***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Ik denk dus echt dat ik niet vanzelf kan bevallen, beetje dom inderdaad, terwijl we voor de rest zo bijzonder slim zijn. Vk heeft alle drie de keren m'n vliezen gebroken terwijl ik nog niet aan het bevallen was. Door het breken kwam het steeds meteen op gang en ging het ook meteen heel snel. Zeker laten doen als het niet vanzelf begint.

Ja, met z'n twaalven in een busje. Niet slim toch? Ik denk dat hij tegen middernacht thuis is als alles goed gaat. Gezellig hoor. Ik heb geen slee, jij wel?
Het gekke is dat veel vk's tegen vliezen breken zijn als je nog geen weeen hebt. Bij Nina moest ik er echt om smeken, omdat ik toen 'nog maar' acht dagen overtijd was. Fijn dat die van jou daar niet moeilijk over doet.
Ja, ze mogen het namelijk niet. Dat is werk voor de gynaecoloog. De vk zei dat als ik daar graag heen wilde dat echt geen probleem was, maar zij het ook wel deed. Gelukkig maar.

Och, en we moeten ergens toch ene minpuntje hebben?

Even boodschappen doen! (en kijk of er nog een slee te krijgen is...)
Huh, mag alleen een gynaecoloog de vliezen breken? Bij Mees waren ze ook niet gebroken en met acht centimeter ontsluiting heeft de verloskundige ze gebroken!

Laar, het gaat dus allemaal nog goed? Mooi!

Drop, ik zou toch echt dit weekend al bellen voor je schimmel. De laatste keer kreeg ik een pil die ik vaginaal moest inbrengen en het was binnen een mum van tijd beter!

Esan, arme Feline! Heeft Vincent geen last van gekwakkel?

Mich, is S. helemaal naar Groningen met dit weer? Ik zou dat echt niet tof hebben gevonden! (maar hem wel hebben laten gaan, zen als ik ben.)
Het mag alleen als de bevalling al gaande is, dus met 8cm ontsluiting wel. Als je nog geen weeen hebt mag het niet.
Aha! Weer wat geleerd!
Vandaag gaat het wel weer redelijk met mijn onderkantje, en vandaag is nu voorbij, dan kom ik morgen ook wel door en ga ik maandag wel naar de huisarts. Ik geloof niet dat het blijvende schade oplevert, dus het komt wel goed....
Bij mij heeft de verloskundige de vliezen drie keer gebroken terwijl het nog niet begonnen was, maar dat ging niet van harte. Laatste keer was vk echt boos op me omdat ik het wilde, ze gaf me een lange preek over de risico's, heel stom. Uiteindelijk wel gedaan en toen was ik na twee uur al bevallen. Dag erna deed ze alsof het haar idee was geweest om vliezen te breken, zo duf.

Drop, ik heb nog zo'n bruistablet liggen tegen schimmel, ik had er last van toen ik zwanger was. Ik kan hem je wel opsturen (uiteraard in een ongeopende verpakking, ik had geen zin om hem te gebruiken). Maar misschien toch beter even langs de dokter?

S. is alweer in de buurt. Ze zijn nu aan het bowlen (??) en daarna komt hij als het goed is naar huis. Verder prima dag hoor, alleen vind ik het ongezellig als hij er niet is in het weekend, na een hele week ook alleen thuis.
Wat zijn de risico's dan? Dat het niet op gang komt en je alsnog moet worden ingeleid ofzo? Vk kunnen heel moeilijk doen. Mijn vorige ook en daarom ben ik zo blij met deze.

Fijn dat S. weer in de stad is! Dan is hij bij mij om de hoek, of niet? Is hij morgen wel gewoon thuis? Een hele dag alleen na zo'n week is ook veel. Morgen heb jij ontbijt op bed verdient
DE baby moet toch komen binnen 24 uur na gebroken vliezen? Dat is denk ik het risico. Het is niet erg goed om heel met minder vruchtwater te lopen. Infectiegevaar enzo.
Sommige verloskundigen houden 72 uur aan, maar dan kom je wel onder strenge controle.
Laar, wat fijn dat de vk vliezen wil breken. Ik snap het wel dat vk voorzichtig zijn met vliezen breken. Je lichaam moet er wel een beetje klaar voor zijn. Bij Feline braken mijn vliezen ruimm een maand te vroeg spontaan en er kwamen geen weeen, zes dagen later pas. Bij Vincent weer gebroken vliezen maar toen begonnen de weeen meteen (38 weken).

Jij bent er natuurlijk helemaal klaar voor, dus .......

Drop, nog een dagje. Kun je niet kijken of je het via de assistente kan regelen, scheelt je misschien een bezoekje aan de huisarts.

Gisteravond ging hier in de streek spontaan het licht uit. Wij hadden eters en zaten net aan het nagerecht, pang alle lichten uit. Kinderen in paniek. Even later was het wel knus met alle kaarsjes en tanden poetsen bij kaarslicht is wel bijzonder..
Mogge! Laar, nog steeds een dikke buik?

Hier is het een saai weekend. We zouden bezoek krijgen maar die hebben afgezegd, het is en was geen weer om door Duitsland te karren. Dus nu een koelkast vol eten en geen gasten. En geen plannen. Rustig!
Had ik jullie al verteld dat Robbie een boterham met pindakaas een 'domme man pimakaas' noemt? C is hard bezig 'm dat af te leren maar ik roep ook steeds 'domme man' :-)))
Ja, nog steeds een dikke buik. Ik vind 10-1-10 wel een mooie datum, maar ik denk gewoon serieus dat mijn lichaam een zetje van buitenaf nodig heeft, dus ik wacht het strippen van morgen maar weer af.

Ook wel eens lekker rustig toch Xaloy?

Ik wist niet dat het gebied waar de storing was zo enorm groot was Esan. Ik zag het in elk geval op het journaal. Zal wel koud geweest zijn ook? Hoe lang duurde het?
* proest * gekke Robbie
Wij hadden hier laatst ook stroomuitval. Steeds weer aan en uit, heel irritant. Robbie de hele tijd: 'Oh-oh' als het uit ging, en een verwonderd 'ooooh' als het weer aan ging. Op een geg. moment heb ik alle lampen uitgedaan en kaarsjes aan. Werd er helemaal gestoord van. Elke keer de magnetron die piepend aan ging en Robbie 'oooooh'
Laar ik ben benieuwd of het strippen morgen meisje aanzet om naar buiten te komen.

Vincent was gisteren zwaar onder de indruk en pieste vervolgens op mijn schoot in zijn broek. In totaal heeft de stroomstoring 3 uur geduurd.

Xaal wat leuk die peutertaal! Opnemen en bewaren voor later:)
Wanneer moet je weer naar de vk Lara?

Hier ging de inleiding van Xander als volgt s avonds. Baarmoederhals verweken met pilletje. Ik (de schijterd) liet ook meteen een epi steken, om 7 u 's ochtends vliezen breken en baxter steken. En dan om 1627 is hij geboren. De rest van het verhaal kennen jullie wel.
Morgenochtend.
Xaal, peutertaal is zo grappig! "Domme mam pimakaas" is eigenlijk wel de leukste benaming voor een boterham met pindakaas (barf) die ik ken! Hugo noemt boterhammen altijd "broterbrammies". (en een meerkoet een "njeernjoet" en ik snap nog steeds niet dat hij dat makkelijker vindt uit te spreken dan gewoon meerkoet.)

Esan, ik moest aan je denken gisteravond toen ik het nieuws zag! Wij hadden er gelukkig geen last van, aangezien ik niet eens weet waar de kaarsen liggen.

Laar, morgen dus. Oké. Spannend!

Wij hebben het rustig aan gedaan vandaag (zoals de afgelopen weken) en ik merk aan de jongens dat ze dat echt heel lekker vinden. A. had vanmiddag pannenkoeken gebakken voor de lunch en het is zo schattig om te zien hoe drie jongetjes zich tonnetje rond vreten aan die dingen!

Mees gaat met taal als een tiet. Wij hebben zo'n eerste honderd woordenboek en hij is er helemaal dol op. Hij wijst alles netjes aan wat ik vraag (sommige abstracte dingen als lachen vindt hij nog moeilijk) en wijst ook zelf dingen aan! Hij zegt het woord of geluid er bij als hij iets aanwijst en dat is voor mij wel zo makkelijk; ik weet zo beter wat al dat gebrabbel betekent! (sjasja is bijvoorbeeld sinaasappel ben ik sinds gister achter. Wist ik veel.)
muis, de kaarsen okee maar dan de lucifers nog in het donker vinden :(

Wat heerlijk dat jullie weer een beetje opknappen.

Man is nu aan het schaatsen op de Kaag.

BM ben je ook al actief op het ijs?
Zit weer een keer achter mijn pc. Tis hier druk geweest. Vrijdag EJ zijn verjaardag. Gezellig maar een latertje. We lagen om 2 uur in bed en de jongens waren om 7 uur weer wakker.

Ook 2 nachten slapers gehad. EJ zijn ouders en broertje en mijn broertje en zijn vriendin. Ze heben gisteren geholpen wilgen te knotten. Zelf heb ik lekker geschaatst terwijl oma oppaste. Ook vanmorgen lekker geschaats. Al is het ijs niet fantastisch hoor. Maar het is gewoon lekker om even op het ijs te staan. Zo als Koen wakker is nog maar een keertje met de jongens op de slee.

Laar: Wat doe je het toch allemaal netjes! Een feestje daar draai je hoogzwanger niet eens je hand voor om. Maar beval morgen maar, win ik ook eens de poule . Vorige keer werkte het strippen toch ook goed.

Muis: Wat een kletskous is Mees toch. Gijs begint ook al best wel te praten. Trekker en auto zijn favoriet, maar nog niet zoveel hoor.

Esan: Wel heftig die stroomuitval. Was best lang toch. Konden jullie het nog een beetje warm houden in huis. De cv slaat dan toch ook af?

Witch: Wat fijn dat je de schriftelijke cursus mag doen.

Oh moet even vriendlief assistentie verlenen met zoeken (niet zijn grootste kwaliteit) Tot later meisjes
BM nog gefeliciteerd met je man!

Esan, wat irritant dat je in het storingsgebied zat. 3 uur zonder elektriciteit is erg lang, vooral in deze kou!

Muis, ben je weer opgeknapt?

Lara, succes morgen, hoop voor je dat het niet lang meer gaat duren. Vind het echt superstoer dat je nog naar het bruiloftsfeestje bent geweest!

Layla, hoe is het nu met je? Wat een ge*** op je werk!

Dit is natuurlijk geen basis om te gaan werken. Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je 'oude' chef. Sterkte!

Euh...

Vandaag even op het ijs geweest. Kaj had van die onderbind schaatsjes waarop hij apetrots op het ijs liep

Ik heb last van mijn rug en heupen en steek lekker mijn kop in het zand. Het zal me toch niet gebeuren dat ik nu al last van mijn bekken krijg? Ik ben pas 19 weken...

Ga even een moe jongetje naar bed brengen.
Lilien: gaat toch alweer hard, 19 weken!!! Heb je binnenkort nog een echo? en wil je weten wat je krijgt?

Hier niet veel gedaan vandaag. Zolder opnieuw ingericht (gedeeltelijk) zodat we straks meer ruimte hebben om met onze plotter teksten te gaan snijden. Wat uitzoekwerk gedaan voor webshop en concurrentie... Er komt best nog wel wat bij kijken zo te zien. Ga er nu nog lekker even mee verder. We hebben een mooi to do lijstje waar we samen aan kunnen werken.... het is nog even wachten op de pc voor bij de plotter en dan kunnen we materialen bestellen en gaan experimenteren.

Lara: ik zit weer op de tribune hoor!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven