Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Oriental Kwai resort!
Zo dat ziet er goed uit zeg!!!! Hoe lang ben jij daar gebleven? En welke trips heb je vandaar uit gedaan?
Ik plak er toch nog maar een extra dagje K'buri aan, en heb ook een reserveringsaanvraag gedaan bij de Oriental Kwai. Ze krijgen het nog druk ;)
.
Oriental Kwai zit vaak vol.

Wij kwamen er op de bonnefooi met onze huurauto en ze vonden het raar dat we niet gereserveerd hadden.

Het zit buiten Kanchanaburi en het is niet makkelijk te vinden dus er komen niet vaak mensen op de bonnefooi.

Wij hebben er geloof ik een dag of vier gezeten.

Zijn vandaar uit tochtjes in de omgeving gaan maken, hebben het olifantenkamp gedaan, avondmarkt in Kburi, Bridge etc.

Vanuit het resort is van alles te doen. Zij regelen het voor je en dan wordt je opgehaald.

Echt een aanrader schijnt dus de naburige spa te zijn met geweldige massages.
Oriental Kwai resort was chosen as a Best Hidden Gem, Best Bargain of Asia by TripAdvisor® in its 2009 Travelers’ Choice® awards. Now in its seventh year, the TripAdvisor Travelers’ Choice awards honor the world’s best hotels, earning their distinction from those who know them best – real travelers.

Het bovenstaande vond ik net op hun site dus.....
Ziet er gaaf uit zeg en niet duur.

(doorfietsen,mayou, doorfietsen)
Mayou, ik dacht dat je even niet fietste?

Je zit toch in een appartement in Spanje bij te komen van het fietsen?
Ja klopt. Gaan eind maart weer verder fietsen, maar wanneer ik dit allemaal zo lees krijg ik enorme jeuk om nu al weer verder te gaan. Zuid Europa is gaaf hoor en Valencia is echt geweldig maar ik mis Thailand en Maleisie toch wel heel erg en in dit tempo gaat het zeker nog wel een jaar duren...hoewel, we kunnen ook een stuk overslaan natuurlijk!
Lieve dames met veeeel ervaring, kunnen jullie mij weer even tippen Ik wil weer met gezin en backpack op reis (zie andere topic wat ik heb aangemaakt) Gezien jullie ervaring met Azie en misschien ook wel in het verdere wereldje, hoor ik graag jullie tips. Thailand was geweldig, heerlijk genoten op samui en Phangan, gevlucht van phuket, geweldig geweest in chiang mai maar na 3 keer moet ik nu toch maar eens verder. Maar waarheen? nu diverse andere ideeen maar helaas geen ervaringsdeskundigen in de buurt dus zoekende. Can you help me out

Btw nog de best wishes voor 2010
btw topic heet Backpacken met kids, waarheen en waarom?
Indonesie. Ze zijn daar dol op kinderen, dragen ze letterlijk op handen. Maleisie ook erg goed te doen met kids. Australie..
Het is in Kanchanaburi overigens ook heel leuk om aan de rivier te zitten. Daar zitten allemaal guesthouses en restaurantjes en heeft het gemoedelijke backpackerssfeertje. Niet zo heel duur, maar wel vrij luxe is het Felix hotel. Het is er vrij rustig waardoor je het zwembad eigenlijk voor jezelf hebt. Het is aan de overkant van de rivier, je moet de "beroemde" brug over om er te komen. Je kunt ook een brommertje huren om naar het dorpje te rijden.
Ik ga weer veel vragen stellen hoor...

Boeken jullie de treintickets van te voren? Zo ja, waar?

Ik snap nog helemaal niets van dat reizen in het binnenland. De optie om de nachttrein te nemen vind ik wel relaxed, omdat je dan een overnachting uitspaart. Ik neem aan dat je de trein pakt richting Trang?

Stap je dan uit in Trang voor de ferry naar Koh Phangan? Ik zie namelijk ook ferry's staan vanaf Chumphon.

En is het de moeite om Koh Phangan en Koh Tao te combineren?

Nog tips voor bungalows op Koh Tao?
anoniem_5459 wijzigde dit bericht op 05-01-2010 13:07
Reden: er kon nog meer bij ;-)
% gewijzigd
Ik heb de laatste keer gelunched in het Felix en ik vond het niets.

Een totaal verlaten boel....beetje spookachtig. Ook niet echt lekker eten.

Overigens zit het Oriental Kwai (nog steeds geen aandelen) ook aan de rivier alleen een stuk buiten de stad.

Je zit op een enorm romatisch terras heeeeeeerlijk te eten aan de rivier.

Mayou, ik zou er geld voor geven om het vaste land van Griekenland door te reizen. Maar ja...ik ben ook fan van dat land en de cultuur. Niet overslaan!
En toch zit ik nog te twijfelen tussen Felix en OK - las nl dat de OK zo weinig ligbedjes heeft dat je vaak niet aan het zwembad kan liggen. Dat vind ik een groot nadeel. Heb jij daar last van gehad neele?

Als ik geen zwembad wilde zou ik trouwens in de Apple retreat of Apple guesthouse gaan zitten. Dat is centraler, veel goedkoper en qua kamers en eten net zo goed als OK denk ik.
.
Apple is wel heel grappig maar mij iets te basic. De laatste keer dat wij in Kancha waren was het smiddag's gesloten en de keer daarvoor hebben we er goed gelunched.

Wij hadden geen problemen met bedjes bij OK maar ik moet eerlijk zeggen dat het heel rustig was toen wij er waren.

Het was in Juni en dat is natuurlijk laag seizoen. Wanneer zijn jullie van plan te gaan?
Ik over 4 weken. Hoogseizoen dus en ook nog weekend als ik in K'buri ben dus het zal wel druk zijn. OK heeft nog een plekje, maar ik heb ze eerst maar eens gevraagd of er meer bedjes zijn neergezet. Apple is vernieuwd trouwens, ze hebben een ander guesthouse in de stad en nu ook een plek aan de rivier. Ziet er allemaal spic n span uit.

Ik vind trouwens dat veel organisaties in Thai erg traag zijn met terugmailen, of ze doen het helemaal niet. Dat is wel lastig. De enige reden dat ik naar Phuket wil is die Hongs by Starlight kanotour met John Gray (en als dat niet kan hoef ik ook geen hotels en vlucht te boeken) maar ik krijg maar geen antwoord. Heb het ook al via een reserveringssite geprobeerd, ook geen reply. En ik wil zo graag alles geregeld hebben, dan kan ik rustig achterover gaan zitten.

In Phi Phi heb ik al wel wat geboekt, aan Long Beach. Lijkt me super.
.
Tipje: KLM houdt vanaf 7 januari weer wereldweken. Wellicht zijn er weer tickets naar BKK voor 600 euro..
.
Over vier weken is toch geen hoogseizoen?

Als Apple iets nieuws heeft zou ik dat zeker als optie houden!

Het "oude" Apple is echt een heel stuk minder comfi dan OK.
Voor ons niet maar in thailand is het wél hoogseizoen. Ook voor de hotelprijzen ;(
.
In het weekend in Kancha aan de rivier.....vergeet je oordoppen niet!!

(Neele, kan niet wachten om Italie en Griekenland door te fietsen. Ben maar 1x in Griekenland geweest en vond het zo mooi (Samos en omstreken). Mijn zus is verslaafd aan het vasteland. Die gaat iedere zomer 5 weken.)
Daarom hebben wij ook gekozen voor OK. Het schijnt bij het Felix etc. echt vreselijk te zijn in het weekend. De ene karaoke schuit na de andere schuift langs je bedje.

OK ligt wel aan de rivier maar volgens mij een zijtak ofzo. Daar komt niks en niemand langs...

Mayou, ik ga jullie blog met zeer veel interesse volgen als jullie door Griekenland fietsen.

Turkije is trouwens ook schitterend!!!!
Ik dacht dat Felix ook aan een rustiger deel van de rivier lag? In elk geval óver de brug. Zeker weten dat die karaoke-shit daar ook is? Dat zou zeker een reden zijn om toch naar OK te gaan.

Ik heb ook ergens gelezen dat de karaokeboten na 23 uur niet meer mogen ?
.
Shit, gegoogeld op Felix en noise en ja, er is herrie.

Dat wordt m dus niet, want als ik ergens een hekel aan heb is het wel herrie aan mijn kop.
.
Hebben jullie zonet bij de EO die treinrit gezien? Vanaf Bangkok naar Nam Tok.

Mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven