Februari 2010 !!! (met tabel)

28-08-2009 13:21 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat die matrasjes betreft: er wordt alleen steekproefgewijs gecontroleerd in importcontainers, dus er glipt ook genoeg doorheen. Voor mijn werk heb ik een tijd geleden nog een nieuwsbericht moeten schrijven over de stoffen in babymatrasjes die er via die containers in komen en er zijn kamervragen gesteld over containergassingen, dus het is gewoon nog niet 100% safe.

Dure ketens laten hun matrasjes vaak zelf checken of ze komen niet uit China enzo (die van Prenatal komen geloof ik uit Belgie). Verder kan ik me voorstellen dat er wel een verschil is in comfort met synthetische matrasjes of meer ademende materialen: het gewicht is inderdaad niet zo'n hele grote belasting voor die dingen.

Vandaag de hele dag onderweg geweest naar Marktplaats adressen: heb nu een houten keukenbank, een box met boxkleden, twee dozen katoenen luiers (aanvulling op de luiers die we al hadden) plus twee pakken van die luierinlegvellen, een voedingskussen, een badje+ standaard, een wipstoel, een luieremmer met twee casettes met plastic inpakhoezen, een enorme berg jongenskleertjes (gekregen van een nicht), twee slaapzakjes, wieg lakentjes en matrashoesjes en nog veeeeel meer. Je ziet dus al niet meer hoe leeg mij man vandaag de woonkamer heeft gemaakt als voorbereiding op de vloer leggen komende zondag
Jeetje iemand wat ben je goed bezig! Ik vind het zo knap he als mensen dat kunnen spullen via marktplaats kopen. Ik heb er ook weleens wat op gekocht, maar ik vind het ook zo'n gedoe met het zoeken!

Alhoewel ik nu ook meer op marktplaats zit, meer tijd haha. Moet er alleen nog knuffels opzetten. Hele leuke, met kaartjes er zelfs nog aan... Maar niet de kleuren van de babykamer.

Heb je nu bijna alles ?

Heerlijk die nesteldrang, ik heb er al weken last van, ik kan alleen niks! Grr ik zou zo graag zelf een aantal dingen willen doen... Ik zou ook willen dat ik wat minder poetsdrang zou hebben... Ben jij nooit zo'n poetser geweest?

Ik soms te erg en dat is best lastig als je nu niks meer kan...

Over de naam Jammie, ik heb al wel rompertjes gekocht die we voor het raam gaan hangen maar nog niet zeker over de naam, echt erg!

Ik heb nu voor 2 namen letters gekocht,misschien gaan we wel kiezen als het kindje geboren is.

Hebben jullie wel een top 3 ofzo?

Meisjes namen lastig?
Hoihoi,

Vicky ik herken dat wel hoor, dat je het zwanger zijn zat bent.

Ik heb dat zelf ook wel, weet dat ze beter nog even moet blijven zitten, maar heb af en toe echt de gedachte: onee, straks ga ik ook de uitgerekende datum nog voorbij....Ik wil haar zo graag zien en bij ons hebben, ik hoop echt dat ik in week 38 ga bevallen ofzo. (dat was het enige voordeel van die keizersnee bij stuitligging, dan had ik alvast een datum). Maar ja, ik weet ook dat je straks met weemoed terug denkt aan die onhandige dikke pens met dat getrappel erin. Toen was de kleine nog alleen van jou, vanaf de geboorte is ze publiek bezit hahha. EN inderdaad, je hoeft niet zo lang meer meid! Kop op!

Pluim, wat naar dat jij die ervaring met je man ook hebt. Net als jij vergeet ik die dag en de periode ervoor en erna ook niet. Ben nog heel lang bang geweest dat hij weer bij me weg wilde, maar nog niks gezegd had. En ik ben ook heel lang bang geweest dat hij bij me bleef voor de kinderen. Het is nu 5 jaar geleden, maar vergeten doe ik het nooit.

Net als jij waren wij ook erg jong, we waren 17.Weet niet of dat er iets mee te maken heeft, maar ik denk wel dat je op een bepaald punt toch los van elkaar moet ontwikkelen, dat hebben wij eigenlijk niet echt gedaan. Voor mijn gevoel is er een tijd van voor de bijna-scheiding en na de bijna-scheiding. En dat zit nu echt goed, die shit die we nu over ons heen krijgen met al het verlies en zorgen, dat hadden we 5 jaar geleden samen niet aangekunt. Voel je je nu wel helemaal goed samen? Of maak je je nog wel eens zorgen? En die stomme hormonen helpen ook niet.

Mag jij nog uit de rolstoel voor de geboorte, of zit je zeker tot de bevalling aan de stoel vast? NOg effe volhouden meid!

Iemand, ohhhh zo herkenbaar die moeders!! Mijne is net zo! Ik heb toch wel verteld van die wieg??GRRRRRRRRRRRR! Het is dat dit baby nr 3, maar bij baby nr 1 heb ik bijna het contact verbroken met haar, die bemoeizucht, geen overleg, alles werd maar gekocht zonder met mij te bespreken. Alles had kantjes en rouches en daar heb ik een hekel aan.

