Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Leuke kaarten C_Estelle!
Chayuz, nee dat is niet lang hoor. Gewoon geduld hebben (vraagt zich al bijna een jaar af wat dat ook alweer is).

C_estelle: wat een leuke kaarten zeg.

Ligaa, hoever moet je lopen/fietsen voor de volgende brievenbus?

Hier is er ook geen maar ik kan ze wel in een andere wijk, op loopafstand, dumpen en in een winkel in de wijk.
Post is geweest zonder een kaartje voor mij *jank*.
en net een Hurray uit Thailand gekregen, kaartje naar USA laat lang op zich wachten, maar ja de gebruiker is al een maand niet online geweest. Jammer dat ze hun account dan niet inactief zetten. Gisteren kaartje verzonden richting Hong Kong, het was wel zoeken naar een brievenbus. Stond er eerst niet, 's middags weer wel maar met dichte gleuven, maar gelukkig kon ik het kaartje nog kwijt op Utrecht Centraal. Wat een gedoe die brievenbussen :(
Ik wil dat onze brievenbussen snel terugkomen TNT!

Brutsel, balen zeg dat mensen zolang niet online zijn maar je weet niet waarom.
Wat raar dat die brievenbussen nog niet terug zijn! hier zijn alleen de openingen versmald. Maar dat het bij jullie zo lang moet duren voordat de brievenbussen weer terug komen... niet bepaald handig toch!

Hoeveel nachtjes slapen nog tot mijn eerste Hurray?
Is ook niet handig hoor maar anders waren er in deze (net niet prachtwijk) wijk helemaal geen bussen meer.

Geen idee hoeveel nachtjes slapen, ik wil er ook weer een of meerdere want ook hier zijn er veel lang aan het travellen.

Ik ga maar taggen enz.
Mooie kaarten C_estelle.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik heb sinds kort weer de Nederland optie aangevinkt en jahoor.. na een kaart te mogen sturen naar Steph (wat natuurlijk heel leuk was hihi!), had ik vandaag 3 kaarten uit Nederland in de bus liggen! Dat vind ik echt een beetje teveel hoor....

Wel weer leuk: 1 van een forummer die ik wel es op een meeting heb ontmoet en 1 van een oude bekende (zusje van een klasgenoot van de basisschool)... maarre nee, ik ga denk ik de optie weer uitvinken....
Jemig maar om er drie tegelijk te krijgen dat is idd veel.

Van welke forummer van PC had je dan (benieuwd) een kaart gekregen? En dan ook nog een oude bekende.

Ik heb die optie aangevinkt om een kaart naar iemand van jullie op te sturen maar dat is nog niet gelukt. Krijgen wel!

DE BRIEVENBUS IS TERUG, TNT luisterd goed zeg en snel.
Van Khasab, onze enige echte mannelijke forummer :-) Hij is zoo grappig!
Ik had ook een kaartje uit NL in de bus, een leuk kinderpostzegelactie kaartje.
Zo, er wordt druk geschreven hier!

Ik had vandaag twee Hurrays, een uit Finland en een uit de USA. Ook lagen er twee kaartjes op de mat toen ik thuiskwam, beide uit Finland. Leuke kaarten, met kerken erop (vind ik leuk). Eentje heeft zelfs een recept voor koekjes achterop gezet!
JJ, dat is leuk zeg. Dat is ook een leuke forummer.

Ja, Snjokorn jij ook een Nederlands kaartje.

Leuk recept Teigera? Als jij kerken mooi vind dat maakt toch niets uit.

Nog meer goed nieuws hier, twee hurray's. Een uit Nederland die zondag is gepost en eentje uit Rusland die al 33 dagen onderweg was. Beide met bedankt voor de leuke kaart.
Hier niets vandaag, geen hurray en niets ontvangen. Ik hoop dat mijn kaartjes snel aankomen, maar ik zie het niet onmiddellijk gebeuren. Het is zo saai, kan niets doen nu
Vandaag weer een kaartje mogen ontvangen en een 'hurray'.

Het ontvangen kaartje kwam vanuit NL , het te versturen kaartje mag all the way to ... CANADA.

Weer eens een ander land dan die ik al had in mn lijstje.
Ik heb trouwens vier kaarten die al 20 dagen onderweg zijn en 5 van 5 dagen. Ben helemaal niet ongeduldig ofzo hoor.
IK WIL MIJN BUS OOK TERUG TNT!

Het was maar 1 minuut lopen.

Nu is het 15 minuten, en moet de winkel ook nog open zijn.

Vandaag een hurray uit Rusland na 48 dagen het kaartje had ik nog uit Noorwegen verstuurd. Hurray was met een verzoek om mijn adres omdat ze mijn kaart zo mooi vond (ja hij was erg mooi)

Nieuwe kaart mag naar Duitsland, naar 2 jochies van 7 en 11. Een mooie tijgerkaart gaat die kant op!

Succes voor morgen voor de mensen zonder kaartjes en hurrays vandaag!
Zo wat druk hier, heb vandaag een kaart ontvangen vanuit duitsland, kaartje viel wel mee en de tekst ook...

Ik heb dus de vink van NL wel aan, maar valt bij mij mee hoor, krijg er niet veel vanuit NL en hoef er ook niet veel te sturen...
StefanieV, jammer he, als je helemaal niets kunt postcrossen... heel herkenbaar!

Ik heb overigens het vinkje "Nederland" niet aangevinkt, als een van de weinigen kennelijk.

Heb alweer nieuwe adressen aangevraagd, en de kaartjes mogen naar Australie en Frankrijk. Leuke uitgebreide profielen, daar kon ik wel wat mee.
Staat de vink van NL standaard aan? Dan heb ik em aan

Ik kwam vandaag een rare brievenbus tegen die had het 'streekpost' vak dicht zitten, helemaal, met zo'n zwart ding en de andere was gewoon open... Raar...

Ik had een hurray, uit Wit Rusland, stond niet echt veel in.

C_Estelle, leuk, die vintage kaarten!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
hallo,

Ik vind het geweldig om kaartjes te sturen en natuurlijk fijn om ze te ontvangen, dus heb ik me meteen aangemeld.

Het is wel nog even allemaal een beetje een gepuzzel hoe het allemaal werkt, maar dat gaat vast goedkomen.

Steph, Bedankt voor de tip!!

Liefs, Snoet
hallo,

Ik vind het geweldig om kaartjes te sturen en natuurlijk fijn om ze te ontvangen, dus heb ik me meteen aangemeld.

Het is wel nog even allemaal een beetje een gepuzzel hoe het allemaal werkt, maar dat gaat vast goedkomen.

Steph, Bedankt voor de tip!!

Liefs, Snoet
Welkom Snoet bij deze verslaving. Heb je al adressen aangevraagd??
Janna, dat staat onder in je profiel.

Snoet welkom. Welke tip?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven