Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

Monk, Mentholpoeder heb je dat al geprobeerd. Werkt fantastisch! En niet teveel krabben, want dan wordt het alleen maar erger.

Hier alles oke. Lekker aan het freubelen in de babykamer, het begint weliswaar erens op te lijken. Vanmorgen even bij Loods5 geweest. Echt een superkoole oude koffer op de kop getikt die ik ook telkens via Marktplaats wilde scoren, maar dan vroegen ze er echt de hoofdprijs voor. En nu heb ik hem echt voor een prikkie. Ik moest ook nog wat cadeaus shoppen. man wat hebben ze daar een leuke spullen. Ik was er niet weg te slaan. Ik heb ook nog een zadeltje gescoord voor op het meerijdplankje. Dus nu hebben wij alles in huis.

Wij hebben gisteren trouwens ook de voorjaarsvakantie geboekt. Lekker naar zuid spanje. Wel gek om een reis voor 4 personen te boeken terwijl je nog niet eens de geboortedatum weet.. haha.

Groet,

Ief.
hallo,

iedereen nog met baby :-)

Blink mooie buik hoor, patroontje is balen maar schijnt meestal wel weer goed weg te trekken. En altijd fijn he, zo'n opmerking over een dikke toet.

Kreeg van t weekend ook veel van familie te horen dat ik zo dik was geworden... ja, dat weet ik zelf ook wel

Ief, ik heb een stuitbevalling geprobeerd, wilde het graag proberen en had oa op dit forum nogal wat positeive ervaringen gehoord. Maar kindje lag er ongunstig met 2 voetjes vooruit naar de uitgang (in hurkzit zeg maar) en ze daalde helemaal niet in en kreeg t wat benauwd. Dus met 7 cm ontsluiting alsnog een spoedkeizersnee. Maar ik was wel blij dat ik het zelf geprobeerd had. En ze houden dit soort bevallingen altijd extra goed in de gaten, maar als je er zelf geen goed gevoel bij hebt dan niet doen. Maar wie weet is t kindje wel gedraaid.

En grappig vakantie boeken voor z'n viertjes, wel lekker straks ff er tussen uit.

Mh, vandaag aan t schoonmaken toegekomen? En fijn zo';n schoonmaakster die je stofzuiger molt, not.

Monky wat suf zeg van t kaartje. Kan je er andes langs gaan, dat ze het opmaken waar je bij bent? Want het begint nu toch wel tijd te worden voor een goede proefdruk. Hoop voor je dat baba weer terugdraait! En dat z'n/haar hoofdje klein is, is niet erg? (wel handig voor een evt stuitbevalling)

Jeuk moet je trouwens wel in de gaten houden, schijnt ook een of ander syndroom te kunnen zijn, of had de gyn daar al naar gekeken? wel ff melden iig.

Hier alles ok, beetje grieperig en moe dus hou me lekker rustig.

en al die klusjes doe ik alleen maar in gedachten :-) die komen ooit wel een keer voor mekaar.. en anders maar niet.

tot morgen!
En daar ben ik weer met kind netjes IN buik.

Oei.

Nu reageer ik MET smiley's en nu zie ik de verhalen van jullie hier niet onder staan. Normaal schrijf ik altijd op een briefje wat ik wil melden maar dat is met het nieuwe forum niet meer nodig omdat je terug kan bladeren, tenzij je dus met smiley's wil antwoorden....

Nou ja, dan maar een beetje uit het hoofd.

@Monky; dat die Baba op het laatste moment nog even weet te draaien, wat een lobroek! Begrijp ik nou uit je verhaal dat alleen het koppie wat klein is is of is het hele kindje wat kleiner? Zolang de gyn zegt dat dit niet helemaal niet erg is, dan is dat ook zo en is er dus niets aan het handje! Maakt de eventuele stuitbevalling een stuk makkelijker toch?

Wat een vreselijk gedoe met die proefkaartjes zeg! Ik kan me voorstellen dat je het nu wel even zat bent. Zodra die twee schatjes zijn geboren moet alles in orde zijn en wil je dit soort dingen niet nog eens moeten regelen......

@Nitro; dus toch een beetje tot rust gekomen! Lekker hoor!

Ik ben er eindelijk aan toe gekomen om de babykamer schoon te maken dus dat is klaar (foto's van het kinderkamertje staan op mijn beebiesite). We hebben een slangetje aan het badje en die loopt direct de afvoer van de wastafel in, die schijnt nu ineens te lekker, dus mijn man heeft nog een klusje, haha.

En dat van die stofzuiger en die schoonmaakster was inderdaad superdom..... Ze is er vrij goed in om dingen stuk te maken en dit was weer een meesterwerkje van haar. Met het legen van de stofzuiger (we hebben een Dyson, dus geen stofzak) is er een filter mee weggegooid..... Zo'n ding is harstikke groot maar ze heeft het dus niet gemerkt. Toen ik er drie dagen later achterkwam, was de vuilnis al opgehaald...... Lekker duur grapje zal dat zijn maar zonder filter is de stofzuiger niet te gebruiken.... Gelukkig wonen we aan het bedrijf en staat daar ook een stofzuiger dus de boel is nog wel goed schoon te houden hier.

En nu moet ik toch nog even teruglezen.....
@Ief; top dat je gescoord hebt wat je wilde bij Loods5 en dat het ook nog eens goedkoper was dan Marktplaats!!!!!

Lekker, alvast de volgende vakantie geboekt......

Wij zitten eraan te denken om komend voorjaar weer te gaan duiken (mag niet als je zwanger bent dus dit jaar niet kunnen doen) en dan kindje niet mee te nemen, ben benieuwd of ik dat tegen die tijd nog zo'n goed plan vind, haha.
Hoi, hoi,

Balen Monkey van het kaartje, ik hoop dat het goed komt. Wat ik nooit snap is dat de drukker zelf niet ziet dat er iets niet klopt. Ik heb ook overal gelezen dat het bij een tweeling niet zoveel uitmaakt als er 1 in een stuit ligt. Hij/zij heeft voldoende ruimte om te draaien nadat broer/zus er uit is. Weet jij of je een eeneiige of twee-eiiege tweeling krijgt?

Met die groei echo wordt altijd een schatting gemaakt, je hebt grote kans dat het verschil bij de bevalling tussend die twee niet zo groot is. Je bent al lekker op weg hoor!

MH is kan me goed voorstellen dat je baalt van je hulp. Die stofzuigers zijn heel erg duur! Echt onbegrijpelijk!

Nitro, beterschap meid je moet nu niet ziek worden

Hier gaat alles goed, ik groei gestaag, ik heb nog 3 broeken die ik pas. De rest zit niet lekker meer. Dus veel wassen. Ik ben niet van plan om nog kleren erbij te gaan kopen. Dus het is wat behelpen. Ach ja ik zit toch het meeste thuis.
Hier hetzelfde probleem; ik pas ook niet alle zwangerschapskleding meer.... Maar ja, om nu nog nieuwe te gaan kopen???? Ik heb wel twee buikbanden erbij gekocht, zodat het niet erg is als een shirtje iets te kort raakt.

Ik heb hier wel vaker gelezen dat vrouwen op het laatst alleen nog maar in hun joggingbroeken leven dus dan doe ik het nog netjes, haha.

Ik begin wel weer zin te krijgen om in normale winkels kleding te kunnen halen en om weer af te vallen...... Nog even geduld!

Bij jouw liggen beide kindjes (nog) goed toch?
Hé meiden,

Zometeen weer naar het ziekenhuis, ik hoop dat ik me daarna 'gewoon' weer kan melden hier. Best wel spannend hoor. Gisteravond mijn laatste weeënremmer geslikt. Nu dus afwachten.....................

Er wordt lekker veel geschreven hier, ben nog niet bij gelezen hopelijk kan dat vanmiddag.................

Duimen jullie voor me dat ik niet hoef te blijven?

Liefs Luna

Tuurlijk duimen we voor je!

Iedere dag kijk ik ook even op je site om te zien of de kleine nog lekker aan het wachten is bij je! Tot op heden gaat het dus nog goed!
Mostlyhappy, omdat je mij ook al menige keren een hart onder de riem hebt gestoken, wil ik je alvast heel veel succes (en sterkte) wensen met je bevalling. Volgens mij moet je nog een week of 2... Dus het zou nu elk moment kunnen gebeuren! Spannend hoor! Ik ou de krant en deze site de komende dagen/weken goed in de gaten!

Volgens mij heb ik inmiddels ook uitgedokterd wie je bent hahaha! Mijn nieuwsgierigheid is tomeloos! Groeten uit de Polder!
Huhhhhh!!!! Jij weet wie ik ben en ik nog steeds niet wie jij bent??????? Zelfs je beroep heeft mij niet de doorslag kunnen geven terwijl het dan toch niet zo moeilijk meer moet zijn lijkt me......

Potverdikkie........

De advertentie komt in de krant te staan hoor, de courant van de provincie en dan in de S en H editie.

Lief dat je me succes toewenst!!!

Het is bij jullie op het topic weer erg spannend zeg.......

Ik hoop voor Caro op goed nieuws vandaag en bij Toosje is er weer een wondertje in haar buik, hopen dat deze netjes 9 maanden mag blijven zitten.

Bij jou gelukkig ook alles goed ondanks die stomme bloeding van laatst..... Jullie gaan het nieuws binnenkort vertellen toch?
Ja, die strepen op mijn buik zijn echt niet fijn, maarja je doet er niets aan. Ik heb wel gesmeerd, maar dat helpt dus echt niets helaas bij mij.

Hebben jullie hier dan geen last van??

Ook ik pas niet alle zwangerschapskleding meer. Vooral broeken die nu echt te strak gaan zitten, vooral die leuke van spijkerstof, maarja die liggen nu dus ook achter in de kast. Ik moet morgen ook nog op bruiloft (alleen avondfeest), maar ik ga dus echt geen nieuwe outfit meer kopen. Ik zie wel wat ik aan doe. Vind het anders erg zonde, voor die laatste 4 weekjes nog iets nieuws te kopen.

MH, ook bij mij kriebelt het al om weer normale maat kleding aan te kunnen. Ben ook zeker weer van plan, wanneer het weer kan, om te gaan sporten. Wil toch wel erg graag mijn oude figuur terug en mijn eigen kleding weer aan.

Maar bij de een gaat dit sneller als bij de ander. Ik maak me er niet druk om, maar ga er zeker weer wat aan doen!

Leuk een duikvakantie. Lijkt me wel erg moeilijk om de kleine dan bij de oppas te laten. Maar je moet gewoon kijken hoe het voelt voor jullie volgend jaar. Zijn wel meer stellen die wel met zn tweetjes op vakantie gaan.

Luna, veel succes in het ziekenhuis meid!! Ik moet vanmiddag weer naar de vk. Kijken of mijn bloeddruk nu weer wat beter is. Ik hoop het maar....

Het begint bij mij nu wel ontzettend te kriebelen hoor. De kleine van mijn vriendin gezien, wat een poepie! Er zijn hier in de omgeving erg veel meiden geboren. Terwijl vorige maand er bijna alleen maar jongens zijn geboren. Zal moeder natuur er toch wel een patroon in hebben zitten. Mijn vriendin kon geen ooievaar in de tuin krijgen. Alles was al uitgeleend, want er waren dit weekend 16 baby's geboren!! Babyboom dus....

Nog een paar weekjes en dan zijn wij aan de beurt!!!
Haha MH, je kent me ook niet! Ik ken jou ook niet, maar mijn vriend kent jullie wel! Ja, over een week gaan we het nieuws wereldkundig maken. Dan vertel ik je ook wel wie wij zijn. Tenminste wie mijn vriend is dat zegt je meer misschien. Het is inderdaad erg spannend bij ons op het topic! Ik denk dat Toosje gewoon zwanger is hoor! En voor Caro hoop ik echt het allerbeste, maar heb daar wel een beetje een hard hoofd in! Maar goed, hoop doet leven! Ik moet maandag weer voor echo, als die goed is dan ga ik echt onwijs uit mijn dak hahaha!!! We gaan wel hard de laatste tijd met de zwangeren op het topic nog 3 maandjes dit tempo aanhouden en iedereen is zwanger haha!!! We hebben de S. editie van de krant hoor! Stuur wel een kaartje als het zover is!
@Blink; die strepen krijg je, of je krijgt ze niet.

Er zijn inderdaad allerlei veelbelovende middeltjes te koop maar je moet ze alleen gebruiken als je het lekker vindt om op je groeiende buikje te smeren, want de striae ermee voorkomen, doen ze dus niet...... Ik heb geen striae gekregen en had het ook niet verwacht. Des te ouder je bent des te minder kans je erop hebt en aangezien ik vroegr ook al wat dikker was, was mijn buikhuid al behoorlijk uitgerekt.

Aan de ene kant denk ik dat ik die kleine prima een weekje kan achterlaten. Maar aan de andere kant weet ik gewoon nog niet wat het hele moederschap met me doen zal dus plannen we het in ieder geval nog maar niet. Mijn man is wel van plan om met een vriend te gaan als ik uiteindelijk toch niet weg wil en dan blijf ik lekker thuis!

Hopen dat je bloeddruk weer wat gezakt is!

@Marielle; nou ben heeeel benieuwd wie jouw vriend dan wel is, haha. Toosje is ook gewoon zwanger alleen gelooft ze het zelf nog niet echt. En voor Caro draaien de duimen overuren......

Hoeveelste echo is dat dan volgende week, je derde???
Ik *meld* mij bij deze weer. Hoera ik ben weer thuis!! Alles goed in het ziekenhuis. CTG was keurig, 1 flinke harde buik maar dat mag. Kindje was ook heel erg druk maar dat is frummel bijna altijd haha. Mijn bloeddruk is een stuk hoger maar nog steeds keurig!! Beebje ligt ook nog steeds met koppie naar beneden, genoeg vruchtwater en alles ziet er goed uit. Dus ik mocht gewoon weer gaan, over 2 weken terug komen, 20 september voor de tabel, dan krijg ik weer een CTG en daarna weer gewone controle. Intussen doen ze dus gewoon niks meer, afwachten dus wat beeb gaat doen. Als de harde buiken regelmatig terugkomen moet ik weer aan de bel trekken. En anders zien ze me over 2 weken. Ben benieuwd of ik dat haal, ik hoop het wel!!

Heb net een receptje tegen brandend maagzuur gekregen, heb ik toch wel steeds meer last van, hopelijk helpt het een beetje.

Zo en dan nu eens even bijlezen en reageren: ik reageer op de laatste berichtjes anders is het zo mosterd na de maaltijd...................

Blink, ik las dat jouw bloeddruk wat te hoog is. Hopelijk valt het allemaal mee, doe idd maar wat rustiger aan. Goed dat ze je nu een beetje extra in de gaten houden hoor en anders zelf aan de bel trekken hoor. Vervelend hé die kwaaltjes?

Vervelend dat je zo'n last van je rug hebt joh, even in de gaten houden.

Monkey, Lekker dat je huis zo goed als klaar is, dat geeft idd wat rust. Kun je nog even genieten voordat de kleintjes zich aandienen. Lekker dat je al 36 weken bent joh, met een tweeling hoor je toch best vaak dat ze vroeger komen.

Ik ken ook iemand die bevallen is van een tweeling en de ene lag ook in stuit maar is goed gaan liggen toen haar broer er uit was en kwam toen dus 'gewoon' eerst met het koppie naar buiten. Probeer je er maar niet te druk om te maken hoor. Komt vast allemaal goed, als de gyn het niet had vertrouwd had ie het vast gezegd.

Wat een gedoe met je kaartje joh. Zit je toch helemaal niet op te wachten. Onze drukker past het kaartje aan waar je bij staat, ik neem aan dat die van jou dat ook gewoon kan doen.

Margreet, balen dat je zoveel vocht vast houdt, lijkt me echt niet fijn.

Gefeliciteerd met je neefje. Leuk dat jullie zo kort op elkaar een kindje krijgen. Nog effe meid dan houdt jij je kleintje ook in je armen.

MH, ik houdt je eraan hoor, jij gaat gewoon als eerste bevallen, die kleine van mij blijft gewoon nog even zitten.

Lief trouwens hoe je me steeds weer een hart onder de riem steekt. Ik hoop idd dat dit kindje net zo'n vechtertje is als zijn/haar grote zus.

Ik ben benieuwd of je voorgevoel klopt en jullie idd een meisje gaan krijgen, mijn gevoel zegt dat jullie een meid gaan krijgen. Binnenkort zullen we het weten hé!!

Fijn dat je zwangerschap zo voorspoedig verloopt joh, nog even lekker van genieten, leuk hé om je kindje zo goed te voelen, al doet het bij mij af en toe echt pijn, dan komt er echt helemaal een voetje of elleboog naar buiten, kan het helemaal vastpakken, verder is het een echte draaikont want beeb ligt constant te draaien met die billen haha.

Nitro, mooi buikje heb je meid. En idd na 34 weken doen ze dus niks meer om het kindje tegen te houden. Dus als ie komt dan komt ie..............

Fijn dat jouw laatste controle ook goed was. Tja leuk gezegd dat je het héééél rustig aan moet doen. Dat probeer je natuurlijk ook wel maarja je hebt nog een kindje rondlopen.

Lily, wat grappig dat we dezelfde wieg hebben, is die van jou ook al ' oud'? Die van ons is ruim 36 jaar oud, mijn broers en ik hebben er alledrie in gelegen en nu dus mijn kids ook. Vind ik zo bijzonder.

Wat herkenbaar van die kleren, hier ook nog 3 broeken die ik pas, ga ook echt geen broek meer aanschaffen nu, zonde, al heb ik vandaag nog wel een tuniekje gekocht, kon het niet laten hangen!!

Ief, fijn dat je er weer bent en dat jullie het naar je zin hebben gehad. Waar waren jullie ook weer heen geweest?

Leuk dat je nu wel op de groep kan, ik zal daar ook weer eens gaan kijken.

Ben je inmiddels al aan het kamertje begonnen? Moet je nog veel doen?

Die ongesteldheidspijn heb ik wel gehad voordat ik opgenomen was in het ziekenhuis. Ik weet niet of dat 'erg' is ofzo. Zou ik even bespreken met je vk. Misschien zijn het voorweeën?

Wat een heerlijk vooruitzicht dat je de voorjaarsvakantie al geboekt hebt. Lekker hoor. Ja dan ben je 'ineens' met z'n viertjes. Gek hé?

Ondanks dat ik natuurlijk hoop dat frummel nog even blijft zitten moet ik ook zeggen dat het hier enorm begint te kriebelen. Ik ben erg nieuwsgierig naar het kindje in mijn buik en kan bijna niet wachten om hem/haar in mijn armen te nemen. Ik begin er echt enorm naar te verlangen. Maarja als het kindje nu komt moet het in de couveuse dus kan ik frummel nog niet vaak vasthouden dus dan nog maar een paar weekjes geduld haha. Elke keer als ik het kamertje binnenloop wordt ik helemaal blij en kan ik bijna niet geloven dat we straks echt nog een kindje hebben, een lief klein babietje. En al die lieve kleine kleertjes zucht............ik heb de vluchttas helemaal klaar staan, ook de kleertjes voor de baby zitten er nu in, 1 prematuurpakje maat 44 en een pakje maat 50. Mocht beeb te vroeg komen dan kan iemand gauw genoeg nog een prematuurpakje gaan kopen. Dit prematuurpakje hadden we nog van onze dochter en daar verzoop ze al bijna in.

Ik heb de enveloppen voor de geboortekaartjes klaar, nu alleen nog postzegels halen en even definitief het kaartje regelen, we hadden de proefdruk nog iets laten aanpassen.

Ik zal trouwens ook weer eens foto's op de groep plaatsen, heb gisteren foto's van het kamertje gemaakt.

Zo, nou ben ik van plan om elke dag even langs te komen hier, toch tijd zat haha. Dochter is op donderdag en vrijdag naar de kinderopvang dus heb lekker het rijk alleen (oh erg hé?) Ze is hardstikke lief hoor maar het is toch wel even lekker om echt alleen te zijn.

Liefs Luna
Oh MH, wat een rotnieuws van Caro he? Ik had het haar zo gegund!

Mijn vriend is nou niet echt speciaal hoor! Haha! Volgens mij kent alleen iedereen hem hier in de buurt. En das denk ik niet (altijd) een heel goed teken. Haha! Eens denken de hoeveelste echo dit is... uh... Dit wordt de vijfde haha! Ja met al die bloedingen en dergelijke mag je eens wat vaker komen. Hoop echt dat alles goed gaat, want afgelopen maandag waren ineens al mijn klachten en kwaaltjes weg. Niet meer teruggezien ook... erg raar...

Meiden! Hier allemaal heel veel sterkte en goeie baarweeen voor de komende paar weken toegewenst! Ik verhuis weer naar mijn eigen topic!!!
Even een reactie van mij, probeer spoedig, ws morgen op jullie te reageren.

IK HEB VERLOF!!! Eindelijk, keek er zo naar uit. En het is ook goed voor me.

Kom net van de vlos, alles was goed alleen mijn bloeddruk was wat aan de hoge kant, namelijk 140/90. As maandag moet ik ff terugkomen om het nog een keer te meten en tevens even een echootje ivm ligging van het kindje. Maar dat stond al vast zo rond de 36 weken kreeg ik die nog.

Wat betreft bloeddruk, als deze bij de komende bezoekjes aan de vlos tot 2x toe rond de 95 zit, wordt ik overgedragen aan de gyn. Wat ik liever niet wil. Dus ga het lekker rustig aan doen nu.

Ik ga de bank weer lekker opzoeken, beentjes omhoog en relaxen.

Tot morgen!
Yeah margreeth, verlof!!! lekker rustig aan doen dan he, en zorgen dat die bloeddruk naar beneden gaat!!

Luna super dat je weer gewoon thuis bent! en nu maar hopen dat je idd gewoon over twee weken op controle kunt komen, dat zou mooi zijn!! en ik vind een datje alleen ook heerlijk hoor als dochter op kvd zit, heerlijk die rust :-)

hier staat vluchttas ook klaar, en verder is eigenlijk alles voor de baby in orde, dus ben nu met de foto's uitzoeken begonnen.

blink, wat mh ook al zei, je doet niets tegen strepen. ik heb ze niet (schijnt in de familie te zitten) maar vaak trekken ze wel geod weer weg. en helaas zitten mijn meeste positiebroeken ook niet lekker meer... wil ook graag weer mn gewonen kleding aan. Maar dat gaat over een tijdje ook vast wel lukken. Mn werk is verhuisd, dus ik ga straks elke dat 7 km heen en 7 km terug fietsen, dan kom ik vast wel weer snel in vorm!

MH toch stiekem wel lekker he, de babykamer schoon! en wat een enorme muts van een schoonmaakster, gaat ze t wel betalen?

lily, weet jij of je een eeneiige of twee-eiiege tweeling krijgt?

meiden, ik ga mn bed op zoeken, ben een beetje gaar, tot morgen
Even snel: ik vroeg me af of iemand weet hoe het met Sjamash is?

De laatste keer dat ze postte had haar kindje een groeiachterstand en volgens mij hebben we sindsdien niks meer van haar vernomen. Hoop maar dat alles goed met haar gaat.

Hier nemen de harde buiken helaas weer toe, ga nu mijn bedje in en hoop op een rustig nachtje maar heb er nu wel weer een hard hoofd in hoor. Pffff blijf heen en weer geslingerd worden tussen hoop en wanhoop. Ik wil echt nog niet bevallen nu!!

Morgen maar heel rustig aan doen. Dochter gaat weer naar kinderopvang dus dat scheelt.

Welterusten allemaal!!
Hoi hoi allemaal,

Jeetje ik ben nu sinds 2 weken vrij, maar het lijkt wel of ik het drukker heb dan voorheen. Ik lees wel mee hoor, maar heb niet echt de tijd om te reageren. Ik wil proberen om daar vanaf morgen wat verandering in te brengen, dan even de laatste berichten doorlezen en reageren (heb het vaker gezegd, maar ja nu moet dat eigenlijk wel lukken nu ik vrij ben.

Groetjes Stier18
Gister niet gemeld, maar dat had niets met mij te maken, maar met de kat.... Blijkt een blaasontsteking te hebben, ik liep dus de hele ochtend achter d'r aan om de druppels op te ruimen...

Luna: rustig aan he! Wel fijn dat jullie dochter naar het kdv is, heb jij wat meer rust.

Lily: onze twee zijn twee-eiig. Ja, ze vond het bij het maken van de echo al lastig en heeft daarom een aantal keer het hoofdje gemeten. Toch bleef het klein, maar de rest was wel allemaal goed. We maken ons er niet zo druk over.

Ief: mentholpoeder hielp niet, maar mentholgel helpt gelukkig wel...

Nitro: ik had de jeuk nog niet gemeld, zal ik zeker doen bij de volgende controle.

Later een langere reactie; heb nog veel te doen.

Iedereen sterkte en rustig aan!
@Monky: arme kat van jullie, zal die wel veel last van hebben.

Ik heb het ook gehoord dat het niet erg is als er een in stuit ligt, die kan ws gewoon draaien als de ander eruit is.

Vervelend zeg van jullie kaartje, je had toch gehoopt dat het goed zou zijn en nu dit nog.

@Stier: fijn om weer iets van je te horen, kan gebeuren toch dat het wat drukker is. Gaat het verder allemaal goed met je?

@Luna: nee heb ook al ff niets meer vernomen van Sjamash, ben ook benieuwd hoe het met haar gaat.

Heb je een goed nachtje gehad zonder teveel harde buiken? Ik hoop zo dat je kindje nog even blijft zitten, als het in de couveuse zou moeten, zou niet leuk zijn.

@Blink: nee strepen kun je helaas niet voorkomen met een middeltje, was het maar zo. Nee vooralsnog heb ik hier geen last van, ik denk ook niet dat ik dat zal krijgen, want mijn buik was niet de dunste voordat ik zwanger werd.

Ja, mijn kleren passen ook niet allemaal meer even lekker en verlang soms echt naar weer gewone kleren kunnen kopen, dat ga ik ook zeker doen als ik straks weer een beetje de normale proporties heb.

@MH: iemand op het topic die jou in RL kent??

Lijkt mij moeilijk om die keus nu al te maken om te zeggen ik ga lekker duiken volgend jaar en laat ons kindje hier. Ik zou echt niet weten hoe het straks voelt om echt mama te zijn en je kindje te moeten missen.

@Ief: wat goed zeg dat je nu voor een prikkie iets hebt wat je zo graag wilde. En wat heerlijk zeg al een vakantie geboekt en dan voor 4. Moet je daar al zo vroeg bij zijn??

Mijn verhaaltje gister al gedaan, heb heerlijk geslapen vannacht en hoop echt dat mijn bloeddruk wat daalt, vind het gewoon niet leuk om dan naar de gyn te moeten als het blijft stijgen. Al die tijd gewoon fijn bij de vlos kunnen blijven, fijne vrouw ook. Dus ik duim hard dat als ik maandag terug moet er niets aan de hand is.

Vanavond nog een avondje weg met het team, reuze gezellig en een mooi afscheid op die manier. Helaas kon niet iedereen, maar dat is toch altijd dat er enkele niet kunnen.

Fijne dag allemaal!
Met mijn rug gaat het iets beter gelukkig. Maar nu heb ik eiwitten in mijn urine. Als het erger wordt dan kan het wel eens zwangerschapsvergiftiging worden en daar zit ik deze laatste weekjes echt niet op te wachten!

Maar moet donderdag weer voor controle en dan maar hopen dat er niet nog meer eiwitten in zitten.

Ik had dit keer weer een andere vk (zitten drie in de praktijk en ze wisselen geregeld af), maar er is toch geen klik met deze. Ze zat maar te zeuren over een bed op klossen beneden en dat ik dat toch echt moest gaan regelen. Nou ik vind het belachelijk. Ik heb een bed boven op de juiste hoogte staan en ik heb al vanaf het begin aangegeven dat ik in het ziekenhuis wil bevallen. Ik ben nog lang geen 100 kilo, dus geen enkele reden om nog ergens een bed te moeten regelen. Ook hebben we er gewoon weg geen plaats voor en ik heb geen extra bed. Dus ik begrijp niet waar ze het over heeft. Hebben jullie dit advies ook meegekregen?

Ook moest ik zelf vragen of ik weer urine mee moet nemen donderdag (aangezien de eiwitten en dat dit toch gecontroleerd moet worden). Nouja dat kon ik wel doen zei ze. Terwijl de vk van vorige keer er erg bovenop zat en dat ik beslist extra op controle moest komen en dan doet deze weer net alsof het niets is. Ik vind het maar lastig dat ik niet 1 en dezelfde persoon heb. Nu weet ik soms niet waar ik nu aan toe ben.

Volgens mij had ze haar dag ook niet, want ze was nogal behoorlijk kattig. Nou gezellig zeg... Dus het viel me gisteren even tegen en heb even flink zitten janken. Maar dat kunnen ook de hormonen even zijn natuurlijk.

Ik kreeg echt het gevoel dat ze perse wil dat ik thuis ga bevallen, maar daar voel ik me gewoon niet fijn bij en ik ben het dan ook echt niet van plan! Volgende week gaat mijn man mee, dan heb ik toch een beetje steun bij me. Anders praat ze me zo weer onder de tafel ben ik bang...

Nou, dit was even mijn beklag.....
MELD!!!!

@Blink; dat klinkt inderdaad als vreselijk gezeur..... Om die eiwitten in je urine en al je vocht zou ik me zorgen maken en dat doet ze dus niet??? Raar.

Het probleem met dat bed is dat je nu nog weet of je echt wel in het ziekenhuis zal kunnen bevallen..... Ook al wil je het heel graag, het moet maar net lukken. Als alles heel snel gaat, dan heb je daar misschien geen eens meer tijd voor..... In dat geval moet er dus wel een geschikt bed zijn in je huis.

Bij onze VK kreeg ik ook te horen dat er een bed beneden moest staan. Dit is in verband met het ambulancepersoneel. Als jij niet meer een trap af kunt, is het voor hun heel lastig om je beneden te krijgen. Ik had echter gehoord dat je in onze gemeente nog wel boven mocht bevallen en ik had geen zin in een bed 4 weken lang in de woonkamer. (Mijn man wil dat niet pas op het moment zelf doen......)

Toen ik het een week later aan een andere VK vroeg (we hebben er 4 in onze praktijk), vond zij een bed boven geen probleem. Zij is al 15 jaar VK en ze heeft nog nooit meegemaakt dat de kraamvrouw zelf niet de trap af kon namelijk. Zolang je een normaal postuur hebt en een normale trap, mocht iedereen van haar boven bevallen. Dus dat doen we dan ook lekker, haha!

@Luna; wat super dat je weer lekker naar huis mocht joh! En nu maar hopen dat die kleine nog nejes mag blijven zitten en je inderdaad pas met twee weekjes weer bij het ziekenhuis staat voor de CTG. Jullie dochter was een maand te vroeg he? Maar dus ook al een groeiachterstand en deze is ook al niet zo erg groot...

Ik heb net op de group gekeken maareh, nog geen foto's van je kamertje!!!! En ook nog niet op je site.

Wij weten natuurlijk al het geslacht van je kleintje omdat je dat op de group hebt gezegt, maar hebben jullie het ook aan tegen mensen verteld? Die kleertjes op je site geven misschien al een hint????

Sjamash heeft zich voor het laatst gemeld op 20 aug. Inderdaad best een tijdje terug. Toen wist ze wel te vertellen dat de kleine geen groeiachterstand meer had maar wel dwars lag, ook niet helemaal goed dus. Verder maakten de hormonen haar helemaal gek want ze verdacht haar man steeds van vreemdgaan. Ze had het nog wel erg druk omdat ze vrijwel alle voorbereidingen nog moest doen voor de komt van beeb. Dus hopen dat dat de reden is dat ze hier al een poos niet is geweest.

Colleke heeft zich nog langer niet vertoont..... Die missen we al vanaf 28 juli...... Hopen dat we snel weer wat van haar horen!

@Margreet; Hieha!!!! Jij lekker met verlof!!!!! Nu heerlijk relaxen en kalm aan doen zodat die stomme bloeddruk weer netjes kan dalen en je niet naar de gyn hoeft.

Een aantal meiden die hier schreven hebben toen een miskraam gehad en zijn gaan schrijven op een ander topic. Die Marielle schrijft daar ook. Ik lees nog geregeld met hun mee en post ook af en toe wat om ze te kunnen steunen (Caro heeft namelijk net deze week gehoord dat de tweede zwangerschap ook is misgegaan......). Een poosje terug was er iemand op dat topic die naar een reunie van haar lagere school moest, toen moest mijn man ook en vroeg ik me af of dat in hetzelfde dorp was (om het geheim te houden wel cryptisch omschreven. Dat bleek niet zo te zijn maar bij die Mareille ging wel een lichtje branden. Toen later bleek dat ik naar de kermis was gegaan en zij ook, kon het bijna niet anders dan dat het om hetzelfde dorp ging...... Nu blijkt dat ook zo te zijn. Ik weet niet wie zij is en zij weet niet wie ik ben. Haar vriend denkt echter wel te weten wie mijn man is...... Wij wonen niet meer in dat dorp maar er komt wel een geboorteadvertentie in de plaatselijke krant aldaar, dan weten ze het dus zeker, haha. Ik vind het wel grappig en maak me geen zorgen. Zij wil ook anoniem blijven dus zal ze geen rare verhalen over me vertellen (zijn die er dan?????) neem ik aan.

Ik vind het ook moeilijk om te zeggen dat ik over een half jaar zonder kind op vakantie kan. Daarom plannen we dus nog niets en zien we wel of het gaat. Als ik er geen zin in heb, doe ik het lekker niet! Al heb ik het idee dat het geen probleem is, mijn ouders deden het ook zo vaak en ik ben over het algemeen niet zo emotioneel, maar ik besef ook heel goed dat ik nu niet kan weten wat ik straks allemaal voel voor die kleine......

@Nitro; ik heb nog geen idee wat dat onderdeel vd stofzuiger kost eigenlijk..... De schoonmaakster heeft erg weinig geld waardoor ik ook nog niet weet of ik dat wel door haar wil laten betalen. Aan de andere kant is het niet de eerste keer dat ze wat stuk maakt. Maarja, ik ben er dus nog niet helemaal uit, haha.

@Stier; als je vanaf nu gewoon iedere dag even komt melden, dan hoef je nooit veel terug te lezen en kost het je ook niet veel tijd. (Hoor wie het zegt, ik ben nu toch al een behoorlijke tijd bezig met deze lap tekst......)

@Monky; FOEI, dat je je zomaar een dag niet meldt!!!!! Maaaaar, je had een goed excuus. Wat vervelend voor je katje, heb je nu pillen gehaald oid?

Hoeveel tijd zit er trouwens ongeveer tussen de bevalling van kindje 1 en kindje 2, of kunnen ze daar nog helemaal niets over zeggen?

Hier alles nog steeds lekker rustig en zit de beeb er nog altijd in!

Wel kan ik eindelijk zeggen dat ik toch een beetje genoeg van die buik begin te krijgen en me ga verheugen op de komst van Uk!

Liefs MH
Haha MH, ben blij dat je het even uitlegt!

Mijn vriend kent jou ook hoor! Ik heb hem gisteravond even uitgehoord. Hij vind jullie lief (dat moet ook bijna wel, want jij schrijft ook altijd lief hier!), dus je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken. Zo te horen vond jij hem trouwens vroeger ook lief (hahaha!!!) Volgend mij heb ik een aantal jaar geleden nog sportles van je vader gehad! Als dat klopt, dan heb ik in ieder geval de goeie mensen voor me! En je hebt een broer met rood haar... Wel grappig dit zo! Hahaha!!! En rare verhalen??? Nou, zo zit ik helemaal niet in elkaar! Zou er ook geen weten trouwens... Nog geen weeen?
Hé meiden,

Even reageren, zo blijf ik mooi bij haha.

Yes, Margreet, lekker verlof nu. Heerlijk hé? Balen van die hoge bloeddruk joh. Ik hoop dat ie maandag weer wat lager is en je gewoon lekker bij de vk kan blijven meid. Ik zal voor je duimen. En dan ook nog een echo maandag, hoop dat je kindje goed ligt.

Veel plezier vanavond met je collega's!

Stier, leuk om weer van je te lezen. Haha nog drukker dan toen je nog werkte. Dat hoor je wel vaker. Nu heb je natuurlijk ook de tijd om nog van alles te doen. Ach, gewoon lekker genieten en af en toe hier eens komen beppen hoor. Is reuze gezellig!!

Monkey, hé bah dus nu ben je weer druk met je poes? Hoop dat de blaasontsteking snel over is (anders misschien een luiertje haha)

Blink, hé balen joh dat je eiwitten in je urine hebt. Ik hoop echt dat het allemaal reuze meevalt. Jammer dat je geen klik met die VK hebt, het zou zo maar kunnen dat zij je bevalling gaat doen natuurlijk. Ook wel een beetje onprofessioneel als zij haar dag niet heeft hoeft ze dat nog niet aan jou te laten merken vind ik.

Dat van dat bed beneden heb ik ook wel eens gehoord. Dat heeft, zoals MH ook al zegt, te maken met het ambulancepersoneel, die mogen gewoon niet teveel dragen. Wat ik ergens eerlijk gezegd wel logisch vind hoor. Die mensen moeten zoveel sjouwen dat ze ergens een grens moeten trekken. Maar volgens mij is dat pas als iemand boven de 100 kilo weegt.

Je zegt dat je in het ziekenhuis wilt bevallen dat is natuurlijk jouw keus en daar moet je dan gewoon voor gaan maar het zou best kunnen dat je bevalling zo snel gaat dat je toch thuis moet bevallen.

Ik had trouwens bij dochter geen klossen onder het bed, tegen de tijd dat we dat wilden regelen was ze al geboren en ik heb er niemand over gehoord hoor.

Ik heb ze nu ook niet.

Meid, laat je niet op je kop zitten hoor, het is jouw zwangerschap en jouw bevalling en als jij niet thuis wilt bevallen is dat jouw keuze.

MH, went het al die meldplicht?? Ik ben zo benieuwd wanneer jouw kindje zich gaat aandienen. Volgens mij ga jij gewoon overtijd lopen (niet om je te ontmoedigen hoor!!) Die kleine heeft het nog zo naar zijn/haar zin in mama's buik. Jullie babykamer is mooi geworden joh, had gisteren even op je site gekeken. Lekker kleurrijk kamertje!!

Ik heb de foto's van de babykamer idd nog niet geplaatst, nog geen puf voor gehad, ze staan nog op de camera. Misschien doe ik het zometeen wel even. Ik beloof niks haha.

Hier weet nog niemand wat het geslacht is van ons kindje, die kleertjes had ik al gekocht toen ik net zwanger was en vond ik leuk voor zowel een j als m. Net als de kleur van de kamer overigens. Dus ach.......

Alleen 2 hele goede vriendinnen van mij weten wat het is, want ik moest het wel met iemand delen haha.

Gos wat onthoudt je alles goed zeg. Dat van Sjamash begint me nu idd weer te dagen. Ze heeft thuis ook geen internet toch? Ik hoop dat we nog wat van haar horen.

Colleke hebben we idd ook al lang niet gezien. We blijven met een klein clubje over zo. Wel overzichtelijk natuurlijk maar aan de andere kant wel jammer.

Ik lees zo af en toe ook mee op het topic van Caro en de anderen, die miskramen kwamen toen allemaal vlak na elkaar hier, ik begon hier toen pas net te schrijven, dus echt 'kennen' doe ik ze niet. Maar jee wat een ellende zeg. Vind het zo sneu dat ze nu weer een miskraam heeft. Hoop dat ze snel weer zwanger mag zijn en dat het dan wel goed gaat, dat is toch echt de enige remedie tegen het verdriet van een miskraam. Nicolette had toen toch ook een 2e miskraam gehad?

Meid, ik hoop dat je beeb je niet al te lang meer laat wachten hoor.

MHbeebie, je mag binnenkort je koppie wel komen laten zien hoor. Je papa en mama willen je graag in hun armen sluiten.

Hier is alles redelijk rustig. Gister eind van de middag namen de harde buiken enorm toe en vreesde ik dat het ging gebeuren. Maar vannacht alles rustig, redelijk goed geslapen. Vanmorgen ben ik even op mijn werk geweest, even kletsen, ik was zo raar weggegaan. Dus dat was wel even gezellig.

Daarna mezelf lekker getrakteerd op 2 croissantjes, voor de buis met mijn favo soap ATWT en daarna nog even lekker Sex & the City gekeken (zo verslavend), ik kijk rustig 3,4 afleveringen achter elkaar. Net nog even op bed gelegen met de Wij Jonge Ouders, maar het slapen wilde niet lukken dus maar weer uit bed gegaan. Ben wel heel moe maar goed, vanavond maar op tijd mijn bedje in.

Liefs Luna

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven