kat met suikerziekte

19-08-2007 02:02 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een van onze 2 katten blijkt suikerziekte te hebben.

Toen we terug kwamen van vakantie was hij erg vermagerd en sloom.

Na een opname in de dierenkliniek waar hij aan een infuus heeft gelegen, is hij sinds een weekje weer thuis.

Met het voorschrift om hem 's ochtends om 7.00 uur en 's avonds om 19.00 uur stipt insuline in te spuiten en hem 4 keer per dag eten te geven.

Ik heb het er druk mee en ik heb er eigenlijk weinig vertrouwen in.

De kat is ruim 10 jaar.

Heeft iemand van jullie ervaring met iets soortgelijks?
Ik ken een kat die er gewoon oud mee is geworden. Het enige waar je echt goed op moet letten is wat hij eet natuurlijk en heel stipt zijn met de tijdstippen. Dus dat gaat je hele leven bepalen. Met mooi weer naar het strand, oke, maar je moet om 7 uur thuis zijn. Een dagje weg, leuk maar je kan niet blijven eten. De eigenaar van de kat die ik ken had mazzel, ze had mij geleerd hoe ik moest prikken en als zij weg ging of in de file stond of iets anders dan belde ze mij en dan gaf ik hem insuline en eten. In de vakanties deed ik het ook. Dus het zou handig zijn om een vriendin in de buurt te vragen of je het haar mag leren voor in noodgevallen. Het is even aanpassen.

sterkte ermee.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hoi Keek,

Ik heb toevallig vorige week mijn kat in laten slapen. Hij had ook al drie jaar suikerziekte en is een jaar of 17 geworden. Je moet idd je schema op je kat aan gaan passen en dat is soms wel eens vervelend. Wij hoefden gelukkig maar 1x op een dag insuline te spuiten (alleen 's morgens) en twee keer op een dag blikvoer te geven, waardoor we vrienden of familie wel eens konden vragen om het beestje 's avonds even eten te geven. Hierdoor hadden wij iets meer vrijheid. Ook hebben we twee vriendinnen geleerd hoe ze een spuitje moesten geven zodat we wel op vakantie konden. Een van die meiden verbleef soms dan ook in onze flat. Je kat kan er in ieder geval wel oud mee worden!

Sterkte, want voor jullie is het wel lastiger dan dat het voor ons was, met 4 van die vaste tijden!
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
bedankt voor jullie reacties.

Ik hoop dat het 2 keer per dag spuiten alleen maar een beginfase is maar de tip om iemand anders ook te leren spuiten, is wel een goeie
Hoi,

Wij zijn er zo'n 2 maanden gelden achter gekomen dat 1 van onze katten suikerziekte heeft. Was wel schrikken en ik vind het nu ook erg lastig om alles te combineren. Gelukkig krijgt ze geen 4x per dag eten!! je kan geen kant meer op dan...

Ze krijgt 2x per dag eten en daarna injectie. Vooral i.c.m. werk (onregelmatig)is het bij ons lastig, we zijn stapelgek op onzekatten maar soms vraag ik mij af of dit geen gekkenwerk wordt. Wie weet kan jij overleggen of de kat niet 2x per dag eten kan krijgen ipv 4?

Suc6 ermee, en als je nog handige tips hebt, dan hoor ik het graag!!

Groetjes
Mijn kat heeft al 4 jaar suikerziekte en hij is nu 12 jaar oud. Het is inderdaad zo dat je je moet aanpassen maar ik doe het graag. Gelukkig kan mijn vader ook prikken en als wij met vakantie zijn of geen tijd hebben dan doet mijn vader het. Verder krijgt mijn kat 2 x per dag een prik en 2 x per dag te eten. Hij geeft er niets om. Hij ziet de spuit en die lieverd gaat op tafel zitten zodat ik hem kan geven. Het is een heel gedoe maar mijn kat betekend zo veel voor mij en voor mijn vriend dat ik het er voor over heb. Hij heeft er ook niet om gevraagd en hij heeft mijn hulp nodig anders gaat hij dood. Hij is verder gezond en gelukkig.Zo te zien is het een heel tevreden kater. Succes ermee!
Keek, wij hebben ook te maken gehad met een poes met suikerziekte. Je leest het goed, gehad. Aangezien het een hele schuwe poes was, was het heel moeilijk haar te injecteren. Dat was elke dag weer een gevecht en dat twee keer per dag. We hebben het maandenlang geprobeerd, maar de insuline sloeg niet goed aan. Na vele testen etc en lang wikken en wegen en gesprekken met de dierenarts, hebben we besloten haar te laten inslapen. Dat was één van de moeilijkste momenten in mijn leven. Als ik eraan terug denk, staan weer de tranen in mijn ogen. Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven