Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
quote:suikervrij schreef op 01 januari 2010 @ 19:22:

Air Berlin vanaf Dusseldorf zou net zo duur zijn als China Airlines vanaf Amsterdam, dus dat loont dan niet. Anders zou dat wel een optie zijn.

Ondertussen ben ik weer even op ticketjachter hoor

Air Berlin: 528 euro tegen China 780 euro vind ik toch wel een groot verschil. (zomaar een periode genomen, in dit geval 6-28 juni). Enkeltje Dusseldorf is 19 euro, dus daar hoef je het ook niet voor te laten.

Ao Nang is vreselijk. Railey is veel leuker (en Ton Sai nog leuker).

Is DIT iets voor je Winterdip?? Hier mocht ik 2 nachten doorbrengen in de Lantom suite (met prive pool!) nadat we terugkwamen van 't duiken bij de Surin eilanden en dus 2 dagen niet mochten vliegen. Mijn lief had het als verrassing geboekt. Echt heerlijk!! En ze hebben ook goeie discounts trouwens. DEZE ook, is van dezelfde organisatie en ligt er naast.

Oh verkeerd gelezen, zie dat je al een hotel hebt op Phuket. It's al good.
quote:bergamot schreef op 02 januari 2010 @ 02:48:

Railay lijkt mij leuker dan Ao Nang (ken alleen Ao Nang en dat is erg druk) en de boot naar Phi Phi stopt er ook. Ben je van plan te gaan rotsklimmen? Gaaf!

Nee, ik ben niet zo'n klimgeit ;)

Krabi is eigenlijk meer een tussenstop op weg naar Phi Phi. Maar omdat er idd ook boten gaan vanaf Railay kan ik waarschijnlijk beter daar de middag en de nacht doorbrengen als in Ao Nang. Railay wordt wel veel geroemd maar als ik naar de plaatjes kijk van het strand lijkt het me eigenlijk wel mee te vallen met die schoonheid. t zal daar ook wel druk zijn trouwens,
.
dat zijn mooie hotels Mayou, ik zoek nog iets op Phuket. Maar wel een beetje boven budget
.
Heeft iemand ervaring met de sea canoe tochten van John Gray (va Phuket)?

Ik vlieg trouwens KLM, niet de beste dat weet ik, maar was 600 euro en dat is voor hoogseizoen niet verkeerd.
.
Wow Mayou, dat ziet er mooi uit! Thanks voor deze tips. Nee, ik heb nog niets op Phuket hoor. Ik zou wel een paar dagen in racha willen zitten. Dat ligt trouwens ook op eiland Racha, dus niet Phuket zelf, moet je met een boot vanaf Phuket naartoe. Dus misschien is het een optie om een dag of 3 in Phuket te zitten, en dan de boot naar Racha te nemen. Alles staat nog open behalve de eerste 9 dagen ongeveer. Ik schrijf jouw tips zeker op mijn lijstje. Als we naar Phuket gaan kan ik er even binnenlopen. Vind ze wel iets prijzig trouwens hoor, maar het is mijn ervaring dat als je buiten het hoogseizoen binnenloopt, dat er meestal wel wat te regelen valt dus kan het altijd proberen.

Liggen die hotels trouwens in het drukke gedeelte van Phuket of er buiten? Want in die hoofdstad wil ik liever niet zitten. Liever erbuiten zodat we de drukte kunnen opzoeken als we willen, maar er niet constant middenin zitten.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Geen ervaring hier met kanoe tocht. Phuket is niet mijn favoriete bestemming...

Jeetje Mayou, dat ziet er beter uit zeg!

Dat gezeur over de KLM vind ik altijd heel overdreven. Waar de KLM last van heeft, is dat er nog steeds redelijk wat vrouwen in dienst zijn die het beroep van stewardess als iets verhevens vinden hebben. En verder is de nederlander dan weer vaak zo dat ie de sterwardess ziet als een oberin in de bus.Die wisselwerking leidt wel eens tot vervelende taferelen.

Ik ben vorig jaar met de KLM naar en van Oman gevlogen.

Op de heenweg was het zo'n leuke crew dat toen ik ze een dag later tegen kwam in een hotel, ze me complimenteerden over mijn kind tijdens de vlucht. We hebben toen nog wat gedronken. Op de terugvlucht zaten wij echt in de hoek waar twee heksen aan het bewind waren.

Op basis van die vlucht zou je nooit meer KLM willen vliegen.

Maar als ik voor 600 euro naar BKK kon vliegen met de KLM zou ik dat zeker doen.
Winterdip, the Racha heeft ook heel lang op mijn lijstje gestaan!!!!

Ben heel benieuwd en hoor graag je bevindingen.
Ik vind KLM overrated. Personeel juist vaak wel vriendelijk maar als je het vergelijkt met andere maatschappijen zie ik echt niet in waarom KLM altijd zoveel meer vraagt. Ik kijk altijd eerst naar een goedkoper alternatief. Maar als ik ermee moet vliegen vind ik het prima hoor.

Neele, ik hoop dat het ervan komt, the Racha, maar ik zal dan zeker laten weten hoe het was.
Impala, ik vlieg ook KLM. Vond de tijden beter dan van de andere maatschappijen. Zelfde aanbieding geboekt, denk ik, ik ga eind feb pas / al.
Ja, volgens mij was het idd een actie bergamot, goeie prijs toch? Nadeel van de KLM is dat ze bv geen personal entertainment hebben naar BKK. Nou kan ik daar wel mee leven want ik lees toch liever. En de beenruimte schijnt ook niet over te houden. Maar ik ben niet zo groot dus das ook geen ramp.

Phuket stond ook niet bovenaan mijn lijst ;) tot ik die kano-tocht zag. En de stranden in het noorden zijn heel mooi en rustig, is mij verteld.
.
heeft iemand nog een tip voor Phi Phi?
.
Beide hotels liggen aan Kata Beach, maar dan aan de rustige kant en hebben een privestrand (en nog 2 zwembaden waarvan 1 infinity en de ander zout). Mijn man (jaja ik leer het al) heeft toen ook heel veel korting gekregen, anders was het veel te duur geweest.

Racha ziet er ook top uit, en op een eigen eiland is wel erg tof zeg.

Ik ben het helemaal met je eens Neele, wat de klm betreft. Altijd dat geemmer over hoe slecht ze wel niet zijn. In vergelijking met de Oosterse airlines is zo'n beetjealles slecht, maar die staan dan wel met z'n 6en in 1 galley en doen veel minder dan bij de klm (2 in 1 galley). Dan hou je die glimlach ook veel langer vol!

Qua beenruimte houdt het inderdaad niet over dat is waar. Ze zijn bezig de 747's om te bouwen zodat alle stoelen een schermpje krijgen. Met een beetje mazzel heb je dus wel pvs naar Bangkok

(Ik ben natuurlijk wel een tikkie bevooroordeeld wat de klm aangaat....)
Die stranden zijn idd heel rustig. Ik ben er ooit een paar dagen geweest toen we gingen vliegen vanuit Phuket. Wel erg moslim daar..... En gezellig vond ik het er ook niet. Er hangt niet de gezelligheid die op de eilanden is. Het "lekker met je voeten in het zand gaan eten wat je net zelf hebt uitgezocht en nu op een bbq ligt"gevoel heb je daar niet.
Ja Mayou, je hebt gelijk!

Dat Kata beach was waar wij ook zaten geloof ik. Ik vond het niet een hele inspirerende omgeving.
heb je het nu over noord phuket neele? Zijn ze daar ook al moslim? Dat draagt niet altijd bij aan de sfeer, nee.

Oh shit, moet ik dan toch rond Krabi blijven hangen en naar Lanta gaan bijvoorbeeld?
.
In Krabi waren ook veel moslims.

Het was zelfs zo dat de dag dat wij opgehaald zouden worden om met de boot naar Phuket te gaan er een of andere feestdag was en toen lag daar in de middag alles stil...

Qua sfeer maakte het niks uit,heb er tenminste niks van gemerkt.
Voor ik verkeerd begrepen wordt, ik heb niks tegen moslims an sich hoor - mijn eigen vriend is er een ;) Maar soms komt het de vakantiesfeer niet ten goede. Ik was laatst op Java, daar was het prima te doen maar in Maleisie (Kuala Lumpur) werd het me wel een beeje teveel. Burkas met een zonnebril en handschoenen (in 35 graden) en ook vrouwen met alleen een hoofddoek hadden niet echt een levenslustige uitstraling.
.
Grappig, ik kom net terug uit KL en vond het daar helemaal niet storend.

Maar in Thailand vond ik het vervelend.

Heb ook niets tegen moslims, maar ze staan nou eenmaal niet bekend als de grootste lolbroeken en grootste feestgangers "to put it mildley"

Ik ben een aantal keer in Oman geweest en dat wordt echt bevolkt door burka's. Toch is iedereen er relaxed en vriendelijk.

In Phuket liep ik dus sávonds een stukje door het dorp en werd daar echt naar aangestaard.

Verder was gewoon de hele sfeer anders.

Maar dat kan een persoonlijk dingetje zijn.
Toen ik voor het eerst aankwam in KL viel het me ook nog niet zo heel erg op, maar nadat ik op Bali was geweest was het contrast opeens zo groot...

Ik had geen idee dat Phuket en Krabi ook al zo islamitisch waren. Dacht dat dat pas zuidelijker begon.
.
Zuidelijker schijnt het een aantal jaar geleden echt gevaarlijk te zijn geweest. In hoeverre dat waar is weet ik niet maar in de Lonely Planet stond toen dat je daar maar niet naartoe moest gaan...
dat is nog steeds zo (ministerie buitenlande zaken):

Niet-essentiële reizen naar de vier zuidelijke provincies van Thailand, t.w. Pattani, Yala, Narathiwat en Songkhla, worden ontraden (zie rubriek ‘Onveilige gebieden’).

Sinds januari 2004 vinden in deze provincies regelmatig aanslagen plaats. Het gaat daarbij om bomaanslagen, brandstichting en gerichte moordaanslagen. De aanslagen zijn voornamelijk gericht tegen Thaise gezagsdragers, maar in toenemende mate zijn ook burgers het slachtoffer geworden. Sinds begin 2004 zijn bij het geweld in Zuid-Thailand meer dan 3.000 mensen omgekomen, waaronder een klein aantal buitenlanders.

Op 21 juni 2008 werd een trein, op weg van Surat Thani naar Sungai Kolok, in Narathiwat overvallen, waarbij een aantal mensen is omgekomen. Treinreizen in de zuidelijke provincies worden dan ook ontraden.

Naar aanleiding van de recente spanningen met Cambodja over de tempel Preah Vihear worden reizen naar de Thaise grensprovincie Sisaket ontraden.

.

...Dagelijks worden er in de zuidelijke provincies aanslagen gepleegd (zie verder ‘Onveilige gebieden’).

In Bangkok zou je ook nog steeds 'waakzaam'moeten zijn:

In verband met de onzekere en instabiele politieke situatie wordt reizigers aangeraden, met name in Bangkok, extra waakzaamheid te betrachten, samenscholingen en demonstraties te mijden en zich goed te (laten) informeren over de actuele ontwikkelingen (zie rubriek ‘Actualiteiten’).
.
Inderdaad nu een ticket met Airberlin voor 500 gevonden.. Thanks...

Hopelijk mag ik jullie nog even een paar vragen stellen:

Mijn buurman zei dat het niet verstandig is om in juni te gaan omdat het regenseizoen is, maar zoals ik van jullie begreep kunnen Koh Phangan en Koh Tao

wel toch?

Ik zit nog te twijfelen of ik toch niet een dag in Bangkok blijf, omdat ik er misschien nooit meer kom.wat denken jullie?

Kan ik vanuit Bangkok het beste met de trein naar Kanchanaburi gaan? En hoe vanuit Kanchanaburi naar Koh Phangan?

Neele, ik heb naar dat resort op Koh Phangan gekeken, klopt het dat een bungalow 100 euro per nacht kost?
Ik zou Bangkok zeker niet overslaan, en al helemaal niet als je er nog nooit bent geweest. Ik vind het een stad die ervaren moet hebben. Je vindt het geweldig (zoals ik) of je vindt het vreselijk. Maar om het van tevoren al over te slaan vind ik zonde. Gewoon je laatste 2 of 3 dagen in BKK plannen. En als je het na één dag gezien hebt is er genoeg in de omgeving om nog een dagje erop uit te trekken.

Geen idee wanneer regenseizoen is aan de oostkust eigenlijk. Even googlen. Vluchten zijn snel en makkelijk te regelen. Van BKK naar Kanchanaburi weet ik niet, ga ik zelf in maart voor het eerst naartoe. Ik denk inderdaad bus of trein, of zelfs taxi. Of misschien ook wel een vlucht. Zie ik daar wel!

Veel plezier!
vluchten via nok air, 1-2 go, Thai Airways of Bangkok Airways. Overal te boeken.
Ik zou zeker BKK niet overslaan,ik vond het paleis geweldig mooi en de fietstocht met co van kessel echt super.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven