Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Nog een hurray, adres aangevraagd en de kaart gaat naar Taiwan. Zeer weinig in het profiel staan helaas. Ze gaan nu op de post.
De mijne zijn ook geschreven, eentje naar NY official en eentje naar Moskou, tag :-)
*komt even snel binnenvallen*

Hoe gaat het met iedereen? Ik ben hier al zooooo lang niet meer geweest... dat ik echt even 'hoi' moest gaan zeggen!

Ik heb een stille postcrossing periode gehad, met name omdat er mensen van een bepaald topic zaten te zeuren dat ik voor een RR niks opgestuurd zou hebben. Dat heeft de pret een beetje bedorven.

Vandaag heb ik wel 9 (!!) adresse aangevraagd om het postcrossen zo af en toe weer op te pakken. De kaartjes mogen naar:

Duitsland, Engeland, Frankrijk, Finland, Polen, China, Nederland, Rusland, Amerika

Lekker divers dus !

Nou ik zal hier vast af en toe weer komen binnenvallen!

Liefs
Hey Sweetcandy,

Leuk dat je ook weer kaartjes gaat sturen nu.

Waar in Nederland mag jou kaartje naartoe?
Leuk dat je weer wat post Sweetcandy. Stomme reacties zeg, net alsof je expres de boel gaat verpesten bij zoiets..

Had hij of zij ook een Chinees adres erbij staan, of alleen een 'Engels'?
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Leuk Sweetcandy dat je weer meedoet. Jammer als bij een RR iets fout gaat zonder dat het jouw schuld is.

Met deze kaarten gaat het zeker goedkomen.
Ja Sweetcandy, jammer dat het vervelend is gelopen met een Round R. Maar goed dat je weer met off bent begonnen. En 9 tegelijk!
Wel leuk trouwens dat ik een kaart naar brazilie mag sturen, nu ik net de postzegels van nederland brazilie heb gekocht
@ Janna, er stond een engels adres op.... dus hopelijk komt het gewoon goed aan. Volgens mij heb ik richting China nog nooit problemen daarmee gehad.

Mijn kaart binnen NL mag trouwens naar Amersfoort, een man...

De meesten hadden geen specifieke wensen (althans niet waar ik aan kon voldoen met mijn kaartencollectie), dus veel view-cards geschreven vandaag.
quote:Ligaa schreef op 10 januari 2010 @ 16:00:

Wel leuk trouwens dat ik een kaart naar brazilie mag sturen, nu ik net de postzegels van nederland brazilie heb gekocht Waar koop je die dan?
bij de collectclub van tnt

link
Ik heb nog heel veel van die combinatiezegels liggen van postzegelsmetkorting(.nl) Meestal weet ik niet precies hoeveel ik erop moet plakken, en dus doe ik er 2 of 3 op..... doe er al heeeeeeeeel lang mee in ieder geval en nooit 'gedoe' mee gehad hahah!
Zo, daar zitten mooie bij zeg. Bedankt voor de link.
quote:sweetcandy schreef op 10 januari 2010 @ 18:35:

Ik heb nog heel veel van die combinatiezegels liggen van postzegelsmetkorting(.nl) Meestal weet ik niet precies hoeveel ik erop moet plakken, en dus doe ik er 2 of 3 op..... doe er al heeeeeeeeel lang mee in ieder geval en nooit 'gedoe' mee gehad hahah!Meestal 2 van de laagste waarde en 1 van de hogere waarde plus priority uiteraard.
dan zit mijn kaartje al volgeplakt als ik dat doe.... hahaha!
ja, dat heb ik dan ook altijd dat het meerendeel vol zit. Tja, als ze om mooie zegels vragen moeten ze niet mauwen.
Hallo,

Ik las vandaag bladzijde 1 van dat topic en ben helemaal enthousiast geworden. Heb me net geregistreerd, mijn eerste adres gekregen en ga straks een kaartje schrijven en daarna de 197 pagina's van dit topic doorlezen :P Ik heb alvast wat vraagjes, die zullen vast wel beantwoord worden in al die pagina's maar als jullie me alvast de antwoorden kunnen geven...

- Hoe zit het met de privacy? Wat als een 'freak' jouw adres krijgt en op een dag aanbelt...?

