Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

@Nitro: idd lekker rustig aan doen als je tevaak harde buiken hebt.En wat vervelend dat je weer een nachtje in het zh hebt moeten doorbrengen door weer een bloeding. Die mogen ook wel ophouden zodat je tot het einde wat meer rust hebt.

@Cip: zo die enveloppen zijn zeker al een heel eind klaar nu, hihi?? Vervelend dat je zo slecht geslapen hebt. Hopelijk komt het niet te vaak voor want dat gaat zo opbreken he.

Fijn dat je vrijdag de sleutel krijgt van jullie huis.

@Lily: alles kant en klaar, fijn dat je hulp geregeld hebt voor de huishoudelijke taakjes, want dat zul je idd wel nodig hebben.

Tweelingen komen over het algemeen toch eerder of niet?

@Widajo: heel erg fijn dat je ons op de hoogte houdt van Luna. Erg vervelend allemaal voor d'r, hopelijk blijft het kindje nog even zitten. We duimen heel hard voor d'r. Sjonge toch altijd weer schrikken als het allemaal niet gaat zoals we hopen.

@Ief: ik hoop echt dat jullie kleine nog draait in de tussentijd. Want het medisch laten draaien klinkt niet fijn.

Ik lees dat je nu lekker een weekje weg bent.

@Blink: haha die kriebels om alles af te hebben, heb ik ook af en toe. Kon het namelijk niet laten om al een beetje te beginnen met enveloppen schrijven toen die binnen kwamen.

En ja ik vond het ook moeilijk om de kinderwagen op te maken, was een behoorlijk gepruts, maar was nog proef want ik moet het nog allemaal uitwassen enzo. Dus ga de volgende keer gewoon door met nog meer gepruts.

@MH: klinkt wel heel dichtbij ''vanaf vandaag mag je al thuis bevallen''. Spannend hoor, maar fijn dat eigenlijk alles zo goed met je gaat.

@Bonny: leuke foto's op de group. Verder alles goed?

Hier ben ik bezig met de laatste daagjes te werken, ik moet het weekend nog en dan as maandag nog een extra dienst, maar heb dan samen met 2 andere collega's afscheidsfeestje voor onze bewoners. We gaan lekker gourmetten en maken er een gezellige avond van. Ik sta als extra dienst gepland, dus dat maakt het allemaal veel relaxter voor me. En dan volgende week donderdag echt de allerlaatste dag. Ben al wat bezig geweest met overdragingen en nu de laatste dingetjes nog af handelen. Best raar allemaal omdat ik echt weg ga bij dat woonhuis, dus begin met een hele nieuwe start na mijn verlof.

Zoals ik al eerder schreef ben ik al wat begonnen met enveloppen schrijven, kon het niet laten. Ik had gezegd, ik begin daar wel in mijn verlof aan....niet dus.

Verder weet ik gewoon niet meer wat we nog meer nodig hebben aan uitzet, volgens mij ben ik aardig compleet daarin. En als dat niet zo is dan is vriendlief of ander familie snel naar de winkel geweest om het alsnog te halen straks als het geboren is, zo denk ik maar.

Waar ik vanaf vorige week vrijdag wat last van heb zijn dikke voeten, kan mijn dichte schoenen niet fatsoenlijk aan doen zonder dat ze knellen, dus die laat ik lekker staan. Slippers en een paar simpele instappers lukken nog, maar meer niet. Wel vervelend, maar heb er gelukkig verder geen last van. Regelmatig proberen met de benen ophoog te zitten werkt wel wat en verder heb ik de achterkant van mijn bed licht ophoog staan.

Toch bel ik vandaag ff de vlos om dit te laten weten. Er zal toch weinig aan gedaan kunnen worden denk ik en het zal vanzelf weer wegtrekken ook al is dat pas na de bevalling.

Nou fijne dag allemaal, tot gauw weer!
Hallo,

ben ik weer even

Margreet; Lekker bijna je laatste dagje!! en dan echt je laatste dagje, dat moet wel vreemd zijn inderdaad..

en de winkel is inderdaad dichtbij hoor als je nog iets niet hebt, zal allemaal goed komen denk ik! Lekker toch zo tuttelen..

Nitro; we gaan toch wel schilderen en behangen en alles, dus evengoed wel een klussie hoor. Maar ik doe er weinig aan; ja catering, ben ik alweer druk genoeg mee! Die paraplu buggy; ik heb m gezien, denk niet dat ik dat ga doen hoor. Maar even zien. Ben je al een beetje door de boekjes heen?

Ik had vandaag controle in het ziekenhuis, stond echt met 5 minuten weer buiten, nog nooit zo snel gegaan. Er zat een co assisten bij, misschien dat het daardoor kwam? Bloeddruk gemeten en hartje geluisterd. En: HET KINDJE IS GEDRAAID! Denk niet dat ze snapte waarom ik daar zo blij om was; kortom weinig aandacht. Maar goed, maakt niet uit, het gaatverder ook allemaal goed, en het ligt er dus goed voor nu. Kan natuurlijk nog draaien, maar de kansen worden wel minder..

Nou hoop bij jullie verder ook alles rustig!
Margreet, klinkt gezellig dat geplande afscheid en gourmetten. wel raar dat je na je verlof dan neit terug kunt komen, jammer hoor.

en erg he die drang om alles al vast te doen, maar ook wel leuk.

Vervelend dat je zo veel voch vast houdt, schijnt niet erg te zijn, maar prettig is anders natuurlijk.

Cip, wat fijn dat je kindje gedraaid is! echt super, ik snap t heel goed hoor dat je daar heel blij mee bent.

en 't lijkt heerl erg per gyn te wisselen, bij de enige sta je echt weer buiten voordat je t gevoel hebt dat er naar je geluisterd is, maar de andere neemt echt even de tijd voor je. HOop dat je de volgende keer weer een iets leukere arts hebt!
hoi dames

ik heb luna een berichtje gestuurd dat jullie allemaal aan haar denken en voor haar duimen. ik ga ervan uit; geen nieuws is goed nieuws...

cip: fijn dat je beeb gedraaid is!

wil
Cip fijn dat je beeb gedraaid is, nu maar hopen dat het zo blijft. Heel herkenbaar binnen 5 minuten weer buiten staan. Heb ik ook vaak meegemaakt, maar het goede nieuws is dat het betekend dat alles goed is.
hoi dames,

ik heb al een berichtje van luna terug gehad.

ze vond het erg leuk om te horen dat jullie aan haar denken. als alles goed gaat mag ze zondag naar huis, dan tot donderdag aan de weeenremmers. dan is ze 34 weken, als beebje dan wil komen is het welkom. goed nieuws he?

de rest laat ik aan luna over...

wil
widajo, wat fijn dat het zo goed gaat!!

als je haar nog spreekt wens haar veel sterkte en liefs!
Hallo allemaal,

even een update van mijn bezoek aan de vk.

Ik heb een iets te hoge bloeddruk, maar gelukkig geen eiwitten in mijn urine. Ze houden me wel goed in de gaten, want ik moet nu volgende week donderdag weer terug komen. Wel zijn mijn kwaaltjes weer terug. Dus weer misselijk s'morgens en hoofdpijn. Ook houdt ik nog steeds vocht vast. Dat is best wel pijnlijk in de handen, maarja dat hoort er bij mij blijkbaar bij.

Ik klaag niet hoor! Het is gewoon een beetje vervelend.

Wel heeft ze op mijn formulieren geschreven RUSTIG AAN DOEN!!

Dus dat doe ik dan ook maar. Morgen nog wel een vrijgezellenfeest van mijn beste vriendin, ik zal proberen niet te gek te doen, maar het wordt wel super leuk!! Nog 5 weken, het gaat echt snel nu!

Margreet, leuk zo'n afscheidsfeestje op je werk. Heb ik ook gehad en ik had me toch een cadeautje's! Erg leuk. Ook ik kan mijn schoenen al weken niet meer aan. Zelfs de sandalen (ja erg he) die ik gekocht heb beginnen al te knellen. Maar ik vind het zo fris om in slippers rond te lopen. brrrr...

Ik zit ook veel met de voetjes omhoog.

Voor de tabel: 6 september vk

Jeetje wat schrikken van Luna zeg. Ik hoop dat ze inderdaad zondag naar huis mag!

Nitro, hoe is het met jou meid? Lekker rustig aan aan het doen. Begint vast al te vervelen, maar het is voor een goed doel! (zo denk ik ook maar)

Ik heb zojuist nog even geboortezegels gehaald. Tuurlijk weer per 50 op een vel, maar ik heb er toch maar 100 meegenomen. Zal er wel een stuk of 20 overhouden, maar ik vind het altijd zo leuk staan op een envelop.

Ik denk dat ik zometeen maar eens ga beginnen met enveloppen schrijven.
Hallo allemaal,

jeetje, wat wordt er veel geschreven De meeste dingen heb ik wel gelezen, maar kan helaas niet op iedereen reageren.

Luna: hopelijk gaat het allemaal goed! Sterkte!

Iedereen: waarschijnlijk doen jullie er niets meer mee, maar pas op met medicijnen tegen vocht vasthouden! Mijn neef is arts en die vertelde dat er al een aantal zaken voor de tuchtcommissie zijn geweest!

Lily: wij weten écht het geslacht niet. Als we zeggen dat we het niet (willen) weten, gaan ze er ook omheen dus kunnen we het niet zien.

Ik ben ook van plan borstvoeding te geven en stel me ook in op dagen van voeden en verschonen; ben heel benieuwd of het lukt.

Vorige week even geschrokken, was bang dat mijn vliezen waren gebroken, maar dat was gelukkig niet zo.

Komende maandag ben ik 36 weken; hoewel ik er niets aan kan doen, vind ik het bijna knap van mezelf!!!

Met het kaartje wil het niet zo, de drukker heeft een verkeerd bestand gebruikt. Nu wachten we op een goede proefdruk.

Verder zijn we bijna klaar met alle verbouwingen. Van mijn zwager en schoonzus hebben we een bad cadeau gekregen, inclusief iemand die 'm neerzet. Dus ook de badkamer is aangepast (gelijk een zwevend toilet erin laten zetten). Morgen de voegen tussen de tegels en dan is het KLAAR!!!!

Eindelijk rust!

Iedereen sterkte en doe het rustig aan!
Goedemorgen,

wat is t hier rustig geweest t weekend! en dat terwijl MH meldplicht heeft, dus MH waar ben je???

Luna, al weer thuis?

Blink, hoe was je vrijgezellenfeest? en nu lekker rustig aan t bijkomen? Ik heb ook weer af en toe last van misselijkheid de laatste weken, irritant he! en ben je al ver met de enveloppen?

ik heb alles in excel staan, dus van t weekend even etiketjes uitgeprint en die ga ik straks ook maar eens opplakken, leuk klusje.

Monky, hoe is t met jou? Vandaag 36 weken, netjes hoor. Dat is voor een tweeling toch al echt een hele goede termijn! trek je het nog een beetje? wel balen van de proefdruk, daar zo ik echt super-sjachie van wordne, weet je al wanneer je de goede krijgt?

En wat super van dat bad! leuk cadeau!!

Hier alles ok, druk weekend gehad met allemaal familiedingen, maar wel gezellig, en de wieg weer meegenoemen van bij mn ouders vandaan, dus nu ook echt alles in huis.

@Nitro; oei, de meldplicht is hier dus ook al begonnen...... Ik schrijf ook nog mee op een ander topic en daar heb ik me wel netjes iedere dag gemeld, ik zal dat voortaan hier du sook maar doen, haha.

Het stomme is dat ik het kindje eigenlijk nog steeds niet snel verwacht maar omdat ik sinds vorige week het bed hoog heb staan en ik dus ook al thuis mag bevallen beginnen de zenuwen toch al wel een beetje te komen hoor! Ik ga van de week dus ook maar eens de babykamer schoonmaken want het kan zich toch echt al gaan aandienen!

@Ief; ik zag dat je je inderdaad wel met een nieuw adres hebt aangemeld op de group. Jammer dat je er niet meer op kunt komen zeg! Zeker omdat dat wel de plek is om straks foto's van alle kindjes te plaatsen.

Wat balen dat jullie kindje in een stuit is gaan liggen........ Weet wel dat als je echt geen zin hebt in die draaipging je er niet toe verplicht bent he? Als het jou echt tegenstaat moet je het gewoon niet doen!!!! Het belangrijkste is dat jouw wensen nageleefd worden en ook in een stuit kunnen kindjes prima geboren worden.

@Margreet; voor jou schiet je verlof nu ook lekker snel op zeg! Jammer dat je zoveel vocht vasthoudt.....

@Cip; YEAH!!!!! Het kindje is gedraaid!!!!! Super voor je!

@Luna; als het goed is ben je gister thuisgekomen????? Ik check iedere dag je beebiesite maar heb nog niets zien staan......

@Blink; wat goed dat je uiteindelijk toch voor een vroeg verlof bent gegaan zeg!! Wel rustig aan doen he? Die kleine krijgt echt veel mee van jou gemoedstoestand hoor! Laat vaders maar veel doen, haha.

@Monky; wat super dat je de 36 weken al gehaald hebt! Iedere dag erbij is nog mooi meegenomen maar dit pakt echt niemand jullie meer af, super gedaan!

Liefs MH

@Nitro: het is hier idd erg rustig geweest. Voor mij was het het allerlaatste weekend wat ik moest werken, gelukkig was het erg rustig.

Fijn dat je nu echt alles in huis hebt.

@Monky: waaraan dacht je dat je vliezen al gebroken waren? Balen van het proefkaartje, hopen dat snel de goeie jullie kant op komt.

Wauw, een bad cadeau gekregen, dus jullie badkamer ziet er nu geweldig uit natuurlijk, heerlijk zeg.

@Blink: vervelend zeg dat je misselijkheid weer terug is, ook dat je een iets te hoge bloeddruk hebt, advies gewoon opvolgen van de vlos. En zijn de enveloppen al klaar

@Luna: ben je alweer thuis? En hoe is het nu met je?

@Cip: wat fijn dat je kindje is gedraaid en dat alles gewoon goed gaat.

Het vocht zit er allemaal nog steeds in mijn voeten en handen, het ene moment meer als het andere, het zal zo ook wel blijven tot na de bevalling.

Vanmorgen toch nog even de vlos gebeld, ik had vannacht namelijk flinke steken aan de rechterkant van mijn dikke buik, dat doortrok naar mijn rug, dus hup uit bed, want liggen deed erg zeer.

Zo, ik kreeg al ideeen dat dat weeen moesten zijn. Niet dus, de vlos denkt dat het kindje wat draaide en met schoudertje ergens flink tegenaan zat. Vandaag maar wat meer rust inbouwen, moet helaas wel werken (afscheidsavondje met de bewoners) tja hopelijk kan ik mijn collegaatjes lief aankijken dat zij mij die rust wat meer gunnen.

Verder voel ik er nu niets meer van, maar het was vannacht tot 2x toe en dan slaap ik toch ook niet meer zo ontspannen.

En nog fijner nieuws, ben opnieuw tante geworden, schoonzus heeft gister een zoontje gekregen, zo lief en klein. En zo mooi om te zien. Enkele uurtjes oud, mijn gedachten gingen al naar enkele weekjes verder. Ik wil ooooooook!!

Fijne dag allemaal!

Hoi meiden,

Nou ik ben weer thuis hoor. Gisteren aan het eind van de morgen mocht ik lekker weer naar huis. Maar oei wat viel het even tegen. Thuis moet je toch direct wat meer mobiel zijn en dochter vraagt ook de nodige aandacht. Dus gisteravond een gespannen buik, vannacht was onze dochter veel wakker en zag ik het echt even niet zitten. Lief is pas tegen 10:00 uur naar zijn werk gegaan om eerst hier te helpen.

Woensdag moest ik dus voor controle naar het zh, ik had dinsdag al erg veel harde buiken gehad en veel steken, bij de inwendige echo bleek ook dat mijn baarmoedermond weer extreem korter geworden was (van 3 cm naar 1,8 cm) ik moest dus meteen weer blijven. Ik had inmiddels bijna een uur op de bank gelegen daar. Dochter was bij me en samen met haar ben ik naar boven gegaan, lief kwam gelukkig al snel. De artsen hadden al snel besloten dat ik aan de weeënremmers moest en ze wilden de longen van de baby nu gaan rijpen. Dit hebben ze dus ook gedaan. Ik kreeg woensdagmiddag en donderdagmiddag een prik (die echt pijnlijk was) om de longrijping op gang te helpen. Verder moest ik 3 maal daags een weeënremmer slikken en 3 keer per dag aan het CTG. Verder zo min mogelijk doen, ik mocht gelukkig wel gewoon douchen en naar de wc. Mijn buik werd gelukkig wat rustiger en beeb deed het prima daar binnen. Wel gesprekken gehad over wat we kunnen verwachten als beeb rond deze periode geboren wordt. Vrijdagmiddag na 12:30 uur mocht ik weer wat meer mobiliseren omdat prik nummer 2 voldoende ingewerkt was. Maar helaas kreeg ik 's avonds een bloeding en wat krampen. Op het CTG bleek gelukkig dat ik geen weeën had maar toch nog maar weer op bed blijven. Zaterdagmiddag een poos beneden geweest met lief even lekker in het cafetaria gegeten en heel even buiten geweest. Dat was goed gegaan want geen harde buiken. En zondag mocht ik dus gelukkig naar huis. Ik slik nu wel tot donderdag weeënremmers, dan ben ik 34 weken en stoppen ze medicatie. En dan maar zien hoe beebje gaat reageren. Donderdag ook weer afspraak voor CTG en controle. Mocht ik eerder weer meer harde buiken krijgen of andere klachten dan moet ik direct aan de bel trekken.

Ik had donderdag trouwens nog een groeiecho gehad en die was gelukkig goed, baby groeit prima. We zullen wederom weer geen groot kind krijgen, maar dat is niet erg. Mocht de baby voldragen worden tot 40 weken dan zal hij/zij zo rond de 3100 gram gaan wegen. Mits ie nu goed blijft groeien natuurlijk. We wachten het maar af.

Nu dus weer thuis, dochter doet gelukkig enorm haar best, maar ze is en blijft natuurlijk wel een peuter. Ik doe mijn best om zo rustig mogelijk te blijven. Het huishouden laat ik voor wat het is. Het is niet anders als ik nu dingen ga doen dan weet ik zeker dat ik binnen de kortste keren weer in het ziekenhuis lig.

Mijn verlof is iig helaas weer iets eerder in gegaan maarja. Baal alleen dat ik nu dus weer niet lekker kan genieten van mijn verlof, had nog allemaal leuke plannetjes. Maar goed het belangrijkste is gewoon dat deze frummel nog iets langer blijft zitten. Elke dag is er één en het zou fijn zijn als ie iig nog 2 weekjes bleef zitten.

Mijn buik groeit trouwens wel enorm haha, ben helemaal niet gewend om met zo'n giga buik rond te lopen, beeb is ook enorm druk, doet af en toe echt zeer en ook dat ken ik niet. Trouwens van de week lag beeb niet meer in stuit dus daar waren we natuurlijk heel blij.

Cip ik las op de sms van Widajo dat jouw kindje ook gedraaid was. Gelukkig maar. Hopelijk blijft ie zo liggen meid.

En Nitro ook alweer een ziekenhuis opname gehad. Het is wat met ons hé? Hopelijk blijft jouw baby ook nog even veilig in je warme buik zitten. Ik duim voor je. Moeten we het samen maar heel kalm aan doen hé?

MH, voor jou wordt het nu spannend meid, je mag thuis bevallen, ben benieuwd wanneer je ons met je blijde nieuws verblijdt. Idd heb je nu MELDPLICHT hoor!!

Meiden, ik laat het hier nu even bij, hoop morgen ofzo even goed bij te lezen en te reageren.

Ik wilde jullie iig nog even bedanken voor jullie meeleven, doet me echt heel goed. Het smsje die Widajo namens jullie allemaal stuurde toverde echt een glimlach op mijn gezicht. Nu hoop ik dat ik hier nog een paar weekjes kan meeschrijven over de zwangerschap ed.

Liefs Luna

Yeah!!!! Luna is back in business!!!!!!

Ben blij weer wat van je te horen meid!

Bij 34 weken stoppen ze altijd de weeenremmers toch? Omdat het daarna geen zin meer heeft geloof ik?

Wat ontzettend jammer dat dit toch weer een vervelende zwangerschap is geworden maaaaaaar de kleine zit er nog in en dat hopen we nog even vol te houden he? Tis inderdaad weer een kleintje als het niet zwaarder zal zijn met 40 weken dan 3100 gram...... Maar als alles er maar aan zit en gezond is! Jullie dochter was natuurlijk ook een echte vechter en daar zal deze echt niet aan onder doen.

Goed dat je ondanks alles toch echt je rust weet te vinden. Leuk ook dat je buik nu ineens een groeispurt krijgt, die kleine neemt het er nog even flink van, haha!

Ik zal proberen de eerste te zijn die bevalt maar er zijn nog meer gegadigden.... Ik denk dat Monky ook wel een goede kans maakt. Zolang jij me maar niet inhaalt duurt het voor mij niet t elang en komt ie bij jou niet te vroeg!

Liefs!

MH, dat is even wennen he, die meldplicht :-)

maar ja, t kan ook nog rustig een paar weken duren natuurlijk voordat de bevalling begint, maar t wordt toch wel een beetje spannend nu! Ben erg benieuwd of jij echt de eerste wordt.

Margreet, gefeliciteerd met je neefje! leuk dat jullie zo dicht bij elkaar gaan bevallen!

Hoe was je afscheidsavondje? gezellig? en vannacht beter geslapen?

Hier af en toe ook van die pijnlijke trapsessies tegen mn ribben, maar ik wordt er gelukkig neit wakker van.

Luna, wat fijn dat je weer thuis bent!! En als je eenmaal 34 weken bent dan doen ze niets meer op het te vertragen? terwijl kindje dan toch nog beste klein is lijkt me.

En idd goed rustig aan doen he, lekker boekjes lezen enzo. Is je dochter de hele week thuis of gaat die ook naar de opvang?

Sterkte en ik duim dat hij/zij nog even lekker blijft zitten!

Voor de liefhebbers, een buikfoto van vorige week,Buikfoto ben nu echt al veel dikker volgens mij dan bij de vorige met 39 weken ...

en zometeen weer voor controle naar de gyn.

MELD

En eigenlijk vind ik dat Monky zich ook iedere dag even moet melden, hihihi!

Hier nog steeds lekker rustig. We gaan dus gewoon even verder met zwangeren en klussen. Gister heb ik het laatste likje verf in de babykamer gesmeerd en vandaag misschien wel even schoonmaken die handel. Nog steeds geen nesteldrang maar meer het idee van ALS het nu komt, is het wel fijn als die kamer een beetje schoon is lijkt me......

@Nitro; je hebt echt een mooi strak buikje! Ben weer benieuwd wat je te horen krijgt met de controle!!!

Liefs MH
anoniem_44290 wijzigde dit bericht op 04-09-2007 10:19
Reden: smiley's deden het niet.....
% gewijzigd
Luna spannend hoor, ik hoop dat de baby nog minimaal 2 weekjes blijft zitten. Ik zag op de website dat we dezelfde wieg hebben!

Volgens mij is iedereen nu met verlof. Het bevalt mij in iedergeval prima! Het weer is heerlijk, niet te warm maar wel een lekker zonnetje.

Hier gaat alles goed, begin nu langzaam aan wel wat te zwellen, ik vind vooral dat ik een dikke toet krijg.
Hello ladies,

Ik ben weer terug van weggeweest. Wij hebben het heerlijk gehad!

Luna, dat was even schrikken zeg! Gelukkig gaat het nu weer beter.

Lily, nou hier regent het echt pijpestelen. Jammer, want ik zou mijn bruine kleurtje wel een beetje willen bijhouden.

MH, het klinkt wel een beetje als nesteldrang hoor. Dat poetsen en verven..hihi Ik heb er ook last van gisteren de koelkast en de sfzuigkap gedaan..wat een klote klussen altijd. Maar het blinkt aan alle kanten.

Wij hebben de kinderwagen ook alweer omgebouwd met de reiswieg en wij hebben inmiddels een meerijdplankje in huis. Dochter vindt het prachtig erop te staan. Zeker als al haar poppen mogen meerijden in de wagen. Zo'n zadeltje is volgens mij geen overbodige luxe, want ze neigt er wel naar te gaan zitten.

Margreet, weet je wat goed helpt tegen vocht vasthouden. Heel veel brandnetelthee drinken. En je hebt het ook met citroengras en dat is nog lekker ook.

Nitro, hoe was het bij de gyn?

Ik kan trouwens ineens op de group. Wat een leuke kamertjes en foto's staan erop. MH ik denk trouwens dat jullie uk een meisje is..Je kan het echt goed zien zeg hoe het gezichtje eruit ziet. Ben benieuwd of wij volgende week nog wat kunnen zien op de echo.

Hebben jullie ook al zo'n last van ongesteldheidsbuikpijn of gewoon heel erge bandenpijn? Ik wel. Soms wel een uur lang. Echt zo'n naar gevoel. Ik moet nog steeds aan het kamertje beginnen. Morgen gaat de kleine meid naar de creche ik denk dat ik er dan mee ga beginnen. Het is het kamertje naast haar slaapkamer, en ik wil haar ook niet wakkermaken tijdens de middagdut.

Groet,

Ief
weer terug van de gyn, alles in orde.

Nog steeds hele lage bloeddruk en netjes kloppend hartje.

En weer met de waarschuwing naar huis dat ik het echt heeeel rustig aan moet doen (o ja, joh). Ben nu ruim 34 weken en dan houden ze een bevalling niet meer tegen, maar het is natuurlijk nog wel echt te vroeg.

Lily, lekker genieten he van t zonnetje, en balen van t vocht vasthouden, maar gelukkig is t er na de bevalling meestal zo weer van af.

MH, geen nesteldrang?! lekker! dan kan je tenminste rustig ontspannen, ik heb hier al duizend klusjes bedacht die eigenlijk nog gebeuren moeten

Ief, welkom terug. Vaag zeg dat je nu opeens wel op de groep kan, maar wel leuk! moet je nog veel doen aan t kamertje?

Die ongesteldheidsachtige buikpijn schijnt door t indalen te kunnen komen, maar anders gewoon volgende keer even aan de vk vragen. Gaat te verder goed met je?
Lily, dat van een dikke toet is bij mij ook zo. Een nichtje van mij had me een paar weken niet gezien en die schrok ervan. Nou dat vond ik natuurlijk niet zo'n leuke opmerking, maar ik merk dat ik overal wat vocht vast houdt. In mijn gezicht/ benen/ enkels/ handen... Dus ja het zal wel zo zijn dan.

Een vriendin van mij is gisteren bevallen van een dochtertje. 8 pond maar liefst, maar wat een mooi kindje! Ben zo blij voor haar. Nu begint het helemaal te kriebelen!!

Vandaag intake gesprek gehad van de kraamzorg. Nog 2 dingetjes halen en dan heb ik alles als het goed is.

Begin wel ontzettend veel last van mijn rug te krijgen. Soms kan ik bijna niet van de bank afkomen en ik ga s'middags echt even liggen, omdat ik het niet vol kan houden. Erg vervelend!! Maarja, nog 4,5 week!! Spannend!!

MH en Monkey, voor jullie gaat het echt snel nu! Houdt ons op de hoogte meiden. MH ik heb ook hetzelfde als jou hoor. Wil toch de boel netjes hebben, want je weet maar nooit. Manlief was te vroeg en ik ook (+ mijn broer), dus je weet het maar nooit. Stiekem mag het van mij wel iets te vroeg komen. Maarja het zegt niets natuurlijk....

Nitro, fijn dat alles goed was bij de vk. Lekker rustig aan doen!! Komt vast helemaal goed!!
Ik heb nog even een nieuwe buikfoto op de group gezet!
Nitro, heb jij eigenlijk een stuitbevalling gehad want je zei dat jullie eerste u ook verkeerd lag? Ik zie een stuitbevalling sowieso niet zitten. Vriendinnetje van mij heeft het geprobeerd omdat haar gyn, een man nota bene haar had verzekerd dat dat wel moest lukken. Ze heeft een vreselijke bevalling gehad. Het kindje kwam uiteindelijk ter wereld met een enorme bloeduitstorting op de schaamlipjes en het kontje, een gebroken sleutelbeentje, een kapot getrokken zenuw in de schouder en de navelstreng twee keer om het nekje. Na een half jaar is de kleine geopereerd en heeft een tijd met een gipsschelp gelopen. Nu nog steeds fysio etc. Kindje is inmiddels twee jaar.Maar ik neem liever geen risico. Ik denk dat de uk al gedraaid is, want ik voel niet zoveel getrappel meer onder. Wat de babykamer betreft. Alle meubels staan er wel in, maar ik moet de kleertjes en alle andere spullen nog een plekje geven, poetsen en het kamertje een beetje leuk maken.

Groet,

Ief
@Ief; oei, dat klinkt echt as een horrorbevalling...... Dat hele kindje is er beschadigd vanaf gekomen.....

Ik kan het bij mezlef echt nog geen nesteldrang noemen hoor, er zit namelijk helemaal geen 'drang' bij. Het is dat die kleine nu toch echt komen kan dat ik het schoon wil hebben maar dat roep ik al een week en ik heb het nog steeds niet gedaan, haha. Daarbij kan ik nog heel veel dingen opnoemen die ik wel netjes hebben wil maar vervolgens doe ik het dus niet.

Fijn dat je nu ook eindelijk op de group kan komen! Ik hoor dus echt van alle kanten dat het bij ons vast een meisje zijn zal en mijn instinkt zegt dat dus ook, ik ben benieuwd...... Nog even geduld.

Ik voel mijn banden niet, gelukkig. Heb dus geen last van die pijnlijke buiken zoals jij beschrijft. Ik voel het kindje alleen enorm bewegen maar alles tot op heden pijnloos.

@Nitro; RUSTIG AAAAAAN!!!!!! En die 1000 klusjes, die kan je man toch wel 'even' doen, hihi?

@Blink; wat vervelend dat je zo ontzettend veel vocht vasthoudt zeg..... Dat maakt de laatste weekjes ook wel een stuk zwaarder. Mooi buikje heb je hoor, ik vind 'm nog helemaal niet zo groot, mooi bescheiden. Wel jammer dat die tijgerstrepen er gratis bij hebt gekregen maar daar is helaas niets aan de te doen.....

Hier nog steeds alles rustig in het buikje dus vandaag wordt onze kleine niet geboren. Ik heb weer het plan om vandaag het kamertje schoon te maken en ben benieuwd of ik het dit keer ook echt doe.... De schoonmaakster heeft onze stofzuiger gemold (grrrrr) dus het tapijt kan ik niet doen...... Ach, overal een beetje stof weghalen en vooral het badje even een goede poetsbeurt en deze mama is weer tevreden hoor.

Sinds gister is de ziekenhuistas ook (bijna) compleet dus laat maar komen die beeb!

En waar is Monky trouwens??????
Ik ben er nog!

Ook hier is nog alles rustig, maar ja, ik ga ook voor de 38 weken (minstens).

Gister weer een groei-echo gehad. Daar bleek dat het hoofdje van Baba nogal klein is; conform 32 weken ipv 36... Ook is het hem/haar de afgelopen week nog gelukt om te draaien! Ze lagen eerst (weken zo niet maandenlang) allebei met de hoofdjes naar beneden, nu ligt de 2e dus in stuit. Volgens de gyn was het hoofdje niet iets om ons zorgen over te maken; dat gebeurt vaker en de rest is wel allemaal goed. Ook had hij liever dat de 2e in stuit ligt want: "als de eerste eruit is kan 'ie nog draaien." en : "Mocht er iets zijn dan is 'ie er makkelijker aan de beentjes uitgetrokken en dan is het ook wel fijn als er niet zo'n groot hoofd achteraan komt." Slik; dus Ief: liever niet van die horrorverhalen!!!

Nou ja, ik ga er maar vanuit dat ze in het zkh weten wat ze doen.

Oh ja, vandaag het andere kaartje gekregen.

Ik snap er niets van, want het lijkt nergens op! Ik heb een foto gebruikt en aan de binnenkant staat maar de helft van de foto! Dus vandaag maar wat aanpassingen doen en dan morgen langs om te vragen hoe dat kan en de veranderingen door te geven.

Nitro: Rustig aan he! Die 1000 klusjes wachten wel (of iemand anders doet ze). Wat is het ergste wat er kan gebeuren als die klusjes niet worden gedaan??? En wat als jij al die klusjes gaat doen????

Ief: hoe gaat het met het kamertje?

Blink: slim dat je dan ook gaat liggen! Goed naar je lichaam luisteren, dat is het beste voor iedereen!

Margreet: gefeliciteerd met je neefje. Leuk dat jullie zo snel na elkaar bevallen. Ik dacht dat mijn vliezen waren gebroken omdat mijn ondergoed nogal vochtig was. Na een dag in een warme auto had ik flink zitten zweten (meer dan normaal). De dag ervoor was ik op controle geweest en die arts had verteld dat het vruchtwater ook maar een klein beetje kon zijn.... Ik vertrouwde het dus niet helemaal.

Nou; ik ga even wat eten en dan slapen, want ik heb weer een slechte nacht gehad. Ik word onderhand gek van de jeuk! Overal; op mijn buik, rug, armen, handen, voeten, borsten..... Als iemand een tip heeft daartegen: GRAAG!

MH: tot morgen...!

Iedereen: rustig aan en sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven