Geld & Recht alle pijlers

Laden OV-chipkaart werkt niet..!

02-01-2010 14:20 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, de titel zegt genoeg...

Als wij hem op willen laden, staat er in het display dat er geen bestellingen klaar staan....

Het info-nummer is steeds in gesprek... hebben meer mensen dit?

laadt jouw OV-chipkaart op?

Totaal aantal stemmen: 24

ja (42%)
nee, ik heb het zelfde (25%)
nog niet geprobeerd... (33%)
quote:Kwarktaart schreef op 02 januari 2010 @ 18:31:

[...]

Weet je het zeker?

Want ik heb ook een ov-kaart voor studenten (weekend) en kon hem 'gewoon' opladen.

Wat ik me nu bedenk; ik heb geen gebruik gemaakt van studentenkorting omdat ik vanaf nu geen ov meer heb ivm afstuderen, de 31ste was de laatste dag dat de mijne geldig was. Dus het zou idd kunnen dat je het wel via internet moet regelen als je gebruik wil maken van de studentenkortingen.Je kunt je studentenchip wel opladen zoals jij zegt maar het studentenkortingproduct moet wel dmv bestelling ophalen.
had ik maar geweten dat je wel gewoon bij de automaat kon opladen. Dat was wel zo makkelijk geweest. Nu moet ik maar afwachten of ik mijn met ideal betaalde tegoed ooit nog op mijn kaart terecht komt.
quote:Jalisa schreef op 02 januari 2010 @ 18:03:

[...]

Een persoonlijke chipkaart aanvragen en daar je jaarabonnement op laten laden. Nog een tip voor mensen die zo'n kaart willen aanvragen. Bij arriva kan je zo'n kaart voor 1,5 online aanvragen. Is toch 6 euro goedkoper als bij alle andere ov-bedrijven.

Bedankt Jalisa!

Maar uhm... moet ik dus betalen terwijl ik al bijna 500 euro per maand voor die kaart betaal?
Ja, je moet betalen voor je ov-chipkaart. Ik heb een jaarabonnement stad-streek vervoer (dus voor bus en metro in mijn geval) Kost iets van E1200 per jaar maar toch moet je een kaart kopen voor E 7.50.
quote:ossiepossie schreef op 02 januari 2010 @ 22:42:

Ja, je moet betalen voor je ov-chipkaart. Ik heb een jaarabonnement stad-streek vervoer (dus voor bus en metro in mijn geval) Kost iets van E1200 per jaar maar toch moet je een kaart kopen voor E 7.50.Stom he? Een strippenkaart hoef je toch ook geen extra geld voor te betalen? Zoiets raars! Zij veranderen het hele systeem en de klant mag ervoor betalen. Zucht
ik heb een studenten ov-chipkaart en ik heb vorige week de hele week geprobeert deze op te waarderen. Dit kon telkens niet omdat bij alle apparaten een storing was. Ik heb gelezen dat er nu inderdaad een tijdelijk abbonement (tot 31 jan.) op staat waardoor je zonder de kaart te activeren kunt reizen. Je moet er dan wel voor zorgen dat je je kaart voor 31 jan. activeert, Als het goed is doen alle activeer-apparaten het dan weer.

OP de studenten ov-chipkaart site staat het volgende:

Reizen met de Studenten OV-chipkaart

Vanaf 1 januari reis je als student met de Studenten OV-chipkaart. De OV-chipkaart wordt in Nederland stapsgewijs ingevoerd, dus je hoeft nog niet overal in en uit te checken. Houd de communicatie van de vervoerbedrijven goed in de gaten.

Metro/tram

In metro en tram check je altijd in en uit en reis je in de kortingsuren op saldo.

Trein

In de trein hoef je voorlopig nog NIET in en uit te checken. Bij controle toon je de conducteur jouw Studenten OV-chipkaart. In de kortingsuren koop je daarbij een papieren kortingskaartje.

Bus

In de bussen van Connexxion check je altijd in en uit en reis je in de kortingsuren op saldo. Bij de overige bussen: vraag het de chauffeur en toon je Studenten OV-chipkaart. In de kortingsuren gebruik je daarbij een roze strippenkaart.
Veel onduidelijkheid over nieuwe ov-chipkaart

Uitgegeven: 3 januari 2010 20:07

Laatst gewijzigd: 3 januari 2010 20:08

UTRECHT - De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) adviseert studenten om hun oude ov-jaarkaart uit 2009 nog even bij zich te houden.

© ANP

Er is volgens de bond veel onduidelijkheid bij studenten over hun nieuwe ov-chipkaart die vanaf afgelopen vrijdag is ingevoerd.

Met de oude kaart mogen ze tot 1 februari nog reizen, zo zei LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk zondag.

Maandag is de eerste dag dat veel studenten reizen met de kaart omdat de kerstvakantie er dan op zit. Bijna 90 procent heeft een kaart om door de week mee te reizen.

Activeren

Met name over het activeren van de kaart en het in- en uitchecken leven nogal wat vragen en onzekerheid bij studenten, zegt de LSVb.

Toch kunnen de studenten reizen. De oude papieren ov-kaart wordt door de NS tot 1 februari gedoogd, evenals de niet-geactiveerde chipkaart.

LSVb-voorzitter Oosterwijk: "Maandag is het D-day. Ik ben heel benieuwd hoe het uitpakt.''

Het merendeel (97 procent) van de studenten heeft de chipkaart ontvangen. Het opladen van het reisrecht kan in elk geval nog tot 1 februari.
Nu.nl
Okeejh, dus ik kan iig nog met de trein met mijn oude kaart. Weet iemand of dit ook bij de bussen geldt? (Iemand vandaag geweigerd ofzo? )
Liever elitair dan een pauper!
Dochter kon hier vandaag gewoon met de bus reizen op haar oude OV,alle vervoers bedrijven zouden hier aan mee werken stond vanmorgen 7.30 in het Limburgsdagblad
Ik heb mijn kaart vandaag eindelijk opgeladen gekregen, het in- en uitchecken heb ik op de heenweg wel gedaan. Terugweg niet. Bij de bus is er nog niet eens een mogelijkheid tot in- en uitchecken maar zwaaien met de ov chipkaart werkte ook. Ik zag veel studenten met problemen maar ja, de communicatie is tot heden ook wel gebrekkig geweest in mijn ogen maar gelukkig staat mijn weekabbo er eindelijk op.
Alles is tot 1 februari geldig, hoorde ik vanochtend.
Gelukkig, ik was vanochtend aan het zweten in de trein omdat ik voor mijn gevoel 'zwart' reisde , omdat ik mijn kaart niet op kon laden Maar als je je papieren OV bij je houdt, dan kan er dus tot 01-02-2010 niet zoveel met me gebeuren qua boetes
Nou ja, ik ga het maar gewoon proberen morgen. Kan niets vinden over wat de bussen in Leiden doen. Neem ook wel wat contant geld mee.
Persbericht: Studentenkaart OV-chipkaart

Studenten hebben tot 31 januari de tijd om hun reisproduct 2010 gespreid op te halen

Per 1 januari 2010 gaan studenten reizen met de Studenten OVchipkaart, geladen met het studentenreisproduct. In de maand januari moeten de studenten hun reisproduct voor 2010 ophalen. Via de

website www.studentenov-chipkaart.nl worden studenten geïnformeerd in welke periode hun studentenreisproduct klaarstaat om op te halen bij één van de ruim duizend geografisch gespreide ophaalpunten.

Het schema voor gespreid ophalen ziet er als volgt uit:

* Vanaf 1 tot 13 januari: achternamen A tot en met G

* Van 13 tot 22 januari: achternamen H tot en met O

* Van 22 tot 31 januari: achternamen P tot en met Z

Het is begrijpelijk dat vele studenten hun reisproduct direct na de vakantie willen ophalen. Dit is echter niet nodig. De uiterlijke ophaaldatum is 31 januari. Tot die tijd kunnen studenten zonder problemen blijven reizen met het huidige (tijdelijke) reisproduct dat al op hun chipkaart staat. Door de drukte is het mogelijk dat de ophaalautomaat ‘tijdelijk niet beschikbaar’ weergeeft. Het advies is om het dan op een later tijdstip nogmaals te proberen.

Extra inzet bij klantenservice

Wij doen ons uiterste beste om de drukte op te vangen; de klantenservice is hiertoe extra bemand. Desondanks wordt grote drukte verwacht bij de klantenservice met mogelijk lange wachttijden. Studenten wordt geadviseerd om eerst op website www.studentenov-chipkaart.nl te kijken. Daar zijn de meeste antwoorden te vinden op de vragen die veel worden gesteld. Deze website wordt hiertoe dagelijks bijgewerkt. Ook is hier een demonstratie te bekijken over het ophalen van het studentenreisproduct.

Nog geen kaart?

Meer dan 97% van de studenten heeft al een kaart. Studenten die recht op studiefinanciering hebben, maar nog niet in het bezit zijn van een Studenten OV-chipkaart, wordt aangeraden hun brievenbus in de gaten te houden als zij al een kaart aangevraagd hebben of alsnog snel een kaart aan te vragen via www.studentenov-chipkaart.nl
http://www.9292ov.nl/9292ov569.asp
quote:Jalisa schreef op 02 januari 2010 @ 16:06:

[...]

Als je op die manier je saldo wil laden moet je ook naar het postkantoor of sigarenwinkel om je bestelling op te halen.

Dat is toch ook zoiets raars!?

Stel ik heb geen tegoed op mijn pasje staan, dus ik wil opladen of ophalen of wat dan ook, maar dat kan in mijn woonplaats niet eens! Ik moet naar het stadje verderop, maar daar kan ik niet komen, want geen tegoed. Ik moet dus speciaal naar dat stadje toe fietsen om pas op te laden of bestelling op te halen en dan weer naar huis fietsen om vervolgens met het ov ergens naartoe te kunnen.

Of begrijp ik het nou verkeerd?

Iemand vroeg mij om welke pas het ging. Ik heb mijn ov chipkaart al een jaar in huis geloof ik. Er staat een tijdelijke abonnement op, dus door de weeks kan ik gratis reizen. Ook heb ik er een keer geld op gezet voor in het weekend als ik toevallig in R'dam moet zijn) Nu moet ik voor hetzelfde pasje mijn "product" gaan ophalen, maar er staat elke keer zo'n lange rij....als die rij eens wat korter wordt ga ik het wel proberen. Dit doe ik tussen het reizen door denk ik, want dit kan uiteraard niet in mijn woonplaats. Zucht.

Toevoeging: ik woon trouwens niet eens in een klein dorpje, maar toch kun je hier nergens ophalen/opladen.
anoniem_51794 wijzigde dit bericht op 04-01-2010 23:19
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Een studiegenoot van mij heeft een chipkaart gekregen met de pasfoto van een ander erop!
Zo, ik zit in de bus met mijn oude kaart.
Het is me gelukt! Eerst op het postkantoor (ik moest er toch zijn). Daar kon ik mijn product niet laden. Nee zelfs opladen met pinpas werkte daar niet. Vervolgens naar de supermarkt op de hoek gefietst, waar ook zo'n apparaat staat. Daar deed ie het wel. Mijn internet bestelling staat erop. Overigens nog steeds geen reactie van OV-chipkaarten.nl op mijn vraag. (service level is hoog te noemen. Bij bellen word je opgehangen omdat het te druk ik, bij mailen krijg je gewoon helemaal geen antwoord).

Maar ik kan reizen nu. (ga ik vanuit)
Ik moet hem volgens dat schema medio januari ophalen. Vind het wel vervelend. Stel je voor dat je tot de laatste week moet wachten en dan blijkt er iets mis. Ben je gegarandeerd minstens heel februari de sigaar.
ik ben het vandaag maar gaan proberen onderweg naar huis, maar het apparaat wat stuk...
En vriendin van me wiens achternaam met een R begint heeft die van haar gewoon kunnen ophalen...
Ik heb een vraagje van een heel andere orde, misschien dat jullie daar iets over weten. Ik wilde mijn kaart inleveren (geen rechten meer, helaas!) om te voorkomen dat ik een boete krijg. Nou kijken ze me bij het postkantoor heel schaapachtig aan, dat dat niet meer hoeft.

Weten jullie daar iets van? Als ik mijn abonnement nou gewoon niet op die chipkaart laad, is dat dan voldoende voor de IB? Of willen ze ook een bewijs dat ik hem daarnaast ingeleverd heb? En in dat laatste geval, is daar een centraal punt voor tegenwoordig als het postkantoor dit niet meer doet?

Ik zou de IB kunnen bellen hierover, maar daar is geen doorkomen aan. Misschien dat jullie er een helder licht op kunnen schijnen.
Je kan die kaart gebruiken als gewone chipkaart volgens mij. Op de site staat:quote:De Studenten OV-chipkaart en het daarop geplaatste studentenreisproduct hebben een verschillende geldigheidsduur. De datum op de OV-chipkaart is de geldigheidsduur van je kaart. Deze bedraagt 5 jaar.  Het studentenreisproduct dat op je kaart staat is geldig zolang je recht op studiefinanciering hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven