Ach ja, laten we weer eens vragen 'of dit normaal is'.

30-12-2009 14:14 522 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, na dagen zelf aan het denken geslagen te zijn wil ik ook graag eens de nuchtere kijk van andere mensen op mijn 'soort van probleem'.

Mijn vriend heeft voor mij diverse scharrels en vriendinnen gehad. Met 1 heeft hij nog steeds contact. Ik heb dat altijd normaal gevonden, heb er nooit wat achter gezocht of er een probleem van gemaakt. Ik weet dat een van zijn exen belangrijk voor hem is. Ik vind dat prima, 100% ok. Hij ziet in haar slechts 'een goede vriendin'. Dus laten we haar vanaf nu 'de goede vriendin' noemen. ;)

Natuurlijk vond ik het in de eerste maanden vreemd dat wanneer wij met vakantie waren hij naast kado-tjes voor zijn familie óók kado-tjes voor haar en haar kind (niet van hem) ging kopen. Maar hey, voor een goede vriendin zie ik ook daar uiteindelijk de problemen niet van in.

Inmiddels zijn vriend en ik al ruim 2 jaar bij elkaar en tot op heden heb ik deze goede vriendin nog nooit mogen/kunnen ontmoeten. Ik heb diverse voorstellen gedaan: bij haar thuis, bij ons thuis, avondje gezellig wat drinken etc..etc... maar niets lijkt echt te lukken. Er is altijd wel iets waarom het - door haar - niet kan. Mijn vriend en zij spreken wel af. Niet wekelijks maar regelmatig. Meestal hebben ze daar ook een goede reden voor want ze hebben allebei een beroep waarbij ze veel raakvlakken hebben. Hierdoor organiseren ze weleens een aantal zaken en dan spreken ze af. Ze werken niet bij hetzelfde bedrijf maar bundelen hun intelligentie en doen dan weleens iets freelance samen. Het brainstormen doen ze op zijn werk, bij haar thuis (dan kookt ze gezellig voor hem) etc..etc.. maar nooit bij ons.

Tijdens de kerstdagen had ik een stemmetje in mijn hoofd dat er iets niet klopte en met een schuldgevoel van hier tot Tokyo (en terecht want ik haat dat ik het heb gedaan en veroordeel anderen er ook op) zijn telefoon gechecked. Ik heb niet zijn smsn gelezen alleen maar gekeken door wie hij de laatste tijd gebeld was en wat mij opviel was: Ze bellen heel erg veel! Ze hebben veel contact en áltijd tijdens kantooruren. Nooit daarbuiten. Zij belt hem over van alles (dat zegt mijn vriend tenminste) en niet alleen over zakelijke evenementen.

- Op de vraag of ze veel contact hadden antwoordde hij ontkennend

- Op de vraag waarom een goede vriendin alleen maar tijdens kantooruren belt wist hij geen antwoord

- Op de vraag waarom ik haar na 2 jaar nog steeds niet ken wist hij geen antwoord.

- Op de dag dat een dierbaar iemand van mij op t punt van overlijden stond was hij bij haar en liet mij alleen afscheid van die persoon nemen.

- Wij sturen haar gezamelijk een kerstkaart, hij krijgt er een op zijn naam terug.

- Ik heb eens een kado voor haar (via mijn werk) aan mijn vriend meegegeven. Het ging over de interesse die ze samen delen. Ik heb geen bedankje gekregen.

- Ze bellen nooit in mijn nabijheid.

- Laatst was ik vrij op een doordeweekse dag en mijn vriend ook, toen heeft ze 3x gebeld en hij heeft toen express niet opgenomen (om discussies te vermijden, zegt hij).

Bij deze mijn vraag: wat en dan ook echt wát moet ik hier nu van maken. Is dit iets wat ik dien te begrijpen en wat ik los moet laten? Of heb ik nu toch wel recht op antwoorden? En zo ja, op welke vragen dan eigenlijk? Ik heb er nu, na 2 jaar, gewoon een vreemd gevoel bij gekregen.

Het is een heel verhaal... ik weet het. Ik ben niet jaloers van aard maar ik begin het gevoel te krijgen dat er dingen gebeuren die niet in orde zijn. Misschien wil ik van jullie wel weten of ik spoken zie of dat dit normaal is and to move on

Groetjes,

Kopje thee...
Omdat jij je leven door hem laat bepalen! Meid bepaal het nou zelf. AArgh frustratie hier.
Heel diplomatiek gesprek waar ik nog niets uit af kan leiden. Nog serieus geen idee. Zenuwen beginnen af te nemen.
ik vroeg aan mijn vriend of ze mij aan de telefoon wilde hebben, dat wilde ze niet. Ze praten weer verder.
Kopje Thee, eerlijk gezegd denk ik dat zo'n telefoongesprek niets zegt... hij kan nu wel heel anders aan de telefoon doen dan normaal gesproken. Of -in het slechtste geval- vraagt zij: 'luistert Thee mee ofzo' en humt 'ja'.
Peas on earth!
quote:kopjetheemeteenzoetje schreef op 07 januari 2010 @ 20:18:

ik vroeg aan mijn vriend of ze mij aan de telefoon wilde hebben, dat wilde ze niet. Ze praten weer verder.Waarom draai het niet om: ik wil haar even spreken, geef me die telefoon eens!
quote:kopjetheemeteenzoetje schreef op 07 januari 2010 @ 20:17:

Heel diplomatiek gesprek waar ik nog niets uit af kan leiden. Nog serieus geen idee. Zenuwen beginnen af te nemen.

Wat had je dan verwacht? Dat hij heel liefjes ging doen waar jij bij zit. Natuurlijk blijft hij heel correct, en straks zegt hij, zie je nu wel dat er niets tussen ons is? En dan ben jij degene die het gedaan heeft.

Op deze manier kom je niet achter de waarheid.
...
Ben heel benieuwd wanneer jullie elkaar gaan ontmoeten....
En? waar hebben jullie het over gehad na hun gesprek?
Waarom wilde je dat hij haar zou bellen? Denk je dat hij zich net zo gedraagt tegen haar als jij meeluistert dan wanneer jij er niet bij bent? Of heb je hem opdracht gegeven gevraagd iets specifieks te vragen aan haar / iets te zeggen tegen haar?
Wat een marginaal gedoe is dit geworden
quote:Haley schreef op 07 januari 2010 @ 21:41:

Wat een marginaal gedoe is dit geworden Eens...dit gaat nergens meer over. Thee...lees dit topic eens terug en probeer er eens objectief tegen aan te kijken. Volgens mij ben je op een niveau beland waar je niet wil zijn en wat niet bij je past. Dit bedoel ik geenzins negatief...maar dit is toch geen leven? Recht je rug en bepaal wat je wil. Laat je niet tot gedrag verleiden waar je te goed voor bent.
Thee...tis wat zeg. Dat mens is jouw koffie emotioneel aan het opeisen als ik het zo hoor. Ok, misschien is dit niet lichamelijk maar ze delen dingen waar jij geen deel van mag zijn en dat stinkt. Alle energie die hij in haar steekt is energie die jij niet van hem krijgt.

Als ze zonodig contact met hem moet hebben moet ze op z'n minst jou ook ontmoeten, jij hoort bij zijn leven. Als ze een goede vriendin is van koffie zou ze jou ook willen ontmoeten.
Serafina, we zijn inmiddels op pagina 26 en waren het er met elkaar inmiddels eigenlijk wel over eens dat ZIJ in zekere zin niet zo belangrijk is, maar dat het gaat om de houding, inzet en meevoelendheid van de vriend van Thee.
Peas on earth!

Wat een marginaal gedoe is dit geworden Dat krijg je als het daadwerkelijke probleem niet durft aan te pakken.
Jeetje Thee, heb net alle pagina's doorgelezen en het klinkt niet goed. Wel erg k*t voor je.

Ik heb ruim twee jaar een relatie en zou dit soort dingen niet accepteren. Het feit dat hij goed bevriend is met een ex hoeft geen probleem te zijn maar jij wordt totaal buitengesloten.

Het is denk ik wel belangrijk dat jij nu de touwtjes in handen gaat nemen en hem voor het blok gaat zetten. Tot nu toe vind hij altijd een uitweg en heeft hij totaal niet door hoe hij jou kwetst. Geen idee of hij vreemd gaat maar echt gezond is dit niet.

Kom op, kies voor jezelf en laat hem eens merken wat je in je mars hebt. Laat zien dat met jou niet te sollen valt en zorg dat hij gaat inzien hoe jij dit alles ervaart.

Ga desnoods een paar dagen bij iemand anders logeren om je woorden kracht bij te zetten. Sterkte.
Nou het is over voorbij en einde verhaal. Hij is het huis uit en voorgoed. Einde relatie. Klaar over en uit. Heb er een punt achter gezet.

Wat mij betreft dan ook het einde van dit topic wat o zo marginaal geworden leek te zijn.

Voor de mensen die meegeleefd hebben; bedankt.
Jee Kopje Thee!

Van bellen met die vriendin naar Over&Uit? Wat is er de afgelopen twee uur gebeurd?
Peas on earth!
Ach Thee...dit vind ik heel erg om te horen. Ik snap dat je kwaad bent. Maar blijf alsjeblieft schrijven hier. Ik geloof dat iedereen hier het beste met je voor heeft. Wil je iets meer vertellen over wat er is gebeurd?
Ach lieve Kopje Thee. Graag had ik je anders gegund, maar ook ik had een hard hoofd in een happy end.

Ook al weet ik niets van het hoe en wat van jullie einde, ik vind het sterk dat je er een punt achter hebt gezet. Ik neem aan dat je daar goeie redenen voor hebt gekregen. Niet langer om de hete brij heengedraaid kennelijk en dat is dapper.

Ik wens je heel veel sterkte Thee en schroom niet om hier nog wat moral support te halen als je dat nodig hebt.
Ach kop thee, wat een heftige avond heb jij gehad.
Ach meid toch. Die wending had ik niet verwacht, zeker niet vanavond. Veel sterkte de komende tijd... Alles komt weer goed met je, echt waar
Sterkte!

Wil je nog vertellen wat er is gebeurd?
Bléh...damnit...Sterkte.

Wat een marginaal gedoe is dit geworden eerst bijlezen, dan commentaar, ikke dan he!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
He wat is er gebeurd dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven