Trouwen in 2010

07-11-2009 23:48 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?

Nickname // Trouwdatum of periode // Budget

Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)

theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000

Visje66 // 5 maart 2010 //

Bridges6 // 10 maart 2010 //

goudkever // 29 april 2010 //

MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500

Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000

dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500

Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500

Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤

Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000

fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000

Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000

abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000

legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500

ilske79 // nazomer 2010

regen // september 2010 // ¤11.000

Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max

miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000

Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

sterretje // ??? 2010 //

joos80 // ??? 2010 //

Sarafin // ??? 2010 //

DarkEnchantress // ??? 2011 //

Tuut // to be proposed //

Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //

pipo79 // to be proposed //

Bonny82 // to be proposed //
Aaargh, mis ik weer van alles! Gelukkig wel jurk van VV gezien: is een plaatje inderdaad! Mooi!!!

Visje: ha wij zitten dicht bij elkaar. Hoever zit jij erin? Schiet al op hè!!!
ja boom ik heb je jurk gemist...i wanna seeeeee
hebben jullie al nagedacht over de decoratie van je locatie(rijmt)

om maar een paar voorbeelden te geven...ik vind van die eerste het plafond echt mooi! zoiets ga ik ook proberen...die andere 2 vind ikzelf niks eigenlijk
Ik weet eigenlijk niet of ik (veel) decoratie wil. Onze locatie is super dus behalve vuurkorven buiten (van de locatie zelf) en misschien wat kaarsen en ballonnen hoef ik eigenlijk niets denk ik. Locatie
Haai!

Oei. Moet ik daar ook nog over nadenken, decoratie voor de locatie?

Boom! Zien!

Vivasterretje@live.nl

Ahh.. Toe?
Wauw. Prachtige locatie Keessie.
Vinden wij ook. Leuk voor de foto's, lekker informeel en eigenlijk hoef je er niets meer aan te doen
leuke locatie kees!!!! ik zou eigenlijk nu in de uitverkoop een lading kerstverlichting in moeten slaan voor die bruiloft. vind t namelijk wel leuk die lampjes!
Misschien kun je ook naar lichtsnoeren kijken Niramira, die zijn vaak ook in de aanbieding nu en supersfeervol!

hmm nee, toch echt liever losse lampjes. maar ik ben blut. snel maar eens met miraman praten hehe. toch bedankt voor de tip.
Sorry het wordt helaas morgen. Vriend is veel te dicht in de buurt.
*stomme traditie ook, gekke nederlanders (joke, joke) nu kan ik die jurk niet zien*
Hihi okee.

Meestal heeft een locatie toch ook wel sfeerverlichting? Of moet je daar zelf iets aan doen?

Ik zou evt. nog bloemen op tafel kunnen zetten maar denk dat ik het gewoon laat zoals het is.

Genoeg poespas op zo'n dag.
hier nog even het linkje met de jurk die het toch niet werd:

deze dus niet

Wij decoreren de feestlocatie zelf ook niet. Er is een rode loper, met vuurschalen bij de entree, er is een gezellige buddha (beeld) die iedereen welkom heet bij de ingang (wat heel cool is omdat we in Nepal verloofd zijn, en door een boedhistische lama ook ingezegend zijn qua huwelijk en voorbereiding). En de stoelen en tafels zien er van zichzelf ook al heel knus uit met dat 'stijgerplankachtige' spul en gezellig limoengroen pluche.

Al meoet ik zeggen dat het een vorm van kostenbesparing is.. Zeker als ik die plafond-verlichting zie op het plaatje van MdK dan knaagt het wel even.... Wel errug gaaf namelijk!
@boom: ik vind het echt impressive dat je die gave dress voor zo'n geweldig prijs hebt gevonden zeg!
Dit is het restaurant waar wij in klein committee gaan dineren, voorafgaand aan het feest in de beachclub:

Ziet er op de foto een kleeeeeein ietsiepietsie beetje uit als een eenvoudig restaurantje, maar in het echt valt het reuze mee. We zitten ook in de hoek, op een soort verhoging met ons 'clubje'.. dus is sowieso al wat intiemer daardoor. En ze hebben nu een soort huis-gallerie gemaakt van één kunstenaress waardoor de sfeer ook al enorm improved is.... En nog belangrijker: hun kaart & kok zijn helemaal geweldig! En dat is natuurlijk ook vooral om bij een restaurant :-)
Ik zie mooie locaties voorbij komen zeg!

Zal de linkjes weer terug zetten waar ze stonden, dan komen ze ook niet per ongeluk voorbij op mijn laptop.
Ziet er leuk uit vreemde vogel. Echt gezellig.

Wat is er mis met simpel en knus?

Heerlijk.
O jakkes, ben een dag niet aanwezig en mis gelijk alle pret…  Nou ja, niks aan te doen, moet ik maar beter opletten. Heb net 5 pagina’s bijgelezen en een paar dingen komen vast als mosterd, maar wil toch graag nog ff een en ander kwijt.

Ten eerste, VV, kun je in de OP mijn (nou ja, ‘ons’ natuurlijk, maar vriend zit niet op het forum) budget aanpassen naar 8000?? Onze begroting zit nog wel op 10 000 euries, maar dat vind ik dus echt veels te veel. Uiterlijk dit weekend moeten vriend en ik wat knopen gaan doorhakken. Ik wil bijvoorbeeld best de ringen niet kopen (scheelt zo 1000 euro) maar daar wil vriend niet aan. Ik ben heel erg op zoek naar een echt goedkope fotograaf, maar vriend is bang dat de foto’s dan niet zo mooi worden. Ik geef niks om een trouwauto of bruidstaart maar… juist, jullie raden het al! Vriendlief wil echt ALLES wat je maar kunt bedenken voor een droomwedding, en ik wil vooral dat we nog ietsjes spaargeld overhouden voor noodgevallen of een vakantie (want die zit er ook niet bij in het budget). Zucht.

En aangezien hij zijn kleding van zijn ouders krijgt (ik een bijdrage van 500 euro van mijn ouders) wil ik eigenlijk niet bezuinigen op mijn jurk. Helemaal niet, omdat ik helemaal verliefd ben op de foto’s op de site van Assepoester… Heb echter ook nog een goedkope jurkenwinkel in Arnhem ontdekt, dus het plan is nu om eerst naar de goedkopere jurkenwinkel te gaan, wie weet slaag ik daar al voor iets moois, en pas daarna naar Assepoester. Over twee weken pas trouwens, ik wil eigenlijk NU wel!!

O, en wat die bruidsschat betreft. Ik heb een jaar in Zuid Afrika gewoond en een vriendin die ik laatst heb leren kennen, vroeg voor de grap naar mijn lobola. Nou hebben mijn schoonouders een kippenboerderij, dus wij zagen toen al helemaal voor ons dat ze met onder iedere arm zes kippen bij mijn ouders mij zouden komen kopen, hahahaha!!
Nog wat betreft de locatie. Wij huren dus een tent voor in de tuin bij schoonouders en in onze eerste offerte hadden wij ook gevraagd om van die ' draperieen' voor bovenin de tent.... Dat bleek 1300 euro ex BTW te kosten!!!! Dacht het dus niet!!

We zijn ons vorige week trouwens al wel voor een kleine 100 euro te buiten gegaan aan allemaal witte 'ex-kerstversiering' bij het tuincentrum, aangezien alles voor de helft van het geld was. Onder andere witte, houten gevlochten harten, die ik al helemaal aan de takken van de boom zie hangen die midden op het grasveld staat, volgens mij wordt dat echt mooi (denk: augustus)
voor alle camels, kamelen en kippen.

Wat is er weer heerlijk gekeuveld! Leuk hè Bonny, om alvast een beetje mee te zwijmelen? Eigenlijk is het ook wel leuk om nog niet te weten wat en wanneer, bij ons komt het allemaal nog en nu hebben we stiekem ook al een beetje voorpret! (Als het maar niet al te lang meer duurt... )

@ Niramira: ja, die nieuwsgierige mannen ook...

@ Sarafina: klinkt heel relaxed, je schoonouders. Omdat je vertelde dat jij nederlands bent en hij turks moest ik ineens denken aan een documentaire die ik gisteren zag over de Klu Klux Klan: dat de blanke kinderen maar niet omgingen met de zwarte kinderen, want voor je het wist vinden ze elkaar leuk en dan komen er kinderen van en die zijn een gemengd ras en dat kan écht niet. Nou ja... Verschrikkelijk! ECHT... afschuwelijk. Dat er nog mensen zo denken. :puke: Maar goed, daar moest ik even aan denken want jij hebt dus ook een 'gemengd huwelijk' (krijg je dus prachtig halfbloedjes - als er tenminste ooit kinderen komen). Good for you!

Ik ken trouwens eigenlijk behoorlijk veel mensen die een relatie hebben met iemand uit een ander land/cultuur/ras. Vind ik wel leuk, die combi's. Al die andere tradities, gewoontes en manieren van tegen het leven aankijken verrijken volgens mij alleen maar.

Even iets anders: VV, leuke beachclub, maar kon helaas het plaatje van het restaurant niet zien.

@Boom: sehr schöne ..eh.. jurk! Echt mooi en voor dat bedrag. Geef je nog even door wat jouw geheime adresje is?

Nu weer even back to (work)
Ja verschrıkkelıjk ınderdaad dat mensen zo denken. Ik denk altıjd maar zo: we zıjn allemaal mensen, of je nou geel wıt bruın of paars bent...

En wat betreft dıe combi,s. Ik had het er toevallıg pas nog met mıjn vrıend over dat het zo leuk ıs dat we uıt 2 verschıllende culturen komen. Zo zeı ık tegen hem: laten we volgend jaar een kerstboom kopen dat vınd ık wel gezellıg, en het herınnert me ook aan thuıs. Dus hıj zegt kom, gaan we meteen een kerstboom halen. Zo gezegd zo gedaan. Zıtten we ,s avonds gezellıg een wıjntje drınken en de kerstboom te bewonderen. (hıj vond het zo leuk staan dat ıe wel de hele wınter kon blıjven staan..hahaha). En toen zeı ık dus wat leuk toch zo, he, pas was het slachtfeest en toen slachtten we een schaap vanwege jouw cultuur. En nu ıs het kerst voor mıj en dan zetten we een kerstboom

@VV. Ik vınd dat restaurantje er juıst heel sfeervol uıtzıen! Goede keus, hoor!
quote:Tuut schreef op 07 januari 2010 @ 10:17:

@Boom: sehr schöne ..eh.. jurk! Echt mooi en voor dat bedrag. Geef je nog even door wat jouw geheime adresje is?

winkel in Amsterdam
Hey Boom, ik kwam toch nog even spieken (ook al moet ik eigenlijk werken) en wilde ook nog even zeggen dat ik de schoenen super vind! Echt een goeie deal.
Thanks voor de link. Nu ga ik écht weer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven