Gestopt met de pil

07-08-2009 20:54 949 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd Kind Gestopt NOD/UD/GB Bijz. Buurvrouwtje282esep '0917-12Blink2252ejuni '0907-08-1022-03

20 wknUtah 27 1e jun '05 14-04-'06Bas Nadine409 35 1eapr '0630-08-'07 Nick Blink225 1eokt '06 29-09-'07 VincentOngeduld2 29 1enov '0614-01-'08 Guido Utah 27 2e aug '07 02-05-'08 Tim Zaza28 1eokt '06 15-08-'08Lynn Bloemetje78301ejul '07 23-11-'08Kleintje* Meissie80281e dec '06 10-12-'08 Charlotte Sweety32 351e okt '06 24-12-'08 Laura Tinkerbel80281ejun '06 24-03-'09TomasNadine409342e nov '08 26-08-'09 Luuk
Hé Blinkie, kheb je gemist, fijn dat je pc weer werkt! Wanneer is je uitgerekende datum eigenlijk? en welk ander topic schreef je ook nog meer mee? 8 weken alweer? wat fijn, schiet lekker op zo! wel jammer dat je zo misselijk bent, ik weet het nog van Luuk... blegh! Gaan jullie het vertellen met kerst?

We gaan trouwens a.s. dinsdag op kraamvisite, vrouw wint hier altijd!!! Neem meteen alle kleertjes mee die Luuk te klein zijn, kan ik er nog iemand mee blij maken! Verkopen haalt toch niet meer uit, het meeste is al 2 keer gedragen. Alleen de geboortepakjes bewaar ik wel voor later.

Nu snel weer naar beneden naar man en zoon. Nick mocht vandaag in pyjama naar het kdv, lekker kerstbrunchen in de hal, ze werden ook geschminkt dus hij loopt er nu bij als Rudolf the rednosed reindeer! Zal kijken of ik een foto kan plaatsen op hyves!

Hele fijne kerstdagen ladies!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Hoi Nadine, zondag officieel 8 weken. Maar ik tel al invoren! haha!! De exacte datum weet ik niet helemaal precies. De ene berekening zegy 4 augustus de andere 9 augustus. Dus even afwachten wat de echo zegt. Maar dat duurt nog een paar weekjes. Allemaal wel weer spannend hoor!! Gelukkig voel ik me een stuk beter met hulp van de tabletjes. Ik was gewoon de hele dagen weer aan het spugen. Bah! Ga zaterdag weer zonder proberen en kijken hoe het dan is. Maar ben allang blij dat ik met kerst iets heb tegen de misselijkheid!

Ga je je kleertjes weggeven? Weet je het zeker? Wat als het weer kriebelt voor nummer 3? Of is je gezinnetje compleet denk je? (mag ik dat wel vragen?? ben ook zo nieuwsgierig).

Ik schrijf mee in topic: zwanger worden vanaf juni. Denk dat ik daar ook gewoon blijf. Ga niet in nog een topic. Dan wordt het wel heel erg druk! Marielle die hier een klein tijdje schreef is ook al zwanger! Was heel snel bij haar.

Vincent is ook na de prik behoorlijk jengelig! Pffff... wordt er af en toe best moe van. Maar hij heeft ook een verkoudheid onder de leden dus dat werkt ook niet echt mee. Hopen dat het snel wat beter wordt!
Fijne kerst allemaal!!
Iedereen fijne kerst!

NAdine: Hoe is het met het slapen van Luuk?? Ik ben erg benieuwd naar de foto's van Nick! Wel leuk dat ze zoiets organiseren!

Blink: Fijn dat je pc weer klaar is! Irritant als je er niets mee kunt. Vriendlief heeft hier mijn laptop onder handen genomen. Ik heb nu Windows 7 en een hoop rotzooi eraf.

En wat naar dat je weer zo misselijk bent! Gelukkig nam de huisarts je belletje meteen serieus. Gaan jullie het vandaag vertellen??

Guido gaat al veel beter! Zijn vingertje is nog wat rood, maar goed aan het genezen. En de plekjes op zijn gezicht trekken ook mooi weg. Hij helpt zelf met het opbrengen van de zalf, dus daarmee ook geen strijd meer.

Woensdag ben ik met Guido naar Groningen geweest, even bij het Glazen huis kijken en natuurlijk shoppen! Gister nog even met vriendlief achter kleren aan, dus vanavond zitten we alledrie in het nieuw aan het kerstdiner!
We hebben het vanavond verteld. Iedereen was zo blij!! Vooral mijn moeder was blij dat het al bijna 8 weken is. Dus goed dat ik even heb gewacht!

Idd, ik ben ontzettend misselijk. Je wilt ook niet steeds klagen, want ik ben zo gelukkig dat ik zwanger ben. Maar gisteravond tabletje vergeten en het was meteen weer mis vanmorgen. Spugen ook als ik helemaal nog niets heb gehad. Pfff... ben zo tot 11 uur zo misselijk dat ik alleen maar kan liggen. Dus vanmorgen tabletje genomen en dat werkte na 2 uur. Dus toen ging het met het eten gelukkig wel goed.

Ongeduld, fijn dat het wat beter gaat met Guido! Knap dat hij zelf zo goed meehelpt!

Zo nu lekker op de bank met een filmpje!
Blink: Wat fijn dat je zulke leuke reacties hebt gehad! En wat balen van die misselijkheid! Maar goed dat de medicijnen zo goed helpen!

Hier gister gourmeten bij de schoonouders en vandaag lekker met z'n drietjes. We merken wel dat Guido het net niet meer trekt. Vandaag was hij bij vlagen ook echt even heel vervelend.

Maar eigenlijk ben ik heeeel erg trots op ons mannetje. Hij gaf al een paar dagen aan dat hij 'bah' in zijn luier had. Dus een boekje gekocht over Basje en zijn potje, en hier het potje ook tevoorschijn gehaald. Gister ging het nog naast de bank, maar vandaag twee hele dikke plassen op het potje! Zo trots! Zowel Guido als wij!

Hebben jullie tips hoe verder? Ik ben van plan om maandag luierbroekjes en echte onderbroekjes te gaan kopen, maar hoe pak je het verder aan???

Alle tips zijn welkom!!
Ongeduld, wat knap van Guido!! Dat is snel hoor!! Ik zou je graag tips willen geven, maar Vincent wil helaas nog niets met het potje of de wc te maken hebben. Zou willen dat hij er ook mee bezig was, maar helaas....

Is Guido verder weer helemaal beter?

Nadine, hoe gaat dat met Nick? Is hij ook al goed bezig??
Hoi dames! Wij weer terug thuis en alle drukte gehad, ook wel weer lekker.

Ik kom later nog wel even terug voor een langere reactie, zit nog aan het ontbijt.

Ik was net op de datumprikker, maar het is voor mij heel lastig in te vullen. Januari komt me sowieso niet uit, ivm tentamens, verjaardag man en opendagen op school. Maar ik kan eigenlijk ook nog niet met zekerheid zeggen wanneer ik in februari kan, man en ik gaan ook nog een weekend weg, maar dat kunnen we pas 5 dagen van tevoren reserveren. :S

Dus.. prikken jullie een datum, dan kijk ik of ik mee kan. (Ik hoop het wel hoor!)
Hoi hoi!

We hebben hier een prima kerst gehad. Kerstavond lekker met z'n viertjes, lekkere hapjes op tafel, wijntje erbij en met de beentjes omhoog All you need is love gekeken.

Eerste kerstdag bij m'n moeder gevierd met de hele familie. Helaas deed Luuk het niet zo goed daar. Grote drukte waardoor hij overprikkeld raakte en nagenoeg niet sliep. We zijn uiteindelijk ook eerder naar huis gegaan zodat ie lekker in z'n eigen bedje kon slapen. Nick ging daardoor pas om 22.00 uur naar bed en hij is NIET vervelend geweest, goed hè??!!

Tweede kerstdag zelf gekookt voor m'n schoonfamilie. Het was allemaal erg goed gelukt; vooral m'n cranberrysaus was super goed gelukt! (al zeg ik het zelf...X-D) Ik had zoveel gemaakt, dat ik nog 2 bakken heb kunnen invriezen (jammie jammie!!)

@ Ongeduld (& Blink), wat ongelofelijk knap van Guido! Nick z'n plasje op de pot is echt een lucky shot geweest hier. Hij komt soms wel vertellen dat ie gepoept heeft, maar daar houdt het wel weer mee op. We hebben nu de pot maar weer eens tevoorschijn gehaald, want schoonmoeder ging er wat actiever mee aan de gang, dus moet ik nu ook wel Nou ja, schoonmoeder..... schoonvader blijft maar roepen dat als Nick op het potje poept, hij een kadootje krijgt. (schoonvader heeft een broertje dood aan vieze luiers!!!) Heb er eerlijk gezegd ook niet veel behoefte aan gehad om daar tijd en energie in te steken door dat gedoe met Luuk.... Ik ga nu ook maar eens luierbroekjes halen, dat werkt net ff wat prettiger.

Met Luuk gaat het erg goed. Hij slaapt overdag prima! We zijn nu 'n week over op 4 voedingen en Luuk doet het er super op. Hij krijgt 's morgens tussen half 9 en 9 zijn eerste fles, voor die tijd heeft ie echt geen honger. We zouden de laatste fles wel wat eerder kunnen gaan geven en de eerste dan ook wat eerder, maar het komt zo wel goed uit met Nick, die is dan al klaar met aankleden en eten voordat Luuk wakker wordt. Morgen moeten we weer met Luuk naar het CB. Ben erg benieuwd of hij een beetje gegroeid is nu hij eindelijk slaapt! (ze zeggen dat kindjes groeien als ze slapen toch?) We zullen zien!

Vandaag een dagje zonder de jongens, ze zijn alle 2 naar het kdv. Nu dus snel m'n klusjes doen, dan heb ik de rest van de dag lekker voor mezelf!

Bye bye ladies!
lieve Nadine,

ik heb de doeken binnen!! Dank je wel en ook voor de mooie kerstkaart. Ik ga er mee aan de slag :-)

sorry geen tijd om te reageren verder

doeg
Nadine, wat fijn dat Luuk het zo goed doet!! Gelukkig maar!!

Zaza, fijn dat je het zo leuk hebt gehad. Is idd dan wel weer fijn dat je thuis komt.

Mijn afspraak is helaas verzet. Ik zou morgen gaan, maar nu vroeg ze of het volgende week woensdag kon. Tja, het is niet anders maar vond het wel een beetje jammer. Mijn nichtje heeft de 12 weken echo gehad. Ze konden al een voorspelling van het geslacht doen! Daar had ik nog niet eerder van gehoord zo vroeg!! Vandaag gelukkig niet misselijk zelfs zonder tabletje. Dan ben ik weer zo'n onzekere dombo die dan onzeker wordt of alles wel goed is. Ik kan niet wachten tot ik de 12 weken echo krijg!

Verder alles goed met iedereen? Al grote plannen voor oud en nieuw? Wij zijn gewoon thuis. Halen een klein beetje vuurwerk en steken dit af voor VIncent. Ben benieuwd wat hij ervan vind.
@Blink, Wat jammer dat het morgen niet doorgaat. Was zo'n mooie afsluiter van het jaar.
Hallo!

Over de datumprikker: Volgens mij komt eind februari het beste uit, maar er is geen weekend dat er echt uitspringt qua beschikbaarheid. Dus ik doe een gooi: zaterdag 20 februari?

Nadine: Jammer dat kerst zo druk was voor Luuk! Hoe was het gister op het cb? Wij hebben nog geen uitnodiging gehad voor het volgende bezoek, zal er eens achteraan bellen....

Blink: Balen dat de afspraak is verzet! Oud & nieuw: De schoonfamilie komt hier, dus Guido kan gewoon op zijn eigen bedje. Het vuurwerk vond hij trouwens erg "moi". Bij een rotje dat afging "pot" (kapot). Ben ik echt wel blij om, een bang kind lijkt me heel naar (vooral voor het kind zelf dan he!).

Gister hebben we Guido naar opa & oma gebracht, en zijn zelf naar Groningen vertrokken. Effe een dagje uit met z'n tweeen. Ook al gaan de meeste gesprekken over Guido, maar het was echt fijn om even echt tijd voor elkaar te hebben. Maar we gaan zo de kleine man weer ophalen!
Ongeduld, zaterdag 20 februari is prima voor mij!

Lekker een dagje met zn tweetjes. Maar wat is het dan weer fijn om het mannetje op te halen! Dat heb ik ook altijd!

Straks even de sneeuw in. Wat ligt er veel!! Alleen jammer dat Vincent echt niet op de slee durft. Zo jammer!

Nadine, Utah, bij jullie ook wel sneeuw?
@ Blink, Sneeuw??? Het regent hier al de hele morgen pijpestelen! en wat jammer van je echo, waarom zeiden ze af? Je had toch ff aan kunnen geven dat je zo onzeker bent enzo ivm je miskraam, daar hadden ze vast wel rekening mee gehouden gok ik zo!! Voor jezelf en je iniminispruitje opkomen hoor!

Oud en nieuw: we zitten elk jaar met de vriendengroep bij elkaar, elk jaar bij een ander stel. Dit jaar zijn er een aantal stellen niet dus zijn we met 8-en. Elk stel maakt een gang (van 't eten) en als alle kindjes op bed liggen, gaan we gezellig eten. Luuk logeert bij schoonouders en we nemen alleen Nick mee, die leg je net ff wat makkelijker weg!

@ Ongeduld, 20 februari is wat mij betreft prima, zal meteen de auto bij manlief reserveren! En lekker ff een dagje samen weg geweest, heerlijk is dat!

Luuk was nou 7150 gram en 60 cm. Een echt Michelinpoppetje! Met z'n gewicht zit ie net iets boven het gemiddelde maar met z'n lengte zit ie tegen de onderste lijn aan. Maar zolang hij z'n eigen lijntje blijft volgen zijn ze op het CB tevreden. Prikjes hadden we even uitgesteld; hij had wat rode vlekjes en de arts kon niet met 100% zekerheid zeggen of het wel of niet 5de/ 6de ziekte was. Nu moeten we 19 januari nog even voor de prikjes. Verder waren ze erg tevreden en wij ook! Hij mag nu klokje rond gaan slapen, maar ik moet ff kijken hoe we dat gaan doen, hij wordt 's morgens vaak gelijk met Nick wakker en ik kan mezelf niet in 2-en splitsen!

Oh, Luuk-alarm, ik ben er weer vantussen!
Gisteren had ik trouwens ook weer wat...

Ik was net klaar met flessen hoor ik plots een grote knal tegen het keukenraam. Ik denk: welke idioot is er nou sneeuwballen aan het gooien, dus ik ga kijken. Liggen er een duifje en een buizerd op de grond, die waren met z'n tweeen tegen het raam geknald! Toen zag de buizerd mij en vloog weg, het zielige duifje naar adem snakkend achterlatend. Ik denk, wat nu, maar voor ik iets had kunnen bedenken, kwam de buizerd het duifje oppikken met z'n klauwen om hem achter in de tuin kaal te gaan zitten plukken en oppeuzelen! Ik snel naar het dakterras om een foto te maken, maar hij schrok van de flitser en vloog toen weg met duifje en al!

Zal de foto wel op hyves plaatsen!
O, Nadine ik had geen echo hoor. Afspraak bij de vk. Maar ik had er zo'n zin in! Echo komt 2/3 week van januari denk ik.

Dat lijkt me ook wel moeilijk. Als je bij 2 kindjes tegelijk moet zijn. Maar dat moet ik dan maar zien hoe ik het doe! haha

Wat sneu voor dat duifje. Ik zou het niet aan kunnen zien. Maarja, het is de natuur.
Blink, straks al nr. 2 komt is Vincent oud genoeg om te snappen dat je soms ff je tijd moet verdelen. Als ze hier 's morgens tegelijkertijd komen moet Nick meestal ff wachten. Die krijgt dan snel z'n sloffen en badjas aan tot Luuk de fles op heeft, dan allemaal naar boven en Nick aankleden en vervolgens krijgt hij eten, werkt prima. Ik dacht de eerste weken ook dat het nooooooit goed zou komen en nu vind ik m'n draai steeds beter en makkelijker. Luuk is ook al weer 4 maanden! en Nick vandaag 2 jr en 4 maanden! Nog even en ik moet een plekje op school gaan reserveren!

Vandaag trouwens 3 sollicitatiebrieven de deur uitgedaan, ben benieuwd. Ga nu lekker kopje thee zetten en bankzaken doen. Manlief verraste me net door te zeggen dat ie morgen vrij is, jippie!!!
Hey! Ik bedenk net dat Laura jarig was toen ik op vakantie was. Nog gefeliciteerd Sweety!! Hebben jullie een leuke dag gehad??

Allemaal een goede jaarwisseling!
Oei, Sweety ben ik helemaal vergeten je te feliciteren! Hebben jullie een leuke dag gehad en is ze goed verwend met leuke cadeautjes?

Nadine, succes met je brieven! Komt vast goed!

Iedereen een heel goede jaarwisseling!!
Fijne jaarwisseling vanavond allemaal!!!

Greetings Buurvrouwtje met ook al heeft ze vakantie echt te weinig tijd.....
Allemaal een fijne jaarwisseling!!!

Tot volgend jaar!

Heel veel liefs uit Brabant
Gelukkig nieuwjaar lieve meiden. Laten we er met zijn allen weer een heel mooi, gezond en liefdevol jaar van maken.

Hier gaat alles goed. Charlotte staat soms los, kruipt vliegensvlug, zet een paar stapjes los. Heeft mama gezegd en kijken en bal....Heerlijk is dit.

Ik had een leuk leven voor Charlotte. Maar achteraf gezien lijkt het allemaal zo zonder betekenis. Hebben jullie dat ook?

Blinkje succes met je beebje....leuk leuk
Hé ladies!

Onthoud van 't afgelopen jaar

alleen de mooie dagen

en stap met frisse moed

het onbekende tegemoet!

Ik wens jullie (en jullie gezinnetjes) al wat wenselijk is voor het nieuwe jaar!

Liefs Nadine, Nick & Luuk
Valt er bij jullie ook zoveel sneeuw? We konden bijna niet meer thuis komen, zo smerig waren de straten en door de sneeuw hadden we erg slecht zicht. Vincent heeft zich flink vermaakt bij zn oom. Samen met mijn broer en schoonzus een mooie sneeuwpop gemaakt. Zo grappig!! Ik heb even een hele fijn positierok gekocht. Zit beter als mijn spijkerbroek!

Kijk allemaal goed uit op de weg!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven