minnaar deel 6

18-12-2009 14:03 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben echt alleen voor de seks zonder er verliefd op te worden?

Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo`n man, je hechten.

Zeker als je hem superaantrekkelijk vindt en verder klikt het ook goed.

--------------------------------------------------------------------------------

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen, maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze Vind jij een SV ook zo vervelend?

-----------------------------------------------------------------------------
De reden dat wel al of niet monogaam zijn (of seks uberhaupt zin in seks hebben) is natuurlijk direct terug te leiden op het wetenschappelijke feit dat we op aarde zijn om ons voort te planten. Daar komt de neiging tot seks vandaan. En waarom vinden we dat we monogaam moeten zijn? Omdat onze kinderen zo hulpeloos zijn dat er een vader en moeder nodig zijn om het groot te brengen itt veel andere diersoorten. En waarom toch vreemdgaan? Ook dat is verklaarbaar: Voor mannen is het evolutionair van belang om zo veel mogelijk kinderen te krijgen. Voor vrouwen is de kwaliteit van belang omdat het aantal kinderen dat ze kunnen krijgen beperkt is. Mannen gaan dus vreemd om extra kinderen te krijgen. Vrouwen om beter zaad te halen bij een partner die beter is dan hun eigen partner. Natuurlijk zijn dit geen bewuste keuzes, maar de drang is wel het gevolg van de evolutie die we als soort hebben doorgemaakt. Natuurlijk moet je je leven ook niet laten leiden door pure driften, maar ontkennen dat ze er zijn en begrijpen waar ze vandaan komen kan ook geen kwaad.
Haha, MDR, ik vind jou toch wel een beetje de Berlusconi van dit topic hoor!
quote:stewardess schreef op 10 januari 2010 @ 21:55:

Ik vind het ook een onzinnige vraag, MDR. Het gaat erom of je daar in je relatie afspraken over hebt gemaakt, that's the big deal. Als je een open relatie hebt is het helemaal geen big deal. Lekker makkelijk zeg, heb je je ook wel eens afgevraagd of de mens van nature corrupt is?Ja hoor, heb ik me wel eens afgevraagd en is een interessante vraag. Eigenlijk is het een interessanter vraag waarom veel mensen niet corrupt zijn. Die is veel lastiger te beantwoorden.
Berlosconi! Hmmm, ik word gelukkig niet snel boos, maar dan doet wel pijn hoor. Met Berlosconi voel ik geen enkele verwantschap.
@ mdr, mij persoonlijk maakt het geen zak uit of de mens van origine monogaam is. Het gaat mij erom hoe ik het voel en wat het met mijn relatie doet. Ik heb er zeker ook een big deal van gemaakt. Dat het dat nu niet meer is komt omdat ik eerlijk naar mezelf toe ben geworden, me af heb gevraagd wat het met mij doet. Mijn relatie is voorbij, en niet vanwege sv, dat is nooit uitgekomen. Maar ik weet wat mijn geweten met me deed. Daar wil ik vanaf, en daar zal ik dus zelf iets mee moeten doen, in een volgende relatie. Alsof die 'meest zinnige vraag' daar wat aan veranderd.

Op die vleugels en dat vliegen ga ik verder maar niet in.
Berlusconi weet ook altijd zijn straatje schoon te vegen door de wetten weer te veranderen. MDR, het gaat er toch om of je de 'wetten' van je eigen relatie naleeft?
Dat moet jij weten, maar of het jou persoonlijk geen zak uitmaakt, wil nog niet zeggen dat de vraag die justl oproept een onzinnige vraag is. Natuurlijk is het zinnig om je af te vragen waarom we gedrag dat veel mensen heel veel vertonen zo onwenselijk vinden. En als je de stelling verdedigt dat de relatie van andere mensen in principe niet deugt vanwege dat gedrag zal je toch met wat beters moeten komen met "Het gaat mij erom hoe ik het voel" en als justl iets oppert dat als onzinnig af te doen.
quote:stewardess schreef op 10 januari 2010 @ 22:04:

Berlusconi weet ook altijd zijn straatje schoon te vegen door de wetten weer te veranderen. MDR, het gaat er toch om of je de 'wetten' van je eigen relatie naleeft?Das waar, maar het interessante van de opmerking van justl is nu juist dat ze zich afvraagt waar die wetten nu eigenlijk vandaan komen. Waarom is het erg. Waarom vinden we het erg. We vinden het ook niet erg dat we niet kunnen vliegen en terecht: we hebben geen vleugels. We vinden het wel erg dat we niet monogaam zijn en dat is eigenlijk raar, want we zijn het gewoon niet.
@ MRD,als je zelf ontrouw bent en je zoiets afvraagt komt het bij mij ook wel over als je eigen straatje schoonvegen. En ik denk zeker niet dat je over 'we' kunt spreken omdat ik zeker weet dat de helft van de mensen wel monogaam zijn.Als je een relatie aangaat, op welke manier dan ook, worden er afspraken gemaakt. Dan heb je een verantwoordelijkheid in die relatie. Als jij geld van je baas steelt hoef jij ook niet met een zg 'diepzinnige' vraag aan te komen of de mens van nature corrupt is.
@ MDR, ik verdedig de stelling dat 'andermans relatie niet deugt vanwege dat gedrag' absoluut niet, al vind ik wel dat er iets aan je relatie schort als je een sv hebt. Daar hebben we een tijdje terug al uitvoerig over gepost (wat niet wegneemt om het er nog eens over te hebben, alleen ik even niet).

Oké, ik gebruik 'mij persoonlijk' omdat ik het zo ervaar en het mijn mening is. Ik heb deze discussie meerdere keren gevoerd, inclusief voortplantingstheorie, dat was met vrienden die vreemd gingen. Het paste ook in hun straatje. Je hoeft je vreemdgaan tegenover mij niet te verdedigen (in algemene zin, niet alleen jij MDR ), het gaat om 'jij en je partner/relatie' en de gevoelens daarbij. Als dat voor iedereen op orde is mag het vrouwtje op zoek naar het beste zaad.
Ik interpreteerde de opmerking van justl niet zozeer als een verdediging, maar gewoon als een interessante opmerking in dit kader. In ieder geval geldt voor mij persoonlijk niet dat ik me daarmee wil verdedigen. Dat zou ook niet kunnen, want als je dat pad opgaat kom je uiteindelijk tot de conclusie dat niemand ergens iets aan kan doen en niemand ergens verantwoordelijk voor is. Mijn stelling in deze is dat ja, de reden dat ik vreemd ging was natuurlijk uiteindelijk mijn seksuele drang als mens, net zoals dat uiteindelijk de reden is om uberhaupt seks te hebben. Maar dat ontslaat me niet van mijn verantwoordelijkheid in mijn relatie.

Maar de stelling van justl vind ik wel een interessante en eerlijk gezegd werd ik een beetje geprikkeld door de manier waar ze direct werd afgeserveerd, iets wat me recent wel vaker is opgevallen. Dat vind ik niet terecht.
Bijna onmogelijk om bij te lezen na een paar dagen afwezigheid

Ik val in een stevige discussie binnen. Ook ik was altijd van mening dat een mens niet gemaakt is om monogaam te zijn.

Dat ik af en toe een sv had puur voor de spanning en om eens uit de sleur te zijn. Alleen seks, lust en verder geen gedoe.

Ik heb getracht dit met nr 1 te bespreken, maar verder als een halfslachtig gedoogbeleid zijn we nooit gekomen.

Verder had ik een prima relatie dacht ik zelf...

Nu, een aantal jaren verder zie ik het helemaal anders.

Alleen in een 100% open relatie heeft dit kans van slagen.

Ik denk toch dat je wat mist in je relatie als je elke keer het risico neemt om stiekem vreemd te gaan.

Voor een paar uurtjes seks met een ander je partner moedwillig bedriegt en naderhand moet voorliegen.

Elkaar nooit meer recht in de ogen kunnen kijken.

Op een verjaardag tijdens een discussie over vreemdgaan een beetje ongemakkelijk gaat zitten schuiven op je stoel.

Maar ohhh wat hebben we een perfecte relatie.

Ik geloof er niet meer in.
Als je een discussie wilt voeren moet je je niet 'af laten serveren', vind ik. Dus alleen daarom schiet jij in de verdediging? Ieder heeft zijn eigen mening mag ik hopen. En dat vreemdgaan niet geaccepteerd wordt mag toch wel duidelijk zijn. Of voelen de meeste mensen zich hier er wel goed bij om thuis te liegen?
@ MDR, ik serveer die stelling af, net als die slingers. Had jij die gepost Dan had ik er net zo op gereageerd.

En goed om te lezen dat 'het' je niet van de verantwoordelijkheden in je relatie ontslaat. Ik heb gezien dat mensen lukraak achter 'stellingen die in hun straatje passen' gaan staan, zonder naar zichzelf te kunnen kijken. Daar kan ik slecht tegen.
Helemaal met je eens, Marjo! Hoe is het met je?
Ben ik ook weer.

@CL, niet terug onder die steen blijven hoor, ligt vast niet lekker!

@Bkstr, good for you!!

Ben blij voor je, hoop dat je met je gevoelens ook uit de weg kunt

Verder maar heel vluchtig bijgelezen, was zoveel.

In mijn vorige (lange) relatie was ik absoluut niet monogaam, maar ook niet gelukkig, daar kwam ik later pas achter. Ik geloof niet dat het één met het ander te maken had trouwens, in mijn geval toen.

Een open relatie of iets in die geest was onbespreekbaar. En ik bleek gewoon niet te (willen) deugen. Gelukkig heeft hij er nooit iets van gemerkt, dat zou ik heel erg gevonden hebben.

Nu met date heb ik het expres van te voren bespreekbaar gemaakt, niet omdat ik nu naast hem iemand anders zou willen maar wel omdat ik weet hoe het kan lopen. Wanneer begin je over een open relatie?

Ik dacht, op het moment dat je serieus met elkaar begint te worden. Ik denk dat ik dat goed gedacht heb, en date gelukkig ook.

Verder gaat het hier wel, alleen niet veel bij te dragen over dit onderwerp momenteel. En word laatste tijd regelmatig overvallen door verschillende emoties. (niets met relatie met date te maken)

Vandaag zijn we de hele dag samen geweest, en heerlijk lief en romantisch (voorzichtig) seks gehad. (geneukt ja, haha) Heerlijk

Ook heel benieuwd hoe het met Marjo gaat trouwens!

En Stew, keep on shining

Engel, alweer en nog steeds, beterschap!
@ marjo, en je haakt meteen in! Ik hoef ook niet te vragen hoe het gaat denk ik...

take care, hang in there
Die slingers vind ik echt een dooddoener!

Die zijn hier 20 jaar geleden opgehangen, ik wilde al tijden nieuwe maar mijn man vond ze nog prima voldoen.

Nu heb ik een minnaar en die heeft de mooiste slingers hangen die ik ooit gezien heb
@ toy, wat jij schrijft over 'wanneer begin je over een open relatie' deel ik in de zin dat ik dat tzt ook zo van plan ben. Wel zo eerlijk toch.
Ik geloof dat ik een redelijk inzicht heb ik mijn zwakheden en dit is er een van. Ik moet wel bekennen dat ik er niet erg onder lijd. Ik heb nog nooit ongemakkelijk op een stoel zitten schuiven als het onderwerp ter sprake kwam. Ook vind ik het eerlijk gezegd niet heel vreselijk. Ja, het is tegen de (impliciete) afspraak, maar ik geloof niet dat er enige schade mee berokkend heb. Ik heb wel het risico op schade (in het geval van ontdekking) genomen en dat is inderdaad verwijtbaar. Het liegen op zich vind ik eerlijk gezegd niet zo vreselijk. Dat hoor je altijd: het vreemdgaan was nog niet zo erg maar het liegen wel. Daar geloof ik niets van. Als dat waar was zouden in heel veel relaties mensen zeggen: "schat, ik ga vreemd. Ik weet dat je het vervelend vind, maar ik heb er nu eenmaal zin in en ik wil er niet over liegen". Ik durf te wedden dat op dat moment de bedrogen partners opeens veel meer moeite zouden hebben met het vreemdgaan zelf dan met de leugen.

Eerlijkheid is de meest overschatte deugd denk ik en daarvan denk ik wel dat de mens (gelukkig!!) geneigd is om de waarheid geweld aan te doen. Liegen is de olie van de samenleving en zonders leugens zouden we elkaar binnen enkele dagen de hersens in slaan.

Persoonlijk geloof ik helemaal niet in een open relatie. De stelling dat je niet vreemd moet gaan vind ik zeer verdedigbaar. De stelling dat je moet streven naar een open relatie (als je behoefte hebt aan vreemd gaan) in de meeste gevallen niet. De jaren 70 hebben uitgewezen dat een open relatie voor de meeste mensen gruwelijk is. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar de meeste mensen hebben liever de illusie van een monogame relatie dan een open relatie. Dat blijkt wel uit het feit dat het veel mensen hier niet lukt om daar thuis afspraken over te maken. Mijn mening daarin is dat als je dan zo nodig vreemd moet gaan en je partner wil er niks van weten, dat je die partner niet op moet zadelen met jouw wens. Dan moet je het niet doen (de meeste edele oplossing) of het in het geheim doen. Het proberen te komen tot afspraken over een open relatie (tenzij je weet dat je partner daar ook voor voelt) is jouw probleem op het bordje van je partner leggen.
quote:haddock schreef op 10 januari 2010 @ 22:44:

@ toy, wat jij schrijft over 'wanneer begin je over een open relatie' deel ik in de zin dat ik dat tzt ook zo van plan ben. Wel zo eerlijk toch.Ja precies, dat vond ik ook. Ik weet alleen niet hoe we verder gegaan zouden zijn als hij er echt totaal afwijzend tegenover had gestaan. Er zijn momenten geweest dat ik wilde zeggen: 'Vergeet het maar, we doen het wel niet!' (wel niet, snap je hem?) Maar dat voelde niet eerlijk, hoe moeilijk de gesprekken ook waren, het heeft nou eenmaal tijd nodig. Je beslist en bespreekt het niet even tussendoor.
Ik heb een waanzinnig weekend achter de rug

Ik heb het halve weekend bij minnaar doorgebracht en het was heerlijk!

Gewoon om 20 uur lang bij elkaar te zijn, pffff ik heb er geen woorden voor.

Vrijdagavond naar een concert geweest, voor het eerst samen in het openbaar (op onze eerste ontmoeting na)

Zo apart; als een "normaal" stel samen uitgaan, van de muziek genieten en dicht tegen elkaar aan dansen.

Daarna naar zijn huis,heerlijke muziek, kaarsen en champagne. Die man legt mij zo in de watten

Gepraat, gelachen, heerlijke seks, in elkaar armen geslapen, samen wakker worden....Ik ben er lyrisch over

We zijn het er over eens dat we zonder elkaar niet meer gelukkig zijn en kunnen worden. Dat dit onomkeerbaar is.
@ MDR, dan mag jij je heel gelukkig prijzen dat er nooit tegen jou gelogen is. Dat ik heel zeker wist dat mijn man vreemd ging en hij alles ontkende. Mijn God, wat voelde ik mij toen debiel zeg. Als hij het toen eerlijk had gezegd was ik ook zeker kwaad geworden maar dat belogen worden is echt heel erg vreselijk. Ik denk echt dat jij dat heel erg onderschat.En natuurlijk ga jij thuis niet zeggen dat je buiten de deur gaat neuken, want dan komt er een vervelende discussie.
@ toy, ja ik snap 'm. En ik snap ook dat het heel spannend is om er over te beginnen. Want ja, wat als de ander er niets van moet hebben... Er is dan eigenlijk geen weg meer terug. Je kunt wel zeggen 'vergeet het, ik heb niets gezegd' maar ik weet zeker dat de ander het juist niet vergeet.
Marjo, ondanks alle 'ellende' die nog op je pad gaat komen, heb je in ieder geval de zekerheid van jullie liefde. Blijf daarin geloven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven