Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Nee, ik kijk nooit EO

Impala, ik weet niet of je een auto gaat huren maar als dat het geval is, rijd dan langs Felix als je in OK zit en je wordt echt blij met je keuze!

Wordt het niet die nieuwe Apple?

Ga ik even googelen.

Waar ga je in BKK zitten eigenlijk?
Die gristenen interesseren mij ook geen flikker, het ging mij om het programma.
Heb even naar Apple gekeken en vind het heel frapant.

Laatst zei een vriendin tegen me:"In Thailand ziet sávonds alles er leuk uit, zelfs het ranzigste lekkende restaurantje.

Omdat ze gewoon zo goed zijn met lampjes.

En bij Apple staan dus alleen maar foto's in het donker!

En geen foto's van de kamers.

Ik vind het raar!
Dat is wel weer verdacht ja. Maar volgens de reviews van de nieuwe Apple is het van binnen ook (nog?) prima, omdat alles nieuw is.

Ik heb het staartje van railaway gezien, mijn vriendin belde me maar eigenlijk net te laat. Ik hoop nu op uitzending gemist (dat heb ik op de tv). Ik wilde met die trein van BKK naar K'buri omdat het uitzicht me leuker leek dan de bus maar mijn reisgenoot is bang dat het een veewagen is (geen airco, houten banken en kippen) en t is wel 3 uur... Iemand ervaring?
.
O ja, een auto huren - ik overweeg het (moet ik nog wel even een int, rijbewijs halen) maar is dat goed te doen rond K'buri? Ik heb nog nooit links gereden en heb gehoord dat ze in thailand ook als gekken rijden. In Indonesie bijvoorbeeld zou ik me niet op de weg wagen.
.
Daar waar ik een groot voorstander ben van hele luxe accomodatie's, vind ik met zo'n verrotte trein weer te gek!!!

Wij zijn ooit met de nachtrein naar het zuiden en hadden niet zo'n prive cabine genomen. Ook niet de houten banken sectie maar het gedeelte waar de bankjes sávonds tot stapelbed worden verbouwd en waar dan gordijntjes voor gaan.

Je ligt dus in een soort slaapzaal.

Ik vond het een TOP ervaring.

Op de terugweg deden we de trein in ettapes en dus alleen overdag om ook iets te zien.

Dat was VIES!!!! Ik moest op een gegeven moment met mijn voeten op de bank zitten omdat de pies van de overstroomde wc door het gangpad stroomde.
Als je autorijden in BKK hebt gedaan voel je je een held!!! Dat is echt heftig!

Maar wij hebben de laatste jaren steeds met een huurauto rondgereisd en ik vind het geweldig. Je kan goed op de bonnefooi reizen want als de acco die je in gedachte had niet blijkt te zijn wat je ervan gedacht had, zoek je lekker verder. Zelfde geldt voor de omgeving.

Zo hebben wij Phuket van onder naar boven doorcrossed om er achter te komen dat wij het nergens leuk vonden:)

En dan rijd je met een auto toch sneller naar Krabi dan je met allerlei bussen zou doen denk ik,

Wat betreft het rijden van de Thai....ik vind het heel erg meevallen. Je rijdt alleen op dezelfde weg waar mensen lopen. mensen fietsen, motors rijden, paard en wagen, vrachtwagens etc. alles door elkaar. Maar nergens heel druk vond ik en over het algemeen juist heel rustig.
Die trein zag er prima uit, Implala. Ze hebben hem ook aangepast aan de normen van nu.
Ja ik praat ook over 12 jaar geleden.

Was toch anders denk ik...
Suikervrij, het is thairailwayticket en dan punt com. Heel makkelijk met credit card. Ticket komt op je scherm en kun je uitprinten (zelf nog niet gebruikt, wel geboekt).

Seat61 en dan punt com heeft trouwens veel links naar reisinfo, heel makkelijk. Ook over de ferry naar Ko Phangan etc. (Al ben ik ook heel benieuwd naar de antwoorden van de experts hier, ben het ook allemaal nog aan het uitzoeken)
Ik betaal trouwens eur 16 voor een enkeltje slapen en 621 km verderop relaxed aankomen (2e klas aircon lower).
Met de ferry naar Phangan gaat vanaf Surat Tani, eerst naar Samui (2 uur) en dan nog een half uur door naar Phangan. Er schijnt ook een directe verbinding te zijn vanaf het vaste land, maar die heb ik nog nooit genomen.

Vanaf Chumpon ga je eerst naar Koh Tao en daarna door naar Phangan. Dan doe je er een uur of 6 over. Niet doen dus (tenzij je eerst naar Tao wil).

Acco op Tao: wij hebben 2x in het Viewpoint gezeten. Mooie baai (Ban Chalok) en goeie hutjes bovenop een clif met uitzicht over zee. Maar er zijn zooooveel mooie resorts en baaien op Tao dat het eigenlijk niet uitmaakt waar je gaat zitten. Hou je van rust, dan zijn de baaien aan de oostkant geweldig (Tanote en Au Leuk, supersnorkelen!!), wil je het drukker, ga dan naar Sairee beach. Chalok heeft een beetje van allebei en is vlakbei Sharkbay.

Ik ben met de trein naar Kanchanaburi geweest en vond het prima. Wel houten banken, maar schoon en absoluut geen veewagon. Met het OV ook een keer geweest, de gewone lokale bus dus, ook prima. Maar zoals ik al zei: op KS road kun je overal busjes met airco boeken om erheen te gaan

Reizen met de de lokale bus in Thailand vind ik sowieso geweldig. In het noorden door de bergen met open deuren voor de ventilatie, mijn man zittend op een baal rijst omdat alle stoelen bezet waren. Iedereen kletst met elkaar en biedt elkaar eten aan. Ik hou ervan!

In de Bamboo Lodge vlak voor de brug in Kancha heb ik een week gezeten. Qua karaokeboten op de eerste rang dus. En ja ook na 23.00 uur, sterker nog ze gingen door tot een uur of 4. Nou slaap ik met doppen en mijn man slaapt overal doorheen, dus boeide het ons niet zo.

Neele, dat gaat zo rond mei/juni gebeuren en daarna door naar Turkije. Ik denk dat we daarna een stukje overslaan aangezien het in Iran niet fijn fietsen is momenteel.
Vliegen kost in Thailand ook geen bal trouwens. Van BKK naar Krabi vliegen kan ook voor weinig bijvoorbeeld.
Met de karaoke boten in Kanchanaburi viel het afgelopen jaar reuze mee. Ik heb 3 nachten in het Felix hotel gezeten en wij hadden een kamer met riverview. Het was echt heerlijk en ik heb maar 1 boot langs zien komen en dat was om een uur of acht. Wij zaten er ook bigtime hoogseizoen en het was gezellig druk in het hotel. Het eten is inderdaad niet om over naar huis te schrijven, maar er zijn zat leuke restaurantjes aan de overkant van de rivier. Apple's zit nu ook aan de kant van Felix, vlak naast de brug waar je met de auto overheen kan. (straatje bij 7/11 ingaan). Het zag er leuk uit met allemaal lampjes en een terras aan het water. Toch hebben we er niet gegeten vorig jaar, omdat er bijna niemand zat en wij wat meer reuring zochten die avond.

De allereerste keer naar Kanchanaburi was ook met de boemeltrein met houten bankjes. Na 3 uur was niet alleen het bankje van hout, maar mijn reet ook.

Daarna met de bus gegaan en de laatste keer zelfs met de taxi. Kostte 2500 bath, maar anderhalf uur later waren we op plaats van bestemming.
Wat blijft het toch vervelend dat alleen Bangkok airways vliegt op Samui. Ben 300 euro kwijt voor 2 personen retour. Voor onze begrippen nog niet duur natuurlijk, maar voor Thaise begrippen wel. Gaan maar 2 weken, dus trein is geen optie en vliegen op Surathani ook niet omdat je dan nog steeds een dag onderweg bent.
Jeetje Mayou, ik had je toch avontuurlijker ingeschat!

Beetje fietsen door Iran moet toch kunnen
Het lijkt mij inderdaad ook prachtig om met de trein te reizen. Alleen hoop ik dat mijn vent het met zijn zwakke rug ook een beetje aankan.

Ik zit een beetje te puzzelen over de meest logische route van BKK naar K'buri en vandaaruit naar Koh Phangan, opzich zou ik Koh Tao willen combineren (om te snorkelen) met Koh Phangan, is het dan handiger om eerst naar Koh Tao te gaan?

Ik had ook al gekeken voor vliegtickets van BKK naar Koh Samui, maar ik kwam idd ook op 200 euro.

Wellicht is vliegen naar Krabi een optie.

Hoe lang is het van Krabi varen naar Koh Phangan?

Als je met een rugzak op vakantie gaat, hoe voorkom je dan dat ze er in op Schiphol of Thailand drugs o.i.d instoppen? Dat is echt mijn grootste nachtmerrie.
Krabi naar Phagnan kan je niet varen...Zit het vaste land namelijk tussen.

Ik zou Tao en Phagnan wel combineren maar je moet je wel realiseren dat Tao veel meer leven heeft en dat je je daar veel meer kan vermaken.

Daar moet je dan je keuze uit maken. Wat wil je eerst?

Gezellige terrasjes en snorkelen of ultieme rust?
Suikervrij, je kan vanaf BKK de trein nemen naar Chumpon en dan met de boot naar Koh Tao/ Phagnan.

Je kan ook vliegen van BKK naar Surrathani en dan de bus/taxi naar de pier en dan de boot naat Phagnan of Tao nemen

Neele bedoel je niet dat Phagnan meer leven heeft

tipje voor Phagnan, let op wanneer je die kant op gaat, vlak voor of tijdens fullmoonparty wil het nog weleens lastig zijn om goede accomodatie te vinden
Overigens kun je je rugzak in een speciale plastic zak laten ceilen. Ik heb het persoonlijk nooit geaan. Heb een paar kleine slotjes aan mijn rugzal zitten om de sluiting dicht te hoduen (te koop bij bever) Maar als ze het echt zouden willen opnemen dan doen ze dat wel. Maar denk niet dat je er erg angtsig voor hoeft te zijn
Hoi allemaal,

Enige tijd geleden heb ik in dit forum wat vragen gesteld voor mijn eerste zelfstande alleengaande rondreis door Thailand. Ik kreeg toen goede tips van jullie! Inmiddels ben ik sinds een paar dagen in Thailand. Het was even wennen, voordal de drukte en warmte van Bangkok overvielen me. Maar inmiddels ben ik er al achter dat ik het een geweldig land vind! Het reizen en zelf dingen organiseren gaat ook erg makkelijk. Ik ben vandaag vanuit Bangkok naar Kanchanaburi vertrokken waar ik nu zit. Ik wil hier twee dagen blijven en dan weer verder. Tot zo ver alles goed dus. Alleen... het alleen reizen is soms wat eenzaam en ik zie niet veel mensen die ook alleen reizen (of dat ligt aan mij). Ik hoef niet mijn hele (verdere) reis met iemand te doen, maar een paar dagen met iemand optrekken lijk me wel gezellig. Tot dusver en ik nog niet verder gekomen dan met iemand eten. Dus, als iemand tips heeft of als iemand ook in Thailand is op dit moment (sorry, heb niet alle voorgaande reacties gelezen) en het leuk lijkt om, indien mogelijk, ergens te meeten hoor ik het graag!

Groetjes,

Krista
Hi Kris,

Ik heb nooit alleen gereisd maar weet wel dat er veel backpackers plekken zijn waar je veel mensen tegenkomt die alleen of met meer reizen. Ik kwam bijv veel mensen tegen in bkk op kao san road. In Chiang Mai zat ik in het Wiryiahouse (redelijk budget maar naast de oude stad) www.wiriyahouse.com en dat wordt ook bezocht door veel backpackers. Ik ben niet in kanchanaburi geweest maar op alle touristische plaatsen moet je wel mensen tegen kunnen komen
quote:mayou schreef op 06 januari 2010 @ 08:13:

Ik ben met de trein naar Kanchanaburi geweest en vond het prima. Wel houten banken, maar schoon en absoluut geen veewagon. Met het OV ook een keer geweest, de gewone lokale bus dus, ook prima. .

Is het de moeite om de trein te nemen voor het uitzicht?

Vaak rijden treinen door mooier landschap dan de bus. Maar bus is sneller dus als het niet uitmaakt...
.
quote:kaar schreef op 06 januari 2010 @ 10:21:

Wat blijft het toch vervelend dat alleen Bangkok airways vliegt op Samui. Ben 300 euro kwijt voor 2 personen retour. Voor onze begrippen nog niet duur natuurlijk, maar voor Thaise begrippen wel. Gaan maar 2 weken, dus trein is geen optie en vliegen op Surathani ook niet omdat je dan nog steeds een dag onderweg bent.Dat is toch niet meer zo? In elk geval Thai air doet Samui ook.
.
quote:kaar schreef op 06 januari 2010 @ 09:20:

Met de karaoke boten in Kanchanaburi viel het afgelopen jaar reuze mee. Ik heb 3 nachten in het Felix hotel gezeten en wij hadden een kamer met riverview. Het was echt heerlijk en ik heb maar 1 boot langs zien komen en dat was om een uur of acht. Wij zaten er ook bigtime hoogseizoen .O jee nou ga ik weer twijfelen. Maar wel fijn dat je het even meldt. Zou het nog uitmaken of het weekend is (zat jij er in een weekend?) En was het ons hoogseizoen (zomer) of Thais hoogseizoen (winter?)
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven