Inbrekers en veiligheid

05-01-2010 08:55 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond is er bij onze buren een poging tot inbraak gedaan. Ik lag te slapen en mijn man nog niet. Hij hoorde tot 5 keer toe een hard gedreun, of er een deur heel hard dichtgedaan werd. De buren zijn niet thuis, dus dat was vreemd. Hij is toen boven gaan kijken, deed het raam luidruchtig open en stoorde dus een inbreker die de deur stond in te slaan....

Hij is met een andere buur en een grote hond polshoogte gaan nemen. Er is gewoon met grof geweld een gat in de deur gehakt.

Ik zit nu overdag alleen thuis en ben niet mobiel. De schrik zit er goed in dus. We gaan kijken naar het extra beveiligen van onze deuren, zoals pinsloten en dievenstrippen (de buren hebben dit ook, maar als je maar hard genoeg slaat kom je overal doorheen natuurlijk). Wat hebben jullie gedaan om je huis te beveiligen?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Er is begin december bij ons ingebroken. Mijn man heeft ze op heterdaad betrapt, hij kwam net thuis toen hij lichten in ons huis zag. Erg vervelend en je houdt er z'on naar gevoel aan over. Ik heb tot laat met chloor lopen boenen. Maar inmiddels is ons huis Fort Knox. Dubbele sloten op de ramen met een sensor dat als contact tussen raam en kozijn wordt verbroken er een alarm afgaat. Zo ook bij de voor en achterdeur. Bij de voordeur hebben we ook een slot wat de deur op een kier houdt als je open doet. Dat vond ik wel een veilig idee.

En het is wel zo, als ze binnen willen komen, komen ze toch wel. Maar als je iets kan doen om ze te vertragen.. O, en onze hond van 42 kilo heeft ze ook niet afgeschrikt. Fijn, een labrador
Hoi,

Wij hebben en alarminstallatie.

dat houdt in dat zodra er iemand op de eerste verdieping binnenkomt of er op de bovenverdieping een raam geopend wordt het alarm af gaat.

We hebben er ook voor gekozen een abonnement te nemen op de alarmcentrale zodat wanneer het alarm afgaat zij gelijk aan de telefoon hangen.

Mijn man is voor zijn werk weleens snachts weg dus dat geeft mij dan een veilig gevoel.

Oja, ik heb op het zowel op het raam aan de voorkant als aan de achterkant een sticker zitten met de naam van de beveiligingsdienst, dat schrikt dus al preventief af, althans dat hoop ik natuurlijk
Pfoeh, het zal wel een duur grapje gaan worden om alles goed te beveiligen, vrees ik...

Het gaat mij ook om het gevoel van angst, omdat ik op dit moment hele dagen op bed lig. Ik heb zo geen zicht op wat er zich buiten afspeelt, want ik sta alleen op om naar het toilet te strompelen.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Hoi Carerra, ik wilde ook nog even zeggen dat veiligheid vaak ook een gevoel is.

Het is logisch dat je flink geschrokken bent en je niet veilig voelt maar als jij voor jezelf het idee hebt dat je je huis goed beveiligt hebt dan is het belangrijk voor jou om toch te proberen dat veilige gevoel weer te krijgen..

Klinkt misschien gek maar ondanks dat mijn huis goed beveiligd is voelde ik me in het begin ook nog niet veilig, bij elk geluidje zat ik rechtop in bed en kon bijna niet slapen.

Nu heb in voor mezelf bewust gekozen te proberen vertrouwen te hebben in het feit dat ik mijn huis goed beveiligd heb (wat natuurlijk ook niet 100 procent is, dat kan niet, er is altijd wel een manier om binnen te komen).

Niet makkelijk, maar het gaat steeds beter naarmate de tijd verstrijkt.. :-)

Het schijnt trouwens dat het gros van de inbrekers gelegenheidsinbrekers zijn, dwz inbrekers die makkelijke huizen zoeken, hoe moeilijker jouw huis is hoe minder risico je loopt..

Ik hoorde van iemand dat stickers met dat je huis beveiligd is ook gewoon te koop zijn.

Schrikt toch weer af en kost bijna niets..

Je kunt de politie ook vragen om een check up te doen, die kunnen je dan vertellen waar eventuele knelpunten zitten, soms is het iets simpels als een raambeveiliging ofzo, hoeft niet heel duur te zijn.

Of tuinverlichting ofzo..
ons huis heeft een politie keurmerk, dat betekent dat het te lang duurt om binnen te komen!

EN ik hou altijd alle gordijnen open, buren zien meteen of het wel of niet klopt, schijnt inbrekers ook af te schrikken.

Tevens werkt man onregelmatig en is het dus niet handig om ons huis een tijdje in de gaten te houden!

Verder altijd meteen herrie maken als je 's nachts verdachte geluiden hoort, zware stem, tv aan, telefoon laten rinkelen......hahahaha toen wij net samenwoonde moest ik erg wennen aan de geluiden van de buren, heb weleens om 3 uur 's nachts keihard de herhalingen van het journaal aangezet, de katten schrokken zich rot.
Om te beginnen kun je al met sloten, dievenklauwen en hang en sluitwerk al een eerste goede stap zetten met het beveiligen van je huis. Dan kun je bijvoorbeeld bij achter en voordeur wandarmaturen ophangen die reargeren op de aanwezigheid van personen. Philips heeft bijv. een aantal populaire types. (FWC). Dan zou je nog in huis bewegingsmelders kunnen gebruiken die meteen het halve/hele huis verlichten. Camera's of dummies (imitatie camera's, niet van echt te onderscheiden) ophangen, een alarminstallatie (neem wel een goede, goedkoop = duurkoop) (Lobeco of Aritech bijv.) plaatsen en/of waarschuwingsbordjes/stickers bevestigen zijn ook goede maatregelen.

Succes in ieder geval!!!
Werken bewegingsmelders wel efficient als je een huisdier hebt? Want die loopt natuurlijk ook langs de sensors...

De dievenklauwen en extra sloten gaan er dit weekend komen, dus dat is al een zorg minder...

Gordijnen heb ik zelden open, dus dat is ook nog een goede tip.
Een speciale deur wil ook nog wel eens helpen. Wij hebben die hier in oostenrijk gekocht en het voordeel van deze deur is dat ze erg dik is, en met meerdere haken in de muur geschoven word. Moeilijk uit te leggen, maar je komt er echt niet even in. En daar gaat het dus om, te vertragen. dan word het te lastig en ze zoeken een ander huis. Verder hebben wij op alle ramen sloten een speciale grendels zodat ze het raam er ook niet uit kunnen tillen. En bewegingsmelders in de tuin, dat schrikt ook af.
Tijdschakelaars op je lampen zetten voor als je weg bent. Op de radio kan er ook een zodat er geluid in huis is. Werkt ook prima.

Ik heb altijd, ook als ik wel thuis ben, de deuren op de knip. Hoe vaak hoor je niet over insluipers overdag terwijl de bewoner boven is?

Verder doe ik de deur nooit open, ik kijk vanuit de slaapkamer wie er is en wat hij moet.
Hier hangt ook een buitenlamp (echte schijnwerper) die aanspringt als er iemand in de tuin komt.
Carrera die bewegingssensors kun je andersom plaatsen. Dan werkt het ook met dieren in huis.
quote:Kletsmajoor schreef op 05 januari 2010 @ 14:56:

Carrera die bewegingssensors kun je andersom plaatsen. Dan werkt het ook met dieren in huis.Hoe bedoel je? Dat alleen bewegingen van buiten iets activeren?
Op onze voordeur zat aan de binnenkant een klink. Die hebben we vervangen door een draaiknop, want via de brievenbus krijgen een klink naar beden, een draaiknop niet (en werkt ook tegen uitbrekers: onze peuter kan niet alleen de straat op zo:))

Ik heb ook gehoord dat het grootste deel gelegenheidsinbrekers is dat via openstaande (klep)ramen naar binnenkomt etc. Goed beveiligen = veel moeite&grotere kans betrapt te worden = grote kans dat ze je overslaan.

Ik hoop dat je je snel weer veilig voelt.
Er bestaat anti-inbraakfolie voor op de ramen. Wel een duur grapje Wordt meestal bij bedrijven gebruikt.
-
anoniem_87002 wijzigde dit bericht op 05-01-2010 18:37
Reden: zoiets was al genoemd
% gewijzigd
Houd je er wel rekening mee dat veel zware sloten een inbreker weliswaar wellicht langer buiten houdt, maar jezelf ook langer binnen? Wat in het geval van brand in het holst van de nacht niet zo handig is?

Gewoon goede sloten en buitenverlichting is meestal afdoende om de gelegenheidsinbreker buiten te houden. De doelgerichte inbreker houd je nergens mee buiten. Een vesting van je huis maken is dan ook praktisch gezien meestal niet zo zinvol.
Wij hebben ook alarm aan laten leggen. We waren het al van plan voordat er bij ons ingebroken werd, maar waren dus helaas te laat. Er zijn trouwens systemen die je ook aan kunt zetten als je zelf wel thuis bent maar slaapt, wellicht is dat voor jou wel een prettig idee?

Wij waren iets van 7/800 euro kwijt aan de installatie en betalen 28 euro per maand voor de meldkamer. Het alarmsysteem maakt hier foto's zodra het af gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven