Trouwen in 2010

07-11-2009 23:48 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?

Nickname // Trouwdatum of periode // Budget

Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)

theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000

Visje66 // 5 maart 2010 //

Bridges6 // 10 maart 2010 //

goudkever // 29 april 2010 //

MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500

Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000

dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500

Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500

Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤

Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000

fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000

Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000

abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000

legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500

ilske79 // nazomer 2010

regen // september 2010 // ¤11.000

Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max

miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000

Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

sterretje // ??? 2010 //

joos80 // ??? 2010 //

Sarafin // ??? 2010 //

DarkEnchantress // ??? 2011 //

Tuut // to be proposed //

Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //

pipo79 // to be proposed //

Bonny82 // to be proposed //
om de 'Groomzilla' van Kastanjez. Kun je ipv van die draperieen geen crepepapier of metallic ballonnen gebruiken voor versiering? Of van die chinese lampionnen met een ledje en een batterijtje (via internet led-gevallen goedkoop bestellen) Klinkt mooi die kerstversiering in de zomer.

Tip: als je een fotograaf huurt zorg dan dat je de digitale bestanden ook op ware grootte mag hebben. Dan kun je er nog de wereld aan versleutelen om het album van je (mans') dromen te maken.
Je trouwautodiscussie bracht overigens de herinnering aan de onze naar boven.

Kees en ik hebben zo'n 7 jaar. We hebben daarvan zeseneenhalf de trouwautodiscussie gevoerd. Ik heb altijd gezegd te willen trouwen met een Citroen DX als auto (een 'snoek'). Volgens Kees de lelijkste auto ever made en bovendien als Gom het enige waar hij wat over te zeggen heeft. Volgens mij natuurlijk absoluut niet waar en als ik dan toch trouw ga ik over de jurk, de auto en het feestje. (alles dus )

Anyway.. na jaren dimdammen zonder end (het is daadwerkelijk wel eens als excuus gebruikt waarom we niet gingen trouwen ) kwam het aanzoek. Dus tijd om eens op zoek te gaan naar DE auto.

EN wat bleek.. zowel zijn als mijn idee kost minimaal 500 euro!

Veel te gek naar ons zin. Conclusie; we huren een nieuwe mini cooper bij de Europcar voor 60 euro! Ik denk dat wij te praktisch zijn voor een droomhuwelijk.
MdK

+ Kees

=

's logisch..
Wat een verhaal Mevrouwdekees

Maar ik wist dus niet dat je zo goedkoop al een auto kan huren. Ga daar toch nog maar eens naar kijken dan
Jeej... een Fiat 500 kost maar 55 euro. Ga ik vanavond maar eens aan vriend vertellen

Nog even Mevrouwdekees en je hebt mijn hele bruiloft bij elkaar bedacht/gegoogeled.

Ik heb echt veel aan het forum zo. Iedereen verder ook super bedankt daarvoor alvast.
Leuk Boom. Als het maar wel jullie feestje blijft hoor!
Ik vind het ook echt waanzinnig wat voor goede low-budget oplossingen er hier voorbij komen. En ik had al eens gehoord, als het woordje trouw-/bruids- voor iets staat is het 5 x zo duur als normaal. Slim dus, een 'gewone' auto huren ipv een trouw-auto (had ik nog niet bedacht...)

Dus iedereen moet maar gaan voor boeket ipv bruidsboeket, taart ipv bruidstaart, etc etc. Anyway, ik ben ook blij met alle tips voor als ze ooit nog van toepassing zijn!
Nou zijn ook bijzonder weinig meiden hier van plan om uberhaubt het gemiddelde bedrag van een bruiloft uit te geven. Even gezocht, hier vond ik dat een beetje bruiloft 12.000 euro kost. Tja, geen wonder dat wij met zijn allen dus andere opties verzinnen. Kijk, dat zouden wij (alsin; Kees en ik) dus nog wel uit kunnen geven, moeten we wel Nieuw Zeeland skippen, beetje jammer.

Staat nog wel een leuk lijstje prijsindicaties op die site, zal zo es kijken of ik em gekopieerd krijg.
Hun lijstje

Gemeentehuis; 500

Kleding: 2000

Kapper+ make up:200

Kaarten: 210

Ringen: 800

Bloemen: 300

Vervoer: 400

Band : 600

Daggasten: 800

Feestavond: 4000

Bedankjes: 200

Bruidssuite: 300

totaal: 10110!

Mijn lijstje

Gemeentehuis: 350

Kleding: 500

Kapper+ make up: 150

Kaarten: 120

Ringen: 550

Bloemen: 30

Vervoer: 60

Band: 400

Daggasten+ feestavond: 5000

Bedankjes: 70 euro

bruidssuite: ?

totaal: 7230

Komt nog wel een vergoeding voor de fotograaf (schoonzus) en de notariskosten bij. Gaat de bijdrage van schoonouders en de door mijn moeder betaalde jurk weer vanaf.
Ehm..

Dat eerste is dus ongeveer ons lijstje. Ga me er bijna voor schamen als ik jullie allemaal zo lees.

Het is ook niet zo dat wij het heel breed hebben, maar we hebben het er wel voor over.

Mvk: Briljant die auto. Minicooper is toch ook tof! Welke auto zou bij mij ook geen donder uit maken, als het maar rijdt. Ga net zo lief in de bakfiets.
Sterretjee, waarom zou je je schamen? WIj hebben het wel (redelijk) breed, maar het er niet voor over, alles wat we niet aan de bruiloft uitgeven kan naar 'ons laatste grote avontuur voordat we kinderen krijgen' gaan, dat is onze keus. Dus plannen we anders.
Steretjee iedereen doet het op zijn eigen manier. Dat is toch prima. Ik vind het juist leuk dat iedereen het anders doet. Daar krijg je nog goede ideeën van ook.

Mevrouwdekees je hebt het vast al verteld, maar wat ga jij met de bloemen doen (30 euro)?
Mijn zusje is bloembindster en koopt gewoon op de markt en bij de kweker in. (kan ook best es 50 euro worden hoor, geen idee) Ik betaal alleen de bloemen. Zij maakt dan mijn boeket, haarstukje en corsage Kees.
Wat fijn dat je zo'n handige zus hebt. Heb je al een idee wat voor bloemen of hoe je het wil?

* Heeft vrij vandaag en is erg lui*
* moet straks weer bezig en heeft geen zin*

Mijn zusje heeft stapels vaktijdschriften, daaruit heb ik een heul chique boeket uitgezocht. Ik wil een kleine 'waterval' (grofweg driehoekig, met de punt naar onderen) in een hele open structuur, je ziet dus nog de jurk door het boeket heen. (mooie oplossing aangezien ik vrij klein ben, dan staat normaal zo'n groot boeket niet, maar een biedermeiertje vond ik niet zo passen) De bloemen worden limegroen, wit en een paar felroze accenten. Het soort bloemen waarschijnlijk Gloriosa, anthurium en orchidee.

gloriosa

Okee thanks.

Voelde me een beetje bezwaard.

Maar nergens voor nodig dus. En idd, ieder op zn eigen manier. Hartstikke leuk.
Ben benieuwd naar je uiteindelijke boeket keessie!

Ikzelf nog geen idee waar ik een boeket ga laten maken.

Wil in ieder geval rood in mn boeket.
Dit doet er wel wat aan denken:

Mooi.
Voor wie zelf zijn kaart gaat ontwerpen/ bestellen; je kunt nu bij drukwerkdeal een gratis samplebox bestellen, krijg je de verschillende materialen en afwerkingen die ze leveren toegestuurd. Ik heb hem net binnen en het is handig! Zeker als je twijfelt over welk product je precies wil, kun je het mooi nog even bekijken! Bovendien handzaam, doosje formaat ansichtkaart en +/- 4 cm hoog.
Bedankt voor de tip!

Waar kan ik dat zien?
http://www.drukwerkdeal.nl/ --> free deal
Hee echt bedankt!

Is ie echt gratis? Dan ga ik 'm nu aanvragen.
Jep. Ik heb em iets van 3 dagen geleden besteld en nu binnen. Geen kosten. Ik heb professioneel wel eens iets hier besteld, ook goed zaken gedaan toen, was een enorme haastklus en ik (groen als gras) kreeg hun uploadsysteem niet aan de praat (bleek later aan een spelfout ergens te liggen) heb ze geloof ik wel tien keer aan de telefoon gehad. Is allemaal goed gekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven