LGZZ Deel VI
vrijdag 18 december 2009 om 21:44
Kom maar door met die tweede bevalgolf!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
dinsdag 5 januari 2010 om 16:55
Chiek, ik wilde het ook nog heel graag, maar als het bloed over je buik loopt omdat je blijft proberen is dat misschien niet zo handig. Lichamelijk ging het bij mij dus niet, qua energie had ik het best gekund.
Wij zijn wel gaan kijken bij KDV's, maar hier is het natuurlijk Pienstyle. Wij hebben er 1 met een GROTE tuin gekozen, als Meis dan wat groter is kan ze lekker buiten spelen in de zomer.
Beng, kun je op de groep zetten welke collega? Of heb je geen naam?
Ik werk de 13e niet, heb dan tentamen.
Wij zijn wel gaan kijken bij KDV's, maar hier is het natuurlijk Pienstyle. Wij hebben er 1 met een GROTE tuin gekozen, als Meis dan wat groter is kan ze lekker buiten spelen in de zomer.
Beng, kun je op de groep zetten welke collega? Of heb je geen naam?
Ik werk de 13e niet, heb dan tentamen.
dinsdag 5 januari 2010 om 17:14
dinsdag 5 januari 2010 om 17:22
quote:Bengal schreef op 05 januari 2010 @ 17:14:
Ik heb gebeld, er is geen plek op de locatie bij ons in de buurt. Als we geluk hebben is er evt. plek op een locatie verder weg maar dat is ultiem lastig aangezien Bengman het halen en brengen lopend op zich zou nemen. Maar zoals het er nu uitziet hebben we helemaal geen opvang per 1 mei Oh irritant he Beng!! Maar er zijn nog andere opties, zoals gastouders. Wij hebben nu dus ook een soort van combi keuze. Konden ze zeggen wanneer ongeveer er wel plek zou zijn. Enne een beetje aandringen wil ook wel eens een beetje helpen.
Ik heb gebeld, er is geen plek op de locatie bij ons in de buurt. Als we geluk hebben is er evt. plek op een locatie verder weg maar dat is ultiem lastig aangezien Bengman het halen en brengen lopend op zich zou nemen. Maar zoals het er nu uitziet hebben we helemaal geen opvang per 1 mei Oh irritant he Beng!! Maar er zijn nog andere opties, zoals gastouders. Wij hebben nu dus ook een soort van combi keuze. Konden ze zeggen wanneer ongeveer er wel plek zou zijn. Enne een beetje aandringen wil ook wel eens een beetje helpen.
dinsdag 5 januari 2010 om 17:43
Ik ben ATWT aan het kijken en ik zit me dood te ergeren aan de verhaal wending. Bah!!!
Even iets heel anders, ik heb iets nieuws. Een kwaaltje wil ik het niet noemen maar ik heb dus sinds gister een heel beurs schaambot. Of dat gevoel daar ten minste. Bij opstaan en sommige bewegingen voelt het echt een soort van beurs. Herkenbaar?
Even iets heel anders, ik heb iets nieuws. Een kwaaltje wil ik het niet noemen maar ik heb dus sinds gister een heel beurs schaambot. Of dat gevoel daar ten minste. Bij opstaan en sommige bewegingen voelt het echt een soort van beurs. Herkenbaar?
dinsdag 5 januari 2010 om 18:16
Naar dat beurse gevoel....bah niet leuk.
Tja die opvang, ach ik blijf wel gewoon bellen en aandringen maar om heel eerlijk te zijn is er geen man overboord als ik geen opvang heb. Bengman is thuis en redt zich vast wel met een heel klein bengeltje wat nog bijna de hele dag slaapt. Hij gaat ook gewoon slapen dan. Moet ze wel slapen tuuk, anders wordt het een ander verhaal. Maar er komt vast wel een oplossing, kan me er niet echt druk om maken.
Tja die opvang, ach ik blijf wel gewoon bellen en aandringen maar om heel eerlijk te zijn is er geen man overboord als ik geen opvang heb. Bengman is thuis en redt zich vast wel met een heel klein bengeltje wat nog bijna de hele dag slaapt. Hij gaat ook gewoon slapen dan. Moet ze wel slapen tuuk, anders wordt het een ander verhaal. Maar er komt vast wel een oplossing, kan me er niet echt druk om maken.
dinsdag 5 januari 2010 om 19:04
Oh, hehe dan ben ik die 0,01% vast! Ik wilde ook graag, maar mijn borsten waren ontstoken (BO) en geïnfecteerd (candida) tegelijkertijd. Zo graag wilde ik het dus écht écht niet... vond het té slopend om 7 voedingen te kolven (a 1 uur) en 7 voedingen te geven (a 1 uur). Maar toch, heb ik op internet ook verhalen gevonden van vrouwen die een borstabces hadden, eraan geopereerd werden en gewoon borstvoeding bleven geven!! Pffff sorry, maar dat kon ik echt niet. Vond het ellendig genoeg, laat staan dat ik ook nog met een open wond waar pus én melk (!!! serieus!!) uit lekt door zou blijven gaan. Maar zelfs dan...had het wel gekund. Theoretisch gezien. Maar theorie blijkt vaak toch anders in de praktijk.
dinsdag 5 januari 2010 om 19:10
Chiek, ik denk ook echt dat 99% van de vrouwen in staat is bv te geven, in de zin van dat ze genoeg melk produceren. Waar ik een beetje over viel was dat je schreef dat het als je maar echt wilt, dat het dan zou moeten kunnen. Helaas heeft het niet altijd met goede wil te maken.
Pien, een beurs schaambot had ik eigenlijk pas na de bevalling. Maar dikke kans dat Pienmini aan het indalen is!
Beng, balen dat je straks niet meteen opvang hebt, maar nu weet je het in elk geval ruim van tevoren. Als je er echt pas op 1 mei achter komt is dat wel vervelend.
Pien, een beurs schaambot had ik eigenlijk pas na de bevalling. Maar dikke kans dat Pienmini aan het indalen is!
Beng, balen dat je straks niet meteen opvang hebt, maar nu weet je het in elk geval ruim van tevoren. Als je er echt pas op 1 mei achter komt is dat wel vervelend.
dinsdag 5 januari 2010 om 19:11
Oef, ik heb ook nog geen plek in mijn 1e keus kdv. Tja, per 1 mei iig. Dan sta ik exact 18 maanden ingeschreven...pffff.
Goed, ik heb ook meerdere keren gebeld (dacht ook dat aandringen wel kon helpen) maar haalde niks uit helaas.
Mien: woeiiiiiii!!! Ik ben superrrrrjaloers hoor!!
Hier is Luba altijd rond 05.00 uur klaarwakker! En om 06.00 staan we dus altijd op (weekend of geen weekend). Daarnaast is hij ook elk uur wakker! Sinds een weekje of drie is dit nu. Alleen vannacht heb ik van 23.00 tot 05.00 geslapen, heeerlijk! Voel me dan ook écht uitgerust! Heb dan eindelijk weer eens een nacht met meerdere diepe slaapcycli gedraaid.
Luub drinkt trouwens ook nog 5 flessen (van 230cc). Soms lukt het om een dag één fles minder te geven, maar dat is 1 keer in de week ofzo. Zou fijn zijn als we naar de vier flessen konden gaan.
Laal, ben je al begonnen met bijvoeden? Jij wacht toch ook tot de zes maanden? Ik heb onderhand wel zin om te gaan beginnen daarmee. Ik denk dat we dan sneller naar de vier flessen kunnen. Van de andere kant, hij is totaal niet dik en verbrand met zijn drukke gedrag ook weer veel, dus hij zal het wel nodig hebben ofzo.
Goed, ik heb ook meerdere keren gebeld (dacht ook dat aandringen wel kon helpen) maar haalde niks uit helaas.
Mien: woeiiiiiii!!! Ik ben superrrrrjaloers hoor!!
Hier is Luba altijd rond 05.00 uur klaarwakker! En om 06.00 staan we dus altijd op (weekend of geen weekend). Daarnaast is hij ook elk uur wakker! Sinds een weekje of drie is dit nu. Alleen vannacht heb ik van 23.00 tot 05.00 geslapen, heeerlijk! Voel me dan ook écht uitgerust! Heb dan eindelijk weer eens een nacht met meerdere diepe slaapcycli gedraaid.
Luub drinkt trouwens ook nog 5 flessen (van 230cc). Soms lukt het om een dag één fles minder te geven, maar dat is 1 keer in de week ofzo. Zou fijn zijn als we naar de vier flessen konden gaan.
Laal, ben je al begonnen met bijvoeden? Jij wacht toch ook tot de zes maanden? Ik heb onderhand wel zin om te gaan beginnen daarmee. Ik denk dat we dan sneller naar de vier flessen kunnen. Van de andere kant, hij is totaal niet dik en verbrand met zijn drukke gedrag ook weer veel, dus hij zal het wel nodig hebben ofzo.
dinsdag 5 januari 2010 om 19:21
Oh Duft, ik droomde vannacht over jou!!! Je zag er goed uit man!! Je was héél slank (slanker dan ik iig en ik was vet jaloers op je lijntje!) en je had zo'n mooi jurkje aan (rood met zwart, heel mooi, met printje).
Zo weer lekker zwemmen; hup weg pondjes, hup weg pondjes, lekker shaken met de kontjes!
Zo weer lekker zwemmen; hup weg pondjes, hup weg pondjes, lekker shaken met de kontjes!
dinsdag 5 januari 2010 om 19:34
Wij hebben Sproetekind met 4 1/2 maand voor het eerst wat wortel gegeven. Maar hij kreeg echt maar een paar hapjes hoor, de eerste keren en ook lang niet elke dag. Ik wilde eigenlijk dat hij het al een keer had gehad voordat we gingen verhuizen omdat hij anders zoveel veranderingen tegelijk zou hebben. Luus, als je het leuk vindt, kun je Luba best eens iets laten proeven hoor, ook al heeft bhij het nog niet nodig. Maar misschien ben je door z'n eczeem ook wel wat voorzichtiger met dat soort dingen.
Sproetekind kreeg vandaag aardbeien (jaja, geheel tegen mijn principes midden in de winter, maar ik begin die appels en peren een beetje zat te worden), grote ogen van mijn nichtje, dat is hier dus een 'verboden vrucht' tot één jaar.
Sproetekind kreeg vandaag aardbeien (jaja, geheel tegen mijn principes midden in de winter, maar ik begin die appels en peren een beetje zat te worden), grote ogen van mijn nichtje, dat is hier dus een 'verboden vrucht' tot één jaar.
dinsdag 5 januari 2010 om 19:52
dinsdag 5 januari 2010 om 19:57
Aardbeien zijn veel mensen allergisch/overgevoelig voor. Vooral kinderen geloof ik. Misschien dat ze er daarom voorzichtig mee zijn? Het schijnt vooral aan de "haartjes" op de aardbeien te liggen. Als je aardbeien uit de vriezer hebt dan reageren allergische mensen er niet op meen ik eens gelezen te hebben.
Hmmm, misschien toch maar even googelen, beetje klok horen luiden verhaal maar weet niet hoe het precies zit.
Hmmm, misschien toch maar even googelen, beetje klok horen luiden verhaal maar weet niet hoe het precies zit.
dinsdag 5 januari 2010 om 20:03
Jaja, ik ken de uitdrukking Sproetje maar wilde jouw taalvaardigheid prikkelen nu je zo ver van huis bent
Heb t even opgezocht, maar wat ik schreef klopt volgens mij.
Allergie voor aardbeien komt meestal door de haartjes die er op zitten, het enige wat je even hoeft te doen is ze heel vluchtig overgieten met heet water en dan afspoelen met koud water, daardoor verdwijnen de haartjes en zijn ze veilig om te eten.
Allergische reactie komt heel vaak voor bij baby's en zeer kleine kinderen en daarom moet je er dus voorzichtig mee zijn. Maar er is dus een oplossing voor.
Heb t even opgezocht, maar wat ik schreef klopt volgens mij.
Allergie voor aardbeien komt meestal door de haartjes die er op zitten, het enige wat je even hoeft te doen is ze heel vluchtig overgieten met heet water en dan afspoelen met koud water, daardoor verdwijnen de haartjes en zijn ze veilig om te eten.
Allergische reactie komt heel vaak voor bij baby's en zeer kleine kinderen en daarom moet je er dus voorzichtig mee zijn. Maar er is dus een oplossing voor.
dinsdag 5 januari 2010 om 20:17
Hai Elev
Goed dat je het even hebt opgezocht Beng. Maar voor ons is het niet meer nodig denk ik, er zijn nu 3 uren verstreken en ik zie nergens pukkeltjes ofzo, dus het zal wel goed zitten. Wanneer mag je iets geven waar pinda's in zijn verwerkt? Volgens mij geven mensen wel al voor de eerste verjaardag pindakaas.
Goed dat je het even hebt opgezocht Beng. Maar voor ons is het niet meer nodig denk ik, er zijn nu 3 uren verstreken en ik zie nergens pukkeltjes ofzo, dus het zal wel goed zitten. Wanneer mag je iets geven waar pinda's in zijn verwerkt? Volgens mij geven mensen wel al voor de eerste verjaardag pindakaas.
dinsdag 5 januari 2010 om 20:25
hai!
Luus, gaat Luba dan nu naar een tweede of derde keus kdv? En zou je hem dan laten switchen als hij een plek krijgt op het eerste kdv van je keuze?
Beng, kan me voorstellen dat jij je in jouw situatie niet zo druk maakt. Er is toch altijd iemand thuis..
Pien, meis zat ook in een verticale groep, en ik vond 11 kinderen dus heel erg meevallen hoor. Een derde daarvan ligt gewoon lief in een wipstoel of box of bed, een derde kruipt een beetje rond en slaapt ook nog veel, en een derde loopt en praat en maakt eventueel drukte. Dat zijn maar een stuk of vier kindjes dus...
Luus, gaat Luba dan nu naar een tweede of derde keus kdv? En zou je hem dan laten switchen als hij een plek krijgt op het eerste kdv van je keuze?
Beng, kan me voorstellen dat jij je in jouw situatie niet zo druk maakt. Er is toch altijd iemand thuis..
Pien, meis zat ook in een verticale groep, en ik vond 11 kinderen dus heel erg meevallen hoor. Een derde daarvan ligt gewoon lief in een wipstoel of box of bed, een derde kruipt een beetje rond en slaapt ook nog veel, en een derde loopt en praat en maakt eventueel drukte. Dat zijn maar een stuk of vier kindjes dus...
dinsdag 5 januari 2010 om 20:30
Het liefst had ik natuurlijk opvang voor de gewenste dagen omdat Bengman eigenlijk geen energie heeft om fulltime voor Bengeltje te zorgen... maar als het niet anders is dan is het maar zo en vinden we wel een oplossing. Bovendien heb ik nog een stuwmeer aan vrije dagen, dus als ik eerst maar 2 dagen opvang krijg kan ik wel vaak vrij nemen ws. De zomermaanden zijn toch rustig op kantoor.
dinsdag 5 januari 2010 om 20:33
quote:elev schreef op 05 januari 2010 @ 20:25:
Thanks voor deze info Elev. Ik blijf het zo lastig vinden allemaal. En ik waardeer jullie input en info heel erg.
Maar ik geloof dat we eruit zijn. We moeten alleen even kijken of de oppasmevrouw in real life ook bevalt dus een afspraak maken. En als die bevalt dan hebben we als het goed is gewoon de opvang rond. Wiehoe!!!! (en ja dan houd ik onze favoriet nog wel als optie achter de hand ) Ga morgen die mevrouw bellen voor een afspraak.
Thanks voor deze info Elev. Ik blijf het zo lastig vinden allemaal. En ik waardeer jullie input en info heel erg.
Maar ik geloof dat we eruit zijn. We moeten alleen even kijken of de oppasmevrouw in real life ook bevalt dus een afspraak maken. En als die bevalt dan hebben we als het goed is gewoon de opvang rond. Wiehoe!!!! (en ja dan houd ik onze favoriet nog wel als optie achter de hand ) Ga morgen die mevrouw bellen voor een afspraak.
dinsdag 5 januari 2010 om 20:43
Hallo buurdames!
Ik lees nog steeds stiekem af en toe mee hoor, ben zo benieuwd wanneer Peanut bevallen gaat! Ik las net jullie vragen over wanneer wat gegeven mag worden en dacht: misschien hebben jullie wat aan deze link: http://www.borstvoeding.c ... ie/schema/nederlands.html Naar ik begrepen heb is dit een tamelijk streng schema maar ik vind het toch wel prettig een richtlijn te hebben.
.... ben weer weg
Ik lees nog steeds stiekem af en toe mee hoor, ben zo benieuwd wanneer Peanut bevallen gaat! Ik las net jullie vragen over wanneer wat gegeven mag worden en dacht: misschien hebben jullie wat aan deze link: http://www.borstvoeding.c ... ie/schema/nederlands.html Naar ik begrepen heb is dit een tamelijk streng schema maar ik vind het toch wel prettig een richtlijn te hebben.
.... ben weer weg