En als ik dan zei dat ik het niet hoefde werd ze me toch een partij pissig! Dat ik ondankbaar was enzo. Ja hallo, ik vroeg er toch niet om? Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je bepaalde dingen gewoon zelf wilt kopen. Maar het is ook weer zo lastig, want z ebedoelen het goed en het is toch je moeder he?

En spannend die sollicitatie, klinkt wel goed! En goed bezig zeg met al die spulletjes!

Jammie, ook al zo lekker bezig met poetsen enzo, knap hoor!

Ik zal er ook wel aan moeten, maar pas als ik verlof heb.

Je zou denken dat jullie al jaren een meisjesnaam op de plank hebben liggen hahaha??? Je komt vanzelf opeens iets tegen wat jullie beide leuk vinden, zou me er niet te druk om maken hoor. Wat heerlijk dat jouw kids rond week 38 geboren zijn, hoop voor je dat dat nu ook zo is. Mijne waren er rond week 40, dus ik verwacht nu ook geen meevallertje. In het begin dacht ik steeds: 3-3-2010, dat wordt de geboortedatum. Dat zou dus 40+5 dagen zijn. Ben benieuwd....

Is jullie kindje nog druk? Ik vind haar bewegingen nu soms wel echt zeer doen, maar dat kan ook komen omdat ze gedraaid is misschien? Ze heeft ook vaak de hik en na een paar hikjes gaat ze heel driftig trappelen, dat doet best wel zeer...Maar ik geniet er ook van hoor! Zat ik op kantoor, in vergadering. Iedereen druk aan het discusseren en zij zit dan zo te trappen in mijn buik, dan denk ik echt; jeetje collega's jullie moesten eens weten....zo leuk!

Oja, Kabonk meid, als jij mijn stukje hebt gelezen, wil je dat dan laten weten? Ik voel me er toch niet zo fijn bij dat ik al die details op het forum heb staan, dan haal ik het weer weg. Mocht ik je kunnen helpen kunnen we misschien mail uitwisselen oid, maar misschien heb je er wel helemaal geen beheofte aan. Kijk maar meid! Sterkte!!

Nou ik had niks te melden en het is toch weer een hele lap geworden....

Fijn weekend meiden!
Oja Chantal en Marijo, hoe is het met jullie?? De datum komt echt in zicht!
Mebi: Ik denk wel dat het er soms mee te maken heeft hoor dat je je los van elkaar moet ontwikkelen. Ik merkte het vooral bij hem toen hij wat meer aandacht kreeg van andere dames. Niet dat hij ooit is vreemd gegaan, dat niet! Maar hij kreeg aandacht, ging vaker stappen etc.

Ik voel me wel helemaal goed hoor zo samen, want een leven met een andere man kan ik me ook niet voorstellen. Vooral hoe ons gezin nu is! We kunnen er wel beter over praten, maar angst blijf ik houden.

Vooral als je verhalen om je heen hoort of leest. Lijkt allemaal normaalste zaak te zijn.

Jij? Ben jij nog weleens bang?

Is je man verandert na deze periode?

Rolstoel: Ja daar zit ik nog in tot de geboorte, en het is een ramp! Vandaag een beetje een mindere dag.. Erg veel pijn en zou zo graag even ALLEEN op pad willen.. Klinkt raar, maar overal waar ik naar toe ga, want ik moet zeggen familie is erg lief en neemt me echt wel mee. Is samen met hun. Het is weer aan het sneeuwen bij ons in het Zuiden en als de verwachte 10cm valt kan ik er de komende dagen niet uit. Nu al niet te doen met een rolstoel.

Zo heeft de gyn en VK ook al gezegd dat ik de eerste 4dgn geen trap mag lopen en dus veel in bed lig. Ik hoop zo dat als de hormonen mijn lichaam uitzijn ik nog een beetje van de kraamperiode kan genieten.

Ik merk ook dat ik iedere dag op sta met hevige hoofdpijn, nog nooit gehad dus ga dat wel aangeven bij de VK van de week.

So ben klaar hoor met klagen, ben het even kwijt.

Jammie we kunnen je ook best helpen hoor haha, geef ons maar een lijst met namen die je mooi vindt?

Wanneer hoor je Mebi of ze gedraaid is? Heb je nog een liggingecho?
He Pluim, mijn man ging ook in die tijd veel stappen en had echt zo'n attitude van; ik doe wat IK wil. Ook hij is niet vreemd gegaan, maar hij had het vast niet over zijn vrouw en kinderen aan die bar. Maar goed, ik heb daarna ook zo'n fase gehad, ging veel op pad, viel heel veel af en dat trok meneer helemaal niet. Het klinkt heel rot wat ik zeg maar ik heb me zo lang zo verschrikkelijk onzeker gevoeld toen hij zo was.Hij werd dat toen ik af viel en op stap ging, en dat deed me echt goed. Ik dacht echt: boontje komt om zijn loontje. Ik ben ook niet vreemd gegaan. Maar genoot wel even van het weer "vrouw"zijn. Vanuit daar zijn we gaan bouwen en nu zijn we ijzersterk. Ik twijfel niet meer, ben er niet meer bang voor. We zijn zo diep gegaan, het had zo makkelijk geweest om te stoppen, geen van beide is eruit gestapt. Mijn gevoel zit zo diep, maar ik weet nu dat ik het in het aller ergste geval ook zonder hem redt en niet zal veranderen in hulpeloze vrouw. We hebben zo ontzettend moeten vechten en zoveel meegemaakt, we zijn echt al heel vaak zo op elkaar aangewezen geweest, dat pakte altijd goed uit. Het zit wel goed, maar ik kan ng wel eens terug denken aan die wanhopige tijd, die pijn kan ik nog wel oproepen, verschrikkelijk!

Wta ik wel herken is de verhalen om je heen. Mensen geven snel op, vechten niet meer. En mensen die roepen dat monogamie niet bestaat vind ik ook vervelend, want ik geloof er wel in.

Wat vervelend dat je echt tot de geboorte moet blijven zitten. En dat die hoofdpijn, is je bloeddruk wel goed?? EN gaan ze jouw misschien strippen oid om eerder te bevallen of wil je dat zelf ook niet? Is je dochter op tijd geboren?

Lekker he dat klagen hier, kom maar spuien hoor, daar zijn we voor!

Donderdag krijg ik een echo om te kijken of de vk gelijk had, maar ik denk het wel. Voel de hik nu echt onderin. Een echo is altijd leuk, ben ook benieuwd hoe groot ze ongeveer is nu enzo. Zal wel de laatste echo zijn voor dat we haar echt zien, gek idee he?

Mijn beste vriendinnetje kan elk moment bevallen, zo spannend!!! Als er maar even een vreemde auto voor de deur staat sta ik al op scherp hahaha.

Mijn man is even met de kids de hort op, dus ik ga even heerlijk heel hard muziek draaien en meezingen, zo'n zin in!!

(hormonen???)

Doei doei
Ik heb ook ernstig last van hormonen. Ben nu babykleertjes aan het wassen. Alles moet ineens klaar, weet ook niet waarom.

Hebben jullie al luiers, doekjes, flessen, voeding en dat soort dingen in huis ? (ik ga direct fledvoeding geven).

Je zou inderdaad denken dat wij allang en meisjesnaam zouden moeten hebben. Maar we vonden het iedere keer heel moeilijk. Waarschijnlijk wisten we onbewust dat het een jongen was want we hebben nooit veel nagedacht over een meisjesnaam (en bij de eerste twee wist ik niet wat het ging worden).

Het probleem is gewoon dat mijn man het er niet echt over wil hebben. Als ik een naam noem dan zegt hij 'dat is geen naam' ofzoiets en daar blijft het dan bij. Zowiezo bedenk ik meestal de naam en zeg dat wordt het, punt! Alleen nu kan ik zelf ook niet echt iets bedenken. Ik heb wel een lijstje, maar kan me bij al die namen niet voorstellen dat wij straks een kind hebben dat zo heet.

Hierbij mijn lijstje in willekeurige volgorde: Lilly, Elin, Britt, Tess, Evi, Liz, Iris, Nikki, Lotte. We houden van kort en krachtig, de jongens hebben ook korten namen. Liefst niet beginnend met L,S en M. Jullie nog ideeen ?
Ik stem voor Evi!

Pluim, o lijkt me ellendig als zo weinig kunt en wel wilt.

Oh god, die moeders. Ach, tis toch ook lief bedoeld? Of denk ik te makkelijk? Ik ben gezegend met een ontzettend lieve en verstandige moeder. Mijn schoonmoeder is niet zo van het bemoeierige (sterker nog, ze vraagt nooit naar de zwangerschap maar is wel dol op oudste). Dus ik heb misschien makkelijk praten!

Ben in het ziekenhuis geweest en de leverwaardes waren goed. Hoef geen medicijnen en moet de jeuk zien als zwangerschapskwaal. Verder ligt kleintje nog in exact dezelfde stuit. HIj denkt er echt niet over om te draaien. Heb allerlei info gekregen over draaipoging. Aankomende woensdag eerst uitgebreide echo in het ziekenhuis en dan gaan we het maar proberen. Vind het eng, maar wil het toch proberen. Ik kan anytime STOP zeggen.

Lijkt me heel raar om straks de agenda's te trekken en een datum te prikken voor de keizersnee. Maar goed, zo werkt het gewoon.

Hoe zit het met jullie angsten? Ik ben nu bijvoorbeeld bang dat er iets mis is met het kleintje. Maak me echt zorgen om hem. Waarom ligt hij in een stuit, is daar een reden voor??? MIjn buik is kleiner dan bij oudste, hoe kan dit. Etc.

Ik heb nog een zak liggen met allerlei blauwe slingers en dan voelt het als de goden verzoeken ofzoiets, dat ik slingers in huis heb zonder dat ik weet of alles wel goed is. Naja, gelukkig heb ik woensdag die echo, dan weet ik of irreeel bezig ben.

Sterkte voor allemaal met de laatste loodjes!! xxxx
Kessie, waar had je precies jeuk ? Ik heb ook jeuk, voorsal op mijn buik, maar wijt het altijd aan de groeiende buik. Had jij opo andere plaasten jeuk waardoor je een leveronderzoek moest.

Goed dat je een draaipoging wilt proberen, zou toch heel mooi zijn als het lukt.

Ik herken die angsten zeker (zeker door alles in het begin), maar ik ben niet bang dat het kind iets mankeert waardoor het in een stuit ligt. Sommige kinderen vinden dat gewoon fijner en 'vergeten' dan te draaien. Ik ken genoeg kinderen die in een stuit lagen en die niets mankeren (oudste zoon, 2 nichtjes, het zit hier in de famillie).

Ik heb dat idee van de goden verzoeken ook heel lang gehad als ik kleertjes kocht voor de baby, kon me niet voorstellen dat ze ze ooit zou dragen.

Sterkte woensdag met het draaien, ik duim dat het lukt.
Wat fijn om te lezen Mebi dat er nog wel mensen zijn die er voor willen vechten, mijn man en ik hebben dat ook gedaan en daar ben ik echt blij om!

Gelukkig zijn we nog bij elkaar en hebben we over een paar wkn een hopelijk prachtig meisje erbij.

Ik moet 27jan terug naar het zkh en dan hoor ik de datum dat ze mij gaan inleiden. Dat zal of 28-29jan of 1-2 feb zijn

29 jan is ons nichtje jarig, en dat is van onze zwager en schoonzus waar we veel mee omgaan. Onze dochter noemt het nichtje ook weleens zus.. Dus ik kan echt niet op die dag bevallen

31 jan ben ik samen met onze dochter jarig. Dus ik hoop ook niet dat er dan nog een derde jarig is op deze dag.

Maar pff tot 1-2 feb wachten, scheelt maar een paar dgn maar heb liever nog vandaag dan morgen.

Spannend hé.

Spannend je beste vriendinnetje. Weet je al wat ze krijgt?

En wat als ze dezelfde naam heeft als jullie?

Jammie ik heb al wel alles in huis hoor, alhoewel het zo gekocht is, maar wil mijn man daar niet mee opzadelen straks..

Moet alleen nog een pot melkpoeder halen . Ik ga ook meteen op fles.

Jammie wel herkenbaar hoor met de namen, mijn man zegt ook dat we tijd zat hebben, maar ik ben daar niet zo van.

We hebben van die plakletters op de rompertjes en heb nu inderdaad voor 2 namen letters gekocht. En willen net als jullie geen lange naam.

Hier ook mijn lijstje in willekeurige volgorde: Britt, Loth, Puck, Anoek, Amber, Tess, Lynn, Yara, Mila, Lieke, Fleur.

Even denken L,S,M.. Loth-Mara,-Saartje-Sarah-Lara-Lieke- Sofie-

Spannend hoor de draaipoging, ik weet dat mijn schoonzus deze ook 2keer heeft gehad. Wel zonder resultaat, maar het was een raar gevoel. Geef zeker goed aan als je het niet meer wilt.

Evt van Moxatherapie gehoord?

Laat je het weten hoe het was in het zkh?

Angsten, ja herkenbaar! Bij deze veel meer dan de eerste, misschien omdat je meer weet?

Maar wij hebben ook nog blauwe slingers liggen, maar zal heel hard moeten slikken hoor.

We hebben al wel een jongensnaam,want stel je voor…..
Pluimke, grappig dat jullie dezelfde soort namen hebben als wij. Oh en ik wil liever NIET met L,S,M. Mijn man kwam vandaag met Kate. Vind ik wel stoer maar weet het nog niet zo.
Zo, kom ik ook nog even. Wat hebben jullie lekker veel geschreven :-).

Namen: mijn kamergenoot heeft net een Elin gekregen en ik vind dat wel een mooie naam. Aan jullie zal ik de meisjesnaam die we in gedachten hadden verklappen (tegen anderen vertel ik het lekker niet voor geval we ooit nog over een tweede denken): Lizzy met als 2e naam Marieke. ik vind het liedje van Jacques Brel nog steeds zo lief, en tegenwoordig hoor je de (2e) naam veel minder dan vroeger: hij is bijna retro

Hier (door hormonen?) ineens best labiel. Manlief is nu nog steeds beneden bezig om dingen uit de woonkamer te slepen (laminaat wordt morgen gelegd): ik loop de hele tijd door de sneeuw naar de schuur om spullen op te slaan. Ik merk dat ik door getrek van (schoon)moeder, de planning om dit weekend met de honden bij mijn ouders te gaan zitten zodat we niet in de weg lopen bij het vloer leggen (maar dan wel gedoe met de honden bij mijn ouders in de buurt uitlaten terwijl mijn man nu de meeste wandelingen met ze doet, plus het weeralarm voor een rit die normaal al een uur duurt) en andere dingen die allemaal MOETEN helemaal gestresst was. Denk dat ik daarom iedere keer zo veel wakker ben 'snachts. De rit gister was ook al een uitputtingsslag. Maat goed; ik ben dus niet naar mijn ouders gegaan. In plaats daarvan hebben we een deel van de keuken ook nog uitgeruimd zodat de honden daar morgen achter de schuifdeur kunnen zitten.

Had zelf nog niet zo door hoe ver de stress zat tot ik vanmiddag een inhaalles had van zwangerschapscursus. Die was twee weken geleden niet doorgegaan door de sneeuw. Het kwam me helemaal niet uit dat ik midden op de dag nog met de bus naar Utrecht moest enzo. We deden ontspannigs en ademhalingsoefeningen en het erge was dat zodra ik een heel klein beetje probeerde te ontspannen, ik echt een ontzettende huilbui op voelde komen. Kreeg hem niet weggedrukt dus zat op een gegeven moment gierend te janken terwijl iedereen lag te puffen. Wilde sowieso helemaal niet met bevallen bezig zijn: nog ZO veel te doen en ik ben best wel gestresst bij het idee dat hij misschien wel veel vroeger komt ofzo. Heb maar gezegd dat het de hormonen zijn. Vond het vrij genant, maar vind de dame van de cursus nu ook wel definitief een doos omdat ze er echt helemaal niet op terug kwam. Lekkere persoonlijke aandacht krijg je daar... Info is heel goed, maar je bent echt een nummertje.

Terug naar huis voelde ik de bui nog steeds zitten dus thuis eerst man opgezocht om lekker bij uit te huilen, toen weer door met boodschappen en daarna meteen honden uitlaten. Oh ja : eerst ook nog stoep geveegd omdat ik ook heel graag de "vluchtweg" vrij heb als we ineens midden in de nacht met de auto naar het ziekenhuis moeten: wil dan niet dat de auto weer vastzit in de sneeuw.

Verdommer; bij het uitlaten voor het eerst deze winter gevallen, (twee keer zelfs): in het bos zijn de paden heuvelop een soort ijsbanen met een dun verradelijk laagje sneeuw er op. Naar boven lopen ging prima, maar bij een stijl stuk naar beneden glij je ineens helemaal weg! Was echt doodeng en ik ging twee keer achterover. Dacht nog dat ik mezelf goed opgevangen had door meteen mijn knieen te buigen (eerste keer kon ik zelfs mijn been nog onder mijn kont vouwen voor ik glijdend landde), maar thuisgekomen had ik wel last van mijn bekken, en naarmate de avond vordert wordt mijn hele onderrug beurs en stijf. Dat wordt dus echt een rot nacht...

Morgen dus ook een dag waar ik tegen op zie, maar heb inmiddels het inzicht dat als de vloer niet af komt, we maandag altijd verder kunnen. Dat helpt wel. Mijn collega kan alleen morgen helpen, maar mijn man kan het altijd alleen afmaken. Wel natuurlijk de bank 'savonds in huis halen: we moeten hem (op plastic en onder plastic) in de sneeuw zetten omdat er nergens anders plek voor is. Dat zijn allemaal van die dingen die het wel spannend maken...

Nu ff kijken hoe het beneden gaat. Groetjes allemaal en sorry dat ik alleen maar van me af praat en even nog niet reageer op jullie verhalen. Heb er hopelijk wat meer rust voor als de vloer ligt en een aantal meubels hun definitieve plek hebben.
Iemand ik hoop dat het vandaag een goeie dag wordt voor je en dat aan het einde van de dag de vloer ligt.

Ik kan me heel goed voorstellen dat als deze dingen klaar zijn jij ook meer rust hebt.

Voor een man misschien moeilijk te begrijpen, maar dit maalt toch steeds door je hoofd heen.

Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn, en dan val je toch.. Vervelend yoh! Hoe gaat het vandaag?

Ben je niet bang om de honden uit te laten met dit weer?
Ik laat de honden niet meer uit vandaag: vind naar een bos rijden met de auto niet heel slim nu, en als ik met ze door de buurt moet lopen, zitten ze met een lijn om mijn middel vast, maar ik kan nu echt helemaal geen getrek verdragen. Vloer leggen kwam langzaam op gang maar loopt nu aardig. Tussendoor ging mijn man dus maar even met de honden wandelen en heb ik geholpen, maar rug doet nog wel pijn, dus nu heb ik me weer ff teruggetrokken.

Zometeen een lekkere lunch maken en toekijken hoe de vloer er nu best snel in vliegt. Gisteravond nog tot laat samen doorgewerkt om de kamer leeg te krijgen, en toen kregen we allebei hele leuke ideeen om de kamer anders in te delen. Ben benieuwd hoe het uitpakt als we de meubels gaan terugzetten. Zou het passen...?

Groetjes
Laat ons straks maar weten iemand hoe de meubels staan, en of het gelukt is.

Ben benieuwd.

En ga je een lekkere lunch maken?
Man is met honden naar het bos en de collega die hielp is naar huis (moest vroeger weg). We moeten nog maar c.a. 3-4 stroken naast elkaar en dan de laatste rij op maat zagen. Plinten afwerken doen we andere keer.

Mijn man had flink hoofdpijn van de drukte de afgelopen dagen, dus hij heeft ook nog een half uur boven op bed gelegen terwijl ik mijn collega assisteerde: als je het eenmaal te pakken hebt, is het best te doen met clicklaminaat. Hij wil het heel graag vanavond afmaken, ik zou zelf ook graag rustig willen doen en morgen fris weer verder. Naast mijn rug doen nu ook mijn knieen zeer. Morgen toch vrij op een afspraak rond 12.00 na...

Lunch was goeie afbakbroodjes met diverse luxe belegjes en wat lekkers te drinken.

De bank is enorm: we hebben hem uiteindelijk niet in de sneeuw gezet maar aan de zijkant v.d. kamer laten staan en later verplaatst naar het gedeelte dat al gelegd was. Hij staat nu dus bijna op de plek waar we hem willen neerzetten, maar ik zie dat we waarschijnlijk een stukje muur te kort komen als we OOK nog een kast en een eettafel langs diezelfde muur kwijt willen. Nieuwe indeling met minder kastruimte is echt geen optie...
Hai!

Iemand, ben je je huis nu aan het opknappen terwijl je ook verhuizing overweegt? Of blijven jullie nog even zitten waar je zit? Heb je pas nog gekeken bij dat ene huis?

Over die angsten, het is ook niet zo zeer omdat hij in een stuit ligt hoor, maar meer in het algemeen. Dat is blijkbaar mijn diepste angst, dat er iets mis is met mijn kind. Hopelijk kan ik na de echo gerustgesteld ben.

Die jeuk zit overal, en ik dacht dat het een typisch kwaaltje was. Nou, vlos stuurde me mooi gelijk door het naar het ziekenhuis om het te laten onderzoeken. Was er een beetje verbouwereerd van. Ivm stuit is het ook wel handig, dat ik daar nu bekend ben.

Ja, ik doe moxa inderdaad! Maar behalve dat kleintje 's nachts hyperactief is, ligt hij still steady met zijn hoofdje in mijn zij. Woensdag de draaipoging, ik laat het uiteraard weten.
Hoi Kessie

We gaan voor de bevalling niet meer verhuizen omdat we nog geen concreet alternatief hebben. Ik heb wel gekeken bij die twee huizen, maar de ene buurt was echt niets, en het andere huis was fantastisch maar ook echt te klein. Dus hebben we (een tijdje geleden al) besloten om aanpassingen te doen die gewoon nodig zijn. We willen daarbij niet teveel geld uitgeven omdat we verwachten binnen 2 jaar weg te zijn. Het vervangen van het stoffige vieze tapijt uit de woonkamer voor een leuke aanbieding laminaat is dus onderdeel van het project. Het leegruimen van de woonkamer kostte ontzettend veel energie, maar nu we op de bank in de lege woonkamer zitten, krijgen we allebei heel veel nieuwe ideeen: heel inspirerend!

We overwegen om de tv weg te doen en minder tv te kijken: gewoon af en toe op de laptop ofzo. Eens kijken hoe het bevalt. Ook willen we sowieso meer aan tafel eten als we een kleintje hebben: tot nu toe lag onze hele grote eettafel vol troep en aten we vaak met een bordje op de bank. Nu heb ik een kleinere eettafel via Marktplaats gekocht die we leeg willen houden. In vakanties (in een huisje) gaan we veel naar buiten en besteden we veel aandacht aan koken. Thuis verlies je jezelf zo snel in suffe dingen op de computer en tv. Ik ben benieuwd of we inderdaad een nieuwe weg kunnen inslaan: gaan het gewoon proberen. De inrichting kan daar natuurlijk bij helpen: vooral niet teveel terugzetten zodat je geen slaaf van al je spullen wordt. We hebben allebei echt veeeel teveel hobby's waarvoor de spullen zich hebben opgestapeld. Vonden het ook moeilijk om daar keuzes in te maken, waardoor je alles bewaart.

Even over wat jij schrijft: heb je de hele zwangerschap al die angst dat er iets mis is, of is dat pas de laatste tijd? Wat is Moax? Ik weet wel waar het voor is, maar wat houdt het precies in?
Wat goed dat je dit gaat proberen Iemand! Ben benieuwd ofdat het gaat werken... Hebben jullie beide zoveel hobby;s?

Als je kijkt op www.stuitlig.nl daar kun je meer vinden over Moxatherapie.

Wat is moxa-therapie?

Moxa-therapie is een onderdeel van acupunctuur en de Traditionele Chinese Geneeskunde. Het is een behandeling met een moxastick van een acupunctuurpunt op het lichaam. Een moxastick heeft veel weg van een grote sigaar. Als je hem aansteekt, verspreidt hij over het acupunctuurpunt een intense warmtestraling die erg aangenaam is en absoluut niet pijnlijk.

Moxa-therapie wordt niet alleen toegepast bij vrouwen met een baby in stuitligging; bij diverse acupunctuur behandelingen worden goede resultaten bereikt door moxa-therapie.

Het woord ‘moxa’ is afgeleid van het Japanse woord Mo Cu San, wat bijvoetkruid of artemisia vulgaris betekent. Bijvoetkruid is het hoofdbestanddeel van de moxastick.

Er staat dat het bij veel vrouwen wel baat heeft...

Hier bijna alles klaar, schoonvader is laatste dingen nog aan het doen in huis.

Dan moet man van de week nog een paar dingen doen en dan zijn we er klaar voor.

Ik ben nu bezig met de tekst van het geboortekaartje, zijn we al laat mee, maar ja!

Ga maar weer eens ff rustig op de bank liggen, weer een verschrikkelijke nacht gehad.Nog 2.5week en dan mogen we naar de gyneacoloog voor een afspraak. Aftellen dus!
Sorry misschien snap ik het niet, maar ga je het kind dan uitroken ofzo??

Ik hoop dat het helpt! Vind het zo en zo al dapper dat je anders een draaipoging doet. Ik ga dat niet doen, mocht ze nog in stuit liggen, dat durf ik niet. Zet hem op kes, ik zal voor je duimen!

He Iemand, ik voel de bui met je mee, wat kan je dat soms hebben he? Hoe voel je je nu? En hoe gaat het met je rug?

Vind je zo en zo al dapper hoor, met die honden, huis opknappen, heel nederland doorrijden voor spulletjes.....Beetje rustig aan nu he, je krijgt over een paar weekjes een babietje!

Pluim, wat weet jij veel van die Moxa, heb jij dat ook gedaan? Wat moet ik me er nu bij voorstellen, heb er nl, echt een heel raar beeld bij ....????

Spannend, wie weet heb jij al snel je kleintje in je armen!

Wel leuk om met het kaartje bezig te zijn. Dat zijn de leuke dingen om te doen hahaha.

Effe volhouden meid, vanaf woensdag heb ik verlof, dan kom ik je wel lastig vallen op het forum hahah.

Nou doeiiiiiiiiiiii
Kaboink, weet niet of je af en toe meeleest, maar hoe is het? Wat ontzettend fijn dat je zoontje het zo goed doet.

Wat goed als je je laat ondersteunen door een maatsch werker in het ziekenhuis. Het is ook allemaal wel erg veel, net bevallen, gierende hormonen en dan in zo'n situatie terecht komen. Hopelijk kan hij/zij je helpen het een beetje op een rijtje te krijgen.

Kan me voorstellen hoor dat je druk maakt over huis etc, maar het lijkt me dat daar voorlopig nog geen sprake is van toch. Hopelijk kun je dat even loslaten en er komt tegen die tijd echt wel een oplossing.

STERKTE daar!!!

Die moxa is heel apart inderdaad. Je beweegt een soort wierookstokje langs je tenen. En omdat je er zelf niet meer bij kunt, moet iemand anders dat dus doen (zie je mijn broodnuchtere man al voor je??)

Vanochtend nog even bij de vlos geweest. Ze heeft even met de echo gekeken, waarop te zien was dat het kleintje in een onvolkomen stuit ligt, hij ligt een soort dubbelgevouwen met zijn hoofd tussen zijn benen, zo apart!!

Heb me goed laten voorlichten over de draaipoging en ik vind het het proberen waard onder voorwaarde dat alles vooraf enorm goed gescreend wordt (echo van meer dan half uur) en ik elk moment STOP kan roepen.

De vlos zei dat kleintje ideaal ligt voor een natuurlijke stuitbevalling, maar heb even heel duidelijk laten noteren dat er NO WAY is dat ik daar aan begin. Haha, soms moet een mens zich even duidelijk maken.
Jeetje Iemand wat ben jij druk!!! Ik word al moe als ik dat allemaal lees, laminaat, banken, honden, pffff......doe je een beetje rustig? Ik was ook een tijdje overactief maar dat was in maand 5 of zo....haha.

Leuk die therapieen, hier in Grl zijn ze daar echt veel te nuchter voor.

Wij gaan vrijdag voor de laatste keer naar de gyn. Afgelopen vrijdag nog geweest. Ik wou expres nog een keer omdat bij mn vorige kind mn placenta ineens verouderd was en we daarom bijna het kindje waren verloren. 21 januari ga ik bevallen, dat is al bekend. De 22e 's avonds komt mn zus voor een dikke week: heerlijk want hier kennen ze helemaal geen kraamzorg. Kan ze zich mooi met mn peuter bezig houden.

Ik ben ondertussen nog flink aan het werk: zittend natuurlijk wel maar dat maakt niet uit. Wil eigenlijk nog een lekkere draagzak en een wipstoeltje.....die wipstoel is wel handig voor als ik weer aan het werk ben: kan ze er mooi naast zitten. En die draagzak voor als we gaan wandelen natuurlijk: mn peuter zit dan nog pontificaal in de kinderwagen, die is nog te klein om er naast te lopen.

Ik ga weer verder met mn vissoep. Ik heb mn peuter in de kinderstoel gezet: meestal slaapt ze dan vanzelf in maar vandaag zie ik de bui al hangen ;)

Groetjes allemaal!
Ik heb bij mijn oudste ook van die Moxa therapie gebruikt. Helaas is er niets gebeurd. Ik vond het wel een gedoe. Je moet hem een kwartier bij iedere teen houden. Mijn man viel telkens in slaap en dan had ik zo'n gloeiende sigaar tegen mijn teen. Het zou de baby moeten stimuleren om om te draaien. Als je het bij een andere plek houdt (weet even niet welke), zou het de bevalling kunnen opwekken. Ik ben er, eerlijk gezegd, deze keer niet aan begonnen.

Marijo, jeetje wat gaat het snel, volgende week heb je al een baby in je armen.

Iemand, fijn dat de vloer er zo goed als in ligt. Probeer wel de plinten af te maken anders gebeurd het nooit meer. Bij ons op de bovenverdieping moet na 2 jaar, de helft van de plinten nog steeds.

Kessie, succes met draaien. Bij mijn oudste wilde de gyn het niet eens proberen omdat hij zo vast lag. Nu mag het niet meer na mijn KS.

Mebi, lekker bijna verlof.

We zijn gisteren even wezen schaatsen in Ankeveen. Nou ja, alleen zoon 2 had schaatsjes aan. Zoon 1 wilde niet. Maar met slee over het ijs lopen is ook leuk. Je krijgt wel even het schaatsgevoel. Ik viel smiddags meteen op de bank in slaap.

Ik ga maar eens op zoek naar huishoudelijke hulp. Ik merk dat ik het niet meer bij kan houden en manlief is ook nooit thuis. Ik heb gezegd dat ik nu verlof heb, maar ja dat kan als huisvrouw natuurlijk niet....
We hebben inderdaad veel hobbies, of liever interesses

Zijn allebei fanatiek in dingen tot op het bot uitzoeken en je ergens helemaal in verdiepen, maar om eerlijk te zijn heb ik daar naast mijn werk nu al bijna geen tijd voor. Heel veel materiaal en gereedschap dat we nu hebben opgeruimd naar zolder zal ik uiteindelijk dus ook niet missen, maar het was altijd zo prettig om alles beneden onder handbereik te hebben voor ALS ik er iets mee wilde doen.

We zijn allebei redelijk handig en het is gewoon soms kicken is om zelf iets moois of bijzonders te maken, zeker als je daar ook NET het goede gereedschap of het geschikte materiaal voor bewaard hebt. Maar dat hebben we ook met koken en mijn man ook nog met zijn volkstuin, dus het sloeg nergens op dat we dat allemaal probeerden in de lucht te houden. We zaten vooral altijd in een vol huis met mooie materialen en goede voornemens

De komende twee jaar wordt het toch alleen maar luiers wassen, buiten spelen (wandelen) met honden en uk, hopelijk lekker koken en tuinieren en verder hard werken en moe zijn.

Ik bewaar een paar dingetjes om met de hand nog wat te naaien/te repareren, want 'savonds een beetje prutsen is altijd wel leuk. Maar ik moet oppassen want voor ik het weet loopt het weer uit de hand en wil ik een hele lijn knuffelbeesten gaan ontwerpen ofzo en dan begin ik weer een groot project dat nooit af komt

Moax klinkt wel vaag inderdaad: ben een tijd geleden een paar keer naar acupuctuur geweest toen ik leverklachten had, maar uiteindelijk lukte het me al niet om daar echt in te geloven, en dat heb je wel een beetje nodig om tenminste nog een goed placebo-effect te krijgen. Hopen dat met de hand draaien wel resultaat oplevert...
Marij0, dat gaat echt al opschieten. WAt fijn dat je zus komt!!

Mebi, lekker hoor bijna verlof!!

Jammie, doe je voorzichtig op het ijs???

Iemand, jullie gaan het de komende jaren lekker druk krijgen. Het fijne van een kind hebben is dat je vaak MOET onthaasten.

VOor het draaien krijg ik een uitgebreide echo om te kijken of het verantwoord is. Is er te weinig vruchtwater, is het kind te groot, etc, dan beginnen ze er niet aan. Ik vind het echt enorm spannend. ZIt me ineens te bedenken dat ik helemaal geen premature kleertjes heb en voor mezelf geen fatsoenlijke pyama's... Dus als de bevalling op gang komt woensdag, lig ik daar.... GElukkig heb ik een paar modebewuste zusjes.

kus voor iedereen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven