minnaar deel 6

18-12-2009 14:03 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben echt alleen voor de seks zonder er verliefd op te worden?

Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo`n man, je hechten.

Zeker als je hem superaantrekkelijk vindt en verder klikt het ook goed.

--------------------------------------------------------------------------------

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen, maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze Vind jij een SV ook zo vervelend?

-----------------------------------------------------------------------------
*kruipt onder haar steen vandaan*

Eens met Stew dat er in een goede en gelukkige relatie geen plaats is voor een sv (of minnaar)

Vwb gevoelens voor sv/minnaar. Bij mij moet er een klik zijn. Dat is me inmiddels wel duidelijk geworden. Verwachte van minnaar (single) geen absolute trouw maar verwachte wel dat ik zijn nr. 1 zou blijven. Gezien de afstand met de ander kon ik het daar absoluut nooit van winnen. Reden voor mij om er mee te stoppen. Alhoewel ik hem de laatste dagen giga mis (niet alleen om de sex) en het liefst wil bellen. Dus ja, was verliefd geworden op minnaar.

*kruipt weer terug onder haar steen*
@stew, stel je nu dat mensen die kiezen voor een open relatie e/o toestemming geven voor een sv geen gelukkige relatie hebben ?

Ik denk dat je niet kunt verwachten dat een relatie je altijd 100% geeft van wat je zoekt, of dat nou op seksueel gebied is of niet. Ik geloof niet meer in lichamelijke monogamie.
@stew: Is het niet een utopie dat je echt alles wat je hartje begeert uit een relatie kunt halen? Niet iedereen is hetzelfde, heeft dezelfde wensen. Mijn nr. 1 en ik delen heel veel met elkaar, maken elkaar gelukkig, zouden niet zonder elkaar willen. En toch hebben we ook voldoende punten waarop we van elkaar verschillen. Hij houdt van voetbal, ik absoluut niet(om maar even iets te noemen ). Hij is tevreden met het sexleven wat hij heeft en ik wat minder. Daar communiceren we over, proberen we elkaars gedachtegang te volgen en in mee te gaan. Maar dat lukt tot op een bepaald punt dus. En ja, misschien ben ik wel zo'n egoístisch persoon die dan graag alles wil: én een goed huwelijk met stabiel gezin maar ook: én zo heel af en toe een spetterende sexsessie waarvan ik wekenlang van glimlach en me vrouw van de wereld voel. Maar dat heeft meer met mij als persoon te maken dan met mijn relatie denk ik. (al zou ik natuurlijk het liefst met een glimlach van hier tot tokio lopen van een spetterende sexsessie met mijn nr.1, maar de ervaring van de afgelopen 15 jaar leert nu toch wel dat het niet verder komt dan af en toe een behoorlijke glimlach).
@ Bloem, als je allebei kiest voor een open relatie geloof ik absoluut in een gelukkige relatie. Maar dan moet je er wel samen, tegelijkertijd naar toe groeien.

Ik denk ook niet dat je 100% zal vinden in een relatie, maar daar moet je ook niet naar op zoek gaan. Dat zou te veeleisend zijn. Maar persoonlijk denk ik dat ik wel monogaam ben.

CL, blijf jij alsjeblieft onder die steen vandaan!
Feitelijk vraag ik mij ook wel af of de mens van oorsprong wel een monogaam wezen is!
Good girls are bad girls that never get caught!!!!!
@cabrio: blijf niet te lang onder je steen
@ Lookolook, het verschil van de hobby voetbal en, om het maar even plat te zeggen, de hobby buiten de deur neuken vind ik wel een enorm verschil. Zoiets moet je binnen een gelukkige relatie wel kunnen delen.Ik kan ook niet echt benoemen wat ik 'mis' in mijn relatie, misschien wil ik wel teveel. Eigenlijk wil ik gewoon alles uit het leven halen wat er te halen valt.
@Bloem.

Zo zie je maar weer, we zijn allemaal anders en leven in andere situaties. In mijn belevingswereld is er geen plek voor een sv als alles helemaal jovel is met nr.1.

Maar als jij zegt dat je dit helemaal relaxt geregeld hebt naast nr.1, prima toch? Het lijkt me erg moeilijk omdat je het gevoelsmatig moet rijmen. (ik zou dat geloof ik niet kunnen)

Mijn gevoel was bij nr.1 eigenlijk langzamerhand verdwenen, heb me na de seks met sv geen seconde schuldig gevoeld terwijl ik zeker weet dat ik me erg rot had gevoeld als ik met nr. 1 nog een heerlijke relatie had. Begrijp me niet verkeerd, ik veroordeel niets hoor, ik heb begrijp het wel maar het lijkt me verdomd lastig.

Btw, de dertigerscrisis zoals ze het nu noemen? Ik zit er middenin hoor! haha, ach, het is maar een term maar wat men beschrijft bij deze crisis is wel op mij van toepassing. Idd het -is dit het nou- gevoel, heel jong een relatie begonnen, ik ben toch nog jong en niet al ingekakt, blablabla. Yep, i'm there.
quote:stewardess schreef op 10 januari 2010 @ 21:07:

@ Lookolook, het verschil van de hobby voetbal en, om het maar even plat te zeggen, de hobby buiten de deur neuken vind ik wel een enorm verschil. Zoiets moet je binnen een gelukkige relatie wel kunnen delen.Ik kan ook niet echt benoemen wat ik 'mis' in mijn relatie, misschien wil ik wel teveel. Eigenlijk wil ik gewoon alles uit het leven halen wat er te halen valt.Dat laatste, helemaal mee eens! Moet je dan maar genoegen nemen met...? Not.
@ justl, een in mijn ogen zinloze vraag. Maakt het wat uit, of past dat gewoon in je straatje als een wetenschappelijk onderzoek uitwijst dat de homo sapiens van oorsprong niet monogaam is?
@stew: daarom had ik er ook achter gezet: om maar iets te noemen. Ik had er denk ik nog even een knipoog achter moeten zetten. Want ik ben het met je eens dat je het zou moeten delen. Maar ja, als de een er wel voor open staat en de ander niet, dan valt er niet veel te delen.

Maar wie weet, ooit, ik blijf er over praten met nr.1. Kon alleen het geduld niet meer opbrengen om te wachten op iets wat misschien niet komen gaat. En tja, dat maakt mij dan misschien wel egoistisch, maar ik ben ook maar een mens..

Anyway, dit is mijn standpunt.
@maffemuts: Ik sluit me volledig bij je aan. Ik ben "erin gerold" (lees op zoek gegaan) door de uit elkaar gegroeide ideeën over de invulling van onze relatie.

En dat brengt me op de "crisis". De naam is inderdaad niet van belang en niet aan leeftijd gebonden, meer aan duur van de relatie misschien. Op een bepaald moment kom je tot de conclusie dat alles wel erg vanzelfsprekend en routineus is geworden. In mijn situatie bleek geen gesprek mogelijk over wederzijdse verlangens en hoe deze tot elkaar te brengen. Dat is uiteindelijk de kern van elke crisis: het willen verzetten van de bakens waarbij ieder daar een ander idee over heeft zonder dat dit tot overeenstemming leidt. Je kunt dan je kop in het zand steken of besluiten dat je elkaar daar vrij in laat. Het netto resultaat is hetzelfde.
@Haddock ach, ik lees veel, ook in die richting en uit bepaalde onderzoeken blijkt dat het monogaam zijn in de westerse wereld vooral opgelegd is geworden door de kerken, zo konden ze de mensen gemakkelijker in het gareel houden.

Ik denk dat daar een kern van waarheid in zit en niet alleen omdat dat nu toevallig in mijn straatje zou passen. Er zijn diverse dingen waarvan ik denk dat het de waarheid is en die mij totaal niet bevallen

Maar ja, zo heeft ieder zijn eigen overtuiging en dat respecteer ik ook.
@ lookolook: en dat geduld en hopen of het komen gaat...Ik herken het erg. Na 20 jaar ben ik bang dat het niet meer gaat komen.
Ik ben denk ik in principe ook wel monogaam, al twijfel ik of dat nog steeds zo is. Bij de juiste persoon wel, maar nu denk ik dat ik dat niet vol zal houden. Bij een eventueel nieuwe relatie zou ik dat in principe wel bespreekbaar willen hebben. Weet dan ook weer niet zeker of een open relatie wat voor mij is. Dan moet je wel een hele sterke band hebben, wel heel goed weten wat je aan elkaar hebt.

Intussen klinkt Bloem haar verhaal me het 'best' in de oren, maar voor je zover bent heb je ook een hele goede band nodig. In een beginnende relatie is het ook geen issue, maakt niet uit of je 26 of 46 bent. Maar bij mij zou uiteindelijk ook wel weer een verlangen komen. Ook ik heb het gevoel dat ik alles uit het leven wil halen wat er in zit.
quote:DrPhil schreef op 10 januari 2010 @ 21:23:

@ lookolook: en dat geduld en hopen of het komen gaat...Ik herken het erg. Na 20 jaar ben ik bang dat het niet meer gaat komen.Daar ben ik ook wel een beetje bang voor. Maar zolang we er over kunnen praten, blijf ik hoop houden.. Zo af en toe geeft hij me hoop dat hij er wat vrijer tegenover staat en op andere momenten gooit hij de deur weer dicht. Ik blijf in ieder geval wel in gesprek.
Het leven is een feest, je moet alleen wel zelf de slingers ophangen

Dus geniet ervan!
@Haddock, ik ben tot vorig jaar altijd monogaam geweest en had daar hele starre denkbeelden over, door bepaalde omstandigheden (kan ik hier niet omschrijven ivm herkenning) heb ik mijn denkbeelden en levenswijze geheel moeten herzien en op dat moment kwam mijn toenmalige sv in beeld.
@Dr.Phil. (ik moet altijd erg lachen als ik je verhaaltje lees en af en toe naar links loens naar je foto...;-)

Inderdaad, daar gaat deze 'crisis' over, in mijn geval ben ik er dus wel uitgestapt en ben sinds kort alleen. De zwaarste beslissing ooit maar ik voel me er eigenlijk heel goed bij. Ik wilde niet genoegen nemen met een soort leugen. Nu moet ik weer helemaal opnieuw beginnen als het ware en dat is heerlijk.

Als SV nu ook weer es even aktief zou worden...
@ Haddock, ik denk dat je zoiets in het begin van je relatie best wel bespreekbaar kunt maken. Ik denk dat dat wel weer het voordeel is van wat ouder en ervaren zijn. Toen ik jong was, was dat onbespreekbaar. Ik zou dat nu heel anders aanpakken.

Als je een goede relatie hebt, hang je die slingers samen op.Tenminste, dat is iets wat ik zou willen.

@Lookolook, ik vind het hartstikke goed dat je in gesprek blijft. Het is veel makkelijker om die gesprekken niet te voeren, dus petje af.
quote:haddock schreef op 10 januari 2010 @ 21:14:

@ justl, een in mijn ogen zinloze vraag. Maakt het wat uit, of past dat gewoon in je straatje als een wetenschappelijk onderzoek uitwijst dat de homo sapiens van oorsprong niet monogaam is?Ik vind het juist een heel zinnige vraag. Als de menselijke soort niet monogaam is, waarom maken we er dan een big deal van? De menselijke soort heeft ook geen vleugels. Dan kunnen we wel vinden dat we eigenlijk zouden moeten vliegen, maar dat kunnen we nu eenmaal niet. De vraag van justl is juist zo'n beetje de meest zinnige vraag die je over dit onderwerp kunt stellen.
Ik ben maar bijgelezen tot Bkstr's date.. maar wilde toch even zeggen: Good for you!

Over de diepzinnigere postings daarna: kom ik later op terug, ga nu even naast mn vent op de bank kruipen want ben nog steeds niet beter..
@ stew, kun jij mijn gedachten lezen of zo?! Ik wilde eigenlijk niet op een in deze context nietszeggende tegeltjeswijsheid in gaan maar dacht ook 'dat ik een goede tango zie als die slingers samen ophangen, iedere dag opnieuw'.

Ik zou zoiets nu in het begin ook bespreekbaar maken, duidelijkheid en vooral eerlijkheid. Als je het nu al van jezelf weet dan heeft een nieuwe partner het recht om dat te weten. Anders begin je al scheef. En dat had ik idd 10 jaar geleden ook niet gedaan.
Ik vind het ook een onzinnige vraag, MDR. Het gaat erom of je daar in je relatie afspraken over hebt gemaakt, that's the big deal. Als je een open relatie hebt is het helemaal geen big deal. Lekker makkelijk zeg, heb je je ook wel eens afgevraagd of de mens van nature corrupt is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven