Thailand Topic!

donderdag 31 december 2009 om 19:53
Hello Thailandlover,
Ook wij denken erover om naar Thailand te gaan. Zeer waarschijnlijk een paar dagen Bangkok en het liefst ook de tijgertempel en de Ewara watervallen.
En daarna een dag of 10 naar een paradijslijk eiland. Iemand nog een goede tip voor het ultieme bounty gevoel?
Hoe is juni als reistijd voor Thailand eigenlijk? En zijn er meer risico's bij een zwangerschap? (ben nog niet zwanger, maar ben wel bezig dus ik zou tegen die tijd zwanger kunnen zijn, maar ik ben niet van plan om geen reis te plannen omdat ik misschien zwanger zou kunnen zijn)
Ondertussen spit ik het hele topic door, ik ben al op pagina 8:P
Ook wij denken erover om naar Thailand te gaan. Zeer waarschijnlijk een paar dagen Bangkok en het liefst ook de tijgertempel en de Ewara watervallen.
En daarna een dag of 10 naar een paradijslijk eiland. Iemand nog een goede tip voor het ultieme bounty gevoel?
Hoe is juni als reistijd voor Thailand eigenlijk? En zijn er meer risico's bij een zwangerschap? (ben nog niet zwanger, maar ben wel bezig dus ik zou tegen die tijd zwanger kunnen zijn, maar ik ben niet van plan om geen reis te plannen omdat ik misschien zwanger zou kunnen zijn)
Ondertussen spit ik het hele topic door, ik ben al op pagina 8:P
vrijdag 1 januari 2010 om 11:19
Suikervrij, ik was geloof ik twee en een halve maand zwanger toen ik in Thailand was. Geen enkel probleem.
Het enige waar ik rustig mee heb gedaan in anti muggenspul met Deet. Dat wordt echt afgeraden als je zwanger bent.
Dus smeerde ik me te pletter met citronella spul dat veel minder goed werkt.
Juni is volgens mij een prima tijd. Wij zijn vorig jaar met onze dochter die toen ondertussen drie was, ook weer geweest en dat was ook in Juni.
Het is dan op veel plekken regenseizoen maar wij hebben maar twee echt slechte dagen gehad in bijna vier weken.
We reisden rond met een huurauto en zijn de regen gewoon ontvlucht:)
Wat betreft de tijgertempel;Lees hier eerst eens meer over voor je gaat. Ik ben geen dierenactivist maar toch ben ik er nooit geweest. En ik vind Kanchanaburi een geweldige omgeving.
Ik kan je een hele lekkere plek aanraden daar om te overnachten. Niet schreeuwend duur (ik ben van de luxe acco's) maar wel heel erg heerlijk en comfortabel. En....heerlijk eten. Van daar uit kan je de Erawan watervallen bezoeken en dus eventueel de Tijgertemel.
Je hebt er ook een heerlijke spa waar je je voor weinig geld een hele dat kan laten verwennen. Verder is er een leuk olifantenkamp in de buurt waar je op een olifant de rivier ingaat.
En verder zit je natuurlijk om de hoek bij de Bridge over the river kwai.
Wat betreft een bounty gevoel; daar moet je niet meer voor in Thailand zijn. Thailand wordt steeds drukker en op eilanden waar je je 15 jaar geleden nog bijna een Robinson Crusoe voelde, vindt je tegenwoordig een Mc Donalds.
Dat neemt niet weg dat je wel geweldige plekken hebt hoor!
Wat betreft je reistijd in Juni vallen veel eilanden af wegens grote kans op regen en kan ik je Koh Phagnan van harte aanbevelen. Het staat bekend vanwege de full moon partys en daarom zijn wij het een lange tijd uit de weg gegaan en gingen wij naar Koh Tao. Op Tao kan je ook veel mooier duiken en snorkelen. Maar toen we vijf jaar geleden op Tao waren schrokken we zo van de drukte dat dat afviel vorig jaar en we een luxe resort op Phagnan hebben geboekt. Heerlijk! Prachtig strand (noordoosten) heerlijk eten, relaxte sfeer.
Aanrader dus.
Ik hoop je zo genoeg tips te hebben gegeven!
Het enige waar ik rustig mee heb gedaan in anti muggenspul met Deet. Dat wordt echt afgeraden als je zwanger bent.
Dus smeerde ik me te pletter met citronella spul dat veel minder goed werkt.
Juni is volgens mij een prima tijd. Wij zijn vorig jaar met onze dochter die toen ondertussen drie was, ook weer geweest en dat was ook in Juni.
Het is dan op veel plekken regenseizoen maar wij hebben maar twee echt slechte dagen gehad in bijna vier weken.
We reisden rond met een huurauto en zijn de regen gewoon ontvlucht:)
Wat betreft de tijgertempel;Lees hier eerst eens meer over voor je gaat. Ik ben geen dierenactivist maar toch ben ik er nooit geweest. En ik vind Kanchanaburi een geweldige omgeving.
Ik kan je een hele lekkere plek aanraden daar om te overnachten. Niet schreeuwend duur (ik ben van de luxe acco's) maar wel heel erg heerlijk en comfortabel. En....heerlijk eten. Van daar uit kan je de Erawan watervallen bezoeken en dus eventueel de Tijgertemel.
Je hebt er ook een heerlijke spa waar je je voor weinig geld een hele dat kan laten verwennen. Verder is er een leuk olifantenkamp in de buurt waar je op een olifant de rivier ingaat.
En verder zit je natuurlijk om de hoek bij de Bridge over the river kwai.
Wat betreft een bounty gevoel; daar moet je niet meer voor in Thailand zijn. Thailand wordt steeds drukker en op eilanden waar je je 15 jaar geleden nog bijna een Robinson Crusoe voelde, vindt je tegenwoordig een Mc Donalds.
Dat neemt niet weg dat je wel geweldige plekken hebt hoor!
Wat betreft je reistijd in Juni vallen veel eilanden af wegens grote kans op regen en kan ik je Koh Phagnan van harte aanbevelen. Het staat bekend vanwege de full moon partys en daarom zijn wij het een lange tijd uit de weg gegaan en gingen wij naar Koh Tao. Op Tao kan je ook veel mooier duiken en snorkelen. Maar toen we vijf jaar geleden op Tao waren schrokken we zo van de drukte dat dat afviel vorig jaar en we een luxe resort op Phagnan hebben geboekt. Heerlijk! Prachtig strand (noordoosten) heerlijk eten, relaxte sfeer.
Aanrader dus.
Ik hoop je zo genoeg tips te hebben gegeven!

vrijdag 1 januari 2010 om 16:45
Zo ik ben inmiddels op pagina 30, inderdaad veel fijne tips.
Neele, ik ben ook van de luxe acco's en ik zou alleen een rugzak meenemen omdat het praktischer is haha.
De tijgertempel lijkt me geweldig, maar ik schrok van de reactie van mijn vriend want hij wil daar dus niet naartoe. Hij zegt dat het toch wilde beesten blijven en dat hij het risico niet wil lopen dat er iets verkeerd gaat. Wellicht kan ik hem overhalen
Koh Phangan (klinkt als babi pangang?) staat door jullie tips ook op mijn lijst met favorieten. Wellicht in combi met Koh Tao om nog wat te snorkelen?
Ik ben benieuwd naar je tip in Kanchanaburi, kom maar op.
Hoe lang is het vanuit Bangkok hiernaartoe eigenlijk? Is de trein het beste vervoersmiddel?
Hoe lang zouden jullie Bangkok aanraden? Ik houd niet zo van grote steden, maar ik wil toch de belangrijkste dingen gezien hebben. Iemand nog een tip voor een hotel aan de andere kant van de rivier (om de drukte te ontvluchten?)
Ik heb trouwens een goedkoop ticket op het oog via Egypt air, ik hoor hier wisselende verhalen over. Via meerdere vrienden heb ik vernomen dat Eva air erg achteruit gaat, en het verschil met het ticket van Egypt airlines en China airlines is bijna 300 pp.
Neele, ik ben ook van de luxe acco's en ik zou alleen een rugzak meenemen omdat het praktischer is haha.
De tijgertempel lijkt me geweldig, maar ik schrok van de reactie van mijn vriend want hij wil daar dus niet naartoe. Hij zegt dat het toch wilde beesten blijven en dat hij het risico niet wil lopen dat er iets verkeerd gaat. Wellicht kan ik hem overhalen
Koh Phangan (klinkt als babi pangang?) staat door jullie tips ook op mijn lijst met favorieten. Wellicht in combi met Koh Tao om nog wat te snorkelen?
Ik ben benieuwd naar je tip in Kanchanaburi, kom maar op.
Hoe lang is het vanuit Bangkok hiernaartoe eigenlijk? Is de trein het beste vervoersmiddel?
Hoe lang zouden jullie Bangkok aanraden? Ik houd niet zo van grote steden, maar ik wil toch de belangrijkste dingen gezien hebben. Iemand nog een tip voor een hotel aan de andere kant van de rivier (om de drukte te ontvluchten?)
Ik heb trouwens een goedkoop ticket op het oog via Egypt air, ik hoor hier wisselende verhalen over. Via meerdere vrienden heb ik vernomen dat Eva air erg achteruit gaat, en het verschil met het ticket van Egypt airlines en China airlines is bijna 300 pp.
vrijdag 1 januari 2010 om 16:54
Hoi,
Ben al vaak in Thailand geweest, heb verschillende kanten inmiddels gezien, was afgelopen maand vertrokken naar Langkawi Maleisie en na 5 dagen daar zijn we vanuit daar met de boot naar het eiland Koh Lanta gegaan, is ongeveer 6 uur varen.
Koh Lanta was ik nog nooit geweest en is werkelijk een prachtig, gezellig eiland. Heb al veel eilanden op Thailand gezien, maar deze staat toch wel in de top 3, kan het iedereen aanraden! Het is niet groot, dus na een dag of 5, klein weekje heb je alles wel gezien en gedaan, maar er zijn heel veel kleine prive strandjes met heerlijk helder water die echt zeker de moeite waard zijn. Hebben het top gehad daar!
Ben al vaak in Thailand geweest, heb verschillende kanten inmiddels gezien, was afgelopen maand vertrokken naar Langkawi Maleisie en na 5 dagen daar zijn we vanuit daar met de boot naar het eiland Koh Lanta gegaan, is ongeveer 6 uur varen.
Koh Lanta was ik nog nooit geweest en is werkelijk een prachtig, gezellig eiland. Heb al veel eilanden op Thailand gezien, maar deze staat toch wel in de top 3, kan het iedereen aanraden! Het is niet groot, dus na een dag of 5, klein weekje heb je alles wel gezien en gedaan, maar er zijn heel veel kleine prive strandjes met heerlijk helder water die echt zeker de moeite waard zijn. Hebben het top gehad daar!
vrijdag 1 januari 2010 om 18:53
Ik ben in de tijgertempel geweest en vond het helemaal niets. Die beesten hebben of heel veel te eten gehad, of ze zijn gedrogeerd, maar ze liggen de hele tijd te slapen terwijl jij aan de hand van een begeleider achter een tijger wordt gezet. Vervolgens neemt de begeleider een foto van je en dat gaat zo een tijger of 5-6 door. Binnen 5 minuten sta je weer buiten. Mocht je toch besluiten te gaan, hempjes en shortjes mogen niet, en felgekleurde kleding ook niet. Het blijft toch een tempel tenslotte (al lijkt het meer op een dierentuin).
Koh Lanta zou ik niet heen gaan in juni, daar is het echt heel erg regentijd dan. Ik was dit jaar juni op Phangan, heerlijk! Wij zaten in het westen op een niet zo heel erg mooi stuk strand, maar aangezien ik aan het detoxen was en toch nergens puf voor had maakte me dat niets uit.Wat ik van de rest van de noordwestkant heb gezien vond ik prima (vooral Mae Had). Maar Tao blijft toch wel favoriet... Hangt er van af wat je zoekt eigenlijk, want Samui vind ik ook best ok.
Goed je merkt het al, aan mij heb je eigenlijk niets haha.
Waarom vlieg je niet met Air Berlin vanaf Dusseldorf, goeie maatschappij en niet duur.
Koh Lanta zou ik niet heen gaan in juni, daar is het echt heel erg regentijd dan. Ik was dit jaar juni op Phangan, heerlijk! Wij zaten in het westen op een niet zo heel erg mooi stuk strand, maar aangezien ik aan het detoxen was en toch nergens puf voor had maakte me dat niets uit.Wat ik van de rest van de noordwestkant heb gezien vond ik prima (vooral Mae Had). Maar Tao blijft toch wel favoriet... Hangt er van af wat je zoekt eigenlijk, want Samui vind ik ook best ok.
Goed je merkt het al, aan mij heb je eigenlijk niets haha.
Waarom vlieg je niet met Air Berlin vanaf Dusseldorf, goeie maatschappij en niet duur.

vrijdag 1 januari 2010 om 23:06
Ik heb tickets met Eva Air voor 608 euro. (Voor eind februari) Heel veel goedkoper vind je denk ik niet, als je rechtstreeks van AMS naar BKK wil vliegen. Ik vlieg al jaren met Eva naar Thailand en vind ze zeker niet achteruit gaan. Sterker nog, vorig jaar vond ik ze zelfs vooruit gegaan.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
vrijdag 1 januari 2010 om 23:17
Daarom bedoelde ik dat je de tijgertempel niet moet doen. Die beesten worden gedrogeerd en het is dus zeer dieronvriendelijk om daar heen te gaan.
Tao is voor mij ook favoriet boven Phagnan maar zo ontzettend druk geworden. Sairee is nu echt een aaneenschakeling van hutjes en je kan er zelfs naar de zwitserse bakker en mexicaan etc.
Ik vond het voor zo'n kleine oppervlakte wat heftig. Maar in Juni is dat misschien niet zo.
Wat betreft BKK. Als je niet van steden houdt moet je zeker niet in BKK blijven. Het is een heftige stad die door velen als geweldig wordt ervaren maar ook door velen vreselijk wordt gevonden. Je kan dan beter meteen door reizen naar Kanchanaburi en daar bijkomen van je reis.
Kijk maar eens naar het Oriental Kwai resort. Heerlijke plek vond ik het. Ze kunnen je ook ophalen van het vliegveld. Wij zijn er op de bonnefooi heen gereden maar een vriendin van me heeft zich na mijn tip op laten halen van het vliegveld en is er de eerste dagen bij gaan komen. Dagje spa, olifantenkamp, bridge, avondmarkt, begraafplaats, Erawan, etc. allemaal vandaar uit gedaan.
Koh Lanta zou ik zeker niet doen in Juni. Echt veel te veel kans op regen.
Eva is wat mij betreft prima!
China Airlines vind ik veel minder.
Tao is voor mij ook favoriet boven Phagnan maar zo ontzettend druk geworden. Sairee is nu echt een aaneenschakeling van hutjes en je kan er zelfs naar de zwitserse bakker en mexicaan etc.
Ik vond het voor zo'n kleine oppervlakte wat heftig. Maar in Juni is dat misschien niet zo.
Wat betreft BKK. Als je niet van steden houdt moet je zeker niet in BKK blijven. Het is een heftige stad die door velen als geweldig wordt ervaren maar ook door velen vreselijk wordt gevonden. Je kan dan beter meteen door reizen naar Kanchanaburi en daar bijkomen van je reis.
Kijk maar eens naar het Oriental Kwai resort. Heerlijke plek vond ik het. Ze kunnen je ook ophalen van het vliegveld. Wij zijn er op de bonnefooi heen gereden maar een vriendin van me heeft zich na mijn tip op laten halen van het vliegveld en is er de eerste dagen bij gaan komen. Dagje spa, olifantenkamp, bridge, avondmarkt, begraafplaats, Erawan, etc. allemaal vandaar uit gedaan.
Koh Lanta zou ik zeker niet doen in Juni. Echt veel te veel kans op regen.
Eva is wat mij betreft prima!
China Airlines vind ik veel minder.
vrijdag 1 januari 2010 om 23:49
Neele, jij gaf die tip van Oriental Kwai inderdaad! Ik had het gelezen hier en toen opgeslagen bij mijn favorieten, ziet er super uit. Ik wil daar zeker heen. Wist niet meer van wie die tip nou afkomstig was. Goed plan om van daaruit ook Erawan enz. te doen. Tiger temple ga ik ook niet naartoe. Nooit geweest maar hoeft van mij ook niet zo. Ik heb de foto's van familie gezien, geweldig hoor. Knielend bij een tijger en op de achtergrond op de foto de sandalen van de volgende toerist die op zijn beurt wacht om naast het beest op zijn hurken te gaan. Klik-klik en weer door.... Laat maar.
vrijdag 1 januari 2010 om 23:52
vrijdag 1 januari 2010 om 23:55
Ja ik had ze ook gevonden via tripadvisor nav jouw tip. Kijk ik ook altijd naar. Ben het met je eens, over zoover. Toch kijk ik daar ook altijd wel even. Als er 50 reviews staan waarvan er 45 zeggen dat het er vies is en dat de plee's niet doortrekken neem ik dat wel aan namelijk. Maar doorgaans neem ik zoover ook met iets meer korreltjes zout.
vrijdag 1 januari 2010 om 23:59
Ik ben een enorme mierenneuker wat acco's betreft en kan juist geiiriteerd raken van hele kleine dingetjes die anderen niet zien. Schimmel aan een douchegordijn bv. Vind ik echt heel vies terwijl het redelijk vaak voorkomt. Of viezige voegen in de badkamer.
Maar daarintegen word ik niet gek als ik even moet wachten bij het inchecken.
Ik vind het prima om veel te betalen maar ik moet er dan wel iets moois voor terugzien.
Vorige maand zat ik in een veel te duur hotel in Singapore.
Te duur voor wat het was. Het was geloof ik 100 euro per nacht maar dat vond ik het niet waard.
Een paar weken later zat ik voor 150 euro in KL in het beste hotel dat je je voor kan stellen. Dan hoor je mij echt niet klagen dat het zo duur is. Het is veel geld maar voor een Golden Tulip hotel in Nederland inclusief schimmel in de douche en roerei uit een pak bij het buffet s'ochtends, betaal je al meer:)
Maar daarintegen word ik niet gek als ik even moet wachten bij het inchecken.
Ik vind het prima om veel te betalen maar ik moet er dan wel iets moois voor terugzien.
Vorige maand zat ik in een veel te duur hotel in Singapore.
Te duur voor wat het was. Het was geloof ik 100 euro per nacht maar dat vond ik het niet waard.
Een paar weken later zat ik voor 150 euro in KL in het beste hotel dat je je voor kan stellen. Dan hoor je mij echt niet klagen dat het zo duur is. Het is veel geld maar voor een Golden Tulip hotel in Nederland inclusief schimmel in de douche en roerei uit een pak bij het buffet s'ochtends, betaal je al meer:)
zaterdag 2 januari 2010 om 00:05
Precies! Wij kiezen ook altijd voor luxe. Ik betaal ook liever wat meer, hallo, het heet toch niet voor niets vakantie?! Al moet ik wel zeggen dat we 1x op Samui veeeel te duur hebben gezeten. Dat was 250 euro p.n. Vond ik niet meer in verhouding en dat doe ik dus ook echt niet meer.
zaterdag 2 januari 2010 om 00:10
Nee, dat zou ik ook niet doen. Dan moet het wel zoooooo geweldig zijn. 150 is echt mijn max maar lang niet iedere dag van de vakantie hoor. Oriental Kwai kost dit bij lange na niet (ik herinner me zo'n 45 euro per nacht incl. ontbijt) maar is echt geweldig voor die prijs.
Waar zat je op Samui voor die prijs eigenlijk?
Waar zat je op Samui voor die prijs eigenlijk?
zaterdag 2 januari 2010 om 00:15
Rocky Resort net buiten Lamai (naar het zuiden). Wel één van de weinige "suites" direct aan het strand dus we hadden ook wel echt geselecteerd op locatie in die zin. En eerlijk is eerlijk, het was een prachtige bungalow. Maar uiteindelijk hebben we er ook nauwelijks gebruik van gemaakt want wij zijn toch hele dagen de hort op met het brommertje. Zonde van het geld dus. Maar de locatie was wel heerlijk. Wij vinden Chaweng veel te druk en zitten het liefst in Lamai of nog wat verder daaronder. (En buiten het hoogseizoen).
Maar 45 euro per nacht is heel prima! Ik ga er zeker heen.
Maar we beginnen in Samui (hebben daar ook vrienden zitten). Nog niets geboekt maar dat regelen we daar. Veel leukere deals te krijgen als je buiten het hoogseizoen gewoon naar binnenloopt met folders van een ander hotel in je hand
Maar 45 euro per nacht is heel prima! Ik ga er zeker heen.
Maar we beginnen in Samui (hebben daar ook vrienden zitten). Nog niets geboekt maar dat regelen we daar. Veel leukere deals te krijgen als je buiten het hoogseizoen gewoon naar binnenloopt met folders van een ander hotel in je hand
zaterdag 2 januari 2010 om 00:23
Ik heb geen idee meer hoe het heette waar wij vorig jaar en aantal dagen hebben gezeten op Samui. Zal er nog eens over denken.
Wij kwamen met huurauto met de laatste ferry aan en waren er al jaren niet meer geweest. Schrokken ons rot van de drukte en zijn maar gaan rijden op zoek naar en plek. Eerst naar Bophut. Had daar gelezen over een leuk resort maar ik vond het niets toe we er aankwamen. Aangezien we maar een paar dagen zouden blijven toch naar het zo gehaatte Chaweng gereden. En daar uiteindelijk in een hotel dat volgens mij net open was gezeten. Prima maar niet bijzonder.
Op Phagnan hebben we heel luxe gezeten en dat was echt heerlijk!
Samui is het echt niet meer voor mij....
Wij kwamen met huurauto met de laatste ferry aan en waren er al jaren niet meer geweest. Schrokken ons rot van de drukte en zijn maar gaan rijden op zoek naar en plek. Eerst naar Bophut. Had daar gelezen over een leuk resort maar ik vond het niets toe we er aankwamen. Aangezien we maar een paar dagen zouden blijven toch naar het zo gehaatte Chaweng gereden. En daar uiteindelijk in een hotel dat volgens mij net open was gezeten. Prima maar niet bijzonder.
Op Phagnan hebben we heel luxe gezeten en dat was echt heerlijk!
Samui is het echt niet meer voor mij....
zaterdag 2 januari 2010 om 00:28
Phangan is ook heeeerlijk! Malibu Beach, prachtig stuk strand. Maar Samui is vaste prik. Mijn vriend vindt alles prima, zolang hij maar een paar dagen naar Samui kan. In Lamai wordt niet meer gebouwd, mag niet meer van de overheid daar omdat ze willen voorkomen dat het een tweede Chaweng wordt. Ik vind het er nog steeds heerlijk maar ik hoef er ook niet meer zo nodig met kerst/oud en nieuw te zitten. Vanaf begin februari wordt het er al een stuk rustiger en dan is het er heerlijk. Maar misschien ook omdat we er vrienden hebben zitten hoor.
Dit keer wil ik ook Krabi zien. En naar The Racha, vlak bij Phuket. Da's een gaaf resort (zou jij denk ik ook wel kunnen waarderen! Google maar eens op the racha).
Okee... ik ga lekker tropisch dromen nu. Volgende maand mogen we weer! Welterusten.
Dit keer wil ik ook Krabi zien. En naar The Racha, vlak bij Phuket. Da's een gaaf resort (zou jij denk ik ook wel kunnen waarderen! Google maar eens op the racha).
Okee... ik ga lekker tropisch dromen nu. Volgende maand mogen we weer! Welterusten.

zaterdag 2 januari 2010 om 01:52
zaterdag 2 januari 2010 om 02:28
Ik ben ook een Thailand reisje (mijn eerste keer) aan het voorbereiden dus ik lurk ook al een tijdje mee op dit fijne topic. Ik ga begin feb weg voor 17 dagen. Plannning is 4 nachten Bangkok, 2 nachten K'buri, dan nachttrein naar Surat Thani (of Thung Song, dat is dichterbij Krabi denk ik), 1 nacht Krabi (Ao Nang of Railay), dan 2 nachten Phi Phi en eindigen op Phuket (het noorden, denk ik) omdat ik daar de -ook op tripadvisor- bejubelde kano-tour Hongs bij Starlight wil doen van John Gray (heeft iemand hier die ook gedaan?).Ik ben tijdens chinees nwsjaar in Phuket, dat schijnt daar ook uitgebreid gevierd te worden ?
Ik heb tot nu toe alleen BKK geboekt (Navalai, is hier al eerder genoemd geloof ik?) en 1 nacht river kwai jungle rafts in K'buri.
Wie heeft er nog een goede tip voor een hotel op Phi Phi?
Ik zoek ook nog een leuke plek in K'buri voor 1 nacht maar dan vlakbij het treinstation. Ik denk dat de Oriental Kwai niet zo handig is omdat we maar weinig tijd hebben daar. Ik wil in elk geval naar de Erawan-falls en daarna het olifanten wassen in het Karen-kampje aan dezelfde weg. De hell-firepass heb ik nog in beraad, is ook best weer een end weg. Is het de moeite waard om daar 3 uur voor in de bus te zitten op en neer?
Kan wel een dag langer doen in K'buri maar dan wordt het weer haasten in het zuiden. Lastig hoor, keuzes maken...
Ik heb tot nu toe alleen BKK geboekt (Navalai, is hier al eerder genoemd geloof ik?) en 1 nacht river kwai jungle rafts in K'buri.
Wie heeft er nog een goede tip voor een hotel op Phi Phi?
Ik zoek ook nog een leuke plek in K'buri voor 1 nacht maar dan vlakbij het treinstation. Ik denk dat de Oriental Kwai niet zo handig is omdat we maar weinig tijd hebben daar. Ik wil in elk geval naar de Erawan-falls en daarna het olifanten wassen in het Karen-kampje aan dezelfde weg. De hell-firepass heb ik nog in beraad, is ook best weer een end weg. Is het de moeite waard om daar 3 uur voor in de bus te zitten op en neer?
Kan wel een dag langer doen in K'buri maar dan wordt het weer haasten in het zuiden. Lastig hoor, keuzes maken...
.