-Wat zijn hurrays?

-Als je een kaartje terugkrijgt en je moet die registreren, moet je dan een bedankje sturen (via de site)? Kun je dan het adres en naam en profiel zien van de 'zender'?

-Je moet dus niet je eigen naam en adres vermelden op een ansichtkaart?

-Moet het zonder of met envelop verstuurd worden? Een brief is dus niet de bedoeling?

Hoe leuk! Ik ben helemaal 'gegrepen' hierdoor!
quote:Ligaa schreef op 10 januari 2010 @ 18:24:

bij de collectclub van tnt

link

Ik heb ook even gekeken maar die postzegels haal ik gewoon bij het postkantoor. Ik vraag altijd of ze geen andere postzegels hebben dan de gewone zegels en dan krijg ik die muziekzegels of een van de Braziliëzegels. Of die Europazegels met een gouden gloed.

Ik had vandaag trouwens een Hurray uit Nederland en ze had mijn kaart gelijk bij haar fav's gezet!

Gelijk een nieuwe kaart aangevraagd en die mag naar Finland. Ik zou bijna zeggen uiteraard!
quote:Zazana1985 schreef op 10 januari 2010 @ 19:46:

- Hoe zit het met de privacy? Wat als een 'freak' jouw adres krijgt en op een dag aanbelt...?

Alleen de mensen die jou een kaart sturen krijgen je adres. Het lijkt me niet aannemelijk dat je hierdoor gestalkt wordt. Lijkt je dit zelf aannemelijk? Het is voor een hobby van postkaarten en het is geen datingsite.

-Wat zijn hurrays?

Als een kaartje die jij hebt gestuurd is aangekomen en geregistreerd krijg je een email met het onderwerp: hurray your postcard has arrived! Als we het hier over hurray hebben bedoelen we dus dat er kaartjes van ons zijn geregistreerd. -Als je een kaartje terugkrijgt en je moet die registreren, moet je dan een bedankje sturen (via de site)? Kun je dan het adres en naam en profiel zien van de 'zender'?

-Je moet dus niet je eigen naam en adres vermelden op een ansichtkaart?

Dat hoeft niet en doe ik ook niet. Ik zet mijn naam er natuurlijk wel op, onder mijn verhaal dat ik op de kaart zet. Sommige mensen zetten hun adres er wel op, zodat ze de kaart terug krijgen als het adres niet klopt, of omdat ze dan bedankkaarten kunnen ontvangen als de ontvanger die wil versturen. -Moet het zonder of met envelop verstuurd worden? Een brief is dus niet de bedoeling?

Mijns inziens gaat het over ansichtkaarten/postkaarten. Enkele kaarten en dus zonder envelop.

Hoe leuk! Ik ben helemaal 'gegrepen' hierdoor!

Leuke van de tnt collectclub is dat je ook postzegels van eerdere jaargangen kan bestellen, zoals deze kabouters uit 2008, met pinkeltje en paulus.
Die zijn wel heel erg leuk !! Wellicht ga ik binnenkort eens van de website bestellen.... voorlopig heb ik nog genoeg zegels in huis
Zazana, mocht je een vervelende ervaring krijgen dan kun je dat gewoon melden met een mailtje. Maar het is nog nooit (zeg nooit nooit) voorgekomen dat er iemand aan de deur stond bij de andere persoon.

En ga je het doen, have fun en geduld!

Ligaa, leuke zegels zijn dat. Maar ik heb er ook nog genoeg in huis.
quote:Zazana1985 schreef op 10 januari 2010 @ 19:46:

-Als je een kaartje terugkrijgt en je moet die registreren, moet je dan een bedankje sturen (via de site)? Kun je dan het adres en naam en profiel zien van de 'zender'?

Ik had deze vraag over het hoofd gezien. Als je de kaart registreert is er onder het ID nummer ruimte voor een bericht aan de verzender. Hier kun je een bedankje neerzetten en een reactie geven op de kaart/tekst. Je krijgt het adres van de afzender niet te zien.

Leuke postzegels kwamen er voorbij zeg. *als jullie mij trekken vooral zulke zegels op de kaart plakken*

Zazana: welkom bij deze gezellige verslaving.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik zal er aan denken Snjokorn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven