eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als toetje nog even ego.

Gisteren bruiloft gehad, pas 3.00 uur in mijn bedje, dat was wel wat zwaar in combi met mijn zwangerschap. Het staan (en dansen) viel niet echt mee, over een ruim maandje nog een bruiloft, ik denk dat ik dan alvast maar een stoel reserveer. Vanmiddag even een extra tukkie gedaan en nu voel ik me wel weer goed, beetje lage rugpijn.

Mijn man is nu de meubeltjes in de kinderkamer in elkaar aan het zetten, ik heb nu al zin om het helemaal in te richten. Gisteren is het behang overnieuw gedaan, eigenlijk is het nog steeds niet goed (we hebben het behang nu gratis gekregen), maar we laten het zo. De kleurverschillen zijn niet echt storend, ik denk zelfs dat mensen die het niet weten het nauwelijks zien.

Dit weekend moet ik voor mijn studie mijn laatste prestatie voor mijn verlof leveren, namelijk een werkstuk afronden en opsturen. Vandaag schoot het (ook door het feest van gisteren) niet echt op, dus ik hoop morgen op een productieve dag. Man is dan de hele dag weg en ik ga Viva niet opzoeken, nou o.k. in mijn lunchpauze mag dat wel...

Over werken na mijn verlof. Ik heb door langdurige ziekte (en overwerk in het verleden) nogal veel vakantiedagen staan, dus ik neem na mijn verlof sowieso 2 weken extra (dus 10+2 weken) en als mijn baas het goedkeurt misschien wel 4 weken extra (ga ik wel aanvragen). Daarna ga ik 4 dagen (ipv 5 nu) werken en man ook. De eerste 8 weken ga ik 3 dagen werken, om rustig er in te komen (dat is al goedgekeurd door mijn baas). Maar ik vind het nu makkelijk praten en ben erg benieuwd hoe het in het echt zal zijn. Dus hoeveel we uiteindelijk echt blijven werken bepalen we na die tijd pas.

Ik ga eens even boven kijken hoe de kinderkamer wordt. Als ie af is ga ik zeker een fotootje op gmail zetten...
Ha meiden ik kom ook EINDELIJK weer eens een teken van leven geven!

Hoe vinden jullie de zwangere buik hiernaast ?

Volgens mij heb ik nog een cursus nieuw forum nodig want ik zie niet waar ik die smileys en andere opmaak vandaan moet halen.

Ik heb net weer helemaal bijgelezen... jeetje wat was ik lang niet geweest.

Leuk om te lezen hoe het de zwangere dames vergaat en ook de wannabe's heel veel sterkte met geduld en hoop!

Even ego... reageer binnenkort weer uitgebreid hoor!

Hier alles goed, buik begint te komen, het gaat snel zeg, al weer bijna 17 weken, hoeraaaa! 's Avonds is mn buik echt een stuk dikker dan 's morgens, en het hangt ook heel erg af van de kleren die ik aan heb. Met zo'n zwangerschapsbroek en shirtje is het echt al een buik :-)

De volgende afspraak voor de 20 weken echo staat ook al: op 20 september om 15.15 uur is het zover!! (Sorry Soep ik kan nog niet eens iets vet typen... )

Maar eerst nog heerlijk op vakantie. Volgende week is het al zover en gaan we lekker 2 weken op vakantie naar Griekenland, hoera!

Dikke zoen van een blije Wolfje
Nou zeg!! Mn profielplaatje klopt voor geen meter....

FF nog een keertje proberen...

Wolfje
STOMME VIVASITE!

Ik had een heel leuk plaatje :-(((

xx
Vraagje aan de zwangeren (en speciaal aan onze VK Jesseltje natuurlijk).

Laatste dagen heb ik erg snel en veel een harde buik. Doet geen pijn, maar maak me beetje zorgen. Moet ik nou meteen rustig aan gaan doen?

Gisteren en vandaag vind ik dat ik me al behoorlijk rustig heb gehouden, maar de harde buik gaat soms pas weg als ik op bed/bank hang!

En ik moet pas over 3 weken weer naar de gyn, moet ik dit eerder melden, of nog een weekje aankijken?

Hebben anderen ook al last van harde buiken met 29 weken? Ik lees op internet dat het wel normaal is, maar ook een teken dat je te veel doet. Ik ben dus al minder gaan werken en hou me voor mijn gevoel best rustig.

Wie o wie???
Wolfje, je plaatje is leuk hoor!!!
Drie berichten van mij achter elkaar, hoop niet dat ik alleen tegen mezelf praat, hoop dat jullie allemaal leukere dingen te doen hebben!

Ik moet wel even mijn ei kwijt.

Vanmorgen 1,5 uur naar mijn werk gereden. Daar aangekomen in de auto toch nog even gyn assistente gebeld ivm mijn vele harde buiken en die wilde na overleg met de verloskundige me toch even zien. Ongeluk gebeurd, dus terug 2 uur in de auto gezeten ivm file, maar voor het goede doel.

Hoewel ik me geen zorgen hoefde te maken, deed ik dat natuurlijk wel een beetje, normaal moet je altijd afspraken maken en nu kon ik zomaar tussendoor.

Ik moest een uur aan zo'n CTG apparaat liggen, voor registratie hartslag baby, beweging baby en weeen activiteit. Baby deed het prima, mooie hartslag, lekker beweeglijk en ook "lekker" veel oefen weeen.

Het hoorde erbij volgens het dienstdoende personeel. Maar ik wil toch donderdag even mijn eigen gyn en morgen mijn arbo arts spreken of ik er nog wat mee moet. Ik mocht doorgaan met wat ik deed, maar ze hadden volgens mij vandaag geen tijd om daar erg op in te gaan. Ondertussen heb ik vanmiddag en vanavond al weer veel harde buiken gehad (ook als ik eigenlijk niks deed). Vreemd! Maar hoef me dus geen zorgen te maken...
Plieno,

De ene heeft meer last van harde buiken als de ander.

Belangrijk bij 29 weken is:

a. dat ze geen pijn doen

b.dat er geen regelmaat in zit

c.dat ze niet voor ontsluiting zorgen

d. dat je vliezen niet breken

e. dat je geen bloedverlies hebt...

Meestal kun je er niks aan doen, de een heeft het sneller dan de ander.. en als het blijft dan moet je echt RUSTIGER AAN GAAN DOEN!!!!!

Lijkt me verstandig dat je ook nog even met je eigen gyn overlegd, dan ben je denk ik wel weer gerustgesteld...

Tot morgen!

Jessel

p.s. we hebben nu wel internet maar alleen laptop doet het, de "vaste" pc nog niet dus ik kan nog niet naar hartelust heel de dag internettten...maar dat komt aan het eind van de week wel weer... ik ben in ieder geval blij dat ik weer "terug " ben.

p.p.s. hoe krijg ik dat plaatje bij mijn naam???
Plieno, wat vervelend voor je. Op zich fijn dat je kindje het goed doet, maar jij voelt je niet echt optimaal. Zorg maar goed voor jezelf. Ik heb amper harde buiken, maar ben zo moe, merk ook dat ik het rustiger moet doen. Goed dat je naar je gyn gaat nog!

Jessel, je kunt bij Mijn viva, bovenaan de pagina je plaatje wijzigen. Moet je wel even een leuk plaatje op je pc hebben staan!

Nu weer op de bank, kind is beweeglijk en ik moet CSI kijken.

Liefs,

Soep
Pfff... ben er ook weer! Alles goed meiden?? Heb een heerlijke vakantie in Zeeland gehad, met best mooi weer en vandaag weer aan de bak. Sjonge, het ging wel weer van dik hout hoor! Twee collegas zijn met vakantie, maar mèn wat een werk dan... En ik wil juist beginnen met overdragen! Nog maar 8,5 week tot mijn verlof (Soep, tis nog niet definitief maar denk dat mijn verlof (ehm eerst vakantie) ingaat op 26/10). Hoop dat dat allemaal gaat lukken... Het lijkt me dat ik ook met mijn leidinggevende maar eens om de tafel moet om te bespreken dat er wel echt vordering in moet komen, want ik heb zóveel over te dragen...!

Nee, even genoeg van al dat geneuzel, nu even naar jullie!

Soep: jij ook al moe, maar je bent natuurlijk wel wat verder dan ik! Pas maar op hoor, niet teveel hooi op je vork!

Plieno: lastig hoor, die harde buiken! Ben eigenlijk wel benieuwd naar je ervaringen, want de arboarts denkt dus ook goed mee in hoe je het het beste kunt aanpakken? Ik heb zo n vermoeden dat ik straks ook rustiger aan moet gaan doen, want zo n enorm hectische baan als ik heb, kán niet gezond zijn! Ben dus wel benieuwd hoe daar mee om moet gaan, want vind het vervelend als ik moet gaan leuren om rustiger aan te gaan doen. Hoe reageert jouw baas?

Jessel: wel handig hoor, een verloskundige erbij! Fijn ook dat je er weer bent, nu hopen dat het laatste beetje internet het ook gata doen! Is de verhuizing verder goed gegaan? Alles op zijn plek? En hebben jullie de kinderkamer al helemaal klaargemaakt? Hoe was dat eigenlijk met jouw nesteldrang, kon je nog wachten op de verhuizing?

Wolfje, leuk plaatje hoor! Wel toepasselijk en dat wolfje heeft ook een buikje!! 20 september gaat al snel, willen jullie weten wat het wordt? En Griekenland?? Ga je wel naar de goede plek op vakantie dan, niet midden in de bosbranden???

Klaver: dat gaat wel de goede kant op! Succes (en plezier) net klussen! Je weet in elk geval dat het kan, nu vertrouwen houden!

Lily: ben wel benieuwd hoe het met je gaat! Kom je de tijd een beetje door tot je bezoek aan de gyn? Of zit je echt al aardig in spanning?

Lumiere, Mimmie e.a.: leuk om te horen hoe jullie het gaan aanpakken met verlof. Wij verhuizen als ik 33 weken ben, dus ik wil vanaf 32,5 week vakantie nemen en dan als alles goed gata formeel met 36 weken met verlof. Lukt dat niet en wordt het met 34 weken dan plak ik die vakantieweken aan de andere kant eraan vast. We zien wel! Daarna ga ik in elk geval 32 uur werken ipv 40 uur (hoewel dat er vaker ruim 45 uur of meer zijn de laatste tijd...) en liefst de eerste 4-6 weken maar 24 uur per week. Ben benieuwd of ik dat erdoor ga krijgen... Doen jullie werkgevers eigenlijk moeilijk, of stellen zij zich erg soepel op?

Tot zover maar weer eventjes, heb babykleertjes besteld in de aanbieding bij de wehkamp, die komt woensdag (spannend!) en ook komt dan de proefdruk van het (tweede) geboortekaartje dat ik heb gemaakt. Ben benieuwd, de eerste was qua kwaliteit niet helemaal wat we willen, dus ben benieuwd of dat nog anders kan. Anders wordt het nummer 2 als die wel goed is. En oh ja, morgen nog weer wat leuks: want dan gaan we voor de tweede keer naar de haptonome. Ben benieuwd! Dit keer maar wat ontspannener naartoe gaan dan de vorige keer Ow ja, en dan woensdag weer de gyn dus drukke zwangerschapsweek! Dus toch nog weer wat te vertellen!!!

Liefs en tot lees maar weer!

Herah
oeps het stond er 2* dus heb het ff gedelete
anoniem_49322 wijzigde dit bericht op 27-08-2007 22:48
Reden: dubbel geplaatst
% gewijzigd
Hey meiden, ik ben ook weer van de partij hoor. Nog maar anderhalve week en dan lekker vakantie, ben er aan toe. De sollicitatiestress heeft toch meer energie gevreten dan ik dacht, zal blij zijn als ik die laatste 8 daagjes ook heb gewerkt.

ff een update vwb mijn cyclus: tempen slaat echt nergens op, kan niet op regelmatige tijden meten dus heb eigenlijk nix aan de waardes die ik nu noteer. Kan het echt voor elkaar krijgen om elke dag om kwart over 5 smorgens mijn wekker te zetten (en daarvoor ook nog eens 8uur nachtrust gehad te hebben). Dat trek ik echt niet. De ovu-testen werken goed. Had er eerst 3 duidelijk negatief, daarna 2 waarop al een licht teststreepje te zien was dat noemen ze ook nog negatief (maar ik noem dat negatief/positief). En vandaag voelde ik ongi-buikpijnkrampjes en jawel hoor een positieve test. Dat is dus ook duidelijk wat ik voel is ovulatie!!!! Gisterochtend geklust en als manlief zo thuiskomt v cursus nog een keertje klussen dan moet het deze maand toch helemaal goed komen?

fijne avond, truste lieve meiden

bri1976
goeiemorgen!!

zo heb weer een nachtje op het werk achter de rug en ga zo even lekker bijkomen op de bank, het slaapgebrek na zo'n dienst is toch altijd wel flink al mag ik tussen 11 en 7 in bed kruipen ( dat lukt nooit met de hoeveelheid werk die er altijd nog wacht..:()

plieno , wat vervelend die harde buiken. hopelijk stelt je eigen gyn je gerust en moet je misschien toch nog wat gas terug nemen, dat lange auto rijden doet misschien ook niet zoveel goeds. houd je lijf maar goed in de gaten.

en bri lastig dat tempen als je er inderdaad anders elke dag om 5 uur je wekkker voor moet zetten. Begrijp dat dat wel heel veel van je vraagt, Maar wel super dat je je eisprong zo goed voelde en ook direct hebt kunnen klussen met bri-man. altijd fijn zulke dagen

en leuk jessel dat je er weer meer bij bent! gezellig., nu maar hopen dat het internet op de vaste pc het ook goed gaat doen want dan kun je straks tijden sje verlof weer lekker mee kletsen.

Herah, druk weekje heb jij inderdaad. Wel leuk ook, baby kleren al besteld.. wordt het steeds echter van he!! en wat een drukke baan heb jij dan ook zeg.. pff..

mijn baas was erg makkelijk bij het indienen van mijn verlof verzoek, Ze vond het prima hoe ik de vakantie uren wilde op nemen na die tijd en ook vraagt ze eigenlijk elke week wel even nu of het nog gaat en of ze nog anders moet roosteren om het beter te krijgen voor me. Super dus!! dan geef je zelf ook makkelijk je grenzen aan, en dat is wel belangrijk want ik loop daar graag wat makkelijk aan voorbij bij mezelf.. maar dat is denk wel herkenbaar voor de meesten..

ik mag vanmiddag weer naar de vk voor controle. Altijd weer leuk om even de baby te horen. Ben benieuwd of ze direct een adres van een goede fysio voor me heeft want mijn stuitje wordt helaas eerder slechter dan beter..:( maar goed, een goede fysio doet vast wonderen en er een beetje zelf rekening mee houden scheelt ook heel veel.

geniet allemaal van de zon vandaag en tot later meiden!

liefs.
Dank voor jullie nuttige en lieve reacties. Ga nu nog even werken. Arbo arts zou me om 9 uur bellen, maar is nu kwart voor 12. Zijn assistent zei net dat hij me zo gaat bellen. Ben benieuwd...
Hoi allemaal,

Ook ik kom even buurten. Spannend.. vanavond pretecho. Was het helemaal niet van plan, maar nu doen we het toch omdat we bang zijn dat we er spijt van gaan krijgen. En nu het dichterbij komt, heb ik er ook wel veel zin in hoor.

En nu natuurlijk de grote vraag....laten we ons nog steeds in november verrassen of kunnen we onze nieuwsgierigheid vanavond toch niet bedwingen. Ik ben bang dat ik het toch jammer ga vinden als ik het WEL te horen krijg. Niet dat ik bang ben dat 'het tegenvalt', want ik heb eerlijk waar echt geen voorkeur en voor beide geslachten hebben we een naam. Maar meer jammer dat ik me niet bij de bevalling laat verrassen. Mijn man neigt weer meer naar wel weten. Dus ...afwachten maar wat we vanavond doen....

Ik voel me verder prima, maar je merkt wel dat het zwaarder wordt. Mijn bekken/heupen voelen zo stijf aan en als ik een tijdje heb gezeten en weer ga lopen, heb ik het gevoel dat 'ik dans als een gans met de kabouterdans' hahahah.

Plieno, ik vind het goed dat je zo alert bent op je lijf en op kleine Plientje. Rustig aan en ben benieuwd wat de arbo-arts zegt. Ik heb net als Soep geen ervaring met harde buiken. Wel soms het gevoel dat het straks staat, maar misschien wordt dat ook wel bedoeld.

Bri: vergeet niet ook te genieten van de seks hoor! NIet alleen op commando.

Herah: bij mij doen ze op het werk ook niet moeilijk over minder werken. Ben al wel met een heel overdrachtsdossier bezig. Best leuk om te doen maar ook nog zo onrealistisch. Ik bedoel...18 weken weg is lang hoor! Maar ongetwijfeld véél te kort. Ik had ook graag 32 uur blijven werken, maar mijn man kan niet minder werken. 4 dagen opvang vind ik dan teveel van het goede. Dus doe ik maar een dagje minder.
Ha meiden,

Hier ben ik weer eventjes.

De opmaak ziet er al weer beter uit en ook het plaatje naast mijn naam is veranderd... HOERA!

For the record: mijn lief wil even melden dat hij alletwee de buikjes heeft gemaakt (die van mij en die van het Wolfje in t plaatje - in fotoshop dan (eeeh waar vind ik de gezellige smileys hier ergens?)

Plieno succes met je harde buiken. Hoop dat het snel minder wordt. Doe maar lekker rustig aan!

Liefs van zeurpaal (volgens mijn lief - ehh boksbal )
Goedemorgen!

Leuk dat je weer komt buurten Wolfje!

Plien, wat een gedoe zeg die harde buiken. Ik zou ook het zekere voor het onzekere genomen hebben en nu ben je weer gerustgesteld dat alles ok is met de kleine gup.

Lumiere! Hoe was de echo? Ha je foto's op gmail zetten? Ik ben benieuwd!

Mimmie; fijn dat je zo'n relaxte werkgever hebt! Ik heb vast iets gemist hoor maar hoe komt het dat je zo'n last hebt van je stuitje?

Bri: Hoera! Een positieve ovulatie test is vast de eerste positieve test en daarna... 11 september is D-day! Ik hoop écht dat het raak is. Het mag ook wel weer hier hoor!

Klaver, dank je voor je berichtje. Ik heb je advies opgevolgd en toen ik gister een ongesteldheid zag aankomen heb ik gelijk maar even de assistente een telefoontje gegeven. Omdat het inderdaad zonde zou zijn als ik nu weer bijna 3 maanden zou moeten wachten om bloed te kunnen prikken. Daarom is nu mijn afspraak verzet naar 11 september ik krijg vandaag het lab formulier en de vragenlijsten per post zodat ik op de eerste afspraak gelijk al uitslagen hebt van mijn bloedonderzoek en de vragenlijsten heb ingevuld. Hartstikke fijn dat de assistente ook gelijk zo doorpakte.

Ik heb van drie maanden tempratuur lijsten maar volgens de HA kon ik daar mee stoppen omdat mijn gyn niet met die lijsten werkt. Ik zal ze toch maar meenemen voor de zekerheid.

En vandaag stond ik op en ik ben me toch ongesteld, niet normaal meer. Maar ik klaag niet want EINDELIJK!

Just to be sure: gister verloor ik vooral roze troep en één drup bloed en vandaag is het echt doorgebroken. Dan is vandaag toch dag één? Of was dat gister al? Ook 'stiekeme' meelezers mogen hun mening geven hoor! Nu denk ik dat ik vrijdag ga bloedprikken omdat dat dag drie is.
Hallo dames!

Bri: Gefeliciteerd met je nieuwe functie! Wat heerlijk om weer gewoon regelmatige tijden te werken. Ik had eerder een haat liefde verhouding met die onregelmatige tijden, maar dat is de laatste tijd nogal omgeslagen naar alleen maar een haat verhouding. Waarschijnlijk omdat het met een kindje met een normaal dag en nacht ritme toch wat moeilijker combineren is. En heb het vast al eerder gezegd, ik voel nu pas hoe heerlijk het is om een normaal, regelmatig ritme te hebben.

Succes met de ovu testjes, nu gaat het vast snel lukken!

Dok: Zo, die kleine meid van jouw is er snel bij! Goed hoor! Jammer van die rare oppas!!

Plieno: Fijn dat je wat minder kan gaan werken en eerder met verlof kunt.

Ik heb ook behoorlijk last van die harde buiken, de ene dag wat meer dan de andere. Weet niet of het ermee te maken heeft dat ik me te druk maak, maar vaak komt het ook als ik de hele dag amper wat gedaan heb. Vorige week had ik er ook het gevoel bij ongesteld te worden, dus het ik neem aan dat het dus gewone oefen weeen zijn. Goed dat je meteen aan de bel trekt als je zelf twijfelt of het wel goed is of niet!

Lily: Wat goed dat je nu zo snel terecht kunt bij de gyn!

En wat bereft de 1e dag van je menstruatie...Geen idee eigenlijk, maar ik neig denk ik meer naar het idee dat de 1e dag de dag is dat de 1e tekenen van die menstruatie komen, dus in jouw geval de dag voordat het echt losbrak.

Klaver:40% klinkt erg goed! Tja, jammer dat het romatsiche er een beetje van af is, maar het is voor een supergoed doel, toch?!

Herah: Welkom terug! Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!

Mimmie: Succes met je stuitje!

Lumiere: Hoe was de pretecho? Heb je je nieuwsgierigheid kunnen bedwingen??

Heb zelf eigenlijk weinig nieuws, alles gaat nog steeds helemaal prima hierzo! Gelukkig maar!

Het komt nu allemaal wel heel dichtbij, over 6 weken is het al zover Maar ik kan nog niet echt zeggen dat ik het zat ben. Zal het zwanger zijn straks denk ik wel gaan missen, vind het zo'n leuke tijd!

Maar ben natuurlijk ook wel heel erg benieuwd naar dat kleine meisje!!

Groetjes, Blond!
Even alleen ego, sorry.

Gisteren door arbo arts naar huis gestuurd tot ik morgen overleg heb gehad met mijn gynaecoloog. Hij wilde geen risico lopen.

Morgenmiddag weet ik dus wat mijn gyn wil dat ik doe en de arbo arts zal zijn advies t.a.v. mijn laatste vier werkweken opvolgen.

Ik heb er weinig vertrouwen in (dat ik nog mag werken). Sinds vrijdag dus harde buiken. Of het wordt erger, of ik let er meer op en daardoor lijken het er steeds meer. Ook in rust heb ik er veel, maar als ik van de bank opsta wordt het wel erger.

Vannacht was ik er 20 minuten (in rust) op aan het letten en had ik vier harde buiken/oefenweeen. Ik vind het nogal veel. Het is vandaag (ondanks dat ik me voor mijn doen erg rustig hebt gehouden) meer harde buiken dan normale buiken. Maar volgens assistent poli gynaecologie hoef ik me pas zorgen te maken als de vliezen breken (was ik niet van plan). Vandaag weer even urine op blaasontsteking laten checken, maar gelukkig niet aan de orde.

Ik hou jullie op de hoogte. Als ik weer wat zekerder ben ga ik zeker weer op iedereen reageren.
FF F5 voor de nieuwe tabel meiden.

Plieno, ik maak me best ongerust over je. Je ukkie moet nog even blijven zitten hoor. Fijn dat iedereen zo kordaat reageert!

Hiero is het duidelijk waarom ik zo moe ben, ijzer is wat aan de lage kant, dus hup aan de floradix. En aan het magnesium tegen de krampen 's nachts!

Ben me aan hyves en de vivasite aan het ergeren, ik ga er dus snel weer van tussen.

O, met de baby is alles goed, dat is natuurlijk het allerbelangrijkste!
Hoi!

Plieno: Kan me heel goed voorstellen dat je zorgen maakt, het lijkt me ergens ook niet echt normaal. Maar ik ben natuurlijk geen dokter Ik hoop maar als die zegt dat er niks aan de hand is dat we daar vanuit kunnen gaan... Sterkte ermee!

Soep: Ijzer aan de lage kant dus! Volgende week wordt mijn HB gehalte weer gecontroleerd, was de keer ervoor iets aan de lage kant en heb daarom Roosvicee Ferro gehaald, met als gevolg verstopping, een bijwerking van die ijzerhoudende producten. Neem het nu dus nog maar heel weinig, en hoop dat ik straks niet aan de ijzerpillen moet! Maar aangezien ik me niet slap of moe voel denk ik dat het wel mee zal vallen.

Ik hoop maar dat de kleine bij de volgende VK controle eindelijk gedraaid is. Heb namelijk het idee dat ze nog niet goed ligt, als ze de hik heeft voel ik dat soms onderin, om het daarna weer ergens bovenin mijn buik te voelen. Een meisje van de zwangerschapcursus heeft gister om die reden een echo moeten laten maken omdat die van haar waarschijnlijk ook nog in een stuit ligt. Als hij dan nog niet goed ligt gaan ze hem waarschijnlijk draaien, lijkt me ook niet echt een pretje...(en een stuitbevalling al helemaal niet!!) Ik hoor wel eens dat men dan soms besluit om het toch met een gewone bevalling te proberen, maar daar zou ik echt niet voor kiezen. Doe me dan maar een keizersnee!!

Groetjes! xxx
Gisteren bij gyn geweest.

Goed nieuws: met het kind gaat het perfect, super snel echootje gehad, groeit goed, beweegt goed. Kind heeft het prima naar de zin.

Nu mama nog... Ik was helemaal een beetje emo, van de onrust in mijn buik en kreeg een geweldige peptalk. Sindsdien voel ik me echt beter, ik heb niet minder harde buiken, maar kan er wel beter mee omgaan.

Naar verwachting blijven de harde buiken de komende 10 weken, dat hoort waarschijnlijk gewoon bij mij (sommige vrouwen hebben dat al weken eerder). Elke prikkel zet mijn baarmoeder spier aan tot aanspannen, dat kan een beweging van het kind of mijzelf zijn, een volle blaas, het groeien van buik en kind, eigenlijk alles. Maar kan helemaal geen kwaad. Gyn heeft geen reden om te denken aan vroeggeboorte, maar heeft me wel duidelijk verteld wanneer de oefenweeen echte weeen zouden kunnen worden en ik dus moet bellen.

Ik moet een stap terug doen, maar ik hoef niet volledig thuis te zitten de komende vier weken. Zelfs beter van niet, want als je geen afleiding hebt voel je pas echt elk krampje. Vanmiddag overleg ik met mijn arbo arts hoe ik dat op mijn werk ga regelen, de lat gaat zeker omlaag, ik moet mijn werk meer als afleiding gaan zien ipv als hoofdzaak. Best lastig.

Als ik zelf de stap niet maak, is de stok van de gyn achter de deur dat hij me laat opnemen (voor rust) en dat wil ik dus echt niet. Denk dat hij het daarom ook heeft gezegd.

Ik ben weer gerust. Vandaag nog dagje thuis.

Mijn nachtrust is momenteel erg beperkt, als die niet verbeterd zal ik sowieso niet meer op tijd gaan beginnen op mijn werk. De laatste drie nachten slaap ik nog slechter dan ik de afgelopen weken al deed.

Patroon is nu als volgt: 10 uur naar bed, slaap pas om 12 uur, wakker van 1 tot 3 (vannacht half 4) wel beetje doezelen, doorslapen met plaspauze tot half 7 en dan hopen dat ik als man uit bed gaat nog even in slaap kom.

Ik kom echt uurtjes tekort. Nu ik thuis ben doe ik dus standaard middag tukje.

Nou jullie zijn weer op de hoogte, ik ga niet op iedereen reageren, wil niet te lang achter de computer, volgende keer maar weer.

Blond, volgens mijn zwangerschapscursus docente kiezen ze bij het eerste kind dat in stuit ligt bijna nooit voor een natuurlijke bevalling, afhankelijk van het soort stuitligging. Ik begreep dat het probleem is dat het hoofdje er met 1 pers uit moet, maar het hoofdje is het grootste van je kind, dus ze moeten wel weten of je dat kan. Bij iemand van mijn gym hadden ze op een of andere manier gemeten hoe krachtig ze zou kunnen persen, ivm een stuitligging bij haar. En ze meten dan van tevoren heel goed hoe groot het is, dus je gaat bij stuit echt niet zomaar natuurlijk bevallen. Maar goed, laten we hopen dat al onze kindjes netjes draaien!

Soep, hoop dat je ijzer snel hoger is, zodat je weer lekker fit wordt.
Jee Plien wat een verhaal!

Zo gaat de romantiek van het zwanger zijn snel weg kan ik me voorstellen! Als je zó weinig slaapt kan dat niet goed zijn voor jou, kijk de baby slaapt wel in de buik maar jij... Daar kan je behoorlijk moedeloos van worden. Hopen dat je aan de vroege kant bevalt, 39 weken ofzo.

Maar fijn dat je een goede pep talk hebt gehad, dat had je ff nodig van iemand die er verstand van heeft.

Ik heb vanmorgen bloedgeprikt, dat was een klein drama want mevrouw kon geen goede ader vinden uiteindelijk ben ik 3x geprikt en heb ik twee blauwe armen. De ene arm kan ik niet eens zonder veel pijn omhoog doen (en dat blijk je vaak te doen, kom ik vandaag achter ;)) Het is voor een goed doel. Ik was daarvoor nog even op de gyn afdeling om het prik formulier en andere papier zooi op te halen. De assistentes zijn echt waanzinnig aardig en meegaand, zelfs nog een kopje thee met ze gedronken omdat ze papieren moesten zoeken.

Dus ik zat daar en keek rond en zag al die prachtige vrouwen met hun dikke buiken en werd een blij. Ook ons gaat het lukken en ook ik zal in die zelfde wachtkamer met een dikke buik zitten, ik weet het zeker! En dat voelt goed.

Volgend stap is uitslag van mijn vers geperste bloed en sperma onderzoek voor man en daarna...?! Maar het komt goed, ooit!
Hoi dinnetjes!

Sorry dat ik van de week niet meer ben langs geweest. Had geen tijd om ff op 't werk te kijken en had iedere avond verplichtingen, waardoor ik niet ff lekker relaxed kon forummen...

Plien; sjonge meid! Ik schrik van wat ik van je lees! Gelukkig gaat alles goed met de baby! Heb misschien nog een tip voor je voor als je wat sneller in slaap wilt vallen; ga een uurtje voor je van plan bent naar bed te gaan even een blokje om. Zeker als het frisser is 's avonds word je daar lekker rosig van en slaap je vaak beter.

Lily; jouw laatste posting raakt me. Prachtig hoe positief je er in staat, maar ook kwetsbaar. De knappe koppen van deze wereld kunnen zoveel! Zeker op het gebied van zwanger worden! Ik heb er ook alle vertrouwen in! En dat geldt ook voor jou Klaver!!!

Bri; Hoera! Een nieuwe baan én een positieve ovu-test! Gefeliciteerd meid!

Klaver; Wat zijn nu de eerstvolgende stappen die jullie moeten doorlopen? Schrijf het hier lekker van je af hoor! Wij willen graag helpen en ondersteunen waar we kunnen! Ook als je baalt van iedere dikke buik die je ziet!

Lees graag weer van je!

Jessel; heerlijk dat ook jij weer meebabbelt!

Soep; Doe lekker rustig aan en zet spinazie op 't menu! (of klink ik nu erg moederlijk? Hahaha!)

Blond; Je denkt dus zelf aan een stuitligging? Je hebt nog ff te gaan joh, die kleine kan toch nog draaien? (volgens mijn moeder draaide ik de week voor de bevalling nog van een stuit naar hoe het hoort. En dat was nadat de arts mij wilde draaien, maar dat vervolgens niet lukte. Hoe bedoel je eigenwijs...).

Lum; En weet je wat 't wordt? Of hebben jullie je nieuwsgierigheid kunnen bedwingen? Heerlijk om even een kijkje te nemen in je buik! Kun je wat pretecho's op de gmail zetten?

Mimmie; Nog veel last van je stuitje of ben je inmiddels doorgestuurd naar de fysio?

Herah; Ik ben benieuwd naar het verslag van je drukke zwangerschapsweek! Zijn de kleertjes al binnen?

Wolffje; Je plaatje mét dikke buik is prachtig hoor! Trotse vriend heb je! hahahaha! Heel schattig! Verder alles goed met je?

Dok; Nog steeds erg druk meid? Heb je nog wat recente foto's van Lisa voor op de gmail? Die kleintjes veranderen zo snel, dus ben erg benieuwd! Voel jij je verder helemaal goed? Of vind je het toch wat zwaar, zwanger zijn met nog eens de zorg voor Lisa en de drukte op je werk?

Jusa; Ik las op gmail dacht ik dat je weer terug bent van een heerlijke vakantie! Ik duim voor je dat je 21 september een positieve test in handen hebt!!!

Hartje, Kingsqueen, Jules en Es; Gaat met jullie ook alles goed? Het schiet ook al op voor jullie! Beginnen de zenuwen al toe te slaan?

Mmmmm, als ik m'n posting doorlees ben ik wel errug nieuwsgierig....En die tips....tja die zijn goedbedoeld. Ik zal mezelf maar als Klazien uut Zalk omdopen.

Hier gaat het nu prima! Niet meer misselijk, dus helemaal super!

18 oktober heb ik de 20-weken echo. Spannend hoor!

We zijn vorige week vrijdag naar de Kidsfactory in A'dam geweest. Mooie zaak zeg! Om er echt wat te kopen vonden we te duur, maar we zijn het wel eens over het stijltje (de meubeltjes en de stijl die wij mooi vinden heet sixties bij KF). Ook getwijfeld over de wagen; Bugaboo (denim) of Urban Jungle (gewoon zwart, maar met schapenvachtje!!!)... Het wordt waarschijnlijk de laatste. Aangezien je die Urban Jungle-krengen erg vroeg moet bestellen i.v.m. levertijd, moeten we uiterlijk eind deze maand bestellen. Ik sta versteld hoe vroeg je nu al dingen moet regelen! Kraambureau moet ik nog doen, maar doe ik volgende week wel. Ik vind het een beetje de goden verzoeken.... Maar dat zal aan mij liggen. Genoeg voor nu!

Kus voor jullie allemaal!

Parel alias Klazien!
Halloooo lieve allemaal

Ben weer terug van vakantie. Heb al een beetje gelezen hoe het gaat met iedereen.

Plieno, een goede peptalk dus van de gyn. Heel goed. Vervelend al die harde buiken!! Hopelijk leer je er op een bepaalde manier mee om te gaan. Of nog beter: worden de harde buiken minder!

Lily, ik was ook ontroerd door je berichtje net als Parel/Klazien. Positief ingesteld en het klopt ook: ook jou krijgt nog zo'n dikke buik! En wij gaan je net zo lang steunen tot je die dikke buik hebt en daarna natuurlijk ook!!!

Soep, jij ook al last van ijzertekort. Ik dus ook... afgelopen dinsdag bij de VK ontdekt: 5,8. Erg laag dus, dus ik moest nog een keer prikken bij een echt prikpunt (zeg je dat zo?). Weet nog niet wat daar de uitslag van is. Vooral 's ochtends heb ik ontzettend veel moeite om op gang te komen. Gisteren viel ik bijna flauw voor mijn gevoel, terwijl ik op de fiets naar mijn werk zat. Ik weet trouwens niet hoe het voelt, want ben nog nooit flauwgevallen, maar alsof ik echt zuurstof tekort kwam. Wat was jouw waarde eigenlijk? Nu we weer thuis zijn van vak. eet ik weer meer volkorenbrood en fruit en verse groente, dus daar zal het ook wel mee te maken hebben. Hoe gaat het nu met jou? Voel je je alweer wat opknappen? Het duurt helaas wel een poosje voordat je waarde weer echt omhoog gaat, he?

Blond, zo te lezen ben jij er al helemaal klaar voor... Zelfs de kleertjes al gestreken enzo. Dus jij hebt al heel veel kleertjes gekregen? Wij hebben ook veel gekregen, maar nog geen kleertjes. Ben dus zelf aan het internetshoppen en dat vind ik ook echt superleuk om te doen. Heb nu een paar dingetjes in 50/56, maar wil daar niet teveel van kopen, want op de 20-wekenecho was te zien dat ons meisje lange beentjes heeft, geen gezicht natuurlijk straks van die te korte broekjes. Maar vind het ook altijd zo zielig lijken als een kindje helemaal verzuipt in de kleertjes als ze net geboren zijn. Nou, wat een dilemma, he, haha.

Jesseltje, super dat je weer terug bent. We hebben je wel gemist, hoor!! En hoe bevalt het nieuwe huis?? Helemaal naar je zin? Nog even en dan zwangerschapsverlof, joepie!! Ik moet nog drie weken, vind het nog wel te overzien, maar merk ook dat het met de week zwaarder wordt of anders, ja, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Het overdragen en afronden van mijn werk levert nog wel wat stress op. Af en toe denk ik: hoe krijg ik ooit alles af. Daar zul jij trouwens geen last van hebben, denk ik zo.

Wolfje, wat een ontzettend leuk plaatje!!!

Parel, fijn dat je van je misselijkheid af bent. Hopelijk breekt nu een lekkere tijd voor je aan met zo weinig mogelijk kwaaltjes! En 18 oktober dus de 20-wekenecho. Spannend.

Klaver, hoe gaat het met jou? Wat een goed bericht dat je man superzaad heeft, haha!! Loopt hij nu ook wat meer met z'n borst vooruit enzo en zijn benen wijd? Als een echt haantje, zeg maar?

Bri, Gefeliciteerd met je baan!!! Wat lekker dat je nu overdag kunt werken! En voor later ook een stuk prettiger...!!! De duimen zijn hier trouwens continu aan het draaien, hoor, ook voor Klaver, Jusa en Lily!

Jusa, hoe gaat het nu met jou???

Luum, ik ben ook wel benieuwd of je toch niet nu stiekem weet wat het gaat worden.... En of je het ons wilt vertellen natuurlijk...

Jules, zag dat jij ook weer terug bent van vakantie! Welcome back!

Ben trouwens ook begonnen met zwangerschapscursus...leuk om al die dikke buiken te zien. Heb gelukkig lang niet de dikste buik. Als ik soms de reacties hoor op mijn werk etc, dan moet ik zo onderhand gaan rekenen op een tweeling of dat ik stiekem toch al negen maanden ben, maar afgelopen maandag gezien dat mijn buik keurig gemiddeld is. Hoe kan het toch dat mensen zich daar zo in vergissen? Het is net alsof sommigen nog nooit een hoogzwangere buik hebben gezien. En iedereen heeft er ook maar verstand van. Ik vind het maar gek. Na de vakantie staat de teller op 12 kilo erbij. Ik moet nog 8 weken en ik ga er vanuit dat ik, tenzij ik heel veel vocht ga vasthouden, niet een kilo per week aan ga komen. Denk zelf dat ik zo rond de 15 a 16 kilo uit ga komen en daarmee ben ik DIK tevreden. Helemaal als je bedenkt dat ik helemaal niet meer heb kunnen sporten, zoals ik dat gewend was te doen. Fiets nu af en toe in het weekend, maar ja, dat noem ik geen sporten.

Sorry, meiden die ik nu even niet heb genoemd, maar het is anders een beetje veel in de eerste posting na de vakantie. Volgens mij is het nu al een belachelijk lang verhaal geworden. Tot snel in ieder geval!!!
Hier kom ik nog op terug

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven