***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Ja echt, mijn vliezen zijn drie keer gezellig thuis gebroken terwijl ik nog geen weeen had. Ik had ook gewoon thuis mogen blijven als er niet steeds in het vruchtwater gepoept was door mijn kleine viespeukjes.

Stom dat de vk dat zegt over pijnbestrijding. Ze moet gewoon zeggen dat de keuze aan je zusje is en dat zij mag doen waar ze zich het beste bij voelt, al is het alleen maar om haar gerust te stellen. Vk's kunnen zo bazig zijn.
Ik weet trouwens ook niet of je aan draden ligt tijdens het inleiden hoor, maar zo klinkt het wel.
Poeh Laar, wat vervelend! Ik zou zelf misschien niet vandaag maar dan morgen keihard zeurend opbellen. 'Gister was wel OK maar nu wil en kan ik niet meer huilhuil enzo'.

Tja, het argument 'geen zeggenschap' is natuurlijk een beetje vreemd, want als er niets gebeurd moet je ook maar afwachten. Het grotere argument voor mij is dat toch allang duidelijk is dat in Nederland zwangeren TE LANG rondlopen na de uitgerekende datum, en dat dat voor de grotere babysterfte in Nederland zorgt! Dat is nog veel erger! En dus moet je iets doen. Micha's voorbeeld van ontlasting in het vruchtwater is precies waar het op neer komt! ACTIE LAAR!

Even dit posten.
Muis, dankjewel:-) Wat lief dat je gevraagd hebt! 200 woorden waren hier ook al de grens en daar gaat hij overheen. Fijn dat de combinatie van woordjes wel OK is! Dat helpt wel, mijngemoedsrust is al weer iets rustiger. Plus het feit dat hij vandaag wéér een zin zei: ('Pasta is lekker), ik ben weer wat rustiger!
R

0BBIE
Klopt Xaal, dat je de natuur zijn gang moet laten gaan en dat je geen zeggenschap hebt over wanneer de zwangerschap eindigt. Wel vind ik het bijna schunnig dat een verloskundige aan je vertelt hoe jij je voelt en of je pijnbestrijding nodig hebt of niet, zoals in het geval van mijn nog zwangere zusje. Het arme kind voelde zich na haar bezoek totaal niet serieus genomen en vroeg aan mij hoe het bij mij destijds ging. Mijn lieve gynaecoloog (daar is ie weer!) was heel makkelijk; "Spitsmuis, wil je eventueel pijnbestrijding?" Nou, graag! "Oké, dat staat genoteerd!" Dikke prima en hij vond dat het aan mij was om aan te geven hoe ik wilde baren (wat een woord).

In het geval van Laar (en Mich!) hoef je mijns inziens de natuur niet meer zijn gang te laten gaan gezien een paar olifantendrachten. Het is van de zotte dat je "rustig" 42 weken zwanger kunt zijn hier! Ik heb dat een tijd geleden aan een Amerikaanse vriendin van mij verteld en zij kon me alleen maar stomverbaasd aanstaren!
We hebben een R!

We hebben een O!

We hebben een B!

We hebben nog een B!

We hebben een I!

We hebben een E!

Wat spel je dan?

ROBBIE!
32 1 98 06/S
Xaloy, huh? Verklaar je nader!
Robbie kan typen :-)

Helemaal eens met dat de vk niet moet beslissen hoe het met jou gaat! Dat is inderdaad te zot voor woorden.
Laar; zodat je ged beslagen ten ijs komt:

Volgens Visser (Gynaecoloog en hoogleraar UMC Utrecht) moeten gynaecologen en verloskundigen geen afwachtende houding aannemen, maar juist agressiever ingrijpen. Hij pleit voor de methode waarbij de bevalling na 41 weken zwangerschap opgewekt wordt. De vrouw moet hier wel mee instemmen. Nu gebeurt dat pas na 42 weken. Visser vindt dat dit eerder moet gebeuren, omdat uit onderzoek blijkt dat het aantal baby’s dat in de baarmoeder sterft aan het einde van de zwangerschap oploopt. “Als iemand bij 41 weken niet bevallen is, en je wacht nog een week, dan sterven er per 1.000 bevallingen 1 tot 2 kinderen meer.”
Wat belachelijk van die verloskundige van je zus Muis! Geef haar deze link even. Dat is de folder die ik een paar weken terug van de vk heb gekregen. Ik denk trouwens ook dat als je ontspannen je bevalling in gaat je iets minder last van pijn hebt dan wanneer je daarvoor al gestresst bent over de mogelijke pijn. Alleen het idee dat je pijnebstrijding kunt krijgen moet dus al werken.

Dank je Xaloy. Ik heb die aflevering van Zembla destijds gezien (maar die vond ik wat eenzijdig) en daarna een interview van die gynaecoloog gezien (dat wel heel logisch klonk).

Overigens is mijn vk het daar wel mee eens, wat dat is de reden dat een vriendin zich met 41 weken heeft laten doorverwijzen. Maargoed, zij wilde inleiden en ik niet.

Ik heb besloten dat ik woensdag (41+1) nog een keer ga strippen en als dat niet werkt moet ze donderdag maar komen om mijn vliezen te breken ofzo.

Ik weet eigenlijk niet sinds wanneer Puk echte zinnen spreekt, maar het is echt niet sinds 8-10 maanden dat hij Pasta IS lekker zegt. Hij heeft heel lang pasta lekker gezegd geloof ik. Die gekke Robbie probeert je gewoon op de kast te krijgen
Thanks Laar! Ik heb de link net naar mijn zusje gemaild.
We hebben Puk trouwens een pop gegeven en hij heeft hem Sissi genoemd. Er zijn kinderen die het slechter getroffen hebben dan Sissi: zij wordt liefdevol op schoot genomen, krijg flesjes (met hand als ondersteuning onder het hoofdje!), wordt in bed gelegd, mag Sesamstraat kijken. Nee, van verwaarlozing is hier geen sprake
ahhhh, wat schattig!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Lara : ik weet niet wat een inleiding is als je geen pijnbestrijding gebruikt. Ik schijterd deed het meteen met pijnbestrijding en heb dus maar heel lichte pijn gevoeld. Maar toen gaven ze me een grote dosis pijnbestrijding bij en voelde ik niks meer. Zij maar roepen, bij elke wee persen. Een perswee of een gewone wee, hoe het voelt weet ik niet. Kan je niet gewoon om pijnbestrijding vragen bij een inleiding?

Verder als ze je vliezen kunnen breken zou natuurlijk nog makkelijk zijn.

Ik zou een beetje upset naar de vk bellen en zeggen dat de baby er echt wel uit moet, dat je het zo zat bent.
Hier is chocola trouwens Kokola

Xander heeft ook rare eetgewoontes. Eerst was ie gek op pasta bolognese nu wil ie het niet meer eten. Ook wil hij geen brood meer s morgens eten. Eet dan echt wel weinig op een dag.

s morgens : yoghurt

s middags 2 boterhammen met magere kaas en een manderijn

s avonds yoghurt

Verder nog 3 flessen melk. Wil op school niet uit drinkbeker met tuit drinken. Maar we houden vol. En nog bijna 17 kg wegen, ik snap het niet.
Eet hij dan helemaal geen warm eten Witchke? Probeer het eens met een gewone beker. Misschien heeft hij gewoon geen zin in een tuitbeker. Puk drinkt al tijden niet meer uit een tuitbeker.
Laar : hij wou s ochtends zijn boterhammen niet opeten, en s avonds zijn warm eten niet opeten. Hij heeft nu een verkoudheid.

Heb de beker verkeerd uitgedrukt, het is een soort van flesje met sportdop om mee te nemen naar school. We gaven eerst twee van die flesjes mee, eentje met melk en eentje met water. Toen adviseerde de juf ons enkel nog maar water mee te geven, melk wou ie niet drinken eruit. En nu drinkt hij het water ook al niet meer op. Drinken uit een gewone beker wil ie ook bijna niet meer. Enkel uit een papflesje wil ie nog drinken.
Witch, ik zou toch die gewone sportdopfles aan blijven bieden in plaats van een papfles. Hij krijgt vanzelf enorme dorst en het zal hem dan een worst zijn waar hij uit drinkt!

Overigens eten ze bij mij in tijden van ziekte ook bijna niets op een dag: een beetje brood, wat fruit en een yoghurtje gaan er dan wel in, maar dat is het. Ik probeer me er niet druk over te maken! (al is het gewoon niet leuk als je bijna elke avond voor Jan met de korte symmetrische achternaam staat te koken. Pasta, tortilla's, pizza, kroepoek, brood, fruit en pannenkoeken zijn niet aan te slepen, maar verder eten? Ho maar!)
Oh was het alleen vandaag? Tijden van ziek zijn tellen niet mee hoor. Als jij ziek bent eet je toch ook slecht?

Verder ben ik het eens met Muis; hij gaat vanzelf drinken als hij dorst krijgt. Flessen zijn echt slecht voor tandjes...
Laar, vertel dat eens aan Mees met zijn ene tand! Het jochie werd woedend toen ik hem geen fles gaf vanavond! Ik heb besloten (net dus) dat hij nog een flesje krijgt tot een dag of twee na de operatie; het lijkt me nogal wat om geopereerd te worden en dan geen fles te krijgen als uk van nog geen 14 maanden oud.

Verder kan Meesje sowieso nogal boos worden als hem iets niet zint. Serieus, ik hou mijn hart vast voor zijn peuterpubertijd! Hij wordt woedend als ik alleen al het woord "bed" zeg en gooit zichzelf dan direct krijsend naar achter (en valt soms op zijn achterhoofd), hij wordt woedend als we klaar zijn met eten (want: naar boven en avondritueel met als klapper naar bed) en kan dan heel de boel bij elkaar gillen. Verder is hij heel lief en gezellig, maar die gezelligheid houdt heel snel op als we richting bed gaan. Eigenlijk is hij ook wel heel schattig in al zijn drift...

Ik lach me rot om Hugo. Huug zit behoorlijk diep in zijn anale fase en heeft het de godganse dag over eten en...poep! Ja, POEP! Hij zoekt poep in de lucht (??), mijn moeder heeft poep op haar hoofd (??) en hij was op zoek naar poep in de sneeuw. (??) Ook Casimir moet het ontgelden, arm beestje. Zodra dat pluisje op de kattenbak gaat, is Hugo er als de kippen bij om commentaar te leveren! "Mamma, Caasjmier heeft poep! Bah, vieze Casimir! Mamma, dit is echt vies!" krijg ik de hele dag door te horen!

Steijn gaat niet zo mee in de poeperige obesessie van zijn broertje; hij vindt het vooral vies als hij zelf heeft zitten stinken. "Mammaahaaa, ik heb poehoep! Ik moet nu een schone luier! Echt waar". Denk maar niet dat ik bij het horen van deze tekst het in mijn hoofd moet halen om maar af te maken waar ik mee bezig ben! Steijntje gaat dan gewoon jammeren en kermen dat hij zo stinkt en dat er NU wat aan gedaan moet worden.

(denk maar niet dat ik ze op de plee krijg. Wat ik ook probeer, een luier is fijner. Gister heb ik afgesproken met ze dat ze vanaf hun verjaardag naar de wc zullen gaan. Mees moet dan ook, aldus Hugo. Helaas is Mees dan nog niet eens anderhalf en dat lijkt me een tikje jong voor mijn jongste stinkbeer!)
Knuf voor jou Laar! Kan me heel goed voorstellen dat je het zat bent!

Frustrerend ook dat je kan kletsen als brugman bij een vk en dat het niets uithaalt. Althans niet voloende voor jou...

Ik ben bij Luna ingeleid bij 42+1 en vond het geen pretje. Ik lag idd vast aan apparaten, en vond het gewoon pijnlijk. Heb bij Luna uiteindelijk ook een ruggenprik laten zetten. De gyn adviseerde deze en was er erg blij mee.

Sta op je strepen woensdag! Ik duim voor je.....

Witchke als Xander alleen zo eet als hij ziek is, is toch nie zo erg? Als Luna ziek is eet ze ook alleen wat fruit en yoghurt. Als ze maar drinkt, dat vind ik dan een stuk belangrijker.

Aan flesjes zou ik ook niet meer doen hoor, is echt slecht voor de tanden.

hier gaat alles prima. Moet vanaf woensdag weer werken en zie er tegen op! Het niets doen beviel me eigenlijk wel.
Jeetje Chance, is je verlof gewoon bijna afgelopen? Voor mijn gevoel ben je net pas met verlof! Wat is dat snel gegaan zeg.
Ja muis het is echt heel snel gegaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven