar afspreken, en volgens de vriend van de Kakker komt alles goed.

Ben sowieso als de dóód om te bellen, vind dat ik me sowieso al bestwel kwetsbaar heb opgesteld door te laten weten dat ik het een leuke jongen vind.

Ik ga er verder maar niet al teveel over nadenken, een verbroken verloving klinkt sowieso als een beetje teveel bagage.

Overigens heb ik in het 2e examen dat ik zojuist hebgemaakt maar één foutje teveel gemaakt!
Good for you Frizz! Bijf oefenen en tip van de dag: tijdens het examen Goed Luisteren en Lezen wat de vraag is. Want zelfs met de manier van vraagstellen willen ze je er nog laten instinken.

Zit te broeden op een voorbeeld, maar kan zo 1-2-3 niks verzinnen.
Huts!
Ik onthou me even van commentaar op het hele MX en Kakker verhaal goed Frizz?

Das niet omdat ik boos ben maar gewoon omdat ik er niets van snap.

Pom, moet ook zeggen dat er na het maken van die test niet echt een lichtje opging hoor hier.....

Ik had niet ineens van zoooooooooooooo is DAT het!!!

Hoorde trouwens vanmorgen je VM berichtje pas

Ga je er vanavond of morgen over terug mailen/bellen

Verder...druk met niets hier maar erg in mijn nopjes

Wat gaan jullie eigenlijk morgen doen?

Ik heb eigenlijk besloten dat ik gewoon om 23.00 in mijn bed wil gaan liggen, hapjes en drankje om me heen en even lekker niets....maar iedereen vind dat zo raar....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb er nu helemaal vertrouwen in Bel.

Ik kan het gewoon!

Eeuhh... Sum das goed hoor.

Misschien ben ik ook wel niet helemaal te volgen.

Ik heb de laatste jaren elke keer met Oud & Nieuw dat ik het liefst mijn bed in kruip.

Niets raars aan dus wat mij betreft!

Ik heb overigens ook nog steeds niet besloten wat ik ga doen.
Oh gelukkig dat er nog meer mensen gewoon in bed willen kruipen

Heb wel wat opties voor vage feestjes maar vooralsnog wint mijn bed!
Twee jaar geleden was ik lekker thuis, beetje voor het raam te kijken wat er buiten gebeurde.

Vorig jaar heb ik zitten mediteren in de tempel.

De kans is groot dat het weer één van die twee wordt.
Oefffff...wat een opluchting! Ik ben niet de enige die om 23.00 bedje in wil!

Ga morgen even naar ouders, om 0.00 uur zoenen, om 0.30 slapen!

Ik vind mezelf dan een saaie oude muts, maar then again...who cares?
Huts!
Vorig jaar zijn ook héél veel van mijn vrienden thuisgebleven hoor.

Maar goed, die hebben ook allemaal kinderen enzo.

Inderdaad: Who cares?
Was ook eerst mijn idee! En wie weet...kruip ik alsnog ook wel redelijk vroeg in mijn bed. Als iedereen op tijd weg gaat. Zou ik ook niet eens erg vinden.

Dus ook een ouwe wijffie hier.
I am Spaaartaaacus.
Whoehahahaha.......wat grappig!

Ik ben in mijn omgeving echt de enige die dit idee had....

(ben alleen stiekem wel bang dat ik ineens heel verdrietig ga worden om 00.00)
Wel een vreselijke verliefde ouwe wijffie maar daar wil ik dus geen woord vuil aan maken.

Summertje, vorig jaar met een vriendin staan snikken bij het vuurwerk omdat er zoveel was gebeurd, in de positieve en negatieve zin 2008. Zoals ik mij nu voel - emotioneel - denk ik dat ik morgenavond weer ga huilen.
I am Spaaartaaacus.
Ja, dat heb ik dus ook altijd ineens om twaalf uur.

Daarom wil ik niet op een feestje zijn, dan voel ik me zó verloren!

*negeert de opmerking van Sam over verliefdheid maar is wel ont-zet-tend nieuwsgierig*
Sammmmmmmmmmmmmm

Die kan je niet maken!!!!

Even zo tussen neus en lippen zo'n opmerking erin gooien en dan zwijgen als het graf.....SHOOT!!!!!!

*pakt peukie en een koekie erbij*
Sum joh, ze is al de hele tijd verliefd.

Toch Sam?
Wat dachten jullie nou...?
I am Spaaartaaacus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven